مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 308
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13041971

مقاله46-بررسی ريشه هاي بدحجابي زنان221


مقاله46-بررسی ريشه هاي بدحجابي زنان221

مقدمه

 

ريشه بيشتر انحرافات ديني و اخلاقي نسل جوان را در لابلاي افكار و عقايد آنان بايد جستجو كرد . فكر اين نسل از نظر مذهبي آن چنان كه بايد راهنمايي نشده است و از اين نظر فوق‌العاده نيازمند هستند و اين راهنمايي بايد با زبان و منطق همراه باشد .

چرا كه هر كسي احساس مي‌كند اين نسل آنقدر ها هم لجوج نيست و آمادگي زيادي براي دريافت حقايق دارد و هدف از انتخاب اين عنوان «‌ريشه‌هاي بدحجابي زنان » اين است كه احساس شد ، گذشته از انحرافات عملي فراواني كه در زمينه حجاب بوجود آمده اين مسئله و ساير مسائل مربوط به زن ، وسيله‌اي شده در دست يك عده افراد ناپاك و مزدورصفت كه از اين طريق عليه دين مقدس اسلام جار و جنجال تبليغاتي راه‌ بيندازند .

بديهي است كه با شرايط موجود اين جوان از جنبة‌ مذهبي به قدر كافي راهنمايي نشده و اين تبليغات آثار شوم بر روحية جوانان مي‌گذارد . با بررسي اين طرح اميد است تأثير فراواني بر روي عقايد و افكار جوانان بگذارد و حتي بعضي از بانوان به اصطلاح متجدد عملاً در وضع خود تجديد نظر نمايند .

بدون شك پديده « برهنگي » بيماري عصر ماست و دير يا زود اين پديده بعنوان يك بيماري شناخته خواهد شد . فرضاً ما كوركورانه از غرب تقليد كنيم بايد ببينيم كه كار برهنگي در غرب به كجا رسيده و فرياد چه كساني را بلند كرده است ، بعداً تقليد از غرب را ادامه بدهيم .

نامه چارلي چاپلين يكي از هنرپيشگان معروف جهان به دخترش پس از اينكه به دخترش اجازه مي‌دهد فقط به خاطر هنر مي‌توان لخت و عريان به روي صحنه رفت و تاكيد مي‌كند اين لختي فقط روي صحنه و براي ضرورت هنر مي‌باشد . مي‌نويسد : برهنگي بيماري برهنگي عصر ماست ، اما به گمان من تن عريان تو بايد از آن كسي باشد كه روح عريانش را دوست داري ، بد نيست بداني كه دوران پوشيدگي تو را ده سال پير نمي‌كند . بهر حال اميدوارم تو آخرين كسي باشي كه از تبعة غريزه لختي بشوي »

لزوم پوشيدگي زن در برابر مرد بيگانه يكي از مسايل مهم اسلامي است و در قرآن كريم در سوره نور به آن اشاره شده و از مفاد آيات چنان فهميده مي‌شود كه « هر مسلمان ، چه مرد و زن ، بايد از چشم‌چراني ، نظربازي اجتناب كند و مرد و زن بايد پاكدامن باشند و زنان بايد پوشش خود را بر ديگران آشكار نكنند و درصدد تحريك و جلب توجه مردان نباشند » .

پوشيدن زن خود را از مرد بيگانه و رعايت لزوم حريم ميان مردان و زنان اجنبي و عدم جواز خلوت ميان مرد و زن بيگانه بيان شده است .

با توجه به اينكه مردم كمتر به اين موضوعات اهميت مي‌دهند ولي با معضلاتي كه در جامعه با آن روبرو هستيم بايد به دنبال كشف علت باشيم كه چرا اينگونه مفاسد رخ مي‌دهد و با بررسي و تحقيق مي‌فهميم كه علتهاي گوناگون در كار است كه «‌ بدحجابي و بي‌حجابي » روحيه افراد تأثير منفي و مخرب مي‌گذارد .

با توجه به موانعي كه در ادامه راه بود گاهي دچار ترديد مي‌شدم اما دريافتم كه بخاطر تازگي موضوع ارزش تحقيق در اين باره چند برابر است . چرا كه به عوامل و ريشه‌هاي معضلات آگاهي مي‌يابم و حداقل توان خويش را در رفع اين معضلات مي‌آزمايم .

اين طرح در 3 بخش ارائه مي‌شود كه بخش اول در مورد حجاب بعنوان يك پوشش براي فرد مي‌باشد تا جلو هر گونه فساد گرفته شود ،‌مي‌باشد . اين حجاب و پوشش ، از ابتداي اسلام بوده و براي سلامتي و حفظ خانواده ، بهداشت رواني در جامعه و پيشرفت علمي در ترقيات فكري و حفظ حريم زن و مرد و پيشرفت كارهاي اقتصادي مي‌باشد « چرا حجاب بعنوان يك پوشش است و از نظر اسلام تا چه حدي شخص بايد رعايت حجاب نمايد » .

جايگاه زن در جامعه كجاست و حجاب چقدر جلونظر بازي را مي گيرد و حجاب چرا براي زن بعنوان يك الگو مي باشد.

بخش دوم در مورد بي‌حجابي كه نداشتن روسري و چادر و امثال آن است .

اين بي‌حجابي در ايران از زمان رضاخان شروع شد ، بي‌حجابي كه باعث بي‌بند و باري و فساد و طلاق و ترويج و فرهنگ برهنگي شد .

راه‌هاي مبارزه با عوامل بي‌حجابي و بدحجابي

تقويت ايمان و اعتقاد و احياء ارزشهاي اسلامي و شناسايي الگوهاي والا و ... مي‌باشد و پيامدهاي بي‌حجابي كه از نظر عقيدتي ، فرهنگي ، اجتماعي ، اقتصادي مورد تحقيق قرار گرفت .

بخش سوم در مورد بد‌حجابي كه به پوشش غير صحيح از چادر گفته مي‌شود كه باعث شده محيط زندگي اجتماعي را آنقدر ناامن سازد كه به دختران ما تجاوز و زنان ما را اغفال مي‌كنند با بررسي منشاء حركتهاي بدحجابي كه اثرپذيري از تبليغات كشورهاي غربي و گرايش به اشراف نمايي با انواع بدحجابيها و برخي عقده‌اي مي‌باشند و بدحجابي را براي گشودن عقده‌هايشان انتخاب كرده‌اند برخي بر اساس رفتارهاي خانواده واطرافيان ، رفت و آمدها ، تبليغات سوء . گرفتار بدحجابي شده اند و ريشة اصلي بدحجابي عبارتند از مدگرايي ، غريزه جنسي ، هوسراني ، تقليد ، كمبود شخصيت غرب زدگي ، خودنمايي ، آزادي زن در روابط و ... و علتهاي ديگري نيز هست كه باعث بدحجابي شده است از قبيل: 1-عدم هماهنگي بين ارگانهاي تبليغي ، تشكيل احزاب و گروهكهاي منافقين و ... و اينكه اشخاص چه انگيزه‌اي از استفاده ناصحيح از حجاب دارند و آفتهايي كه اين معضل را بر روي فرد و جامعه داشته و راه‌هاي مبارزه با عوامل و ريشه‌هاي بدحجابي بيان شده و نتيجه و تأثيري كه بر روي افراد گذاشته مورد تحقيق قرار گرفت .

 

 

 

 

 

 

 

بخش اول : حجاب

 

 

 

فصل اول : تعريف حجاب ،‌تاريخچه حجاب ، حجاب چرا

فصل دوم : عوامل حجاب

فصل سوم : منافع حجاب

فصل چهارم : سوالاتي در مورد حدود پوشش حجاب

 

 

 

 

 

فصل اول :

 

 

1.تعريف حجاب

2.تاريخچه حجاب

3.حجاب چرا

 

1-تعريف حجاب

حجاب از نظر لغوي به معناي پوشش ، پرده ، حاجب ، روپوش ، چادر و روبند[1] .

و آن پوششي حجاب ناميده مي شود كه از طريق پشت پرده واقع شدن صورت مي‌گيرد و معناي ديگر : آن چه كه با آن چيزي بپوشانند و چيزي كه مانع بين دو چيز ديگر باشد و در اصطلاح اسلامي ، نوعي از پوشش است كه در محيطي كه نامحرم وجود دارد بدن را بپوشاند به جز بعضي از قسمتها .

2-تاريخچه حجاب

تاريخ تاريك است نمي توان در حقيقت مبداء و آغازي براي حجاب زن آن چنان كه امروزه تصور مي‌شود بدست آورد . زيرا همه ملل زنان خود را از حفظ طغيان شهوات مردان ديگر به صورتي پوشانده‌اند و تاريخ زن در جهان و مظهران در ملل كه تمايل كيفيت پوشش زن در قديم‌الايام است . تمام پدران زنان خود را از ديد نامحرمان محجوب داشته‌اند تا موجب تهييج و تحريك شهوت نشود و اين از غيرت و عصمت فطري مرد است . برخي ديگر هم مسئله حجاب را بر اساس فلسفة اقتصاد و مسايل اجتماعي و كسب و كار وجدانيات و نفسانيات نام برده‌اند باز هم خالي از قضاوت دربارة شهوت‌انگيز بودن بي‌حجابي نبوده است[2] .

حجاب چرا

1-حجاب باعث بقاء و سلامت حيات خانواده مي‌باشد .

زناني كه خواهان حفظ عصمت خويش مي‌باشند و از حريم حجاب بعنوان دژ امنيت زن پاسداري مي‌كنند ، لازم و واجب است كه بيش از همه طبقات اجتماعي با كساني كه با يكي از مقدس‌ترين ارزشهاي اجتماعي زنان مبارزه مي‌كنند و آرامش رواني و عرضي آنها را در جامعه به مخاطره مي‌اندازند ، مقابلة جدي و گسترده نمايند و به ديگر زنان بدحجاب كه بدون توجه به حساسيت شديد روحي مردان نسبت به اندام زن ، از حجاب شرعي خود استفاده مناسب نمي‌كنند و با مردم كوچه و بازار برخوردي عادي و صميمانه مي‌نمايند ، بفهمانند كه رعايت دقيق حجاب به مصلحت خود آنها و تك‌تك افراد جامعه است و مهم‌ترين عاملي است كه مي تواند سلامت زن را در جامعه و خانواده تامين نمايد و راه نفوذ نظرهاي پليد و مسموم بيگانگان را به حريم عفت آنان ببندد .

به شرط آنكه زنان محجوبه و صالحه خود نيز عملاً الگوي ديگران باشند و حجاب ظاهري خود را با عفت باطني همراه سازند زيرا همانطوريكه حجاب كامل ظاهري ، امنيت خارجي زن و سلامت رواني مردان جامعه را تأمين مي كند ، عفت باطن نيز تضمين كننده سلامت و امنيت حجاب ظاهري مي‌باشد ؛ لذا همواره با رعايت شرايط باطني حجاب بايد از لباسهايي استفاده كرد كه فاقد رنگهاي پرزرق و برق و جالب توجه باشد .

چادر مشكي كه انتخاب عمومي زنان ، مسلمان اكثرا ممالك اسلامي است اگر چه از حيث رنگ و ظاهر دلپذير نيست ولي از نظر تأثير قابل توجهي كه در تخفيف تحريكات جنسي مردان دارد مي‌تواند يكي از بهترين نوع حجاب باشد .چادر مشكي كه بدن زن را بطور يك سطح و يكنواخت بپوشاند تأثير معجزه‌آسايي در تخفيف نظرهاي مردان داشته و مي‌تواند مانع بزرگي در مقابل آنها باشد . اگر زنان محجوب تمام شرايط حجاب را رعايت نمايند بر وقارشان افزوده مي‌شود وحتي مردان لاابالي هم در برابر آنها به شدت مراقب رفتار و برخوردهاي خود مي‌باشند و دست و پاي خود را بيشتر جمع مي‌كنند بطوريكه كسي جرأت نمي‌كند مزاحمتي براي آنان بوجود آوردتا چه رسد به اينكه مورد سوءظن يا سوءقصدقرار بگيرند[3].

بنا به فرمايش رسول اكرم (صلي الله عليه و آله)

« انما مثل المرأه الصالحه مثل الغراب الاعصم الذي لايكاد يقدر عليه »

«‌مثل زن باعفت ، صالح ، محجوب مثل كلاغ اعصم است كه كسي را قدرت دسترسي به آن نيست »

ب : حجاب براي بهداشت رواني جامعه لازم است

چرا كه عدم رعايت پوشش نه تنها مردان را دچار مشكلات رواني ساخته . بلكه دل و ذهن شخص را از مسير صحيح كار منحرف ساخته و جوانان اجتماع را نسبت به زن بي‌اعتماد كرده است . مخصوصاً اگر زنان بي‌حجاب در خانواده شأن يك جوان باشد مثلاً برادري داشته باشند يا بايد روح غيرت و عفت دوستي را به تدريج در او از بين ببرند و يا اينكه روح انتقام‌جويي و كينه را نسبت به مردمي كه به نظاره اندام بزك كرده ناموس وي (خواهرش يا دخترش) مي‌پردازند در او بوجود مي‌آورد و لذا دست به انتقامگيري و اقداماتي فاجعه‌انگيز مي‌زند پس با بوجود آوردن يك جامعه سالم و داشتن بهداشت رواني صحيح مي‌توان از حجاب براي پيشبرد اهداف استفاده كرد .

ج – حجاب براي حفظ جان زن لازم است .

بي حجابي گذشته از اينكه زن را در معرض نگاه ها و تعرضات بيگانگان قرار مي‌دهد چه بسا موجب خطرات جاني براي آنها مي‌شود اغلب زناني كه كشته شده يا خودكشي مي‌كنند معمولاً كساني هستند كه مراقب رفتار و حركات و حالات حجاب خويش نبوده‌اند پس در نتيجه زن با حفظ حجاب خويش مي‌تواند جان خويش را از چشم چرانيهاي مردان نجات دهد[4] .

د : حجاب براي پيشرفت علمي و ترقيات فكري جامعه لازم است .

عدم تأمين صحيح و به موقع غريزه جنسي در مردان بزرگترين مشكل رواني بوده و مانع تفكر و خلاقيت مي‌باشد . در نتيجه هر چه مناظر شهوت‌انگيز در جامعه بيشتر باشد به همان ميزان مشكلات رواني و عقب‌ماندگي فكري و فرهنگي بيشتر خواهد بود . عدم رعايت حجاب و پوشش صحيح نه تنها خود و خانواده را آلوده مي‌كند بلكه بر سرنوشت يك كشور هم تأثير مي‌گذارد پس حجاب باعث پيشرفت علمي جامعه مي‌باشد و زمانيكه از طرف پوشش خود در آسايش باشي بهتر مي‌تواني فكر كني و تصميم بگيري كه مي‌خواهي در چه زمينه‌اي مشغول به تحصيل و كار باشي و پيشرفت خود را به راحتي مي‌توان با دارا بودن حجاب صحيح تضمين كرد .

هـ : حجاب باعث پيشرفت كار و توليد و ايجاد روح و تلاش اقتصادي لازم است . زيرا وقتي حجاب نباشد نه تنها موجب مضرات شديد اقتصادي و بهداشت جسمي مي‌شود بلكه موجب صرف ساعتها وقت براي خودآراييهاي افراطي و وقت‌گير مي‌شود در نتيجه چنين زناني با اين همه وقت هرگز راضي نمي‌شوند دست به كارهاي فيزيكي و توليدي بزنند و با آن حالت بزك كرده به كار و تلاش بپردازند[5] .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل دوم :

 

 

عوامل حجاب

 

عوامل حجاب

الف : صعود به مراتب معنوي

بايستي مسائل ارزشي اسلام در جامعه ما احياء شود . مثلاً حجاب ، يك مسأله ارزشي است مساله‌اي كه اگر چه مقدمه‌اي است براي چيزهايي بالاتر . اما خود يك مساله ارزشي است ما كه اينقدر مقيديم ، به خاطر اين است كه حفظ حجاب به زن كمك مي كند تا بتواند به آن رتبه معنوي خود برسد و دچار آن لغزشگاه‌هاي كه سر راهش قرار داده‌اند نشود .

ب : حجاب مانع اختلاط بي‌قيد و شرط

مساله حجاب به معناي منزوي كردن زن نيست اگر كسي چنين برداشتي از حجاب داشته باشد برداشتي كاملاً غلط و انحرافي است . حجاب به معناي جلوگيري از اختلاط و آميزش بي قيد و شرط زن و مرد در جامعه است . اين اختلاط هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد است حجاب به هيچ وجه مزاحم و مانع فعاليتهاي سياسي و اجتماعي و علمي نيست . شايد عده‌اي تعجب كنند كه خانمي در سطح بالاي علمي مشغول فعاليت است و خود را بر مساله حجاب منطبق نيز كرده است و اين را بعضي باور يا حتي تصور نمي‌كنند . چرا كه حجاب بدون عفاف صورت نمي‌گيرد و صحيح‌ترين حجاب آن است كه شخصي در تمامي مراحل رعايت نمايد[6] .

ج : پوشش سالم براي حفظ زن

حجاب براي زن به معناي ذلت او نيست بلكه به معناي عصمت و حفظ زن ، نه فقط عصمت و حفظ زن ، بلكه عصمت و حفاظت زن و مرد هر دو است .

حجاب به معناي چادر نيست . اما چادر در مزد ايرانيها كه زنهاي ما از قديم داشتند بهترين نوع حجاب مي‌باشد . بدون چادر هم حجاب ممكن است حجاب به معناي پوشيدن سالم نه پوشيدني كه از نپوشيدن بدتر است به تعبير روايات ، پوشيدن عريان كه در عين پوشيدگي مثل انسان برهنه و عريان است . آن پوشيدن به درد نمي‌خورد و حجاب نيست . پوشيدن سالم آن است كه تمام سرتاپاي بدن زن را پوشانده باشند . البته صورت و دو دست را بسياري فقط مستثني مي‌دانند و برخي مستثني نمي‌دانند و آنها كه مستثني مي‌دانند در مواردي است كه صورت بدون آرايش و ساده باشد ؛ اين است معناي حجاب . البته زن‌هاي ايراني روش چادر را پيدا كرده‌اند كه بسيار هم روش خوبي است و هم زيباست و منافي با زيبايي زن نيست و هم حجاب و حفاظ كامل است به هر حال حجاب را چه به شكل ايراني ، عربي ، كشورهاي ديگر ، زنها يك جور حجاب خود را حفظ مي‌كنند ، هر جوري كه حجاب حفظ شود اين نظر اسلام است[7] .

بكار بردن كلمة حجاب در مورد پوشش زن يك اصطلاح جديد است چرا كه پوشش به معني ستر استفاده شده است اين ستر و پوشش باعث شده كه عده‌اي فكر كنند اسلام خواسته است زن هميشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بيرون نرود . حال آنكه در وظيفه پوشش كه اسلام براي زن مقرر كرده است حبس زن مطرح نيست و چنين انديشه‌اي مطلقاً وجود ندارد .

پوشش زن در اسلام اين است كه زن در معاشرتهاي خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه‌گري و خودنمايي نپردازد . فلسفه پوشش جنبه اجتماعي ، اجتماعي ، خانوادگي ، بالا بردن احترام زن و جلوگيري از ابتذال است اسلام مي‌خواهد با پوشش جلو انواع التذاهاي جنسي در خارج از محيط خانه گرفته شود و اجتماع منحصراً براي كار و فعاليت باشد و اين نظر درست در نقطه مقابل سيستم غربي عصر حاضر است كه كار و فعاليت را با لذت‌جوئيهاي جنسي به هم مي‌آميزد . يكي از مسائل مهم جامعه اسلامي حجاب است و تقيه خانمهاي مسلمان به حجاب آن چنان قومي بوده است كه تلاشهاي استكبار در دوران حكومت نوكرانشان بر عليه حجاب بي‌نتيجه بوده است هر چند كه سرسپردگان ، چادر از سرزنان مسلمان كشيدند و به اتحاء و طرق مختلف زن محجبه را تحقير كردند و سعي كردند آنها را از جامعه طرد كنند[8]اما بواسطه اينكه زنان ايران اسلامي از باطن و باور ديني و الهي برخوردارند موفقيت لازم به دست مهاجمان نيفتاد ؛ گر چه تا حدودي بخشي از خانواده‌هاي شهرنشين را از موقعيت ديني بيرون بردند ليكن در همان مكانها انسانهائي نيز با باور و يقين زير بار اين تهاجم نرفتند و مشكلات و رنجهاي راه را به جان و دل خريدند . در انقلاب اسلامي دشمن راههاي زيادي براي انحراف ملت بكار برد از راه‌هاي اختلافات داخلي و ترور افراد انقلابي و تبليغات وسيع عليه حجاب اسلامي ، ولي اينهمه عوامل براي ترقي افراد كافي نبود .

اگر زنان راضي شدند مانتو ، شلوار و لباسهاي گشاد استفاده كنند ،‌به اين معنا است كه پوشش كامل خود را حفظ مي‌كنند نه اينكه يك روسري روي سر بيندازند و فكل بزنند و امثال اين اداها كه به مرور باعث حذف حجاب مي‌گردد . ايران اسلامي بايد هوشيار باشد چرا كه كم‌كم روسري برداشته مي‌شود و سر عريان مي‌شود .

سپس نوبت به عريان شدن بدن مي‌رسد حجاب نه تنها آزادي زنان را محدود نمي‌سازد بلكه در فعاليتهاي علمي و اجتماعي و سياسي با حفظ حجاب خويش مي‌تواند فعاليت كند .

اين نوع حجاب و پوشش از ديدگاه شهيد مطهري مي‌باشد[9] .

د : حجاب جايگاه زن و فرهنگ پرهيز

در امور سياسي كشور از مشورت با زنان بپرهيز كه راي آنان زود سست مي شود و تصميم آنان ناپايدار است در پرده حجاب نگه دار تا محرمان را ننگرد زيرا كه سخت‌گيري در پوشش عامل سلامت و استواري آنان است . بيرون رفتن زنان بدتر از آن نيست كه افراد غيرصالح را در ميانشان آوري . اگر مي‌تواني به گونه‌اي زندگي كن كه غير تو را نشناسد چنين كن ، كاري كه برتر از توانايي زنان است به او وامگذار كه زن گل بهاري است نه پهلواني سخت كوش . مبادا در گرامي داشتن زن زياده‌روي كني ، كه او را به طمع‌ورزي كشانده براي ديگران به ناروا شفاعت كند .

بپرهيز از غيرت نشان دادن بي‌جا كه درستكار را بيمار دلي و پاك‌دامني را به بدگماني رساند و در اصل هر كدام از افراد داراي كار معين و مشخص هستند . بهتر اين است كه خواسته الهي آنها را تا حد نياز برطرف نمايي[10].

هـ‌: «‌حجاب و نظربازي از نظر قرآن »

حرمت بي‌حجابي از غيرت خداست . خوشا به حال آن كسيكه به دنبال حق نسبت به ناموسش غيرت نشان دهد . از آن جاي يكه مرد و زن در كوچه و بازار و مدارس و دانشگاه‌ها و سفرهاي زيارتي چاره‌اي ندارند جهت حفظ سلامت فكري و رواني ، قلبي ، زن و مرد يك دستور واجب در رابطه با زنان و يك فرمان واجب در رابطه با هر دو در قرآن مجيد آمده در رابطه با زنان فرموده است :

« يا ايها النبي قل لازواجك و بناتك و نساء المومنين يدنين عليهن من جلبيبهن ذلك ادني ان يعرفن فلايوذين و كان الله غفورا رحيما[11] »

« اي پيامبر به همسران و دخترانت و زنان مؤمن بگو : « جلبابها و روسرهاي بلند خود را بر خويش فرو افكنند . اين كار براي اينكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند . بهتر است و اگر تاكنون خطا و كوتاهي از آنها سرزده توبه كنند خداوند همواره آمرزنده و رحيم است »

 

 

[1] -حسن ، عميد ؛ « فرهنگ لغت عميد » ، ج اول ، حرف ج .

[2] -فيلروزه ، اميرگواهي ، « حقيقت و واقعيت زن در اسلام » ، ستاد ناحيه مقاومت بسيج خواهران (جزوه)

[3] -سيدمجتبي ، هاشمي و كارندي ، « روانكاوي زن » جلد اول ، صص 212-210 .

[4] -ستار ، هدايت خواه ، « زيور عفاف » ، صص اول ، صص 200-197.

[5] -همان منبع ، صص 203-201.

[6] -اميرحسين ، پانكي پورنر و «‌آيينه زن » ، اول ، صص 253-244.بطور خلاصه

[7] -همان منبع ، صص 242-241.

[8] -مظفر ، حاجيان حسين‌آبادي و پاسدارعفت ، ج اول ، صص 4-1

[9] -همان منبع ، صص 6-5 .

[10] -امام علي (ع) ،نهج البلاغه ، نامه 31 ، ترجمه محمد دشتي .

[11] -سوره احزاب ، آيه 59


مبلغ قابل پرداخت 21,384 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1250

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما