مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1319
  • بازدید دیروز : 2804
  • بازدید کل : 13168261

125- کارآموزی بیمه تامین اجتماعی51ص


125- کارآموزی بیمه تامین اجتماعی51ص

فهرست

 

عنوان صفحه

فصل اول آشنايي با مكان كارآموزي 8

آشنايي اجمالي با سازمان اجتماعي 9

اداره كل تامين اجتماعي استان 12

تعهدات وحمايتهاي شعبه 13

تعهدات كوتاه مدت 13

تعهدات بلند مدت 14

چارت سازماني شعبه و اهم وظايف هر واحد 15

رئيس شعبه 16

معاونت 16

واحد درآمد 16

مشاوره 17

واحد امور بيمه شدگان 17

واحد نامنويسي و حسابهاي انفرادي 17

واحد بازرسي 17

واحد اجرائيات 17

واحد حسابداري 17

واحد امور اداري وخدمات 18

فصل دوم:ارزيابي بخشهاي مرتبط با رشته كارآموزي 19

عنوان صفحه

بانك تعهدات قانوني 20

بانك درآمد 21

بانك كارگشايي 22

حقوق ودستمزد 23

محاسبه حقوق ومزاياي كاركنان 24

محاسبه و واكاوي در مزاياي كاركنان 25

كمك هزينه مسكن كاركنان 25

بهره وري 26

كارانه 30

كارانه موقت 34

نيم عشر اجرايي 36

كلياتي از مزايا 39

حق التضمين 39

هزينه اولاد 40

كمك هزينه عائله مند 40

اضافه كار 40

فوق العاده ايام تعطيل 40

حكم كارگزيني 41

كسورات حقوق ومزايا 42

ماليات 42

بيمه 42

عنوان صفحه

جريمه غيبت 42

ثبت اسناد 45

فصل سوم:آزمون آموخته ها،پيشنهادات ونتايج 46

چگونگي پرداختها توسط واحد حسابداري 47

نرخ حق بيمه 50

ملاك محاسبه حق بيمه 50

محاسبه حق بيمه بيمه شدگان 51

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول :

 

 

 

 

آشنايي با مكان كارآموزي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آشنايي اجمالي با سازمان اجتماعي

به منظور اجرا و تعميم و گسترش انواع بيمه هاي اجتماعي و استقرار نظام هماهنگ متناسب با برنامه هاي تامين اجتماعي جهت تمركز وجوه درآمدهاي حاصله از وصول حق بيمه ،سرمايه گذاري و بهره برداري از آن به منظور اجراي تعهدات قانون تامين اجتماعي ،سازمان تامين اجتماعي تشكيل گرديده است.

ا ين سازمان طبق قانون فهرست نهادها و موسسات عمومي غير دولتي مصوب 19/4/73 جزء نهادهاي عمومي غير دولتي قرار گرفته و داراي استقلال مالي و اداري است و بمنظور تحقق رسالت و اهداف خود نيازمند :سازماندهي فعاليت هاي مختلف بيمه اي و درماني و ايجاد ارتباطات سازماني و فرا سازماني است و جهت هدايت هماهنگي ونظارت كنترل امور به لحاظ حفظ اصل استقلال آن ،اين سازمان داراي شوراي عالي بوده كه به مثابه مجع عمومي وسسات حمايتي اقتصادي عمل مي نمايد.

اعضاي اين شورا داراي نمايندگاني از طرف دولت ،كارفرمايان و كارگران به شرح ذيل ميباشند:

الف:هفت نفر نمايندگان دولت شامل :

1-وزير بهداشت،درمان وآموزش پزشكي كه رياست شورا را به عهده دارد.

2-وزير كاروامور اجتماعي يا معاون وي.

3-وزير امور اقتصادي ودارايي ويا معاون او يا نماينده تام الاختيار وزير.

4-وزير مشاور در سازمان برنامه و بودجه يا معاون او يا نماينده تام الاختيار وزير.

5-وزير معادن وفلزات يا معاون او ويا نماينده تام الاختيار وزير.

6-وزير صنايع يا معاون او ويا نماينده تام الاختيار وزير.

7-وزير تعاون يا نماينده وي.

 

ب:پنج نفر نمايندگي كارفرمايان.

ج:سه نفر نمايندگان بيمه شدگان .

سازمان داراي هيات مديره مي باشد كه از نظر ساختار تشكيلاتي زير نظر شوراي عالي تامين اجتماعي قرار دارد.

اين هيات مركب از سه نفر به شرح ذيل ميباشد:

-رئيس هيات مديره كه به پيشنهاد وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشكي و تصويب هيات مديره دولت منصوب ميگردند.

-دو نفر عضو اصلي هيات ديره كه به پيشنهاد وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشكي و تصويب هيات وزيران تعيين مي گردند.

-يك نفر عضو علي البدل هيات مديره كه به ترتيب مذكور در ورد اعضاي اصلي تعيين ميگردد.

اهم وضايف هيات ديره به شرح ذيل مي باشد :

1-پيشنهاد سياست كلي و خط مشي و برنامه هاي اجرايي سازمان به شورايعالي تامين اجتماعي.

2-تاييد آيين نامه هاي اجرايي موضوع قانون تامين اجتماعي واساسنامه تامين اجتماعي و پيشنهاد آن به مراجع ذيربط.

3-تاييد برنامه و بودجه وگزارش مالي و ترازنامه سازمان جهت تصويب شورايعالي تامين اجتماعي .

4-پيشنهاد و تشكيلات سازمان در حدود بودجه مصوب جهت تصويب شورايعالي.

5-بررسي در مورد بهره برداري وسرمايه گذاري از محل وجوه وذخاير سازمان وارائه پيشنهاد شورايعالي.

سازمان بر اساس ماده2 اساسنامه تامين اجتماعي براي اجراي وظايف خود داراي تشكيلات مركزي و واحدها وشعب نمايندگيهايي در تهران و شهرستانها مي باشد.(تامين اجتماعي)موضوع قانون تامين اجتماعي مصوب 1354حسب ماده 3 شامل موارد ذيل مي باشد:

الف:حوادث وبيماريها

ب:بارداري

ج:غرامت دستمزد

د:از كارافتادگي

ذ:بازنشستگي

و:مرگ

ومشمولين قانون از كمكهاي ازدواج وعائله مندي طبق مقررات مربوط برخوردار ميشوند.

مشمولين قانون تامين اجتماعي حسب ماده 4 عبارتند از:

1- افرادي كه بهر عنوان در مقابل دريافت مزد يا حقوق كار مي كنند.

2- صاحبان حرف و مشاغل آزاد.

3- دريافت كنندگان مستمريهاي بازنشستگي،از كارافتادگي و فوت.

انجام تعهدات ناشي از ماده 3 قانون الزام سازمان در بند الف وب بعهده بخش درمان سازمان وتعهدات بندهاي ج،د،ذ،و بعهده سازمان مي باشد.

 

ستاد مركزي سازمان :به عنوان يك تشكيلات هدايت كننده زير مجموعه ها و شركتهاي تحت پوشش خود برنامه ريزي كلان،ايجاد هماهنگي،كنترل عمليات و در نهايت اعمال مديريت بر مبناي هدف ، جهت رسيدن به اهداف سازمان فعاليت مي نمايد.

ستاد مركزي سازمان داراي 7 معاونت تخصصي بشرح زير ي باشد :

1-معاونت اقتصادي و برنامه ريزي

2-معاونت فرهنگي واجتماعي

3-معاونت حقوقي وامور مجلس

4-معاونت امور استانها

5-مهاونت فني ودرآمد

6-معاونت امور درمان

7-معاونت اداري ومالي

 

اداره كل تامين اجتماعي استان :

فرآيندي پويا از مجموعه منابع مالي،اداري و تخصصي تامين اجتماعي مي باشد كه از يكسو به منظور معرفي سطح استان نظارت بر حسن اجراي عمليات از طريق راهبري مجموع واحدهاي تامين اجتماعي با استفاده بهينه از منابع مالي و انساني موجود وجلب همكاري بيمه شدگان وكارفرمايان در نيل به اهداف تعيين شده در قانون تامين اجتماعي كه سياستها وبرنامه هاي كلي سازمان را با توجه به اختيارات تفويصي از سوي مديريت عامل سازمان نسبت به بازخور عمليات به ستاد مركزي سازمان و از سوي ديگر با برقراري صحيح روابط در سطح مقامات رسمي استان اقدام موثر مي نمايد.در حال حاضر29 اداره كل تامين اجتماعي تحت نظارت رئيس هيات مديره و مدير عامل سازمان ويا مقام مجاز از سوي ايشان واحدهاي اجرايي تابعه را راهبري مينمايد.

وظيفه اين ستاد نظارت كارشناسي در سطح استان مي باشد و به عنوان حلقه واسط بين ستاد مركزي و واحدهاي اجرايي محسوب برنامه هاي اجرايي را اجرا مي نمايد.

يكي از واحدهاي اجرايي در استان تهران سازمان تامين اجتماعي شعبه 3 كرج است كه درسال 1380 افتتاح شد .اين سازمان ابتدا در ميدان مادر مستقر بود ولي در حال حاضر روبروي ميدان عطار نقل مكان نموده است وداراي 52 نفر پرسنل است.

 

تعهدات وحمايتهاي شعبه:

به طور كلي تعهدات سازمان به بيمه شدگان به دو نوع مختلف تقسيم مي شود :

الف:تعهدات كوتاه مدت

ب:تعهدات بلند مدت

 

الف:تعهدات كوتاه مدت

مجموعه حمايتهايي كه ازسوي سازمان در خصوص بيمه شدگان در قالب تعهدات كوتاه مدت صورت مي گيرد به شرح ذيل مي باشد:

1-حمايتهاي درماني(در موارد بيماري،بارداري،حوادث)

2-غرامت دستمزد ايام بيماري

3-غرامت دستمزد ايام بارداري

4-هزينه سفر و اقامت بيمارو همراه

5-پروتزواروتز(تامين هزينه وسايل كمك پزشكي)

6-غرامت نقص عضو مقطوع

7-كمك ازدواج

8-هزينه كفن و دفن

9-مقرري بيمه بيكاري

 

ب:تعهدات بلند مدت:

مجموعه حمايتهايي كه از سوي سازمان در خصوص بيمه شدگان درقالب تعهدات بلند مدت صورت مي گيردبه شر ح زير است:

1- مستمري بازنشستگي

2- مستمري از كار افتادگي كلي

3- مستمري از كار افتادگي جريي

4- مستمري بازماندگان

5-مزاياي نقدي،غير نقدي و عيدي مستمري بگيران (كمك عائله مندي كمك هزينه اولاد،عيدي)

 

 

 

 

چارت سازماني شعبه و اهم وظايف هر واحد:

 

 

1-رياست شعبه:هماهنگي وسازماندهي ومديريت احدهاي شعبه بر عهده رئيس شعبه ميباشد.ايشان رابط اصلي بين شعبه با سازمان مركزي مي باشد به طور كلي هدايت كننده شعبه به سوي هدف عاليه خود است.

2-معاونت :در صورتي كه رئيس به ماموريت ياجلسات اعزام شده باشددر غيابشان معاون كارهاي اداره را عهده دار ميشودو در صورت حضور ريئس نيز در كارها با او همكاري مي نمايد.

3-مشاوره :برطرف كننده مشكلات همكاران سازمان و همچنين بيمه شدگان مي باشدو همچنين نقطه نظرات بيمه شدگان رانسبت به عملكرد كاركنان شعبه جويا مي شوند و به رئيس شعبه ارجاء مي دهد.

4-واحد درآمد :اهم وظايف اين قسمت شامل :تشكيل پرونده مطالباتي حق بيمه هر يك از كارگاهها ،دريافت اظهارنامه ،ليست بيمه شدگان ومستندات واريز حق بيمه به حساب سازمان ورسيدگي به حسابهاي كارفرمايان مي باشد.به اين صورت كه متصديان شاغل در اين قسمت جهت هر يك از كارفرمايان پرونده هاي مطالباتي جداگانه تحت عنوان پرونده درآمد داشته وكليه اطلاعات مربوط اعم از تعداد بيمه شدگان ،نرخ حق بيمه،حق بيمه وصولي وبدهي اين كارگاهها در اين پرونده ضبط ونگهداري مي شود وضنا اين قسمت داراي يك زير بخش به عنوان باجه درمافت بوده و اظهار نامه هاي بيمه اي را از كارفرمايان دريافت وضمن رسيدگي وبررسي ليست،فيش،چك،يا حواله مربوطه به پرداخت حق بيمه اطلاعات مذكور را به ساير واحدهاي ذيربط از جمله مطالبات ،حساتهاي انفرادي ونامنويسي،مالي،امور بيمه شدگان منتقل مي نمايد.

5-واحد امور بيمه شدگان:انجام كليه تعهدات كوتاه مدت و بلند مدت از اهم وظايف اين قسمت مي باشد.متصديان شاغل در اين قسمت با توجه به پرونده اختصاصي بيمه شده تحت عنوان پرونده بيمه اي نسبت به مشمول نمودن افراد جهت انواع كمكها اقدام مي نمايد.

6-واحد نامنويسي و حسابهاي انفرادي:وظيفه مربوط به ضبط وحفظ ونگهداري سابقه بيمه شدگان وهمچنين جمع بندي ومرتب كردن وارائه گزارش هاي مختلف به عهده اين واحد مي باشد.لذا،صدور و تمديد وتجديد وتامين اعتبار دفتر چه هاي درماني باتوجه به سوابق بيمه شدگان نيز از وظايف اين واحد است.

7-واحد بازرسي:انجام امور مربوط به بازرسي از كارگاههاي تحت پوشش سازمان وشناسايي بيمه شدگان وكارگاههاي تحت پوشش و همچنين توجيه كارفرمايان و بيمه شدگان نسبت به قانون تامين اجتماعي را بعهده دارد.

8-واحد اجرائيات:وظيفه اصلي اين قسمت همانگونه كه از نامش معلوم است صدوراجرائيه هاي مختلف در صورت عدم پرداخت حق بيمه به آنان در مهلت مقرر حق بينه راپرداخت مي نمايد ويااعتراض داشته و در صورت عدم پرداخت،اخطاريه عليه آنها صادر مي گردد .پيگيري وصول حق بيمه بعد از مراحل اخطاريه (در صورت عدم وصول حق بيمه)به واحد اجرائيات محول شده است.

9-واحد حسابداري:وظيفه اين قسمت رسيدگي به حسايهاي هزينه اداري،پرسنلي،تعهدات قانوني،درآمدو ارسال گزارشهاي لازمه مي باشد.در خصوص حسابهاي مربوط به درآمد وحدها ملزم مي باشند هر ده روز،مانده اين حساب را به مركز ارسال نمايند.ضمنا اين حساب غير قابل برداشت مي باشد.در مورد حسابهاي ديگر نيز واحد حسابداري ملزم است ضمن تهيه گزارش پرداخت نسبت به تقاضاي وجه اقدام نمايد.

10 - واحد امور اداري وخدمات:بررسي و رسيدگي به امور اداري و پرسنلي وخدماتي

ورفاهي كاركنان رابعهده دارد.مسائل ومشكلات شغلي كاركنان از جمله استخدام و جذب ،بكارگيري،احكام حقوقي،گروههاي شغلي و غيره از وظايف اين قسمت بوده وضمنا بررسي حضور كاركنان از نظر فيزيكي به عهده اين قسمت است.

 

 

 

 

 

 

 

فصل دوم

 

 

 

 

ارزيابي بخش هاي مرتبط با رشته كارآموزي

 

 

 

 

در اين فصل ميخواهيم با بخش حسابداري اين شعبه بيشتر آشنا شويم.

 

واحد حسابداري مسئوليت محاسبه حقوق و دستمزد كاركنان ،صدور چك بابت تعهدات قانوني،ثبت درآمدهاي شعبه ،ثبت صندوق كارگشايي و به طوركلي ثبت اسناد وارسال مانده حساب درآمد هر ده روز ومانده ساير حسابها درپايان دوره مالي يك ساله به مركز راداردكه به آنهامي پردازيم .

اگر بخواهيم كارهايي كه اين واحد انجام ميدهد را به صورت چارت در آوريم بدين صورت است :

 

بانك تعهدات قانوني:

بيمه شدگاني كه حمايت هاي درماني(بيماري،بارداري،حوادث)،غرامت دستمزدايام بيماري،غرامت دستمزد ايام بارداري،پروتز،كمك ازدواج،هزينه كفن ودفن و...ومستمري بگيراني كه عيدي ميخواهند دريافت نمايندپس از مراجعه به واحدهاي مربوطه سند پرداخت كمكهاي قانوني را دريافت ميكنند و به واحد حسابداري مراجعه مي كنند.اين واحد نيز پس از كنترل اين سند از تكميل امضاءهاي آن اطمينان حاصل مي نمايد ومبلغ چك آنرا صادر ميكندورئيس حسابداري ورئيس شعبه يا معاون او آنرا امضاءمينمايند.وچك را به آنها تحويل ميدهندوسند اين پرداخت ها را به بانك تعهدات قانوني ثبت مي كنند.در پايان هر ماه پس از ثبتكارتهاي بانك مربوط به چكهاي پرداخت شده مغايرت گيري شده و گزارش پرداخت مربوط به آن اه گرفته شده و به اداره كل ارسال ميگردد.

براي ثبت هزينه هاي فوق الذكر در ستون بدهكارو چك صادره (مبلغ سند)در بستانكار ثبت مي شود.

به عنوان مثال غرامت دستمزد به اين صورت ثبت مي شود:

 

غرامت دستمزد ××

جاري 1600بانك رفاه كارگران شعبه دانش آموز ××

بابت چكهاي صادره تعهدات قانوني

 

 

بانك درآمد

حق بيمه اي كه بيمه شدگان ماهيانه طي ليست به تامين اجتماعي پرداخت ميكنند از طريق بانك طي صورت حساب روزانه به شعبه ارسال مي گردد.اين كارت بانك ها در سيستم بانك درآمد ثبت مي شود.گزارش مغايرت در پايان هر ماه به مسئول ثبت اسناد مالي داده مي شود.برخي درآمدهاي بيمه به صورت چك مي باشد كه تا موقع وصول چك آنهارا به حساب چكهاي در جريان وصول مي بريم.

 

جاري 1500بانك رفاه كارگران شعبه دانش آموز ××

چكهاي در جريان وصول ××

درآمد ××

بابت درآمدهاي نقدي وغيرنقدي ...ماه

هنگامي كه چكها وصول مي شود

 

جاري 1500بانك رفاه كارگران شعبه دانش آموز ××

چكهاي در جريان وصول ×× بابت وصول چكهاي در جريان درآمد


مبلغ قابل پرداخت 19,440 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 709

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما