مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1482
  • بازدید دیروز : 3290
  • بازدید کل : 13114854

82-كارآموزي در نمايندگي ايران خودرو59ص


82-كارآموزي در نمايندگي ايران خودرو59ص

فهرست مطالب

مقدمه 1

نمايندگي مجاز ايران خودرو كاشان 3

ارزيابي قسمتهاي مرتبط با رشته كارآموز 7

دستگاه تنظيم موتور و سوخت به طور اتوماتيك 8

سنسورهاي مورد استفاده در Air bag 11

تحليل گر و سيستم كنترلي مورد استفادهدر Air bag 16

انواع سيستمهاي جرقه زني پلاتيني و ترانزيستوري 17

شبكه مالتي پلكس بر روي خودروهاي پژو 23

سيستم هاي مداريآلارم لنت ترمز پژو 405 26

توربوشارژر و نقش آن در تقويت موتور 29

كندي يا تنبلي توربو 34

سيستم مداري شيشه بالابرهاي درب عقب پرشيا 38

سيستم مداري قفل مركزي 40

انواع سيستمهاي انژكتور 45

نكات ايمني در مورد ECU 49

انواع سنسورهاي 54

مقدمه

ايران خودرو يا ايران ناسيونال سابق ابتدا در اوايل دهه 40 با ورود كليه قطعات از خارج ميني بوس كومر را با ظرفيت 12 سرنشين و به تعداد 100 دستگاه توليد كرد كه متاسفانه هم اكنون نمونه اي از آن وجود ندارد.

ايران ناسيونال در سال 1345 با عقد قرار دادي با كمپاني كرايسلر انگلستان امتياز سواري هيلمن هانتر را بدست آورده و در سال 46 تاسيسات خودروسازي پيكان با ظرفيت سالانه 6 هزار دستگاه استقرار يافت در سال 54 بدليل قديمي بودن پيكان تصميم گرفته شد توليد آن متوقف شود كه به علت همزماني با انقلاب بدون نتيجه ماند.

در واقع پيكان اولين تجربه ايران از توليد خودرو انبوه بود در ابتدا كليه قطعات اين خودرو از تالبوت انگلستان خريداري و فقط در ايران عمليات مونتاژ، جوشكاري و رنگ آميزي روي ان صورت مي گرفت. از سال 1347 ايران خودرو ساخت بسياري از قطعات از جمله قالب اتاق، بدنه و درب ها و صندلي و …. را در ايران آغاز كرده و تا جايي پيش رفت كه هم اكنون 98 در صد آن را در داخل كشور مي سازد اين خودرو طي سه دهه عمر خود در ايران د رمدلهاي كار، دولوكس، تاكسي، جوانان، وانت و استيشن توليد شده است. از ديگر توليدات ايران خودرو ناسيونال خودرو سواري هيلمن با موتور اونجر بود كه شباهت زيادي به پيكان داشته و فقط طي سالهاي 57-55 توليد شد.

در نهايت پس از جنگ و در سالهاي 65 خط توليد پيكان كلاً از تالبوت خريداري و به ايران انتقال يافت و اكنون نيز توليد مي شود. اما از سوي ديگر شركت ايران خودرو كه در اواسط 50 درنظر داشت تا خط توليد پژو را وارد كرده و با وقوع انقلاب و جنگ اين تصميم را تا سال 99 به عقب انداخته بود و با پايان جنگ همكاريهاي گسترده اي را با پژو آغاز كرد و در سال 69 اين خودرو با همكاري پژو و دو محصول پيكان 1800 با موتور پژو 405 و پژو 405 GL كه به عنوان خودرو سال 1987 جايگزين پژو 405 GL شد. ايران خوردو در سال 77 پيكان آردي با تركيب موتور پيكان و اتاق پژو 405GL و در سال 78 پيشرفته ترين خودرو و توليديش يعني پرشيا را به همراه استيشن 405 GLX به بازار به عرضه كرد و همچنين در سال 70 تعدادي محدود پژو 205 به طور آزاميشي توليد كرد. و در ادامه فعاليتهاي خود خودروي ملي سمند را در اواسط سال 80 در عيد سعيد غدير خم به وسيله رئيس جمهور خط توليد آن افتتاح شد و در اوايل 81 سري جديد آن به بازار عرضه شد.

نمايندگي مجاز ايران خودرو كاشان

نمايندگي مجاز ايران خودروكاشان يكي از نمايندگي مجاز ايران خودرو است كه در انتهاي خيابان طالقاني واقع شده است اين نمايندگي در تاريخ28/11/77بوسيله شخصي به نام نامي تاسيس شد و داراي 1050متر مربع مساحت و با سرمايه اي اوليه حدود 150 ميليون تومان (كه البته هم اكنون براي تاسيس نمايندگي مجاز ايران خودرو بايد سرمايه اي حدود 300 ميليون تومان شخصص موسس داشته باشد )تاسس شد. اين مركز در بدو تاسيس با 10 نفر پرسنل شروع به كار كرده است و بنا به گفته موسس آن هدف از تاسيس اين مركز اولا ً خدمت به مردم و ثانياً نبود نمايندگي مجاز ايران خودرو در اين شهر بوده است اين مركز در روز حدوداً 8 ساعت باز بوده (جز موارد استثنا) و در روزهاي تعطيل رسمي هم اين مركز تعطيل مي باشد.


نمودار سازماني تشكيلات

اين نمايندگي داراي بخشهاي مختلفي است كه در زير به صورت اجمالي توضيحاتي درباره آنها مي دهيم.

بخش اداري : در اين بخش كارهاي حسابداري مربوط به خريد و فروش خودرو و سند زدن براي ماشينها و گرفتن اجرت از مشتريان است در اين بخش تمام بخشنامه هايي كه از طرف ايران خودرو ارسال مي شود به صورت فكس و يا تلفني يا نامه اي ابلاغ مي شود گرفته و در اختيار مدير عامل و مدير نمايندگي قرار مي گيرد و مسئول اين بخش آقاي نامي است كه كار سند زدن و گرفتن اجرت و گارانتي با ايشان مي باشد و مسئول كارگاه تعميرات آقاي رمضانعلي محمدي مي باشد.

بخش فني : مسئول اين بخش كه همان كارشناس فني است آقاي محمدي است كه مسئول اين بخش بايد حداقل داراي مدرك فوق ديپلم فني خودرو و يا صنايع اتومبيل باشد در اين بخش كارهاي فني خودرو عيب و ايرادهاي خودرو را بر طرف مي كنند و اين بخش داراي يك سالن براي تعمير ماشينها و يك اتاق براي پذيرش ماشين و يك اتاق هم به عنوان رختكن و استراحتگاه استفاده مي شود سالن تعمير داراي 8 چاله سرويس و دو جك بزرگ هيدروليكي و چند جك كوچك براي بلند كردن ماشين و دستگاه بالانس و دستگاه تنظيم فرمان و دستگاه تنظيم موتور و سوخت ماشين است. و به اضافه آچار ها وديگرلوازم مورد نياز تعمير ماشين است. در اتاق پذيرش يك منشي وجود دارد كه ماشينها را پذيرش و به استاد كار مربوطه تحويل مي هد و براي ماشين يك كارت صادر مي كند كه در اينكارت نوع خودرو مدل (شماره شهرباني، نام و نام خانودگي صاحب ماشين، شماره موتور، مقدار كار كرد ماشين، آدرس و تلفن، شماره شاسي، تاريخ تحويل از كارخانه و تاريخ پذيرش درج شده است) البته يادآور شوم كه اگر مدت گارانتي ان تمام نشده باشد (براي پيكان 20000 كيلومتر ) و پژو و سمند 2 تا 3 سال تمام كارهاي كه براي ماشين انجام مي دهند مجاني است. و يك سالن استراحتگاه و رختكن هم وجود دارد شاگردان و استادكاران وسايل خود را آنجا گذاشته و لباسهايشان را عوض مي كنند و هم افرادي كه در اين بخش كار ميكنند بايد استاد كاران حداقل بايد تجربه و سابقه كافي داشته باشند و براي شاگردان حداقل داشتن ديپلم فني الزامي است.

بخش خدماتي : كه در اين بخش ثبت نامها براي ماشين انجام مي شود و داراي يك نمايشگاه كوچك از محصولات ايران خودرو است و يك قسمت آن هم بخش فروش آن هم بخش فروش لوازم يدكي خودرو است و براي اينكه مشتري ديگر سرگردان نشود اين بخش را تاسيس كرده اند و بخش فني و اين بخش در كنار هم هستند و اگر مشتري وسيله اي نياز داشته باشد در هنگام تعمير كارت نوشته شده براي ماشين برده و جنس را تحويل مي گيرد و در آخر قيمت آن در تصويه حساب لحاظ مي شود. در اين بخش هم دو نفر كار مي كنند و يك عدد كامپيوتر است كه كالاهاي فروخته شده را در داخل آن ثبت كرده و بعداً حسابرسي مي كنند.

بخش مديريتي : كه مسئول اين بخش همان مدير عامل شركت است كه آقاي نامي است و به همه قسمتها نظارت كرده و كارها را زير نظر دارد و به كار بخش داخلي شركت نيز به عهده خود ايشان است كه بر كارهاي فني انجام شده روي ماشينها نيز نظارت دارند. و مدير عامل همكاري هاي نظارتي دارند و هم در جلسه هايي كه از طرف ايران خودرو و كلاسهاي مديريتي كه برگزار مي شود شركت مي كنند.

در آخر بايد خاطر نشان كنم كه شركت ايران خودرو براي استادكاران و تكنسينهاي خود كلاسهاي آموزشي هم برقرار مي كند و درهر نوبت نمايندگيها استادكاران و تكنسينهاي خود را براي گذراندن اين دوره هاي مي فرستد و به تجربه و تخصص آنها مي افزايند و با امتحاني كه در اخر هر دوره از انها مييگيرند مدرك درجه 1و 2و يا سه به انها مي دهند حال اگر مدرك درجه 1و 2 بگيرند هزينه آن كلاسها بر عهده نمايندگي است كه بايد بپردازدو اگر مدرك درجه 3 بگيرند بايد خود استادكارن و يا تكنسينها بپردازند.

نوع محصولات توليدي و خدماتي : در نمايندگي ايران خودروي كاشان تعمير محصولات ايران خودرو از قبيل پيكان انواع پژوها RD,405, 206، پرشيا و پارس و خودروهاي سمند انجام مي شود و ثبت نام براي انواع محصولات ايران خودرو انجام مي شود و از خدمات ديگري كه اين مركز ارائه مي دهد فروش لوازم يدكي و يك نمايشگاه اتومبيل كه همان محصولات ايران خودرو است. بنا به گفته مدير عامل شركت سياستهاي شركت به سياستهاي شركت ايران خودرو است. و اگر در آينده بخوهد شركت را توسعه دهند قسمت فني آن را بيشتر توسعه خواهند داد و با اضافه كردن وسايل و تجهيزات افزايش نيروي كار خواهند بود.

ارزيابي بخشهاي مرتبط با رشته عملي كار آموز : درواحد فني نمايندگي بيشتر كارهايي تعميراتي انجام مي شد بيشترمطالبي كه در دانشگاه به طور تئوري خوانده بودم و كمي هم به طور عملي كار كرده بودم در انجا بيشتر به طور عملي كار كردم و باز و بسته كردن قطعات و آشنايي بيشتر با انها پيدا كردم و از نظر عملي مهارت بيشتري پيدا كردم. بنده در اين نمايندگي بيشتر وقت خود را در قسمت فني گذرانده ام و در كنار استادكاران مختلف به افزايش تجربه خود كوشش كردم و چيزهايي هم بلد نبوده ام از استاد كاران سئوال كردم و نكات كليدي كار انها را در حد توان و وقت ياد گرفته ام و بعد از يكي دو هفته با آشنايي كامل با ان محيط زير دست اندركاران كار كرده و خودم به تنهايي اقدام به باز و بسته كردن وسائل كرده ام در اين نمايندگي بنده با وسايل كه در دانشگاه موجود نبود است آشنا شدم (دستگاه تنظيم موتور به طور كامپيوتري و تنظيم سوخت و دستگاه تنظيم فرمان )و با مراحل تعمير ماشين و نكات ايمني و اخلاقي آنجا آشنا شده ام و تجربه داشتن رفتار و برخورد مناسب با مشتريان را ياد گرفته ام. در قسمت خدماتي و جايي كه لوازم يدكي ماشينها در آنها به فروش مي رسيد من بيشتر با قطعات آشنا شده ام و در بخش فني با طرز كار آنها جا گذاشتن آنها در ماشين و باز و بسته كردن آنها در روي ماشين آشنا شده ام.

دستگاه تنظيم موتور و سوخت به طور اتوماتيك

دستگاه تنظيم موتور داراي يك عدد كامپيوتر و تعداد سيستمهاي جانبي و چراغ دلكو است. اين دستگاه داراي 6 عدد سيم كه دو تاي آنها به كويل وصل مي شود و دو تاي از انها به باطري و يكي به واير سيلندر اول وديگري به واشر برجك دلكو وصل مي شود.

در اين كامپيوتر يك برنامه خود آزماي خودرو وجود دارد كه داراي قسمتهاي ورودي اطلاعات قسمت تست خودرو، بالانس قدرت، نمايش و گرايش گيري است.

قسمت ورودي اطلاعات : در اين قسمت مشخصات خودرو و مشخصات مشتري و نوع سوخت و نام تعمير كار را مي توانيم وارد كنيم.

نمابر منحني كه داراي منحني هاي اوليه و ثانويه است كه منحني اوليه در بالا و منحني ثانويه در پائين تشكيل مي شود در ابتدا منحني بالائي، ابتدا منحني بالا و بعد كم كم پائين مي آيد با استفاده از اين منحني ها قدرت توليدي در سيلندر را مي توانيم ببينيم چگونه است و مي توانيم با استفاده از اين منحنيها به بعضي از عيوب موتور كه باعث بد كار كردن ان مي شود پي برد.

در قسمت تست خودرو كه اندازه داول و دور موتورآوانس و ولتاژ دلكو و كويل و باطري و مقاومت آن نشان مي دهد، داول براي پيكان 50 درجه بايد باشد و دور باشد و دور موتور در 1000RFM و آوانس بين 11 تا 12 درجه بايد باشد و براي پژو چون دلكوي آن ترانزيستوري است داول مشخصي ندارد و دور موتور آن بايد 800 RFM و آوانس آن 10 درجه است.

در قسمت بالانس قدرت با استفاده از اين سيستم مي توان به ميزان كارآئي هر سيلندربا سيلندر بعدي پي برد (مقايسه كمپرس سيلندرها ) در اين دستگاه اين ارقام با استفاده از عدد نشان داده مي شود كه اگر يك سيلندر مشكل داشته باشد عدد نشان داده شده آن سيلندر عدد كمتر از سيلندرهاي ديگر است و اين عيب ممكن است از ميزان نبودن مصرف سوخت و خرابي سوپاپ و شمع ها باشد.

قسمت نمايش و گزارش گيري : در اين قسمت تستها و گزارشهاي انجام شده مشخص شده و معلومات براي پرينت گرفتن از گزارش كار اماده است.

تجهيزات جانبي اين دستگاه چراغ دلكو آن است كه با استفاده از آن مي توان آوانس استاتيكي را تنظيم كرد كه ان به وسيله روشن كردن لامپ اين دستگاه روي پولي سر ميل لنگ است كه باشد 15 درجه را نشان دهد.

دستگاه سوخت سنج (چهار گاز )

اين دستگاه شامل نمايشگر هاي دور موتور، در صد CO,CO2,O2. II2, NOX و درجه حرارت روغن است اين دستگاه داراي دو سيم است كه يكي داخل كارتر روغن قرار مي گيرد. براي نشان دادن درجه حرارت و ديگر در اگزوز ماشين قرار مي گيرد براي جمع آوري سوختها و نشان دادن در صد هر يك از گازها.

در صد گازهاي ذكر شده براي پيكان كاربراتوري به اين شرح است : CO= 3%, CO2 = 10/5%، ,HC=450 RPM,O2=0/66 و درجه حرارت روغن هم بايد حدوداً 70 درجه باشد و Nox هم بايد 95/0 % مي باشد و مقدار co در موتورهاي انژكتوري كمتر از كاربراتوري است.

سنسورهاي مورد استفاده در Air bag

سنسورها يكي از مهمترين، دقيقترين و حساس ترين قسمت هاي سيستم AB مي باشند. سنسورهاي AB عمدتاً الكترونيكي و برخي الكترومكانيكي هستند. مزيت مهم سنسورهاي الكترومكانيكي عدم حساسيت انها به صداي ناشي از تجهيزات برقي خودرو مي باشد.

خودروسازان مختلف هر يك براي استفاده از سنسورهاي AB روش خاصي دارند. در AB هايي كه شركت تويوتا از ان استفاده مي كند سنسورها به سه دسته تقسيم مي شوند كه عبارتند از :

A) سنسورهاي ججلويي

B) سنسورهاي كف

C) سنسورهاي ايمني

از نظر موقعيت مكاني سنسورهاي A همانطور كه از نامشان پيداست در قسمت جلوي خودرو و به تعداد مختلف از يك تا سه عدد قرار مي گيرند كه اصطلاحاً به اين منطقه منطقه تصادف مي گويند. به همين ترتيب سنسورهاي C,B در كف نصب مي شوند.

سنسورهاي جلويي A معمولاً از نوع الكترومكانيكي بوده و در دو نوع غلتشي و چرخشي به كار مي روند. نوع غلتشي مركب از يك جرم استوانهاي و يك فنر تخت است كه دور آن پيچيده شده است. در طراحي اين نوع سنسور وزن و شكل استوانه، سختي فنر تخت و مسافتي كه استوانه بايد طي نمايد بسيار دقيق و حساس مي باشند. اين نوع سنسورها براي AB در زماني كمتر از 30 ميلي ثانيه عمل مي نمايند.

سنسورهاي كف (B) از نوع الكترومكانيكي يا الكتريكي هستند. از انجا كه اين نوع سنسورها در منطقه تصادف نيستند و روي شاسي يا كف خودرو نصب مي گردند از تنوع بيشتري برخور دارند. در نوع الكتريكي كه بيشترين كاربرد را دارد اساس كار كرنش يك تير يكسر گيردار است كه توسط يك پل الكتريكي به سيگنال الكتريكي تبديل مي شود، عناصر اين پل مقاومت هايي از جنس بلورهاي پيزوالكتريك، فلزي و يا غيره مي باشند.

شتاب منفي حاصل از تصادف موجب خمش تير يكسر گيردار شده و ميزان كرنش ايجاد شده كه به سيگنال الكتريكي تبديل مي گردد توسط مقاومت هاي مذكور سنجيده مي شود. سنسورهاي الكتريكي مذكور اصطلاحاً G- sensor ناميده مي شوند.

سنسورهاي ايمني (C)

سنسورهاي (C) مانند سنسورهاي كف در منطقه تصادف قرار نمي گيرند و در واقع روي كف (شاسي ) و در كنار سنسورهاي نوع B يا G- sensor نصب مي گردند. توجه به منطق مورد استفاده براي سه نوع سنسور Air bag كه به آنها اشاره شد منطق AC (A V B) مي باشد. يعني هر گاه يكي از سنسور A يا B (يكي از آنها كافي است) به همراه سنسور C تحريك گردند آنگاه Air bag فعال خواهد شد و فعال شدن سنسور ايمني c براي عملكرد Air bag ضروري است. لذا عمدتاً اين نوع سنسورها از نوع الكترومكانيكي مي باشند تا صداي الكتريكي ناشي از اجزاي برقي خودرو بر عملكرد آن تاثير نگذارد.

اساس كار سنسورهاي ايمني مانند سنسورهاي جلويي A مي باشد و معمولاً در دو نوع Downsized, Dualpole ساخته مي شوند.

اين نوع سنسورها وظيفه دارند كه مانع از فعال شدن AB در سرعت هاي پايين و يا در اثر noise مزاحم شوند. يادآوري مي شود كه اگر سنسورهاي A يا B به طور نا بهنگام عمل نمايند، تنها سنسور C مي باشد كه مانع از عمل نمودن AB مي شود. اين در حاليست كه شتاب منفي ناشي از ماكزيمم قدرت ترمز تا يك دهم شتاب لازم براي عمل كردن سنسورهاست لذا احتمال آنكه AB به واسطه ترمز عمل نمايد وجود ندارد. نكته ظريف ديگري كه ذكر آن لازم مي باشد علت وجود سنسورهاي ايمني به عنوان عاملي جهت عمل كردن Air bag در سرعت هاي بالاست. از انجا كه در تصادفات سرعت، بدنه اين خودرو اندكي زودتر از كف يا شاسي تغيير شكل داده و در واقع شتاب منفي مي گيرند لذا بين عملكرد سنسورهاي ايمني و سنسور جلو تاخير زماني چند ميلي ثانيه حاصل مي شوند و اين مانع از آن مي شود كه Air Bag مطابق منطق AC (A V B) فعال مي گردد.

شتاب منفي بين بدنه و شاسي يا كف وجودندارد يا بسيار ناچيز است. لذا سنسور ايمني و جلو همزمان عمل نموده و كيسه هوايي و كمر بند به طور خودكار فعال مي شوند.

عملگر (Actuator ) مورداستفاده در Air bag

يكي از قسمت هاي مهم و گران قيمت در كيسه هاي هوايي Actuator يا عملگر مي باشد. عملگر ها در واقع آخرين قسمت فعال شونده در سيستم AB هستند كه با منبسط كردن AB كيسه مقابل سر نشين خودرو مانع از جراحات جدي وارده به سرنشين مي گردند.

صرف نظر از آنكه سنسور Air bag مكانيكي يا الكتريكي باشد لازم است كه فرمان ارسالي به قسمت عملگر باعث صدور فرمان آتش به چاشني و انفجار مواد شيميايي موجود در آن گردد. حاصل اين انفجار، ايجاد گازهاي بي خطري است كه كيسه هوايي را با فشار و سرعت منبسط مي نمايد.

مواد شيميايي استفاده شده در عملگر جامد و سمي مي باشند كه در يك محفظه بسيار محكم نگهداري مي شوند تا احتمال هيچگونه خطري براي سرنشينان و امداد گران وجود نداشته باشد. اين ماده شيمايي اصطلاحاً سديم ازته ناميده مي شود و در اثر انفجار به گاز بي خطر N2 كه 80 در صد گاز موجود در هواست و نيز دي اكسيد كربن تبديل مي شود كه مقدار كمي غبار هيدروكسيد سديم نيز توليد مي شود كه در بعضي موارد در افراد خارش پوست و حساسيت ايجاد مي كند. به غير از اينها مقداري پودر تالكوم نيز جهت لغزنده كردن سطوح داخلي قسمت باد شونده (به منظور عدم چسبندگي سطوح داخلي به يكديگر ) داخل كيسه هوايي Air Bag وجود دارد كه از نظر طبقه بندي جزو مواد سمي محسوب نمي شود.

تحليل گر و سيستم كنترلي مورد استفاده در Air bag

اين قسمت از سيتم Air bag وظيفه تشخيص ضربه هاي ناشي از تصادف، فرمان جهت فعال شدن سيستم، كنترل كاركرد اجزا، عيب يابي سيستم Air bag و نيز نمايش آن توسط كدهايي روي صفحه نمايش مقابل راننده را به عهده دارد. راننده خودرو بايد در هر لحظه از عملكرد صحيح سيستم Air bag خودرو مطمئن باشد لذا سيستم تحليل گر ايجاد هر نوع عيب جزيي را به وسيله كد و آژير مشخصي براي راننده مشخص مي كند تادر اسرع وقت براي تعمير آن اقدامات لازم صورت گيرد.

ECU يا واحد كنترل مركب از يك سنسور كف، سنسور ايمني، واحد توليد قدرت پشتيبان و يك سيستم تشخيص خطاست.

واحد توليد قدرت پشتيبان به منظور بالابردن ايمني است لذا اگر باطري به هنگام تصادف آسيب ببيند، برق لازم جهت Air bag از اين سيستم تامين مي گردد.

همانطور كه ملاحظه مي شود سنسورهاي جلو به طور موازي با سنسور كف نصب شده ولي با سنسور ايمني سري هستند كه نتيجه آن منطق AC (A V B) خواهد بود.

انواع سيستمهاي جرقه زني پلاتيني و ترانزيستوري

1- سيستم جرقه زني پلاتين دار

يك سيستم جرقه زني پلاتين دار شامل يك منبع ولتاژ (باتري ) يك كويل براي افزايش ولتاژ، يك دلكو براي توزيع جريان ولتاژ بالا، پلاتين براي قطع و وصل ميدان مغناطيسي كويل، يك خازن براي جلوگيري از ايجاد جرقه در دهانه پلاتين تعدادي شمع است. طرز كار اين سيستم بسيار ساده است. جريان باتري از طريق سوئيچ به پيچ اوليه كويل رفته و در انجا يك ميدان مغناطيسي ايجاد مي كند. با باز شدن دهانه پلاتين جريان سيم پيچ اوليه و در نتيجه ميدان مغناطيسي تضعيف شده سيم پيچ ثانويه كويل راقطع كرده و به علت آن كه تعداد دور سيم پيچ ثانويه بسيار بيشتر ازسيم پيچ اوليه است يك جريان ولتاژ بالا در ان ايجاد مي شود. اين جريان توسط چكش برق دلكو به شمع مورد نظر فرستاده شده و باعث ايجاد جرقه در دهانه شمع مي شود.


مبلغ قابل پرداخت 19,440 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 504

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما