مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2966
  • بازدید دیروز : 3661
  • بازدید کل : 13109082

گزارش ‌تخصصی31 بررسی آسیب شناسی و عدم شرکت دانش آموزان در فعالیت فرهنگی و پرورشی و نحوه بهبود بخشی به فرایند علاقه مند نمودن آنان116ص


گزارش ‌تخصصی31 بررسی آسیب شناسی و عدم شرکت دانش آموزان در فعالیت فرهنگی و پرورشی و نحوه بهبود بخشی به فرایند علاقه مند نمودن آنان116ص

چکیده:

برنامه ریزی مناسب برای انجام هر کاری از اهمیت زیادی برخوردار است و فرایند انجام کارها باید براساس برنامه از پیش تعیین شده صورت گیرد.. مربیان و معاونین پرورشی نیز باید برای انجام فعالیتهای پرورشی برنامه ریزی منظم و منسجمی طراحی کنند و فرایند انجام آن کار را بر طبق برنامه ریزی صورت گرفته انجام دهند.

مسابقات فرهنگی و هنری یکی از میادین رقابت دانش آموزان در فعالیتهای پرورشی است. شرکت در مسابقات فرهنگی و هنری یکی از مولفه های ارزیابی فعالیتهای پرورشی مدارس به طور عام و عاملین پرورشی مدارس به طور خاص است. به همین منظور همه مدارس به طور عام و عاملین پرورشی به طور خاص، سعی می کنند با تمام توان و قدرت در این مسابقات شرکت کنند و نمره ارزیابی مدرسه را در فعالیتهای پرورشی بالا ببرند. البته اجرای چنین فعالیتهای پرورشی در مدارس تنها بر عهده عاملین پرورشی نیست و همکاری و مساعدت کلیه پرسنل مدارس و دانش آموزان و حتی اولیای دانش آموزان در این امر لازم و ضروری است و علاوه بر اینها مولفه های دیگری از جمله امکانات مدارس، زمان و غیره در انجام فعالیتهای پرورشی در مدارس دخیل هستند. ولی نقش اصلی در فعالیتهای پرورشی بر عهده عاملین پرورشی است، اوست که باید از همه عوامل و امکانات مدرسه برای انجام چنین فعالیتهایی استفاده کند.

کلید واژه ها:

فعالیت پرورشی، عاملین پرورشی، مسابقات فرهنگی و هنری

 

 

 

شرکت در مسابقات فرهنگی و هنری ( مراحل آموزشگاهی و منطقه ای)

مسابقات فرهنگی و هنری یکی از شاخصهای ارزیابی مربیان و معاونین پرورشی است که طی ماههای بهمن و اسفند ماه برگزار می گردد. این مسابقات محل رقابت عاملین پرورشی در مناطق آموزش و پرورش است. بدین منظور هر کدام از عاملین پرورشی سعی می کنند با حداکثر توان در این مسابقات شرکت کنند. البته مولفه های دیگری به غیر از مربی یا معاون پرورشی مدرسه، مانند نوع مدرسه، مدیران و همکاران ، وضعیت فرهنگی و معیشتی خانواده های دانش آموزان، امکانات مدارس، وضعیت تحصیلی، رشته و ... در میزان شرکت مدارس در این مسابقات دخیل هستند. ولی هیچکدام نمی توانند دلیل قابل قبولی بر عدم اجرا یا اجرای کم فعالیتهای پرورشی در مدارس باشند. به هر حال عاملین پرورشی مدارس نقش اصلی را در این امر دارند و باید نهایت تلاش خود را برای انجام فعالیتهای پرورشی در مدرسه انجام دهند.

تجربه عملی: من برای اجرای مسابقات فرهنگی و هنری در مدرسه به صورتی که حداکثر دانش آموزان شرکت نمایند و نیز دانش آموزان مستعد شناخته شوند، مراحل زیر را انجام داده ام:

1- اعلام فراخوان عمومی در اول سالتحصیلی به طرق اعلام سر صف و نصب در تابلو اعلانات؛

2- مراجعه به کلاسها و بیان اهمیت شرکت در مسابقات و خلق انگیزه در دانش آموزان با ذکر مزايا و محسنات شرکت در مسابقات در مهر ماه؛

3- تهیه و تکثیر برگه ثبت نام فعالیت ها به صورت کلاس به کلاس در مهر ماه؛

4- بررسی برگه های ثبت نام دانش آموزان در مسابقات از لحاظ استعداد و توانایی و صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در مهرماه؛

5- گروهبندی دانش آموزان ثبت نام کرده در رشته های ثبت نامی در آبان ماه؛

6- شناسایی دانش آموزان مستعد در هر رشته و انتخاب آنها به سر گروهی رشته ها و ابلاغ خواسته ها و برنامه های مورد نطر به آنها، تا گروه خود را برای انجام برنامه ها در فصل مسابقات ( بهمن و اسفندماه) آماده کند.( در آبان ماه سالتحصیلی)؛

7- بیان اهمیت مسابقات در جلسات شورای دانش آموزی و استفاده از کمک اعضای شورا در برگزاری مسابقات؛

8- یک هفته مانده به شروع مسابقات با توجه به شناخت و اطلاعاتی که بدست آورده بودم ، دوباره گروهها را بررسی کرده، تغییرات لازم را در چیدمان گروهها انجام دادم؛(دی ماه)

9- در آغاز مسابقات یک جلسه با سر گروهها برگزار کردم و دستورالعمل مسابقات را به طور کامل به آنها تفهیم کردم و از آنها خواستم تا طبق دستورالعمل آثار خود را به بنده تحویل دهند.

10-در طول برگزاری مسابقات هر روز به وضعیت گروهها رسیدگی می کردم تا به وضعیت آنها رسیدگی کردم تا آنها را برای اخذ نتیجه مطلوب تشویق کنم؛

11-بعد از برگزاری هر مسابقه، نحوه انجام کار و نتیجه کار را با گروهها تحلیل می کردم و نقاط قوت و ضعف برنامه ها را بررسی می کردیم.

12-انعکاس نتایج مسابقات به کل دانش آموزان از طریق نصب در تابلو اعلانات و تقدیر از دانش آموزان شرکت کننده در مراسمات مختلف در مدرسه؛

راه های مشارکت، معلمان و کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنان

مدیران مدارس وظایف و فعالیت های متعددی انجام می دهند. این وظایف در شش قلمرو طبقه بندی می گردد:

1- آموزش و تدریس

2- امور مربوط به کارکنان

3- امور مربوط به دانش آموزان

4- امور مالی و اداری

5- امور مربوط به ارتباط مدرسه و اجتماع

6- امور تسهیلات و تجهیزات موردنیاز مدارس

هر یک از عوامل انسانی واحدهای آموزشی، معلمان و کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنان در صورت فراهم نمودن شرایط لازم می توانند در هر یک از قلمروهای یاد شده مشارکت کنند.

1- مهمترین راه های مشارکت اولیای دانش آموزان در قلمرو آموزش و تدریس به ترتیب درجه اهمیت عبارتند از:

- همکاری در ایجاد هماهنگی بین فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه و خانواده

- شرکت در جلسات مشترک با معلمان برای بهبود فعالیت های مدارس

- مساعدت در شناسایی مشاغل و هدایت تحصیلی و شغلی فراگیران

- مساعدت در شناسایی نیازهای آموزشی و پرورشی فراگیران

- همکاری در برگزاری مسابقات گوناگون آموزشی و پرورشی مدارس

2- مهمترین راه های مشارکت اولیای دانش آموزان در قلمرو امور مربوط به کارکنان مدرسه به ترتیب درجه اهمیت عبارتند از:

- همکاری در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم بزرگداشت مقام معلم

- تقدیر و تشکر از فرهنگیان و معلمان فعال و دلسوز بازنشسته

- همکاری و مساعدت در انجام سفرهای زیارتی و سیاحتی فرهنگیان

- مساعدت در تاسیس صندوق قرض الحسنه مدرسه

3- مهمترین راه های مشارکت اولیای دانش آموزان در قلمرو مربوط به امور دانش آموزان به ترتیب درجه اهمیت عبارتند از:

- همکاری در تهیه هدایا و جوایز به منظور تشویق و ترغیب دانش آموزان

- همکاری در ارائه خدمات رفاهی به دانش آموزان کم بضاعت

- همکاری در برگزاری گردش های علمی، آموزشی، تفریحی وتربیتی دانش آموزان

- مشارکت در برگزاری مراسم مذهبی و تشویق دانش آموزان به انجام فرایض دینی

- همکاری در ارائه خدمات بهداشتی برای تامین بهداشت جسمی و روانی دانش آموزان

4- مهمترین راه های مشارکت اولیای دانش آموزان در قلمرو امور مالی و اداری مدارس به ترتیب درجه اهمیت عبارتند از:

- ارائه کمک های مالی و مادی به مدارس

- مساعدت فکری به مدیریت مدارس در اداره بهتر واحد آموزشی

- همکاری در زمینه حسابداری و ثبت دفاتر مالی مدارس

- همکاری در جذب و جلب کمک های مالی و مادی خیرین به مدارس

- همکاری در تامین هزینه های مصرفی مدارس از قبیل قبض های آب و برق، تلفن و گاز

5- مهمترین راه های مشارکت اولیای دانش آموزان در قلمرو ارتباط مدرسه و اجتماع به ترتیب درجه اهمیت عبارتند از:

- حضور فعال در انجمن اولیا و مربیان و مشارکت در فعالیت های مدارس

- همکاری در انعکاس نظرات و انتظارات مردم از مدارس

- مساعدت در برقراری ارتباط موثر مدارس با مساجد و اماکن مذهبی و دینی جامعه

- همکاری در استفاده مدارس از مراکز فرهنگی، تربیتی و آموزشی موجود در جامعه

- مساعدت در انتقال صحیح فرهنگی، دینی و ملی به دانش آموزان

6- مهمترین راه های مشارکت اولیای دانش آموزان در قلمرو تسهیلات و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس به ترتیب درجه اهمیت عبارتند از:

- همکاری در تامین امکانات بهداشتی و کمک های اولیه مدارس

- مساعدت در تهیه وسایل آموزشی و کمک آموزشی مدارس

- مشارکت در بهسازی و زیباسازی محیط و فضاهای مدارس

- همکاری در مرمت و تعمیر وسایل و امکانات و تجهیزات مدارس

- تهیه و تامین وسایل و امکانات و تجهیزات موردنیاز مدارس

راه های جلب مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه:

مهمترین راههای مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه عبارتند از:

- واگذاری مسئولیت به دانش آموزان

- تشکیل کانون های مذهبی، علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری توسط دانش آموزان و ترغیب آنان به شرکت فعال در آنها

- محول کردن اجرای مراسم مختلف مدرسه به دانش آموزان

- ایجاد رقابت های سالم بین فراگیران

- استفاده از دانش آموزان فعال در فعالیت های فوق برنامه

- توجیه معلمان برای استفاده از دانش آموزان در اداره مدرسه و کلاس

- استفاده از توانمندی دانش آموزان (خط، طراحی، نقاشی و...)

- محول کردن عمران و آبادانی مدرسه به دانش آموزان

- رابط قرار دادن دانش آموزان بین مدرسه و خانواده برای جلب مشارکت اولیا

راه های جلب مشارکت معلمان و کارکنان در امور مدرسه:

مهمترین راه های مشارکت معلمان و کارکنان در امور مدرسه عبارتند از:

- همکاری و مشارکت فعال در شوراهای مدرسه

- بهره گیری از توانایی های دانش آموزان در فعالیت های کلاسی

- تجهیز وسایل آموزشی موردنیاز تدریس توسط دانش آموزان

- تجهیز کتابخانه مدرسه توسط دانش آموزان

- هدایت و راهنمایی دانش آموزان در انجام فعالیت های گروهی

- هدایت شغلی و تحصیلی دانش آموزان

- ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان

- تشکیل جلسات مشترک با دانش آموزان و اولیای آنها

راه های جلب مشارکت صاحب نظران و متخصصان در امور مدرسه:

- شناسایی افراد صاحب نظر و دلسوز به مسائل آموزش و پرورش

- دعوت از آنها برای ایراد سخنرانی، معاینه پزشکی، تندخوانی، تندنویسی و...

- دعوت از فارغ التحصیلان متخصص مدرسه


مبلغ قابل پرداخت 17,774 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1318

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما