مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 686
  • بازدید دیروز : 2064
  • بازدید کل : 13083439

تاثیر کارتون‌های خشن بر کودکان


درست است که در همه کارتون‌ها و انیمیشن‌های ساخته شده برای كودكان سرانجام شخصیت‌های مثبت به پیروزی دست می‌یابند اما غالبا این موفقیت و پیروزی، با اعمال خشونت ممكن می‌شود.
تاثیر کارتون‌های خشن بر کودکان
 

با جلو رفتن زمان و پیشرفت روز به روز علم و تكنولوژی پیوسته بر زمان استفاده از وسایل ارتباط جمعی توسط مردم افزوده می‌شود. كودكان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما در جهان كودكان بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشن‌ها و كارتون‌ها بیشتر از باقی این قبیل محصولات توجه آنها را به خود جلب كرده‌اند.بچه‌ها علاقه وافری به تماشای كارتون دارند.
 
شخصیت‌های این گونه كارتون‌ها الگوهای دوست داشتنی‌ای برای كودكان می‌شوند به گونه‌ای كه از آنها حتی در بازی‌های روزمره شان استفاده می‌كنند، حتی عروسك‌هایی كه از روی شخصیت این گونه كارتون‌ها طراحی شده را تهیه می‌كنند. با این تفاسیر و با این اثرات عمیق سوال این است كه آیا دیدن این گونه كارتون‌ها برای كودكان مضر و پیامدهایش نگران كننده نیست؟!
 

در حال حاضر بسیاری از والدین احساس نگرانی می‌کنند و اعتقاد دارند این کارتون‌ها، کودکان را موجوداتی خشن، فریبکار و متمرد بار می‌آورند. ولی آیا واقعا کارتون‌های خشن مضر هستند؟ جواب مثبت است. درست است که در همه کارتون‌ها و انیمیشن‌های ساخته شده برای كودكان سرانجام شخصیت‌های مثبت به پیروزی دست می‌یابند اما غالبا این موفقیت و پیروزی، با اعمال خشونت ممكن می‌شود و از آنجا كه طبق سخن پیشین كودكان با شخصیت‌های داستان‌ها و كارتون‌ها همزاد‌پنداری می‌كنند و در روزمره و بازی‌هایشان در جلد نقش‌های برگرفته از تماشای برنامه‌ها می‌روند و به نگاهی دیگر با آنها زندگی می‌كنند، لذا انتخاب محتوای این گونه برنامه‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

آنچه مسلم است نمی‌­توان جنبه‌های مثبت و فواید تماشای این فیلم‌ها را برای كودكان كتمان كرد، فوایدی همچون آشنایی با جامعه و زندگی در غالبی كوچك‌تر، پرورش قوه تخیل، پرورش رفتارهای مطلوب مانند ایثارگری، مهربانی و عطوفت، همیاری و كمك و...

 
آیا دیدن کارتون‌های خشن برای کودک مضر است؟
 
اما با این وجود و به طور كلی استفاده بیش از حد، نامناسب و بدون كنترل از تمامی كارتون‌ها عوارضی نیز برای كودكان دارد كه ضروری است به آن توجه شود؛

عدم كنترل والدین بر آموزه‌هایی كه به ذهن كودك وارد می‌­شود.

تحلیل رفتن زمان ارتباط كودكان با والدین، دوستان و آشنایان.­

انتزاعی شدن دنیای مطلوب آنها

فاصله گرفتن‌شان از دنیای واقعی هر چند نا مطلوب

تقویت رفتارهای پرخاش‌گرانه به خصوص در مورد فیلم‌هایی كه صحنه‌های پر خشونتی دارند.

کاهش موفقیت­‌های تحصیلی.

كاهش زمان آموزش در حوزه‌های مختلف
 
روزنامه ايران

  انتشار : ۷ دی ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 2144

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما