مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1545
  • بازدید دیروز : 2804
  • بازدید کل : 13168487

115- گزارش كارآموزی سيستم توزيع برق فولاد 70 ص


115- گزارش كارآموزی سيستم توزيع برق فولاد 70 ص

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه 1

تاريخچه كارخانه 2

شرح مختصري از فرآيند توليد و ظرفيت كارخانه 3

واحدهاي كارخانه 5

دياگرام تك خطي برق كارخانه 6

پست برق كارخانه 7

تجهيزات موجود در داخل پست 63 KV 8

ترانسهاي بكار رفته در كارخانه 10

حفاظت ترانس ها 10

انواع تابلوهاي برق 13

انواع موتورهاي بكار رفته در كارخانه 20

طريقه وصل موتورهاي DC به برق 21

طريقه تغذيه موتورهاي DC 22

روش ترمزي معكوس 25

كنترل دور حلقه بسته موتورهاي DC 26

جزئيات بلوك هاي مختلف موتورهاي DC 32

روش هاي كنترل دور موتور هاي القائي سه فاز 34

حفاظت موتورها 42

راه اندازي موتورهاي القائي سه فاز 44

مدارهاي قدرت برخي از موتورهاي القائي سه فاز 46

طريقه تنظيم درجه حرارت داخل كوره 49

طريقه تنظيم فشار داخل كوره 50

ساختار PLC 54

مراجع( References ) 67

 

مقدمه

برق كارخانه از طريق پست 230 KV شهرستان ميانه تامين شده و به 63 KV تبديل مي گردد و از طريق خط انتقال 63 KV دو مداره به پست 63 KVكارخانه انتقال مي يابد در پست 63 KV ولتاژ از طريق دو دستگاه ترانسفورماتور به ولتاژ 6.6 KV تبديل مي گردد و به ترانسهاي توزيع جهت تبديل به ولتاژ 6.6 KV / 400 V , 600 V انتقال مي يابد . در كارخانه فولاد آذربايجان ميانه دو نوع موتور بكار برده شده است كه عبارتند از :

1- موتورهاي DC تحريك جداگانه براي محرك استندهاي خط نورد بكار برده مي شود .

2- موتورهاي AC سه فاز براي محرك رولرهاي شارژ كوره ، دشارژ كوره ، لوپرها ،پمپ هاي آب ، كمپرسور باد ، موتورهاي مبدل فركانسي براي دورهاي متغير مانند رولرهاي خروجي خط نورد و موتورهاي جرثقيل ها و .... بكار برده شده است .

براي تغذيه موتورهايDC از ترانسهاي دو خروجي كه ولتاژ 6.6 KV را به ولتاژ 600 V تبديل مي كنند و با يكسو كردن آن از طريق ادوات الكترونيك صنعتي ( يكوساز تمام موج تمام كنترل شده ) تهبه مي شود استفاده شده است .

براي تغذيه موتورهاي AC سه فاز از ترانسهايي كه ولتاژ 6.6 KV را به ولتاژ 600 V تبديل مي كنند استفاده شده است

در كارخانه فولاد تابلو برق هاي بكار رفته عبارتند از :

1ـ تابلوهاي6.6KV METAL CLAD SWITCHBOARD

2- تابلوهايPOWER CENTER

3- تابلوهاي( MCC)MOTORS CONTROL CENTER

4- تابلوهاي درايو مبدل فركانس

5- تابلوهاي درايوهاي DC

6- - تابلوهاي اتوماسيون

خط نورد شامل 18 قفسه مي باشد كه براي محرك استندها از موتورهاي DC تحريك جداگانه استفاده شده است و تغذيه و كنترل دور موتورهاي DC بكار رفته در خط نورد ، از طريق ادوات الكترونيك صنعتي ( يكسو كننده هاي تمام كنترل شده ) مهيا مي گردد و كنترل دور موتورهايDC توسط ادوات الكترونيك صنعتي و از طريق فيدبك گرفتن از جريان و فيدبك گرفتن از سرعت موتور ( توسط تاكوژنراتور ) تنظيم مي گردد .

براي حمل محصول توليد شده بعد از استندها ( خط نورد ) به بستر خنك كننده از رولرها كه محرك آنها موتورهاي آسنكرون ( القائي ) هستند استفاده مي شود و بسته بع نوع محصول بايد سرعت خاصي داشته باشند كه از طريق مبدل فركانس ( سيكلو كنورتر ) دور موتورهاي آسنكرون كنترل مي شود انجام مي گيرد و بعد از آنجا به واحد بسته بندي انتقال يافته و محصول بدست آمده بسته بندي مي گردد كه تمام اين فرآيندها توسط اتوماسيون صنعتي PLC بطور اتوماتيك كنترل مي گردد .

 

تاريخچه كارخانه

كارخانه در 5 كيلو متري جنوب شرقي ميانه جنب ايستگاه راه آهن با 476 هكتار مساحت واقع شده است .

در فروردين 1379 نصب تجهيزات تمام شده و در بهمن 1379 راه اندازي شده وبه بهره برداري كامل رسيده است . ظرفيت اسمي كارخانه 550 هزار تن در سال مي باشد و توليدات كارخانه به عبارت زير مي باشد :

50 % ميلگرد آجدار

20 % ميلگرد ساده

10 % ناوداني

10 % نبشي

10 % تسمه مي باشد .

 

 

 

 

 

شرح مختصري از فرآيند توليد و ظرفيت كارخانه :

ظرفيت اسمي كارخانه 550000 تن در سال توليد مقاطع سبك و ميلگردهاي ساختماني و صنعتي است كه 50 % ميلگرد آجدار ،20% ميلگرد ساده ،10 % ناوداني ،10 % نبشي و 10 % تسمه خواهد بود . كه مواد اوليه مصرفي آن شمش هاي فولادي به سطح 130 * 130 و150 * 150 ميليمتر مربع و بطول 6 الي 12 متري است . كه نوع فولادهاي مواد اوليه از نوع فولادهاي ساختماني st – 50 , st – 44 , st – 37 و فولادهاي كم كربن ، متوسط كربن و كم آلياژي است كه بيشتر در ساختمان ، پيچ و مهره ، الكترود ، ميخ ، پرچ ، تورهاي حصاري ، سيم خاردار ، صنايع فلزي و ماشين سازي كاربرد دارند .

شمش هاي خريداري شده از داخل يا خارج از كشور و حمل توسط قطار يا تريلي ها بعد از انبار شدن در انبار شمش توسط جرثقيل سقفي در قسمت شارژينگ روي ميز روله قرار داده مي شود سپس داخل كوره هدايت مي شوند و ظرفيت كوره 110 تن در ساعت مي باشد كه در اين دماي 600 تا 1150 و حداكثر تا 1200 درجه سانتيگراد رسانده مي شود و سپس بعد از رسيدن به دماي مورد نظر شمش از كوره خارج مي شود و چون شمش سرخ شده ، در مجاورت هوا شديدا اكسيده مي گردد ، لذا پس از خروج از كوره عمل پوسته زدايي زير غلتكها همراه پاشيدن آب انجام مي شود و سپس بكمك غلتكهاي كشنده بطرف نورد اوليه هدايت مي شود ، شمش پس از عبور از نورد اوليه ، مياني و نهايي شكل مورد نظر تسمه ، ميلگرد ، ناوداني و با نبشي به خود مي گيرد .

خط نورد در مجموع از 18 قفسه استند تشكيل شده است كه بصورت افقي و عمودي پشت سر هم مرتب شده اند و محرك اصلي اين استندها موتورهاي DC تحريك جداگانه مي باشد .

طراحي خط بگونه اي است كه هيچگونه پيچش و يا كششي ايجاد نمي شود و خط همواره با سرعتي معادل 2.5 الي 18 متر بر ثانيه مي تواند محصول توليد نمايد . بدليل تنوع توليدات استندهاي 12 و 14 و 16 و 18 قابليت چرخش از حالت افقي به عمودي و بالعكس را دارند در طي فرآيند توليد ، قيچي هاي پروانه اي عمليات قيچي كردن ابتدا و انتهاي شمش در حال نورد را بدليل سرد شدن بر عهده دارند .

محصول نورد شده بمنظور خنك شدن ، داخل قسمت بنام Queching خنك كاري مي شود و در صورتي كه مصرف صنعتي نداشته باشند به قسمت برش گرم هدايت خواهد شد . در مرحله برش گرم محصولات خروجي توسط يك قيچي پروانه اي براي سايزهاي كوچك و با قيچي لنگ براي سايزهاي بزرگ به قطعاتي با طول 96 متر تبديل خواهد شد .

در طول بستر خنك كننده شمش نورد شده محصول 96 متري بوسيله بستر حركت عرضي و گام به گام به انتهاي ديگر منتقل شده و در اين راه آب يا هوا در بستر خنك كننده سرد شده و پس از تراز شدن يك طرفه ، محصولات به منظور ورود به دستگاه تاب گير از روي بستر خنك كننده به روي زنجيرهاي نقاله تخليه مي شوند كه در ادامه بطور اتوماتيك لايه اي از محصولات به تعداد مشخص به روي روله هاي مغناطيسي هدايت و با چرخش روله ها محصولات به درون تاب گير مي روند سپس بطور متناوب در خروجي بوسيله قيچي پاندولي در طولهاي 6 يا 12 متري بريده مي شوند . محصولات برش خورده بطور اتوماتيك بطرف محل شمارش و بسته بندي هدايت مي شوند .

هر دسته از محصولات بمقدار معيني به سيستم بازوي هاي هيدروليكي بمنظور فشردن و چفت كردن محصولات تحويل داده مي شوند . در حين اين عمل چنگاله هاي متحرك باندل فشرده شده را به دستگاه گره زن تحويل داده و در طول هاي مساوي روي باندل عمل گره زدن انجام مي شود سپس هر بسته از محصولات بطور منظم به قسمت توزين انتقال داده شده و پس از توزين همزمان توسط كارگران بطور دستي پلاك هايي را بمنظور شناسايي محصول درانتهاي آنها نصب مي گردد محصولات توسط جرثقيل به انبار محصول و از آنجا توسط تريلي ها به محل مصرف حملمي شوند

 

 

 

 

 

 

واحدهاي كارخانه

كارخانه از 15 واحد تشكيل شده است كه شامل :

1- واحد 31 انبار شمش و شارژ كوره( Charging , Bilt Storage )

2- واحد 32 كوره پيش گرم كن( Furnace )

3- واحد 33 خروجي كوره ( Discharging )

4- واحد 34 نورد اوليهRoughing Mill كه شامل 6 استند و قيچي 1

5- واحد 35 نورد مياني Intremedite Mill كه شامل 6 استند و قيچي 2

6- واحد 36 نورد نهايي Finishing Mill كه شامل 6 استند و قيچي 3

7- واحد 37 برش گرم و بستر خنك كننده( Cooling Bed , Hot Cuthng )

8- واحد 38 برش سرد پاندوليو تاب گيري , Cold Cutting )( Steragner

9- واحد 39 بسته بندي ( Stacker )

10- واحد 57 آزمايشگاه ( Laboratory )

11- واحد 63 كارگاه تراش غلطك ( Work Shop )

12- واحد 81 اسكل پيت ، تصفيه خانه ،منبع آب( Water Reservor , WTP , ScealPit )

13- واحد 84 كمپرسور هوا ( Air Comperasor Room )

14- واحد 90 اتاق برقRoom )( Electrical

15- واحد 91 پست 63 KV( 63 KV Substaition )

مي باشد

 

 

 

 

 

 

دياگرام تك خطي برق كارخانه

 

 

 

پست برق كارخانه

برق مصرفي كارخانه فولاد از پست 63 KV كه در داخل آن احداث شده تامين مي شود .

تغذيه اين پست از طريق يك خط 63 KV دو مداره از پست 230 KV ميانه تامين مي گردد

 

 

 

 

 

تجهيزات موجود در داخل پست 63 KV عبارتند از :

1- برقگير : جهت حفاظت از اضافه ولتاژهاي گذرا ( مانند رعد و برق ، سوئيچينگ ) و اضافه ولتاژ موقت ( پديده فرانتي ) چون تجهيزات پست تا يك سطح ولتاژ عايق بندي آنها مي تواند ولتاژ بالايي را تحمل كند بنابراين بايد از اضافه ولتاژ حفاظت گردد كه توسط برقگير حفاظت مي گردد .

2- ترانس ولتاژ ( Voltage Transformer ) : جهت اندازه گيري ولتاژ و راه اندازي رله هاي حفاظ مربوط به افت ولتاژUnder Voltage و اضافه ولتاژ Over Voltage بكار مي رود .

3- كليد هاي سكسيونر : جهت قطع ولتاژ بكار مي رود .

4- كليد هاي ديژنكتور : اين كليدها از نوع كليد هاي SF6 مي باشد و جهت قطع جريان نامي و اتصال كوتاه بكار مي رود .

5- خط Bus coupler : هنگامي كه يكي از خط هاي ورودي به هر دليل قطع شود براي تغذيه بعضي از مصرف كننده هاي آن خط از طريق خط Bus coupler تغذيه مي شود .

 

 

6- ترانس جريان ( Current Transformer ): جهت اندازه گيري جريان خط و راه اندازي رله هاي حفاظت Over Current , Earth Fault بكار مي رود .

7- ترانسفورماتور ( Transformer ) : جهت تبديل ولتاژ63 KV / 6.6 KV بكار مي رود .

 

 

 

 

 

ترانس هاي بكار رفته در كارخانه فولاد آذربايجان

ترانس هاي بكار رفته در كارخانه فولاد داراي انواع زير مي باشد :

1 - ترانس 20 MVA 63 KV / 6.6 KV , داراي اتصالYNd 11 اتصال اوليه آنستارهودارايتپ چنجر مي باشد و ثانويه آن اتصال مثلث مي باشد .

2 - ترانس 6.6 KV / 600 V , 3 MVA , 4 MVA , 4.5 MVA داراي اتصال Dd0y 11

3ترانس 6.6 KV / 400 V , 2 MVA , 1 MVAداراي اتصال Dyn 5

 

براي حفاظت ترانسها از تجهيزات زير استفاده شده است :

1- رله بوخهلتسBUCHHOLZ RELAY براي حفاظت از :

الف ) – اتصالي حلقه هاي يكفاز : اگر اين عيب رخ دهد همانند اتو ترانس مي باشد كه ثانويه آن اتصال كوتاه شده است و جريان شديدي از ثانويه آن عبور مي كند اين اتصال باعث تبخير شدن روغن مي گردد و بر اثر تبخير شدن روغن تنها اين عيب را رله بوخهلتس حس كرده وعمل مي كند .

ب ) – خرابي روغن : خرابي روغن باعث عبور جريان نشتي مي گردد كه باعث ايجاد جرقه در روغن و تبخير آن مي گردد و حجم روغن و گاز داخل ترانس افزايش يافته و با زياد شدن گاز طي مدت طولاني موجب تركيدن ترانس مي گردد .

2- رله ديفرانسيل : جهت حفاظت از اتصال كوتاه فاز به فاز ، فاز به زمين و ....

3- رله ارت فالتEarth Fault : جهت حفاظت از اتصال فاز بهبدنه ( فاز به زمين ) اما چون ثانويه ترانس هاي 20 MVA اتصال مثلث است براي اينكه رله عمل كند بايد يك نقطه صفر مثنوعي درست كرد كه از طريق يك ترانس صفر با اتصال زيگزاگ ايجاد شده است وبا يك مقاومت Ω 9 جهتمحدود كردن جريان اتصال كوتاه استفاده شده است .

4- برقگير : جهت حفاظت از اضافه ولتاژ گذرا ( ناشي از سوئيچينگ و صاعقه ) و اضافه ولتاژ موقتي ( ناشي از پديده فرانتي ) .

5- نشان دهنده درجه حرارت سيم پيچ به روش انعكاس گرمايي .

6- نشان دهنده درجه حرارت روغن .

7- نشان دهنده سطح روغن

8- شير فشار شكن : در اثر اتصال كوتاه ناگهاني و يا هر حادثه ديگر در هسته و سيم پيچها كه منجر به ايجاد گاز شديد شود ، فشارداخل تانك مي تواند به ميزان خطرناكي افزايش يابد . براي جلوگيري از خطر انفجار تانك ، در بالاي درپوش آن شير فشار شكن نصب مي گردد . اين شير در عرض چند ميلي ثانيه عمل خواهد كرد و سبب تخليه فشار خواهد شد . در همين موقع ، ميكروسوئيچي كه همراه آن است ، سبب بسته شدن مدار تريپ Trip مي گردد . پس از كاهش فشار در اثر نيروي فنر ، شير خود بخود بسته خواهد شد .

 

 

 

 

 

 

 

 

انواع تابلوهاي برق

1ـتابلوهاي6.6KV METAL CLAD SWITCHBOARD :

همانطور كه اشاره كرديم ولتاژ 6.6KV از پست به اين كليدها واقع در 1ELECTRIC ROOM انتقال مي يابد . مجموعه متال كلد از 17 پانل كه به ترتيب از A1 تا A17 نامگذاري شده اند تشكيل يافته كه پانلهاي A08 وA11ورودي متال كلد از سمت پست توزيع مي باشند كه ورودي SEC=1، ( Ao8) مي باشد و پانلهاي Ao1 تا Ao7 را تغذيه مي كند و ورودي SEC=2( A11) پانلهاي A12 تا A17 را تغذيه مي كند . و پانلهاي Ao9 و A10 با همديگر BUSCOUPLER مي باشند و دليل BUS COUPLER اين است كه اگر زماني يكي از ورودي هاي متال كلد‌ به دلايلي قطع شود تمامي پانلها بتوانند از يك ورودي تغذيه نمايند و نحوه اتصال تمامي پانلها به همديگر بصورت BUS BAR مي باشد .

ـ متال كلدها در واقع نوع كليدهاي حفاظتي زير بار مي باشند و نوعي دژانكتور مي باشند كه براي جلوگيري از ايجاد جرقه در هنگام قطع از خلاء استفاده شده بر خلاف دژانكتور پست 63 KV كه از گازSF6 استفاده گرديده است و در مسير انتقال 6.6 KVبه ترانسفورماتورهاي 400 V و 590 V قرار گرفته اند و همچنين يك تغذيه 110 Vdc نيز براي اين متال كلدها طراحي شده كه به يك BATTERY CHARGER نيز متصل است و كليدهاي حفاظتي متال كلدها را تغذيه مي نمايد .

 

حفاظتهاي اساسي متال كلدها :

1- OVERCURRENT PROTECTION

 

2- EARTHFAULT PROTECTION

 

3- COCK - OUT RELAY

 

 

 

 

نحوه كاركردرله هاي Earth Fault , Over Current

در ورودي هر يك از متال كلدها در سر مسير هر فاز 3-50 HZ , 6.6 KV يك عدد C.T با دو ثانويه به نسبت 1000 / 5A / 5A نصب شده كه يكي از ثانويه هاي C.T به آمپرمتر رفته و دومي يك رله Over Current رفته كه هر وقت جرياني اضافي از هر فاز عبور مي كند رله فرمان قطع خواهد داد .

و همچنين بعد از C.Tاول يك C.Tديگر به نسبت تبديل 100 / 1A نصب شده كه هر سه فاز از داخلش گذشته و در نهايت به ترانسفورماتورهاي 400 و 600 منتقل شده اند و ثانويه C.T به رله Earth Fault رفته كه هرگاه اتصالي يا نامتعادلي بين فازها رخ دهد جريان C. بالا رفته و رله عمل كند .

 

2- تابلوهايPOWER CENTER

ولتاژ خروجي 3 ترانسفورماتور 400Vبه مجموعه تابلوهايي كه POWER CENTER ناميده مي شوند و در ( ER1) قرار دارند مي آيد . POWER CENTER از سه سكشن تشكيل شده و هرترانسفورماتوريك سكشن راتغذيه مينمايدواين سه سكشن توسط كليدهاي BUSCOUPLER به همديگر ارتباط داده شده اند . تا بتوان موقعي كه نياز باشديكي از ترانسفورماتور از مدار خارج شود امكان تأمين ولتاژ آن سكشن را از ساير ترانسفورماتورها برقرار نمود

براي هر سكشن يك بانك خازني براي اصلاح COSφطراحي شده و يك خط از ژنراتور كارخانه مستقيماً به پاورسنتر آمده تا در مواقعي كه احتمال قطعي برق باشد بتوان قسمتهاي اضطراري خط نورد مثلاً برق قسمتهاي اتوماسيوني كوره را تأمين نمود و برق تمامي قسمتهاي كارخانه از طريق POWER CENTERپخش مي شود مانند : اتاق كمپروسور هوا ، روشنايي پست 63KV ، جرثقيل سقفي ، مجموعه تبلوهاي MCC و ...

از 5 ترانسفورماتور 400V كه گفتيم 3 ترانسفورماتور POWER CENTER ER1را تغذيه مي كرد دو ترانسفورماتور ديگر يكي POWER CENTER ER2و ديگري POWERCENTER آبرساني را تغذيه مي كنند .

 

3ـتابلوهاي ( MCC)MOTORS CONTROL CENTER :

در كارخانه 5 تابلو MCC وجود دارند به دليل اينكه كار همه MCC ها مشابه مي باشد و فقط در تغذيه برق موقعيتهاي مكاني مثلاً MCC ER1يا ER2MCC وMCCآبرساني و MCC قسمت اداري با هم فرق دارند به شرح يكي از MCC ها كه MCC1 واقع در ER1مي باشد مي پردازيم :

تابلو MCC كه از POWER CENTER تغذيه مي كند از تابلوهاي كوچكتري كه بصورت جدا از هم ولي در كنار هم يك مجموعه كاملي را تشكيل مي دهند و براي هر قسمت جداگانه مدار فرمان ، مدار قدرت ، كليد اصلي قطع و وصل كه روي درب تابلو نصب شده لامپهاي نشان دهنده حالت RUNING و حالت FACUT طراحي گرديده كه فرمان START / STOPهر يك از تابلوها توسط PLC انجام مي گيرد و براي اين كار حتماً بايد كليد اصلي نصب شده روي تابلو هميشه در حالت وصل باشد .

انواع ولتاژ هاي بكار رفته در1MCC و تجهيزات مصرفي تابلوها :

1 ـ ولتاژ 380V كه برق ورودي تابلو مي باشد و براي اين منظور روي درب تابلو آمپرمتر و ولت متر طراحي شده تا بتوان تغييرات جريان ولتاژ را مشاهده كرد . C.T هاي موجود از تيپ 1200/5A بوده و P.T موجود 0-500v مي باشد و براي تغذيه مدار قدرت تابلوها بكار رفته .

ولتاژ 220v 50Hz كه براي تغذيه هيلترهاي تابلو كار بكار رفته است .

ولتاژ 110v 50Hz كه از طريق يك عدد ترانس 380/110V+_ 5% 3KVAبدست آمده و براي تغذيه مدار فرمان تابلو بكار رفته است .

4ـ ولتاژ24 Vdc براي تغذيه رله هاي اتوماسيوني كه فرمانSTART / STOP مدارات فرمان را به عهده دارند .

انواع كنتاكتورهاي AC ، رله هاي حرارتي ، انواع فيوزها ، انواع BREAKER ، لامپهاي نشان دهنده .

 

 

 

 

قسمتهايي كه از MCC انشعاب مي گيرند :

 

رديف

نام مكانيزم

نام تابلو

1

INCOMING LINE

Ao1

2

FAN MOTOR CONBUSTION AIR FAN

Ao2

3

FULL OIL HEATER TANK

Ao3/B

4

ATOMIZING AIR MAIN FOLD WEATE

Ao3/C

5

FULL OIL TANK HEATER MAIN RING

Ao3/D

6

LEFT SOAKING ZONE 4 FUEL OIL HEATERS

Ao4/B

7

RIGHT SOAKING ZONE 3 FUEL OIL HEATERS

Ao4/C

8

FUEL OIL HEATING ZONE 2 OIL HEATERS

Ao4/D

9

FUEL OIL HEATING ZONE 1 HEAVY FUEL OIL

Ao4/E

10

FAN MOTOR CONBUSTION AIR FAN

Ao5

 

مزاياي استفاده ازMCC

با توجه به اينكه تجهيزات هر كدام در موقعيتهاي جداگانه در نواحي مختلف كارخانه قرار گرفته اند اين امكان بوجود مي آيد تا همگي از يك نقطه مشخص كنترل شوند .

اگر اشكال برقي بوجود آمد لازم نيست تمامي تجهيزات از مدار خارج شوند فقط كافي است كه فيوز يا كليدهاي مربوط با مكانيزم معيوب قطع و بعد از رفع ايراد دوباره وصل شود و براي هر مكانيزمي پانلي متناسب با قدرت آن طراحي گرديده است .

جلوگيري از پراكندگي تابلوهاي برق و دسترسي آسان به پانلهاي تجهيزات كارخانه.

4ـ صرفه جويي در مصرف تابلوهاي تكي براي هر مكانيزم و كابل ها جهت نصب هر تابلوي تكي در محل استقرار هر مكانيزم

 

4-تابلوهاي درايو مبدل فركانس

درايو مبدل فركانس درايوي است كه در داخل آنادوات الكترونيك صنعتي ( سيكلو كنورترها ) براي كنترل دور موتورهاي AC و تجهيزات سيستم هاي حفاظت مربوط به حفاظت موتورهاي AC موجود مي باشد كه بعدا در مورد كنترل دور موتورهاي AC توسط ادوات الكترونيك صنعتي توضيح خواهيم داد .

كه با توجه به دياگرام زير برق ورودي AC را با فركانس ثابت 50 HZ دريافت كرده و آن را با فركانس و ولتاژ AC قابل كنترل و قابل تغيير به مقدار مورد استفاده تبديل ميكند از جمله مزاياي اين درايو استفاده در كنترل سرعت موتورهاي آسنكرون AC سه فاز در جاهايي كه نياز به سرعت هاي مختلف است مي باشد .

 

5- تابلوهاي درايوهاي DC

در داخل اين تابلوها ادوات الكترونيك صنعتي براي تامين تغذيه و كنترل دور موتورهاي DC و تجهيزات سيستم هاي حفاظت مربوط به حفاظت موتورهاي DC موجود مي باشد كه بعدا در مورد تامين تغذيه و كنترل دور موتورهاي DC توسط ادوات الكترونيك صنعتي توضيح خواهيم داد .

بعضي از فالتهاي موجود در تابلوهاي درايوDC:

1-بريكر اصلي تريپ داده است : MAIN BREKER TRIPPED

2ـ بريكر اصلي تريپ داده است : REGULTOR FAULT

يكي از موارد زير مي تواند باعث اين آلارم شود :

الف ) ـ منبع تغذيه اگولاتور قطع شده باشد .

ب ) - روي خود CONVERTER سيگنال FAULT داشته باشيم .

3- موتور فن فالت داده است :MOTOR FAN FAULT مورد زير مي تواند باعث اين آلارم شود :

الف ) - ترميك موتور fan عمل كرده باشد .

ب ) -pressure switch هواي داخل موتور عمل كرده باشد .

4ـ ترميستور داخل موتور عمل كرده باشد MOTOR COOLING AIR OVER TEMP

5ـFlow switch سر راه آب حنك كنننده موتور عمل كرده است .MOTOR COOLING WATER FLOW FAULT

6ـ رادياتور موتور نشتي آب دارد و آب داخل محفظه خنك كننده جمع شده است .

MOTOR WATER CONDENSTAION

7ـ مورد زير مي تواند باعث اين آلارم بشود : MOTOR OVER TEMPERATURE

1ـ درجه حرارت داخل موتور بالا رفته است .

2ـ درجه حرارت بلبرينگهاي موتور بالا رفته است .

8ـ كليد گريز از مركز موتور عمل كرده است . MOTOR OVER SPEED

9ـ فن CONVERTER ايراد دارد . CONVERTER FAN FAULT 10ـ ترميستور داخلي CONVERTER عمل كرده است

CONVERTER OVERTEMPERTURE

 

11ـ فيوزهاي اصلي CONVERTER سوخته است . CONVERTER FUSE BLOW

 

12ـ شرايط آمادگي استارت بوده كه موارد زيرميتواند باعث اين آلارم شود :

START CONSENT MISSING

12.1ـ هيدروليك مكانيزم مربوطه قطع شده باشد .

12.2ـ FRAME مربوط به مكانيزم UNLOEK شده باشد .

12.3ـ EMERGENCYمربوط به گروه مكانيزم زده شده باشد .

12.4ـ LUBRICATION مربوط به مكانيزم مربوطه قطع شده باشد .

12.5ـ تعداد كافي از پمپهاي LUBRICATION جهت تأمين فشار روغن استارت نباشند .

12.6ـ FLOW SWITCHمربوط به LUB گيربكسهاي مكانيزم مورد نظر عمل كرده باشند .

12.7ـ در STANDهاي مياي و نهايي FLOW SWمربوط به AIR / OIL LUBRICATIONعمل كرده باشد .

12.8ـ فشار UNIT مربوط به LUBRICATION افت كرده باشد .

 

 

 


مبلغ قابل پرداخت 19,440 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 475

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما