مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1213
  • بازدید دیروز : 3290
  • بازدید کل : 13114585

151- کارآموزی در كارخانجات تراكتورسازي ايران 65ص


151- کارآموزی در كارخانجات تراكتورسازي ايران 65ص

مقدمه :

مجتمع كارخانجات تراكتورسازي ايران در زميني به مساحت تقريبي 334 هكتار در كنار شهر زيباي تبريز بنا گشته و يكي از بزرگترين واحدهاي كشاورزي محسوب مي شود .

طرح ايجاد كارخانجات تراكتورسازي ايران در چهارچوب مفاد موافقتنامه همكاريهاي فني ,اقتصادي بين دولت ايران و روماني براي توليد تراكتور 65 اسب بمرحله اجرا درامد . در اوايل سال 1353 ادامه اجراي طرح تراكتور , روماني بعلت جايگزين شدن طرح ساخت تراكتور سي فرگوسن پيگيري نگرديد . متعاقب تغيير خط توليد 4 كارخانه عظيم ساخت تراكتور, موتور , ريخته گري و آهنگري بمنظور توليد 20000 دستگاه تراكتور تحت ليسانس سي فرگوسن و 30000 رستگاه موتور تجديد طرح گرديد . ساخت موتور (موتور سازان ) در كنار خط توليد تراكتور به فعاليت پرداخته است .

اين كارخانه براي ماشين كاري, مونتاژوتست پركنيز باقدرت 35 تا 85 اسب ايجاد شده است . ظرفيت اسمي با دو شيفت كاري 30000 دستگاه موتور شامل 2800 دستگاه موتور چهار سيلندرومونتاژ 2000 دستگاه سه سيلندر است كه بغد از انقلاب اسلامي با توجه به تحريم اقتصاري از طرف كشورهاي اروپائي كارخانه با ترتيب كارشناسان فني و مهندسي فني اقدام به تحقيق و بررسي و ساخت قطعات از مرحله مونتاژ به مرحله توليد داخلي سوق داده و به غير از موتورهاي چهارسيلندر موتورشش سيلندر رادر خط توليد قرار داده .

امروزه كارخانه با دارا بودن خطوط ماشين كاري سيلندر , كارتر , ياتاقان , شاتون و بالانسرواخيراا با خريد و نصب ماشين كاري ميل لنگ و ميل سوپاپ گام بزرگي در راه خوركفائي برداشته و تمامي مواضع توليد را از سر راه برداشته و با توليد انواع اقسام موتور و همكاري با سايركارخانجات ايران به حركت روبه جلو خود ادامه و در سالهاي اخير صادرات از طريق اين كارخانه به ساير كشورها به مرحله اجرا گذاشته شده . در كنار كارخانه موتورسازان, كارخانه اهنگري براي توليد قطعات اهنگري از پرسهاي دروني استفاده مي نمايند كه بعنوان تكنولوژي هاي اين زشته شناخته شده و در خاورميانه و اسيا يكي از معروفترين كارخانجات در بهربرداري كامل از پرسهاي 1000 الي 8000 تني برابر 33000 تن دز سال مي باشد كه شارژ شاتود و ميل لنگ و ساير اقلام به كارخانجات ساخت تراكتور و موتورسازان را به عهده گرفته وبا ساير كارخانجات داخلي همكاري مثمر ثمري را دارد .

كارخانه ريخته گري مجتمع تراكتورسازي ايران براي توليد 54000 تن چدن ايجاد شده است اين كارخانه با مساحتي حدود 25000 متر مربع داراي مدرنترين خطوط قالبگيري و ماهيچه سازي و انتقال ذوب است با بهره برداري كامل از تاسيسات و امكانات ايجاد شده انواع چدن و ماليبل بميزان 54000 تن در سال امكان پذير است صادرات اين كارخانه در سالهاي اخير به كشورهاي المان و بلغارستان و ايتاليا افزايش يافته اميدواري بسيار زيادي در صادرات محصولات اين كارخانه به كشورهاي اسيائي افريقائي در برنامه هاي كارخانه مد نظر گرفته شده است از سال 1374 پروژه كاميونت به جمع توليدات اين كارخانه اضافه شده و هر روز بهتر از ديروز به مسير پيشرفت خود ادامه مي دهد .

اهميت ماشين در كشاورزي

در ابتدا تمام محصولات كشاورزي به منظور تامين معاش انسان بوسيله قدرت بدني انسان توليد و اماده مي شد . با كشف اهن ابزاري ساخته شد كه باعث كاهش بيشتر كار بدني انسان شد .

امروزه ماهواره ها از مزارع عكس برداري مي كنند و متخصصين و دانشمندان را قادر مي سازند تا مناطق افت زره را مشخص كرده و رطوبت خاك , حرارت خاك و بسياري از عوامل ديگر را اندازه گيري مي كند .

اختراع تراكتورهاي كنترل از راه دور كه به طور خودكار بر اساس برنامه هاي كامپيوتري كارهاي زراعي را انجام مي دهند .

انواع تراكتورها

الف : بر اساس تامين خاصيت كششي و خودرو بودن

ب : بر اساس موارد استفاده

ج : بر اساس نوع شاسي يا قاب

ترامتور بر اساس تامين خاصيت كششي و خودرو بودن به تراكتورهاي چرخدار, سه چرخ, چهارچرخ معمولي

مانورنوردي و فرمان گيري در تراكتورهاي چرخدار

1- فرمانگيري چرخهاي جلو

2- فرمان گيري كمر شكن

3- فرمان گيري تمام چرخها

تراكتورها بر اساس نوع شاسي, بدور شاسي تقسيم مي شوند .

تراكتورها از لحاظ موارد استفاره :

تراكتورهاي عمومي يا خدماتي , تراكتورهاي پابلند يا شاسي بلند , تراكتورهاي باغي , تراكتورهاي صنعتي , تراكتورهاي چمن زني , تراكتورهاي چرخ زنجير .

اتصالات و دستگاههاي هيدروليك تراكتور

در ابتدا , تمام كارهاي تراكتور در مزرعه از طريق كشيدن ماشين هايي كه در يك نقطه ثابت به ملبند تراكتور متصل مي شدند . بعدها تغييراتي حاصل شد .

ماشينهاي مزرعه كه با تراكتور كار مي ننند به سه روش زير به تراكتور متصل مس شود :

1- وسايل كششي كه به مالبند متصل هستند و كشيده مي شوند . كه يك نقطه سوار هستند .

2- وسايل نيمه سوار كه داراي چرخ هستند كه به دو بازوي پاييني متصل هستند .

3- وسايل سوار كه به اتصال سه نقطه متصل هستند . كه بوسيله سيستم هيدروليك بالا و پايين مي شود .

روي اتصالات سه نقطه يك گويهاي سوراخ وجود دارد كه با گوس ادوات متصل مي شود بوسيله پين جا زده شور .

براي تثبيت بازوي هيدروليك زنجيدهايي موجود است كه به عنوان نوسان گير عمل مي كنند .

سيستم هيدروليك تراكتور شامل موارد زير است :

1- فرمان هيدروليك

2- ترمز هيدروليك

3- جعبه دنده هيدروليك (خودكار )

4- قفل ديفرانسيل

5- موتور هيدروليك

6- پي . تي . او هيدروليك

7- كلاج هيدروليك

در سيستم هيدروليك ساده يك پمپ روغن تحت فشار را به سيلندري كه داخل ان پيستون قرار دارد ارسال مي كند . حركت پيستون براي بلند كردن وزن يا بار استفاده مي شود و بوسيله يك دسته توسط راننده كنترل مي شود .

براي پايين اوردن ادوات از وزن انها استفاده مي شود .

كار سيستم كنترل كشش خودكار جلورس است . اگر وسيله بيش از حد زير بار برود به جلورس خودكار ادوات را بالا مي اورد تا تراكتور خاموش نشود .

اجرا سيستم هيدروليك شامل :

1- مخزن 2- پمپ 3- سيلندر 4- صافي 5- لوله رابط

سيستم انتقال توان

توان موتور به وسيله سيستم انتقال توان به چرخهاي محرك يا محور انتقال توان يك تراكتور منتقل مي شود .

اين سيستم باعث :

1- موجب قطع و وصل توان مي شود .

2- سرعت هاي مختلف را تعيين مي كند .

3- روشي براي معكوس كردن جهت حركت است .

براي انجام اين كارها به قسمت زير نيارمنديم :

1- كلاج

2- جعبه دنده

3- ديفرانسيل

4- گرداننده نهايي

كلاج وسيله اي است كه نيروي را از دو طرف موتور به جعبه دنده قطع و وصل ميكند.

جعبه دنده هاي مكانيكي كه تعويض دنده انها بوسيله دست انجام مي شود . متداولترين نوع جعبه دنده در تراكتور است . به دو نوع سري و موازي تقسيم مي شوند .

جعبه دنده كشوئي سري :

در اين نوع جعبه دنده , محور خروجي در امتداد محور ورودي قرار دارد اما اين دو محور به يكديگر متصل نيستند . محدر سومي كه به محور مجموعه دنده اي معروف است موازي دو محور ورودي و خروجي است .

جعبه دنده كشوئي موازي :

در اين نوع جعبه دنده محور ورودي و خروجي موازي همديگرند محور ورودي باعث حركت محور خروجي است .

ديفراسيل :

سه كار مهم را انجام مي دهد :

1- نيرو را 90 درجه تغيير مي دهد .

2- نيرو را يكسان ما بين چرخهاي محرك تقسيم مي كند .

3- باعث مي شود تراكتور بتواند دور بزند .

4- باعث كاهش سرعت و افزايش گشتاور است .

ديفرانسيل شامل : 1- پيستون 2- گرانويل 3- هرزگردها كه بوسيله ميل پلوس به چرخها متصل است .

گاهي اوقات پيش مي ايد كه هرزگردها عامل مزاحمت هستند و باعث بوكسوات هستند كه بوسيله قفل ديفرانسيل مي توانيم دو ميل پلوس را به هم قفل كنيم تا دو چرخ با هم بچرخند و هرزگردها از كار مي افتد كه اين عمل مي تواند يطور مكانيكي يا هيدروليكي انجام شود .

گرداننده نهائي :

اخرين قسمت سيستم انتقال قدرت است . به براي افزايش گشتاور و كاهش دور به كار مي رود . ممكن است چرخ دنده ساده يا دنده خورشيدي و سياره اي مي باشد .

محور توان دهي (پي . تي . او )

استفاده روز افزون ار توان مكانيكي به جاي دام در توليد محصولات كشاورزي باعث توسط انواع ماشين تراكتور گرد شد .

تراكتور علاوه بر كشيدن ادوات مي تواند با تامين توان دوراني مكانيزههاي انها را هم به كار اندازد . بر اين اساس محور توان دهي ناميده مي شود .

محور توان دهي محور چوخ دنده گرد مخصوصي است كه معمولا از قسمت عقب محفظه اكسل عقب تراكتور خارج مي شور .

عمومي

تراكتور 285 به موتور A4.248 كه تنفس هواي طبيعي دارد مجهز مي باشد .

موتورهاي A4.236 و A4.284داراي چهارسيلندر مي باشد كه با اب خنك مي شوند, پمپ انژكتور گازئيلي مستقيما بر سر پيستون موتور A4.236با كورس 127 ميلي متر پاشش مي كند و قطر پيستون 43/98 ميلي متر و موتور A4.248داراي كورس 127 ميلي متر و قطر اسمي 101 ميلي متر مي باشد .

هرنوع موتور داراي سوپاپ يكساني هستند كه در سيلندر مربوطه به طور عمودي قرار گرفته اند . دنده محرك ميل سوپاپ در سمت راست بدنه موتور قرار گرفته است و سوپاپ ها بوسيله ضربات مداوم كار مي كنند ميل سوپاپ ها و يك سري از اسبك ها بر روي شفت سوار شده اند و در قسمت سر سيلندر مستقر هستند .

سوپاپ ها با ميل سوپاپ بزرگتر مي توانند در سر سيلندر دوام زيادي داشته باشند بدنه موتور و محفظه جلو موتور يك پارچه ريخته شده اند وبوش هاي چدني به طور كامل به داخل بدنه موتور پرس مي شوند .

پيستون هاي آلومينيومي با كله گود مجهز به سه عدد رينگ به موتورهاي A4.248سوار مي شوند ولي پيستون موتورهاي A4.236داراي پنج رينگ مي باشد پيستون ها به وسيله گژن پين به شاتون ها متصل شد اند و به طور روان به حركت در مي ايند ياتاقان بزرگ شاتون قابل تعويض بوده و از ورقه نازك فولادي با الياژ الومينيومي و قلع مي باشند .

موتور با روغن تحت فشار روغنكاري مي شود كه اين روغن توسط پمپ دوراني از كارتر كشيده مي شود كه خود اين پمپ توسط ميل لنگ به حركت در مي ايد قبل از اين كه روغن تحت فشار در سراسر موتور جريان يابد از فيلتر عبور مي كند .

ميل لنگ روي پنج عدد ياتاقان قابل تعويض الياژي الومينيوم و قلع سوار مي شوند و اين ياتاقانها توسط كلاهك چدني سر جايشان محكم مي گردند نيروي فشاري در جهت محور ميل لنگ توسط چهار عدد واشر هلالي در دو طرف كلاهك ياتاقان مركزي و پوسته موتور مستقر هستند .

دستگاه بالانسر به پوسته موتور بسته شده و بوسيله دنده هايي كه به ميل لنگ متصل است به حركت در مي ايد و پمپ روغن در وسط دستگاه بالانسر متمايل به يك طرف كارتر قرار گرفته است .

پوشش اسبك ها

دمونتاژ

1- كاپوت تراكتور را باز كنيد .

2- باك گازئيل را باز كنيد .

3- بست شيلنگ را شل كنيد .

4- بست را باز كنيد و شيلنگ را در اوريد .

5- چهار پيچ الن را باز كنيد .

6- پوشش اسبك ها را برداريد .

7- واشر مقوائي را جدا كنيد .

مونتاژ

8- علاوه بر موارد ذيل عكس مراحل 1 الي7 را انجام دهيد :

نصب يك واشر مقوائي خشك

تنظيم فاصله ازادي سوپاپ ها

تنظيم

1- درپوش اسبك ها را برداريد .

2- لقي سوپاپ ها را به 3/0ميلي متر در حالت سرد تنظيم كنيد .

لقي بين اهرم اسبك ها و سر ميله سوپاپ تلقي مي شود, ترتيب تنظيم لقي به شرح زير است :

تنظيم لقي سوپاپ 1 زماني كه سوپاپ شماره 8 كاملا باز است . (كاملا كمپرس شده است )

تنظيم لقي سوپاپ شماره 2 زمانيكه سوپاپ شماره7 كاملا باز است . (كاملا كمپرس شده است )

تنظيم لقي سوپاپ شماره 3 زمانيكه سوپاپ شماره 6 كاملا باز است . (كاملا كمپرس شده است )

تنظيم لقي سوپاپ شماره 4 زمانيكه سوپاپ شماره 5 كاملا باز است . (كاملا كمپرس شده است )

تنظيم لقي سوپاپ شماره 5 زمانيكه سوپاپ شماره 4 كاملا باز است . (كاملا كمپرس شده است )

تنظيم لقي سوپاپ شماره 6 زمانيكه سوپاپ شماره 3 كاملا باز است . (كاملا كمپرس شده است )

تنظيم لقي سوپاپ شماره 7 زمانيكه سوپاپ شماره 2 كاملا باز است . (كاملا كمپرس شده است )

تنظيم لقي سوپاپ شماره 8 زمانيكه سوپاپ شماره 1 كاملا باز است . (كاملا كمپرس شده است )

3- پوشش اسبك ها را مجداا ببنديد .

مجموعه اسبك ها

دمونتاژ

1- پوشش اسبك ها را باز كنيد .

2- باك گارئيل را باز كنيد .

3- چهار مهره و واشرهاي مربوطه را باز كنيد .

4- مجموعه اسبك ها را برداريد .

مونتاژ

5- اتصال تازه اب بندي روغن را در جهت عقب (به طرف سر سيلندر) كشيده و محكم كنيد .

6- مجموعه اسبك ها را ببنديد .

مجموعه اسبك ها

تعمير و نگهداري

باز كردن مجموعه

1- مجموعه اسبك ها را باز كنيد .

2- خارو واشر را از انتهاي جلو شفت اسبك ها باز كنيد .

3- اسبك كشوئي سوپاپ شماره 1 را براي اشكار شدن شفت دراوريد .

4- نگهدارنده كشوئي را از شفت خارج كنيد .

5- اسبك كشوئي سوپاپ شماره 2 را براي ظاهر شدن شفت دراوريد .

6- فنر طويل كشوئي را از شفت خارج كنيد .

7- اسبك كشوئي سوپاپ شماره 3 را از شفت خارج كنيد .

8- نگهدارنده كشوئي را از شفت خارج كنيد .

9- اسبك كشوئي شماره 4 را از شفت بيرون اوريد .

10- فنر كشوئي كوتاه را از شفت خارج كنيد .

11- عكس مراحل 4 الي 12 را براي انتهاي ديگر شفت انجام دهيد . (عين هم هستند )

12- پيچ اتصال لوله تغذيه روغن را به حالت كشوئي از شفت خارج نمائيد.

13- اتصال لوله تغذيه روغن را به حالت كشوئي از شفت خارج نمائيد .

سوراخ هاي شفت و اسبك ها را از لحاظ سايش كنترل نمائيد اسبك ها

بايستي به راحتي روي شفت سوار شوند و بازي انها بيش از اندازه نباشد.

دمونتاژ

14- مراحل 1 الي 13 را به غير از موارد زير انجام دهيد :

(i) نگهدارنده ها قابل تعوض هستند, زماني كه مجداا انها را مونتاژ مي كنيد مطمئن شويد كه سوراخهاي پيچ دو سر از ديد انتهاي جلو شفت با سوراخ شيب دار هر جفت از اسبك ها روي سوپاپ مربوطه دريك امتداد باشند .

(ii) قبل از مونتاژ موتور تمام قطعات ان را با روغن تميز روغنكاري نمائيد .

منيفلد هوا و دود

دمونتاژ

1- كاپوت را بر داريد .

2- لوله سوخت ترموستات را جدا كنيد .

3- كابل را جدا كنيد .

4- شيلنگ لاستيكي و ورودي را باز كنيد .

5- پنج پيچ, مهره و واشر را باز كنيد .

6- منيفلدها را جدا سازيد .

7- واشر منيفلد را برداريد .

مونتاژ

8- عكس مراحل 1 الي 7 را به غير از موارد زير انجام دهيد :

 

(i) از واشر نو استفاده نمائيد .

(ii) هر دو منيفلد را با هم ببنديد .

(iii) لوله سوخت ترموستات را هواگيري نمائيد .

فنرهاي سوپاپ

دمونتاژ و مونتاژ

1- مجموعه اسبك ها را باز كنيد .

2- ميل لنگ را ان قدر بچرخانيد تا پيستون هاي شماره 1 و 4 در نقطه مرگ بالائي قرار گيرند (T.D.C )

3- چهار چوب ننگهدارنده كاپوت را باز كنيد .

4- واشرهاي نگهدارنده دو تكه را در اوريد .

5- كلاهك فنر را در اوريد .

6- فنرها را باز كنيد .

توجه :

(i) تا زمانيكه فنرهاي سوپاپ ها سوار نكرده ايد ميل لنگ را دو بار بچرخانيد و سوپاپ ها با واشرهاي نگهدارنده محافظت نمائيد .

(ii) وقتي فنرهاي سوپاپ جاسازي شدند مجموعه نو بايد مونتاژ شوند .

9-عكس مراحل 4 الي 8 براي اطمينان ازبرقراري جريان هوا, فنرهاي مونتاژ شده نزديك سر سيلندر انجام دهيد .

10-ميل لنگ را بچرخانيد تا پيستون سيلندرهاي 2و 3 در حد نهائي بالا قرار گيرند (T.D.C) .

11- مراحل 4 الي 8 را براي سوپاپ هاي سيلندر 2و3 را انجام دهيد .

12- عكس مراحل 1و همچنين مراحل 3 الي 8 را انجام دهيد .

سر سيلندر

دمونتاژ

1- كاپوت را برداريد .

2- بست اگزوز را شل كرده و ان را باز كنيد .

3- كابل ها را از باطري جدا كنيد .

4- رادياتور را تخليه كنيد .

5- باك گازئيل و نگهدارنده كاپوت عقب را باز كنيد .

6- سيستم هاي چراخ هاي جلو و دستگاه حس كننده گرفتگي هواكش , دستگاه حس كننده درجه حرارت را بازكردن بسته هاي مربوطه جدا سازيد , سرسيلندر و اگزوز و منيفلد هوا را به عقب بكشيد تارها شوند.

7- نگهدارنده هاي جلوئي باك گازئيل را باز كنيد .

8- لوله برگشتي شماره 1 انژكتور را از باك گازئيل جدا كنيد .

9- منيفلدهاي دود و هوا را باز كنيد .

10- انژكتورها را باز كنيد .

11- لوله هاي تحت فشار گازئيل را باز كنيد .

12- شيلنگ بالائي رادياتور را باز كنيد .

13- پنج پيچ اتصال مجموعه فرمان به سر سيلندر در تراكتورهاي تك

ديفرانسيل و دو ديفرانسيل قديمي و جديد را باز كنيد .

14- بستگي به اطلاعات توليد دارد . مجموعه نگهدارنده فرمان ممكن است

به اجبار جدا شود تا سرسيلندر خلاص گردد .

15- لوله گازئيل گرم شده را باز كنيد .

16- مجموعه اسبك ها را باز كنيد .

17- پيچ مهره ها را مطابق با عكس مراحل سفت كردن انها را باز كنيد .

18- سرسيلندر را باز كنيد .

19- واشر مقوائي سرسيلندر را باز كنيد .

20- در صورت لزوم محفظه ترموستات را باز كنيد .

21- در پوش عقب و واشر را در صورت لزوم بازكنيد .

از باز بودن راهگاهها مطمئن شويد و تمام سطوح اتصال را گريس بزنيد .

22- عكس مراحل 1 الي 21 را به غير از موارد زير انجام دهيد :

(i) از واشر سرسيلندر تازه و خشك استفاده نمائيد .

(ii) پيچ ها و مهره هاي سرسيلندر به ترتيب دو در ميان با گشتاور 136 نيوتن متر بايد سفت شوند .

(iii) پيچ ها و واشر درپوش عقب و واشر اب بندي كننده محفظه ترموستات را به محل پيشنهاد شده A ببنديد .

23- لقي نوك سوپاپ را تنظيم و كاپوت را ببنديد .

24- سيستم سوخت را هواگيري نمائيد .

25- موتور را روشن كرده انرا ده دقيقه بطور خلاص به كار اندازيد تا دما به حد معمول برسدو سپس موتور را باز كنيد .

26- مجموعه اسبك ها را باز كنيد .

27- پيچ ها و مهره ها را با ترتيب صحيح وبا گشتاور 136 نيوتن متر سفت كنيد .

28- مجموعه اسبك ها را دوباره ببنديد .

29- موتور را روشن كنيد و نشتي ان را كنترل نمائيد .

دمونتاژ

1- سرسيلندر را باز كنيد .

2- واشر دو تكه گيردهنده را دراوريد .

3- كلاهك فنر سوپاپ را باز كنيد .

4- فنرها را دراوريد .

5- قطعه اب بندي ميله سوپاپ را باز كنيد .

6- نشيمنگاه فنر را باز كنيد .

7- سرسيلندر را وارونه كرده و سوپاپ ها را دراوريد .

توجه : براي تسهيل در مونتاژ سوپاپ ها كه مجاور هم قرار گرفته اند شماره سوپاپ هااز قسمت جلو موتور به ترتيب زير شماره گذاري شده اند 1:2,1 و3:4.2:3 و4 .

8- كليه راهگاههاي خروج دود را از وجود كربن و سايرته نشست ها تميز كنيد .

9- اگر رسوب اب در سرسيلندر بيش از اندازه شده از يك مايع مخصوص رسوب بر بايد استفاده شود .

10- بوش هاي سوپاپ ها را براي فرسودگي كنترل كنيد .

11- اگر لازم باشد از برقو 381/0 ميلي متري يا 762/0 ميلي متري براي بزرگ كردن سوراخ يوش هاي سوپاپ استفاده نمائيد .

توجه : حدود فرسودگي راهنماها و سوپاپ هوا برابر 13/0 ميلي متر مي باشدو سوپاپ دود 15/0 ميلي متر مي باشد .

توجه : وقتي راهنماهاي سوپاپ ها از محدوده برقوكاري خارج شدند , سوپاپ هاي تازه با ميله هاي قطور بايد مونتاژ شوند و قطعه اب بندي ميله نيز مناسب با ميله اختيار شود و شماره سوپاپ هاي تازه را بايد از سوپاپ هاي كهنه اختيار كنيد .

12- نشيمنگاه سوپاپ ها را براي فرسودگي و ايجاد گودي كنترل كنيد .

13- در صورت نياز نشيمنگاههاي سوپاپ ها را با استفاده از ابزار تركيبي اختصاصي دستي صيقل كاري نمائيد با حداقل براده برداري از نشيمنگاه سوپاپ سطح صافي ايجاد نمائيد تا امكان عبور گاز نباشد .

14- كليه قسمت هاي سوپاپ را تميز كنيد براي مثال حفره- سوختگي و فرسودگي سوپاپ ها.

15- در صورت لزوم لبه تماسي سوپاپ تحت زاويه 45 درجه سنگزني نمائيد, با برداشتن قشر يكنواخت و نازكي از فلز سطح پرداخت شده مطلوب ايجاد نمائيد .

16- سوپاپ ها را كاملا تميز كنيد .

17- ميله سوپاپ را با روغن موتور تازه روغنكاري نمائيد .

18- با سنگزني دستي سوپاپ و نشيمنگاههاي مربوطه را سنگزني نمائيد تا گوذي هاي ايجاد شده از بين بروند و سطح اب بندي مطلوب ايجاد گردد .

19- سرسيلندرو تمامي سوپاپ ها را با پارافين بشوئيدوخشك كنيد .

20- ميله سوپاپ ها را به ارامي روغن بزنيد و انها را در محل خود در سرسيلندر جا اندازيد.

21- بابكارگيري ابزار PD 41 B عمق سر سوپاپ ها را نسبت سطح سرسيلندر كنترل نمائيد كه حدود ان براي سوپاپ دود 07/1 الي 32/1 ميلي متروبراي سوپاپ هوا 89/0 الي 14/1 ميلي متر خواهد بود در صورت امكان با كمترين عدد كار كنيد .

22- اگر از اين محدوده تجاوز كند سوپاپ اسيب ديده را دور اندازيد و يك سوپاپ تازه جا اندازيدو مجداا عمق سرسوپاپ را اندازه بگيريد و اگر عمق اندازه شده در محدوده معيين شده نباشد از يك نشيمنگاه تازه استفاده نمائيد. (فقط براي سوپاپ دود ) اگر سوپاپ اسيب ديده , سوپاپ هوا باشد و بعد از تعويض نيز در داخل اندازه هاي تعيين شده نباشد بايد سرسيلندر دور انداخته شود و بجاي ان از سرسيلندر تازه استفاده گردد .

23- در صورت نياز صافي سطح سرسيلندر را كنترل نمائيد حداكثر مقدار سطح تماس 3/0 ميلي متر و پيش امدگي نازل انژكتور نبايد از 44/4 ميلي متر بيشتر باشد . اين عدد با مونتاژ كردن واشرهاي اب بندي انژكتور بدست نمي ايد .

24- سرسيلندر را كاملا تميز كنيد .

25- عكس مراحل 1 الي 9 را بغير از موارد زير انجام دهيد :

(i) وقتي فنرهاي سوپاپ ها جداسازي شدند مطمئن شويد كه قسمت ضربه گير فنر به طرف سرسيلندر باشد .

سوپاپ ها را به محل خودشان مونتاژ نمائيد .


مبلغ قابل پرداخت 19,440 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 789

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما