مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 26
  • بازدید دیروز : 1988
  • بازدید کل : 13115386

طراحی و نقشه کشی صنعتی


مهندسی تکنولوژی ناپیوسته طراحی و نقشه کشی صنعتی

هدف اين کارشناس نقشه کشي صنعتي فردي است که دانش ومهارتهاي لازم را در زمينه هاي طراحي ونقشه کشي يه منظور اجرا در طرحهاي مختلف را فراگرفته باشد.

 

تعريف طراحي صنعتي

همانگونه كه طراحي اولين حلقه از زنجير توليد يك كالا مي‌باشد،‌ فرآيند طراحي صنعتي اولين حلقه از زنجير توليد صنعتي يك كالا بوده و معادله‌‌اي است جامع براي رسيدن به وضعيت مطلوب كالا از نظر عملكرد،‌ فرم، سليقه و تنوع‌طلبي و مد و هزينه.

 

اهميت وضرورت :

با توجه به پيشرفت تکنولوژي در جهان وضرورت خود کفايي در صنايع کشور نياز مبرم صنايع در زمينه طراحي و نقشه کشي صنعتي ، اهميت تربيت نيروي انساني کار آمد دراين رشته بيش از پيش احساس ميشود بديهي است اجراي اين برنامه و تربيت نيروي کار آمد در رشته مذکور مي تواند گام موثري در پيشرفت ، تقويت وبهينه سازي توليدات صنعتي گردد.

 

نفش و توانائي فارغ التحصيلان :

پس از پايان دوره کارشناسي نا پيوسته از فارغ التحصيلان انتظار مي رود:

1- طراحي و تهيه نقشه مکانيزم هاي مختلف (فالب ها ، قيد ها،ماشين ها،قطعات صنعتي وغيره)

2- نقشه برداري صنعتي(مهندسي معکوس)

3-نقشه کشي صنعتي(استفاده از نرم افزارهاي مختلف جهت تهيه نقشه هاي صنعتي)

4-تهيه اسناد ومدارک فني

5-آموزش پرسنل تحت سرپرستي

6-بازرسي وکنترل

 

مشاغل قابل احراز

فرا گيران پس از گذراندن دوره کارشناسي نا پيوسته توانائي احراز مشاغل زير را کسب مي نمايند.

1-مسئول اداره دفاتر فني و نقشه کشي

2- طراح مکانيزم ، قالبها ، قيد ها ، ماشين ها وغيره

3- نقشه کشي پيشرفته

4- طراح قالبهاي صنعتي

5- مسئول کنترل و اندازه گيري هاي هندسي و کيفيت سطوح

 

شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو

1- دارا بودن مدرک کارداني در رشته و گرايش هاي نقشه کشي و طراحي صنعتي ، قالبسازي، ابزارسازي،ماشين ابزار، ساخت وتوليد، مکانيک خودرو(اتو مکانيک ، صنايع اتومبيل )

2- دارا بودن حداقل 3 سال کار عملي مرتبط

3- قبولي در آزمون سراسري

تبصره : قبولشدگان (به تشخيص مجري ) ملزم به گذراندن دروس جبراني مي باشند.

4- داشتن شرايط عمومي

 

گرايش‌ها و زير گروه‌هاي طراحي صنعتي

رشته طراحي صنعتي گرايش‌ها و زيرگروه‌هاي متعددي دارد كه مهمترين آنها عبارتند از :

  • طراحي محصول : لوازم خانگي/ مبلمان اداري و خانگي / وسايل صوتي و تصويري/ ماشين‌هاي اداري/ نوشت‌افزار/ اسباب بازي و غيره.
  • طراحي دكوراسيون :‌ شامل دكوراسيون خانگي، اداري، تجاري و غيره.
  • طراحي محيطي: فضا، مبلمان و چيدمان شهري و كليه فضاهاي زير مجموعه آن نظير پاركها، نمايشگاهها، مراكز خريد، ايستگاههاي اتوبوس و تاكسي و كليه محيطهاي عمومي، تاسيسات ترافيكي و نظاير آن.
  • طراحي خودرو : طراحي بدنه و نماي داخلي خودرو.
  • طراحي بسته‌بندي : بسته بندي كالا و محصولات مختلف.
  • طراحي اصلاحي : اصلاح خصوصيات عملكردي يا فرمي يك محصول به منظور بهبود كارايي آن.

 

طول دوره و شکل نظام

طول دوره بطور متوسط 2 تا 3 سال است که دروس عملي و نظري آن به صورت واحد ارائه مي گردد به طوري که هر واحد نظري معادل 16 ساعت ،آزمايشگاهي 32 ساعت وکارگاهي 48 ساعت و هر واحد کار آموزي معادل 120 ساعت در طول نيمسال تحصيلي است.( ساعات دروس آزماشگاهي و کار گاهي يک واحدي مي تواند به تربيت تا 48 و 64 ساعت افزايش يابد). طول هر ترم 16 هفته معادل يک نيمسال تحصيلي است.

 

آینده شغلی و علمی فارغ التحصیلان:

با توجه به موارد بالا، مشخص است که یک طراح صنعتی می تواند با توجه به علاقه و گرایش خود در زمینه های متعددی حتی فراتر از موارد ذکر شده مشغول به کار شود. حقیقت این است که در ایران به دلیل وارداتی بودن کالاهای فراوانی که نیاز به طراحی خلاقانه دارند، نیاز به طراحی از مرحله صفر، از طرف کارفرمایان و کارخانه داران خیلی کم احساس می شود. بنابراین طراحانی که به دنبال استخدام در یک محل مشخص هستند، بیشتر برای طراحی های اصلاحی به کار گرفته می شوند.

شرکت های طراحی داخلی، سازمان های مرتبط با مبلمان شهری، ایده پردازی تبلیغاتی و مدل سازی کامپیوتری عمده مواردی هستند که بیشترین طراحان صنعتی جذب بازار آن می شوند که البته جذب شدن در این موارد نیز نیاز به سابقه روشن دارد که برای رسیدن به این مرحله باید چند سال فعالیت مفید (در دوران دانشجویی یا بعد از آن) و نمونه کارهای خوب در کارنامه عملی خود به جا گذاشته باشید.

در سال های اخیر پس از راه اندازی دفاتر طراحی صنعتی در شرکت های بزرگ، تعدادی از فارغ التحصیلان نیز به صورت تصاعدی در شرکت های بزرگ در صنعت های خودرو سازی و شرکت های لوازم خانگی در حال جذب شدن هستند که البته هنوز نمی توان به عنوان یک بازار کار بزرگ روی آن حساب باز کرد.

اگر قصد فعالیت شخصی در شرکت های خصوصی دارید، تنها عاملی که باعث موفقیت شغلی است، توانایی های شخصی شماست و می توان گفت که اسم رشته طراحی صنعتی هنوز برای کارفرمایان به اندازه ای جا نیافتاده است که به صرف داشتن این مدرک علاقه ای به جذب افراد داشته باشند. یک طراح در صورتی در بازار کار موفق است که بتواند توانایی های خود را در عمل ثابت کند که این موضوع نیاز به چند سال وقت و اجرای پروژه های موفق دارد.

ادامه تحصيل

دوره کارشناسی ارشد 32 واحد است که نسبت به دوره کارشناسی بیشتر جنبه نظری داشته و نیازی به کارگاه های آموزشی ندارد. در این دوره دروس تخصصی شامل: زبان تخصصی، آشنایی با علوم و فنون جدید، روش های نوین تولید، آشنایی با طراحی صنعتی در دنیای امروز، طرح سنتی اشیاء، طراحی با کامپیوتر، طراحی صنعتی و انسان، هندسه تحلیلی، روش تحقیق و 3 پروژه تخصصی به همراه یک پروژه نهایی است. معمولا پروژه ها به گونه ای انتخاب می شود که مقدمات انجام پروژه نهایی فراهم شود.

  انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1062

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما