مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 75
  • بازدید دیروز : 2004
  • بازدید کل : 13080764

مقاله85-بررسی رابطه بين باورها و رفتارهاي ديني بينندگان تلويزيون با كميت تماشاي برنامه ها و نوع برنامه هاي انتخابي80ص


مقاله85-بررسی رابطه بين باورها و رفتارهاي ديني بينندگان تلويزيون با كميت تماشاي برنامه ها و نوع برنامه هاي انتخابي80ص

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

× مقدمه

× بيان مسئله

× اهميت موضوع

× ضرورت تحقيق

× اهداف تحقيق

× سئوالات تحقيق

× فرضيات

× تعاريف مفهوم

× فهرست منابع و مأخذ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمـه :

باورها و ارزشها به فرهنگ كلي و جامعه مفهوم و معني مي بخشد. وقتي مسئله قضاوت و ارزشيابي جامعه مطرح مي شود عملاً با مفهوم مقايسه ميان بهتر و بدتر سر و كار خواهيم داشت . در واقع باورها و ارزشها ي هر جامعه معرف شخصيت و هويت اجتماعي ، فرهنگي افراد و حتي جوامع هستند ، چرا كه خصيصه " انسان " داشتن نظامي از باورها ، هنجارها و ارزشهاست. اين نظام باورها است كه مقررات و قوانين جامعه حول آن شكل مي گيرد. به تعبيري نه فقط حيات اجتماعي و سالم انسانها نيازمند داشتن مجموعه اي از باورها و نظام هاي ارزش است ، بلكه تداوم زيست معني دار و با هدف انسانها " تعالي و كمال‌" جز با برپايي و اقامه نظام ازشي ميسر نيست.

در نظام اجتماعي ايران كه متكي به باورهاي اسلامي است توجه به باورهاي مذهبي افراد جامعه حائز اهميت است.

جامعه بشري همواره جهت حفظ و استمرار و صيانت از " انسانيت" خويش نيازمند داشتن پروراندن نظام هاي باورهاي مذهبي است. امروز بر همه انسانهاي اهل شعور و منطق اثبات شده كه ارزشها و هنجارهاي ديني است كه همواره انسجام بخش حيات جامعه انسانها است و تنظيم كننده روابط اجتماعي و حدود و شعور مقررات هر جامعه و اجتماع انساني است.

از اين روست كه " سوروكين" جامعه شناس شهير از نظام باورهاي ديني به عنوان دم مسيحايي ياد مي كند، كه مي تواند آخرين پناهگاه براي بشر باشد.

(گرامي – عبدالرحيم- جامعه شناسي اديان – تبيان – تهران 79 )

در جامعه ايران نيز همچنانكه داده هاي تجربي نشان داده است ، همه اقشار جامعه ، اعم از پير و جوان همچنان به باورهاي مذهبي خود معتقد هستند و عاملي كه از همه بيشتر مي تواند بر اين باورهاي مذهبي تأثير داشته باشد نقش تلويزيون و رسانه ها در اين امر است. در ايران معمولاً اعضاي خانواده با هم به تماشاي تلويزيون مي پردازند و تلويزيون همواره با اين معضل روبرو بوده است كه چگونه مي توان ارزشهاي فرهنگ سنتي را با رسانه هاي مدرن معاصر تركيب كرد تا هم جذابيت آنها محفوظ بماند و هم اثر جاذبه خود را از دست ندهد.

موضوع بحث اين تحقيق بررسي رابطه تماشاي تلويزيون با باورهاي مذهبي مخاطبان است به بررسي ميزان باورهاي مذهبي مخاطبان و تأثير تأتر تلويزيون بر آن مي پردازيم.

 

بيان مسئله‌ :

طي سالهاي اخير ساختار اجتماعي و اقتصادي كشورهاي اسلامي و از جمله ايران دگرگون و تا حدي مدرن شده است. با وجود اين، مسلمانان هنوز براي محترم داشتن دستورهاي خداوند و آموزه هاي قرآن اهميت زيادي قائل هستند. مسلمانان نشان داده اند كه تا حد زيادي توانسته اند انگيزه هاي ديني خود را در دنياي مدرن حفظ كنند . دنيايي كه مشاهده گسترش روز افزون مطالعات رسانه اي و تأثيريافته هاي آن در عرصه هاي متفاوت زندگي بشر از جمله اعتقادات و باورها است و اگر نگوئيم كه سرنوشت جوامع انساني و افكار عمومي يكسره در اختيار نگاههاي عظيم خبررساني و اطلاع رساني است ، دست كم بايد بپذيريم كه متوليان رسانه هاي گوناگون توانسته اند تا حد زيادي واقعيات را آنگونه كه همسو با منافع و اهداف آنان است نمايش دهند. امروزه امكان استفاده جهاني از رسانه ها باعث شده است كه مخاطب بنا به دلايل شخصي و اجتماعي به سوي استفاده از رسانه اي خاص گرايش يابد و انگيزه اصلي وي كه دستيابي به رضايت شخصي ناشي از انتخاب رسانه و بهره گيري از آن است ، جايگزين ارتباط يكسويه سابق شود. بر اين اساس ، سليقه و انتخاب مصرف كننده رسانه در تنظيم محتواي پيام ها اثر مي گذارد.

(سعيديان- ايما- نگاهي نو به مفهوم مخاطب – انتشارات سروش – سال بيستم – تهران)

آگاهي از انگيزه ها و انتظارات بينندگان و مخاطبان برنامه ها ، عامل مهمي در موفقيت سياستگذاران و برنامه ريزان تلويزيون در زمينه كسب رضايت مخاطبان است.

بنابراين با توجه به تأثير روزافزون رسانه هاي رقيب در القاي ارزش ها و افكار جديد و تغيير نگرش و رفتارها و باورهاي مذهبي و نيز تحول نيازها و انتظارات مخاطبان و همچنين تعدد و تنوع شبكه هاي تلويزيوني ، برنامه سازي و برنامه ريزي جهت تقويت نگرش ها و باورها و بررسي رابطه تماشاي تلويزيون با باورهاي مذهبي مخاطبان امري است ضروري كه خود مستلزم آگاهي از ارتباط ميان ميزان تماشاي برنامه هاي تلويزيون و نوع برنامه هاي منتخب از سوي مخاطبان با باورهاي مذهبي مخاطبان است.

براين اساس، در پژوهش حاضر به بررسي رابطه ميان باورهاي مذهبي مخاطبان با ميزان ساعات تماشا و نوع برنامه هاي منتخب آنان پرداخته ايم.

 

 

 

اهميت تحقيق :

با گسترش ارتباطات در سطح جهان و نزديك شدن فرهنگ هابه يكديگر ، نوعي همرنگي و همزيستي در نگرش و باورهاي مذهبي و سياسي افراد به چشم مي خورد و اين امر حتي در جامعه اسلامي ما به ويژه در ميان جوانان به نحو چشمگيري ملاحظه مي شود.

امروز تحقيقات انجام گرفته حاكي از تغيير ساخت نگرش و باورهاي مذهبي مخاطبان جامعه و تمايل بيشتر آنان به استفاده از رسانه هاي غيررسمي است كه مستقيماً سنگر مذهب را مورد تهاجم خويش قرار داده اند. در چنين اوضاعي توجه جدي به برنامه هاي صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران جهت شناخت سليقه ها و تقويت نگرشها و باورهاي ديني مخاطبان حائز اهميت است.

تلويزيون به عنوان وسيله اثر بخش در گسترش اسلام و انتقال فرهنگ ، به خوبي در قانون اساسي مورد تأكيد قرار نگرفته است، از اين رو هر گونه توليد و برنامه سازي تلويزيوني مستلزم رعايت اصول ديني و اخلاقي است. از اين نظر تلويزيون در ايران منحصر به فرد است . زيرا كه اين رسانه از يك سو مي كوشد تا با الزامات تكنولوژيك سازماني و برنامه سازي كنار آيد و از سوي ديگر مسئوليت تطابق برنامه ها و قالب هاي برنامه ريزي را با موازين اخلاقي برعهده گيرد.

(مولانا- حميد- " چگونه تلويزيون در ايران اسلامي شد" – انتشارات سروش ، سال بيست و دوم – شماره 1026)

 

ضرورت تحقيق :

با هجوم روز افزون رسانه هاي رقيب و شبكه فارسي زبان خارج از كشور و كوشش آنها در القاي ارزش ها و افكار جديد و تغيير نگرشها و رفتارها و باورهاي مذهبي و نيز تحول نيازها و انتظارات مخاطبان ، شناخت سلايق و نوع برنامه مورد انتخابي آنها و همچنين ساعات تماشاي تلويزيون از سوي آنها براي برنامه ريزي در جهت برنامه هاي مطلوب ضرورت اين تحقيق را مشخص مي كند.

 

اهداف تحقيق :

هدف كمي تحقيق، عبارت است از دستيابي به وجود يا عدم وجود رابطه بين باورها و رفتارهاي ديني بينندگان تلويزيون با كميت تماشاي برنامه ها و نوع برنامه هاي انتخابي و هدف آنان از تماشاي برنامه ها.

اهداف جزئي شامل وجود تفاوت در خصوص متغير مؤلفه باورهاي مذهبي با توجه به متغيرهاي جنس ، سن و تحصيلات و درآمد و ... مخاطبان است.

سؤالات تحقيق :

- مفهوم باورهاي مذهبي چيست ؟

- مفهوم برنامه هاي تلويزيوني چيست ؟

- رابطه بين ساعات تماشاي تلويزيون با باورهاي مذهبي مخاطبان چيست‌؟

- رابطه بين نوع برنامه انتخابي با باورهاي مذهبي مخاطبان چيست ؟

- رابطه بين قالب برنامه با باورهاي مذهبي مخاطبان چيست ؟

- وضع موجود نظام باورهاي مذهبي مردم چگونه است ؟

 

فرضيـات :

- به نظر مي رسد بين ساعات تماشاي برنامه هاي تلويزيون با باورهاي مذهبي مخاطبان رابطه وجود دارد.

- به نظر مي رسد بين باورهاي ديني مخاطبان و نوع برنامه اي كه انتخاب
مي كنند رابطه وجود دارد.

- به نظر مي رسد بين باورهاي ديني مخاطبان و هدف آنان از تماشاي برنامه هاي تلويزيون رابطه وجود دارد.

 

تعاريف مفهومي :

«مقدمه»

باورها به صورت طيف گسترده اي بنيان رفتار و حركات انساني را تشكيل مي دهند، منظومه باورهاي انسان كه هنوز به صورت كامل شناخته نشده اند توسط " ميلتون روكيج" مورد بحث و علاقه قرار گرفته و در اين بين 5 دسته باور مورد شناسايي و تبيين قرار گرفته اند كه از باورهاي عيني و مركزي شروع (نوع A) و تا باورهاي بدون عواقب نوع(E ) ادامه دارد كه بر حسب نوع از بار اهميتي گوناگون برخوردارند، تغيير در باورهاي انسان داراي فرآيند خاصي است كه مشخص مي شود چه ميزان چالش لازم است كه بتوان هر باور را در يكي از تقسيم بندي هاي باوري دچار تزلزل يا تغيير كرد، " به طور كمي يك باور (اعتقاد) هر جمله ساده اخباري است كه مي توان از آنچه فرد مي گويد يا انجام مي دهد آن را استنباط كرد و مي توان به راحتي با عبارت " من اعقاد دارم كه ... " بيان نمود.

بنابراين ، باورها ، تمام اعتقادات و آمادگي هاي ذهني قبلي براي عمل هستند و هر اعتقاد داراي 3 جزء شناختي ، احساسي و رفتاري است.

باورها و ارزشها به فرهنگ كمي و جامعه مفهوم و معني مي بخشد. در واقع باورها و ارزشهاي هر جامعه معرف شخصيت و هويت اجتماعي- فرهنگي افراد و حتي جوامع هستند. چرا كه خصيصه انسان داشتن نظامي از باورها و ارزشها است.

 

مفهوم باورهاي مذهبي :

باور ديني اعتقادي است كه فرد يا گروهي در مورد موضوعات ديني دارا هستند به طوريكه اين عقايد بر قضاوت هاي ارزشي يا استدلال و دلايل منطقي متكي است.

(گرامي – عبدالرحيم – جامعه شناسي اديان – تبيان – تهران – 79)

 

مفهوم برنامه هاي تلويزيون :

تلويزيون يك ابزار مخابراتي براي ارسال و دريافت عكس هاي متحرك و صدا از يك فاصله دور مي باشد. اين لغت به تمام بخش هاي تلويزيون ، برنامه هاي تلويزيون و پخش آن اشاره مي كند.

كلمه تلويزيون يك كلمه دو قسمتي است كه از زبان يوناني و لاتين مي آيد. تل در يوناني به معناي دور در حاليكه ويزيون كه از زبان لاتين ويزيو مي آيد به معناي ديدن يا بينايي مي باشد.

منظور از برنامه هاي تلويزيوني تمامي برنامه هايي است كه توسط گروههاي ديني ، اجتماعي ، فرهنگي ، تفريحي ، ورزشي و ... در شبكه هاي مختلف توليد و پخش مي شود.

 

قالب هاي برنامه اي :

انواع و اقسام برنامه هاي توليد شبكه ها كه در زمينه ها و
قالب هاي ، فيلم و سريال ، جنگ و برنامه هاي شاد خبر ، گزارش و مصاحبه ، موسيقي و تصوير ، دكلمه و پيام هاي كوتاه ، كارتون ، تبليغات و غيره از شبكه هاي مختلف توليد و پخش مي شوند.

 

انواع برنامه :

انواع برنامه هاي توليدي شبكه ها در زمينه هاي علمي و آموزشي ، خانوادگي ، اجتماعي و فرهنگي ، اخلاقي و فرهنگي ، اخلاقي و مذهبي ، ورزشي ، سياسي ، اقتصادي ، تاريخي ، بهداشت و ايمني ، هنر و ادب ، پليسي و جنايي و غيره كه از نظر نوع با هم متفاوتند.

 

 

منابع و مأخذ اين فصل به ترتيب كاربرد :

1) گرامي – عبدالرحيم – جامعه شناسي اديان – تبيان – 79

2) سعيديان – ايما – نگاهي نو به مفهوم مخاطب – انتشارات سروش – سال بيستم – تهران

3) مولانا – حميد " چگونه تلويزيون در ايران اسلامي شد " – سروش – سال بيستم و دوم – شماره 1026

4) گرامي – عبدالرحيم – جامعه شناسي اديان – تبيان – 79

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

× سوابق نظري موضوع

o مقدمه

o تاريخچه

o مباني نظري

× سوابق تجربي

× فهرست منابع و مأخذ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پيشينه نظري موضوع :

«مقدمه »

يكي از مشخصات برجسته دوران ما مقامي است كه وسايل ارتباط جمعي در زندگي اجتماعي و سياسي و فرهنگي ملل بدست آورده اند. مارشال مك لوهان معتقد است كه اگر دوران فن آوري يك دوران مصنوع فكر و عمل انسان است مي توان گفت كه انسان هر عصر به سهم خود مصنوع فن آوري زمان خود است.

(ساروخاني- باقر "جامعه شناسي ارتباطات "تهران 71 ) انتشارات اطلاعات نقش تلويزيون در شكل دهي رفتارها و باورهاي مردمي به علت جنبه هاي شنيداري و ديداري و حركتي آن داراي ويژگي هاي خاص است و به دليل همين ويژگي ها و تأثيرات عميقي كه اين رسانه مي تواند به افراد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان داشته باشد ، حساسيت داشتن جامعه به محتواي پيام هاي ارائه شده از طريق اين رسانه ضرورت پيدا مي كند. نتايج تجربيات كه بتازگي انجام شده حاكي از آن است كه تأثير رسانه هاي گروهي و به خصوص تلويزيون بر مردم به منزله مسموميتي شبيه مسموميت مواد مخدر است و يكي از روانشناسان مدعي است كه تلويزيون مانند مواد مخدر پاره اي از اختلاف ها را مي پوشاند و از بروز آنها جلوگيري مي كند .

(شراير- شروان – نيروي پيام – ترجمه سروش حبيبي – تهران 71)

در بحث از آثار وسايل ارتباط جمعي از جمله تلويزيون ، دو ديدگاه افراطي و يك ديدگاه معتدل به چشم مي خورد برخي مانند مك لوهان معتقدند كه وسايل ارتباط جمعي داراي چنان قدرتي هستند كه مي توانند براي نخستين بار نسلي تازه در تاريخ انسان پديد آورند. به نظر وي تلويزيون يك وسيله ارتباطي سرد به شمار مي آيد كه مي تواند موجبات مشاركت انساني را فراهم كند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاريخچه باورهاي مذهبي:

دين و باورهاي مذهبي يكي از اساسي ترين و مهمترين نهادهايي است كه جامعه بشري به خود ديده است به طوريكه هيچگاه بشر خارج از اين پديده زيست نكرده و دامن از آن بر نكشيده.

به گفته پلوتارك اگر به صحنه گيتي نظري بيافكنيم، بسياري از محل ، اماكن را خواهيد ديد كه در آنجا نه آباديست نه علم و نه دولت ، اما يكجا كه خدا نباشد و باور مذهبي نمي توان پيدا نمود.

(كوزر – لوئين – جامعه شناسي معرفت : به ترجمه سعيد سبزيان – نامه علوم اجتماعي 73 )

در واقع هيچ فرهنگي در گذشته يافته نمي شود كه دين در آن جايي نداشته باشد و هيچ كس فكر نمي كند كه در آينده نيز فرهنگي غير از اين بتواند به وجود آيد . مطالعه انسان فهم و درك اين نكته را براي ما ممكن مي سازد كه نياز به يك نظام مشترك جهت گيري و باوري و مرجع اعتقاد داراي ريشه عميق در شرايط زيستي انسان است.

(فرم – اريك – روانكاري و دين – به ترجمه آرسن نظريان – انتشارات مرواريد – چاپ اول – 82)

به زعم يونگ " دين حالتي خاص از روح انسان است كه بر طبق معني اصلي كلمه دين و باور مذهبي به اين عبارت تعريف مي شود ، بعضي از عوامل مؤثر كه بشر عنوان " قدرت قاهره " را به آن اطلاق مي كند و آنها را به صورت ارواح ، شياطين ، خدايان، قوانين ، صور مثالي ، كمال مطلوب و غيره تجسم مي كند.

(يونگ - كارل گوستاور – روانشناسي و دين – ترجمه فواد روحاني – انتشارات علمي و فرهنگي چاپ سوم – 82)

استعمال كلمه دين و باور مذهبي ، اعتقاد به ملك معيني را در نظر ندارد . اما هر ملكي در اصل از يك طرف به احساس مستقيم كيفيت قدسي و نوراني متكي است و از طرف ديگر به ايمان يعني وفاداري به اعتقاد و تأثير عوامل قدسي و نوراني و تغييراتي كه در وجدان انسان از آن تأثير حاصل مي شود.

به نظر فرويد منشاء دين و باور مذهبي ناتواني انسان در مقابله با نيروهاي طبيعت در بيرون از خود و نيروهاي غريزي درون خويش است . به نظر او دين در مراحل ابتدايي و اوليه تكامل انسان به وجود آمده يعني زماني كه هنوز بشر از عقل و دانش كافي برخوردار نبوده و قادر به استفاده از خرد خود در مقابله با اين نيروهاي بيروني و دروني نبوده است . در نتيجه به جاي مقابله با‌ آنها و استفاده از خرد از "ضد انفعالات " و ديگر باورهاي احساسي و عاطفي كمك گرفته و در اين فراگير چيزي را در خود پرورش مي دهد كه فرويد آن را " توهم " مي نامد .

بنابراين نتيجه مي گيريم مذهب و باور مذهبي از همان ابتداي تاريخ بشر هميشه همراه و همگام انسان بوده و موجبات اعتلاي رواني و تكامل و آرامش و تعالي انسان شده است.

 

تاريخچه تلويزيون :

«مقدمه »

تلويزيون يک ابزار مخابراتي براي ارسال و دريافت عکسهاي متحرک و صدا از يک فاصله دور مي باشد . اين لغت به تمام بخشهاي تلويزيون ، برنامه هاي تلويزيون و پخش آنها اشاره مي کند . کلمه تلويزيون يک کلمه دو قسمتي است که از زبان يوناني و لاتين مي آيد . تل در يوناني به معناي دور در حالي که ويزيون که از زبان لاتين ويزيو مي آيد به معناي ديدن يا بينايي مي باشد .

پيشرفت تکنولوژي را مي توانيم به دو قسمت تقسيم کنيم : اول پيشرفت و توسعه وابسته به مسائل مکانيکي و الکترونيکي و ديگري که به الکترونيک وابسته بود . تمام تلويزيونهاي مدرن از قسمت دوم هستند ، ولي اين غير ممکن است که بدون کشفيات و بينش از سيستمهاي مکانيکي بتوانيم سر در بياوريم .

تلويزيون الکترومکانيکي :

پول گوتليپ نيپ کوو به اولين تلويزيون الکترومکانيکي در سال 1884 م امتياز داد . مردم بر اين عقيده اند که او هرگز نتوانست نمونه اصلي را طراحي کند . تا سال 1907 م که نمونه اصلي آن بطور آزمايشي طراحي شد . در سال 1907-1910م ، بوريس روسينگ و دانش آموزش ولاديمير زوريکين يک سيستم تلويزيوني را نشان داد که از يک جستجوگر آينه اي مکانيکي در نمايشگر و ليوب براون الکترونيکي در دريافت کننده استفاده مي کردند . روسينگ در مدت انقلاب بولشويک 1917 م ناپديد شد ، ولي زوريکين بعداً براي RAC کار مي کرد تا يک تلويزيون الکترونيکي بسازد ، طراحي آن نتيجتا حق انحصاري و امتياز را توسط فيلوتيلورفرنس فورس به او دادند . يک تلويزيون مشابه نيمه مکانيکي براي اولين بار در لندن نشان داده شد ، در فوريه 1924 توسط ژان لوجي بيرد با تصوير فليکس گربه و تصوير متحرک بيرد در30 اکتبر 1925م ، نشان داده شد. سيستم بيرد نتيجتاً توسط شرکت BBC دوباره بازسازي شد .

 

تلويزيون الکترونيکي :

با وجود اينکه نيپ کوف ، روسينگ ، بيرد خيلي خارق العاده بود . قسمت کمي از تکنولوژي آنها در تلويزيون امروزي کاربرد داشت . در سال 1934 ، تمام سيستمهاي تلويزيوني الکترومکانيکي ديگر خارج از مد شده بود . کمپل سوينتون يک نامه به مجله طبيعت در 18 ژوئن 1908م نوشت که در آن استفاده از اشعه کاتدي در تلويزيون الکتريکي که توسط کارل فرديناند براون اختراع شده بود را شرح داد . او نظريه داد که از پرتو الکترون هم در دوربين و هم در دريافت کننده استفاده شود ، که مي تواند بصورت الکترونيکي بچرخد و تصاوير متحرک توليد کند . او سخنراني در رابطه با موضوعي در سال 1911م داشت و يک نمودار را نشان داد که هيچ کس ، حتي سوينتون ، نتوانست طرح او را بفهمد ، سيستم او هيچ وقت ساخته نشد .

سيستم تمام الکترونيک اولين بار توسط فيلوتيلور فرانس وورس در پائيز سال 1927م نمايش داده شد . فرانس وورس مزرعه مورمون پسري از ايداهو ، او اولين بار در سن 14 سالگي اين سيستم را در نظر داشت . اولين ايده را با معلم شيمي دبيرستانش بحث مي کرد ، کسي که فکر مي کرد که آن بدون دليل کار نمي کند (فرانس وورس بعدا به معلمش ثابت کرد ژاستين تال من که يک کليد بر روي اختراعش قرار داد) او به دنبال ايده خود در آکادمي جوانان بريگهام (جديداٌ دانشگاه جوانان بريگهام) بود .

در سن 21 سالگي ، او يک سيستم کاربر را در لابراتور شخصي اش در سان فرانسيسکو نشان داد . تمام تلويزيونهاي امروزي بطور مستقيم از طراحي او پيروي مي کنند . ولاديمير زوريکين بخاطر اختراع مفيدش ايکونوسکوپ در سال 1923 و اختراع کينسکوپ در سال 1929 بعنوان پدر تلويزيون الکترونيکي شناخته مي شود . طراحي او جزء اولينهايي بود که سيستم تلويزيون را نشان مي داد . کار قبلي او با روسينگ بر روي تلويزيون الکترومکانيکي به او آموخت که چگونه يک سيستم توليد کنند ، ولي ادعاي او و (RCA) که اين اختراع اصلي آنها بود به سه دليل بيهوده به حساب مي آيد :

امتياز 1923 زوريکين يک طرح ناتمام را نشان داد ، ناتوان در کاري که مي خواست انجام دهد (تا سال 1923 طول کشيد تا زوريکين توانست طرح کاري خود را کسب کند .)

درخواست نامه امتياز سال 1923 تا سال 1938 قبول نشد و بطور جدي مورد قبول واقع نشده بود .

دادگاه دريافت که RAC امتياز طرح تلويزيوني که توسط فيلو تيلور فرانس وورس داده شد را نقض کرد . اختلاف در اين بود که آيا اولين بار فرانس وورس بود يا زوريکين که تلويزيون امروزه را اختراع کرد . بعضي از اينها ادعا دارند وقتي که فرانس وورس براي اولين بار مي خواست آن را بسازد ، اين RAC بود که اولين بار به خريد و فروش تلويزيون مي پرداخت و کارمندان RAC بودند که تاريخ اختراع تلويزيون را نوشتند . با اين وجود فرانس وورس جنگ قانوني در برابر اين مسئله را برد ، او هرگز قادر نبود تا سرمايه گذاري تمام و کامل روي اختراعش بکند .

 

پخش کردن برنامه از تلويزيون :

اولين فاصله زياد پخش تلويزيون عمومي که از واشنگتن DC به نيويورک پخش شد ، در 7 آوريل 1927 پديدار شد . تصويرهاي پخش شده در مورد مسائل بازرگاني بود . هربرت هوور اولين سرويس مشابه WGY بود ، شنکتدي ، نيويورک در 11 مي 1928 افتتاح شد . اولين نمايش تلويزيون انگليسي مردي با گل در دهانش بود، که در ژوئيه 1930م پخش شد . ايستگاه CBS در نيويورک اولين برنامه هاي منظم خود را در هفت روز هفته در ايالات متحده پخش مي کرد . در 21 ژوئيه 1931م اولين پخش جيمز جي .واکر ، کيت اسميت و جورج گرش وين اولين تلويزيون تمام الکترونيکي در لوس آنجلس شروع به کار کرد .

CA توسط پخش دن لي . تاريخ شروع آنها از 23 دسامبر 1931م در W6XA0 که بعدا KTSL شد . اصولا تجهيزات مکانيکي استفاده شد ، ولي در ژوئن 1936 سرويس 300 خطه تمام الکترونيکي راه اندازي شد . در سال 1932 برنامه BBC راه اندازي شد که از سيستم 30 خط استفاده مي کرد ، اين پخشها تا 11 دسامبر 1935 ادامه داشت . در 21 نوامبر 1936 ، BBC شروع به پخش سيستم دو طرفه نمود . شش ماه بعد ، انجمن شهر بيان کرد که تصوير الکترونيکي EMI مارکوني ، برترين تصوير گرفته شده است و آنها را يک نمونه استاندارد انتخاب کردند . اين سرويس به عنوان اولين سرويس تلويزيون عمومي منظم و با محدوديت بالاي جهاني نامگذاري شد .

از وقتي که سرويس تلويزيوني منظم به صورت استاندارد 180 خطي در آلمان پخش شده است ، خسارات جنگ جهاني دوم باعث شد تا اختلالاتي در سرويس بوجود آيد . نمايشهاي تلويزيوني فقط از محل الکساندرا 1946 پخش شد . اولين پخش تلويزيوني منظم در کانادا از سال 1952 شروع شد ، دقيقا از وقتي که CBS دو ايستگاه در فضا تاسيس نمود . يکي در مونترال ، کبک در 6 سپتامبر و ديگري در تورنتو ، اونتاريو در دو روز بعد راه اندازي شد .


مبلغ قابل پرداخت 16,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1184

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما