مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1067
  • بازدید دیروز : 1699
  • بازدید کل : 13150786

168- کارآموزی عمران - شرکت پیمانکاری 53 ص


168- کارآموزی عمران - شرکت پیمانکاری 53 ص

فـهـرسـتمـطـالـب

مقدمه .. 2

آشناییکلیبامکانکارآموزی .. 3

دستورالعملهایحفاظتیوایمنیکارگاهها ... 4

گودبرداری .. . 5

پیادهکردننقشه .... 11

بتونمگر .. ... 12

قالببندیفونداسیونوشمعبندی .... 13

آرماتوربندی . 13

علتاستفادهوفولادومیلگرددرساختمانهاوپی .. .. 13

نحوهآرماتوربندی ... ... 14

خمکردنآرماتور .... .. 15

پیسازی ونکاتاجرایی 17

حفاظتازپی ... .. 23

پانلهایسهبعدی .. .. 30

 

 

مـقـدمـه

کارفرمااینپرژهفردشخصیاستکهباشهرداریمنطقه ( ثامن ) شریکشدهاستوبرلیهمینمنظوردومشاورویکاستاددانشگاهمشاورهاینسازهرابرعهدهدارندمشاوراصلیمشاورطاشاستکهطراحیاولیهرابرعهدهگرفتهاستومشاورگامطرحثامنمشاورشهرداریبودهکهکهناظربرانجامپروژه استکههمکنونباکمکاقایدکترپویاننژادبرعملکردوطرحسازهوتغییراتکهدرسازهاعمالمیکنندبررسیهایلازمرالحظهبهلحظهانجاممیدهند.

دراینپروژهازپیمانکارانجزهبهرمیگریمکهدرهرقسمتکهلازمباشدازانهادعوتبهکارمیشودودستگاهنظارتبرعمکردتکتکانهانظارتمیکندکهاکنوندرکارگاهپیمانکارانتاسیساتو دیوارهایسهبعدیوخاکبردارانوارماتوربندو…مشغولبهکارند

دراینسیستماقایمهندسقمریسرپرستکارگاهواقامهندسلطفیمسِولامور اجراییهستند وکهاینجانبنیزدرزیرنظرایشانمشغولبهکارهستموکارهاینقشهبرداریونظارتبرعملکردپیمانکارانرابرعهدهگرفتهام

ویژگیخاصاینپرژهاستکهایساختماندرارتفاع 9.6+ ازسطحزمیندوسازهبهوسیلهپلواسط ( ساباط ) بهیکدیگرمتصلمشوندوسقفیبررویکوچهرادمیگذارندکهدرمشهدساختمانینداریمکهازرویکوچهبهیکدیگرمتصلشودودوسازهباعملردمتفاوترابهیکدیگرمتصلکند

سیستم سازه از تشکیل شده است از قاب خمشی و دیوار ربرشی که با توجه به وقت گیر بودن و کند شدن پروژه در سازه جدید در حال ساخت بعضی از دیوار برشی ها را به باد بند تبدیل کرده ایم.

سقف ها بصورت کامپوزیت طراحی شده است و 10 سانتیمتر برای کف سازی در نظر گرفته شده است

 

 

 

آشناییکلیبامکانکارآموزی

محل کار اموزی وحدت 7 در پنج راه پایین خیابان است که با توجه به ارتفاع پروژه از دید بسیار عالی به حرم و اطراف حرم و راه اهن است این پروژه برای کاربری اقامتی تجاری در نظر گرفته شده است که سه طبقه پارکینگ و سه طبقه تجاری و در طبقه دوم یک رستوران در نظر گرفته شده است و از ان بالا تر تمام طبقات اقامتی پیش بینی شده است

در زیر چند عکس هوای منطقه را نشان می دهد که در این عکس ها تنها خیابانی که در ان تونل انرژی در ان قرار دارد نیز مشخص شده است

 

دستورالعملهایحفاظتیوایمنیکارگاههایساختمانی

 

اجرایکـارهـایساختمانیشـامـلمراحـلمتعددیاستکهضمنآنافرادباماشینآلاتساختمانی،ابزارومصالحگوناگونسروکاردارند . اینروابطویژگیهاامکانوقـوعحوادثرابـراینیرویانسـانیراافـزایشمیدهـنـد . محـافظتازافرادانسانیدرقبالحوادثنـاشـیازکـارازاهمیتویژهایبرخورداراسـت . ازاینروبـایدابـزاروماشینآلاتبـهطورمستمرموردبازرسیکاملقرارگـرفـتـهوازسالمبودنآنهااطمینانحاصلشود . دربکارگیریماشینهانیزبایدازافرادباتجربهاستفادهشود . برایتامینایمنیکارگاههـایساختمانیبـایدهمهیکـارهـابـادقتوبرنامهریزیدقیقانجامگیرند. درضمنبایددقتداشتهباشیموکـههنگامکاریاتخلیهیمصالحمزاحمتیبرایهمسایگانوسایرینایجادنشود. همچنینازانجامکارهایپرسروصدادرشبخودداریشود . درصورتیکهلازماستکاریدرشبانجامشودبایدقبلااجازهیشهرداریومقاماتمسئولکسبشـود .

 

گودبرداریوسازهنگهبان

 

بهدلیلکمبودوقتوعقببودنازبرنامهزمانبندیسازهنگهبانوگودبرداریباهماجرامیشدکهشمعهابهطورمعمول 1/3 انزیرپیاستوباتوجهبهاینکهعمقخاکبرداری 14 متربودهاستشمعهایسازهنگهبانحدود 18 است

یـکلـودرچـرخلاستیکیوبیلمکانیکیبـهکـارگاهآوردهشدوسپسلودروبیلمکانیکی شروعبهکارکرد. سپسخاکحاصلهراتوسطهمانلودروبیلمکانیکیدریککامیونبارگیریکردهوبـهمکاندیگریانتقالدادیم.

برایعبورومرورلودرهنگامگودبرداریبهمحلکارگاهیکرمپایجادکردهبودیمکهپـسازاتمامکارلودرآنراتوسطکارگرانودستافزاربیلوکلنگتخریبنمودیم .

کـارگـرانبهوسیلهیبیلوکلنگمشغولتخریبوخاکبرداریرمـپگردیدند. پسازاتمامکـاروپـایاناینمرحلهسطحکارــزمینکارگاهــراکاملاآبدادهوتوسطغلتکدستیکوبیدند.تاسطحکـارکاملامتراکمشودوبعدهـادراثـروزنساختماننشستنـکـنـد .

البتهباید متذکرشومکهقبلازشروعبهگودبرداریبایددرختوبوتـههایاحتمالیراکهدرمحلکارگاهموجوداستازمحلکارجمعآورینمودکهبهاینکارعملیاتبوتهکنیمیگویند.

همچنینبایدمحلچاههایقدیمییاتختـهسنگوموانعیراکهممکناستموجبحادثهشوندشناساییونسبتبهایمنسازیآنهااقدامنمود. ونیزاگرباگودبرداریپایداریساختمانهـایمجاوردچـارمخاطرهمیشودبـایدازایمنیآنهابوسیلهشمعبندیزیرپایههـا،سپرومهارکردنساختمانهـابطورمطمئناطمینانحاصلنمود.

اینعواملحفاظتیبایدتـارفعخطرمرتباًبهوسیلهیاشخاصذیصلاحبـازدیدشـونـدتـاموجباتحفاظتمـوثـرساختمانهـایمجاوروامنیـتجانیکـارگـرانوهـمـسـایـههـانـیـزتـامیـنبـاشـد. پیمانکارموظفاستتجهیزاتایمنیلازمبـرایحفاظتکارگرانرادراختیارآنهاقراردهـد. درحفاریبابیلوکلنگکارگرانبایدفاصلهکافیازیکدیگرداشتهباشند. درگـودالـهـاوشیارهـایعمیقکـهعمقآنهاازیکمـتـربیشترباشدنبایدکارگرانرابهتنهاییبکارگمارد .

خاکـبـرداریدرزمینهـایبـارطـوبـتطبیعیرامیتـوانتـاعمقیکمـتـر،بـرایمـاسـه 25/1 مـتـر،برایماسهرسدار 5/1 مـتـر،بـرایخـاکرس 2 مـتـروبرایخاکبسیارمتراکمرابدونپایههـایایمنی،سپروحائلانجامداد. درسـایرمواردبـاتـوجـهبـهجنسخاک،عمقگـودبـرداریوشرایطترافیکیاطرافتدابیرایمنیلازمتوسطمسئولاناتخاذمیگـردد. لازمذکراستکهخاکاینمنطقهازجنسرسمیباشد.

 

 

پـیـادهکـردننـقـشـه

هدفازپیادهکردننقشهبهمعنیانـتـقـالنقشهساختمانازرویکاغذبررویزمینباابعاداصلیمیباشد. بطوریکهمحلدقیقپیهاوستونهـاوابعادآنهارویزمینمشخصگردد. درموقعپیادهکردننقشهازنقشهیپیکنیاستفادهمیشـود. بـراینقشهیساختمانهـایمهممعمولاازدوربیننقشـهبـرداریاستفادهمیشـود. براینقشهیساختمانهایکوچکومعمولیازمـتـروریسمانکـاراستفادهمیشـود .

کــارگــرانبـاحـضـورمهندسنـاظـربـهپیادهکـردندقیقنقشهفونداسیوناقـدامکـردنـد. بـهگـونـهایکهبهوسیلهیدوربیننقشـهبـرداریوگچ کاملاابعادفونداسیونرامشخصکردهوآنرادرزمینپیادهکـردنـد.

بـتـونمگــر

بتونمـگـرکـهبـهآنبـتـونلاغرنـیـزمیگـوینداولینقـشرپیسـازیمیبـاشد. مقدارسیماندربتونمگرحدود 100 الی 150kg/m3 است . بتونمگرمعمولابهدودلیلمورداستفادهقرارمیگـیـرد :

1 : برایجلوگیریازتماسمستقیمبتوناصلیفونداسیونباخاک.

2 : برایرگلاژکففونداسیونوایجادسطحیصافبرایادامهپیسازی.

کـارگـرانپـسازساختنبـتـونمگر،آنرادرجـاهـایمشخصشـدهبــهضخامتحدودادهسانتیمترریختهوسطحرویآنرابـامالهتقریباًصافکردند .

کارگرانپسازریختنبتونمگروگذشتحدوداسهالیچهارساعتبهآبدادنمختصروسطحیآنپرداختند. لازمبهذکراستکهدرهنگامریختنبتونمگـرحدوداًازهرطرفهفتتادهسانتیمتربیشترازضـخـامـتفونداسیونبتونریزیکردیم. کهالبتهاینکاربرایسهولتدراجرایقالببندیوکفراژبندیبود.

قـالـببـنـدیفونداسیونوشمعبندی

قـالـببندیمعمولابـهچـنـدصورتمیتواندصورتگیرد. یـابهصورتفلزییابهصورتچوبیویابـهصورتآجری .

درکارگاهموردنـظـرازقالبآجریاستفادهشدکهذیلاًبهآناشاره

میکنیم :

درابـتـدایروزبـعـدکارگـرانوبنامشغولبهکارشدهابعادفونداسیونراکاملامشخصکردهبـهوسیلهیریسمانکارجداکردهسپسبهساختنقالبآجریفونداسیونباارتفاعمشخصپرداختند

پسازساختنقالببندیفونداسیونکارکاملاآمادهتحویلبهگروهآرماتوربندبرایاجرایشبکهمشوآرماتوربندیپیبود.

پسازتهیهیمیلگردبـاشمارههـایمشخصکارراتحویلگروهآرماتوربنددادیم.

آرماتوربندی

باتوجهبهوسعتمانورتوسطکارگران،کارگروهآرماتوربندبهسرعتانجاممیشد

گـروهآرماتوربـنـدکـاملاطبقنقشـهمشغـولبـهبریـدن،انـدازهکـردنوساختنشبکهآرماتورومشبندیفونداسیونشـدنـد. دراینمدتهموارهیککارگـربـهوسیلهیکـارگاهوآچـارگـوسالهطبقنقشهمشغولتهیهیخاموتهـاوتـنگهـابـهتعدادواندازههایموردنیازشد.

علتاستفادهفولادومیلگرددرساختمانهاوپی

بطورکلیماازفولادبکاررفتهدربتونانتظارتابوتحملنیروهایکششیراداریمزیرابتونبهتنهاییدارایمقاومتفشاریبالاوقابلقبولیمیباشدلیکندرمقابلنیروهایکششیضعیفاست. مابااستفادهازمیلگرددربتونسعیدربهبوداینشرایطداریم.

 

نحوهیآرماتوربندی

فولادراکهگفتیمبهصورتمیلگرددربتوناستفادهمیکنیمبایدبهصورتیکشبکهوکلافیکپارچهدرآوردهتابتواندبهخوبیدرمقابلنیروهایواردهازخودمقاومتنشاندهد . بـهاینشبکهمیلگردوآرماتورهایبـههمبافتهشدهحصیریمیگویند.

میلگردهارامعمولاباتوجهبهقطرآنهامیخوانندمثلاًمیلگرد 18،میلگردیاستکهقطرآن 18 میلیمتر میباشد .

لازمذکراستباتوجهبهآئیننامهحداقلمیلگردیکهدرساختمانها مصرفمیشـودنـمـره 6 میباشد.

البتهقابلذکراستکهساختمانمافلزیمیباشدوماازمیلگردبیشتردرفنداسیون( پی ) وشناژهااستفادهمیکنیم.

مـیـلگـردهامعمولابهطول 12 متربهبازارعرضهمیشوند. کهباتوجهبهشکلوابعادفونداسیونبایدآنهارابهاندازهیدلخواهقیچیکنیم. بـاتـوجـهبـهتوضیحبالاکهشبکهآرماتورهابایدبهصورتیککلافیک پارچهعملکندنحوهیاتصالآنهابـهیکدیگربسیارحائزاهمیتاست. کـهمسلماًبایدبانظارتمهندسناظراجراشود .

معمولادرکارگاههابرایاتصالدونخآرماتور 40 برابرقطر آرماتورآنـهـارابـاهــماورلــبکـردهوبـهوسیلهیمفتولآنـهـارابـههـممیبندیم . کـهالبتهایننوعاتصالطبقآئیننامهبرایآرماتورهای تـانـمرهی 32 مجازمیباشد . روشهایدیگرینیزبرایاتصالآرماتورهاوجوددارد.

بـاتـوجـهبـهخاصیتمیلگـردوعـلتاستفادهآندربتونبایداندازهقطرونحوه اجرایآرماتورهادقیقاًطبقنقشهوبانظرمهندسمحاسبهواجراشود،مقدارمیزانمصرفمیلگرددربتونباتوجهبهسطحمقطعآناست .

بـادقتدرشکـلظاهریفونداسیونومحاسبهمیتوانیمبهایننتیجهبرسیمکهدرسطحبالاییپینیروهایکششیواردهکمونیروهایفشاریواردهکهبـتـونبـهخـوبـیمیتوانـددرمقابلآنمقاومتکندزیاداست . ودرسطحپایینیپینیروهایکششیواردهزیادونیروهایفشاریواردهکماست . پسبایددرسطحپایینیپیازتعدادمیلگردهـایبیشتروقویتریاستفادهکنیمتـادرمـقـابـلنیروهایکششیواردهبهخوبیمقاومتکند . درکارگاههـایکوچکمثلادرکارگاهموردنظرماباتوجهبهمشکلاتاجراییونظربهاهمیتسـطحمقطعفولاددربتونبـهجایاستفادهازمیلگردهـایبـانمرهبالاتردرشبکهپایینپیازتعدادبیشتریمیلگردبانمرهمیلگردهایشبکهبالاییپیالبتهبانظرمهندسناظراستفادهمیشود.

کارگرانپسازآمادهسازیشبکهکفپیآنرادرتهپیقراردادند. چوندرکارگاهماازبتنمگردرسطحکاراستفادهشدهبودحداقلفاصلهخارجیشبکهزیرپیازبتونمگرمیبایدحدوداً 7 سانتیمترباشد . برایاینکارازتکههاونخالههایساختمانیموجوددرکارگاهاستفادهشد .

نـکـتـهحـائـزاهمیتدراجـرایکـارایناستکـهبایدفاصلهمیلگردهـاوخاموتهـارادقیقاًطبقنقشهاعمالکنیمکـهالبتهاینفـاصلـههـارابایدازمرکزبهمرکزآرماتورهـادرنظربگیریم .

فقطدرموقعجاگذاریبایددقتلازمانجامگیردتـاقفسههـاومشمیلگردیدرستدروسطگودقرارگیردتادرهنگامبتونریزیازهمهطرفتوسطبتوناحاطهشونـد . درواقعبتونمثلکاوریدورواطرافآنرابپوشاند. معمولاًمیلگردهایمصرفیدربتونراازنوعمیلگردآجدارانتخابمیکنند.

 

خمکردنآرماتور :

درکارگاههایکوچکآرماتورهارابادستــکارگاهوآچارگوسالهخممینمایند . ولیدرکارگاههـایبـزرگخمکـردنآرماتوربوسیلهیماشینانجاممیشود . مسئولکارگاهآرماتوربندیبایدازروینقشهتعدادوشکلهرآرماتورراتعییننمودهوبهکارگراندادهوخمکردنهرسریرادقیقاًزیرنظرداشتهباشدتاطولآرماتورومحلخمکردنوزاویهیخمکـردن وطولقلابهاطبقنقشهانجامشـود . طولقلابمعمولانبایداز 10 سانتیمترکمترباشد . میلگردهابایدازنوعذکرشدهدرنقشهباشد. یکیازنکاتاجراییکهبایدمدنظرقراردهیمایناستکهاگرمیلگردخمیدگیموضعیداشتمیبایداینخمیدگیقبلاًصافگـردیدهبعداقدامبهشکلدادنآرماتوربـشـود. بـرایصافکـردنمیلگردچکشکاریمجازنیست . بلکهبایدبـهوسیلهیکششاینکارراانجامدهیم .

آرماتورهابایدطوریبستهشودتادرموقعبتونریزیازجـایخـودتکـاننخوردهوجـابـجـانـشـونـد .

آرمـاتـورهـایتـاقطـر 12 میلیمتـررامیتـوانبـادسـتخـمنـمـودولـیآرماتورهایبزرگتراز 12 میلیمتربهتراستبادستگاهمکانیکیمجهزبهفلکهخـمشـودقطرفـلکـهخـممتناسببـاقطرآرماتوربودهوتوسطمهندسمحاسبومهندسکارگاهتعیینمیشود .

کـلـیـهآرمـاتـورهـایسادهبایدبـهقلابختمشودولیآرماتورهـایآجداررامیتوانبهصورتگونیاخمنمود. سرعتخمکردنبایدمتناسببادرجهیحرارتمحیطبـاشدوبایدبـانظرمهندسکارگاهبطورتجربیتعیینشـود. ایننـکـتـهدرکـارگـاهماباتوجهبهگرمایهوادرمنطقهحائزاهمیتمیبـاشدکـهکماکانرعایتمیشـد . بایدازخمکردنآرماتورهادردمایکـمـتـرازپنجدرجهیسانتیگـرادخـوددارینمود . حتیالمقدوربایدازبـازکـردنخـمهـایآرماتورهـایشکلدادهشدهومصرفآنخـوددارینـمـود. بولتهایاآرماتورهـایانتظاریکهبرایاتصالشالودهبـهصفحهستونبهکاررفتتاسطحآرماتورهایزیرینپیادامهیافتتاانتهایشمعبندی.

کلیهیبولتهادرانتهادارایخـمنـوددرجهبودند. اینآرمـاتـورهـابـهوسیلهخاموتبـهیکـدیگـرمتصلشدهوداخلفونداسیونبهخوبیمستقرشدندودرداخلپیادامهداشتندتاانتهایشمعبندی. قـبـلازبـتـونریزییـکبـاردیگـرفاصلهمحورتـامحـوربولتهاکنترلشد . کـارگـرانبهعلتسهولتدراجراجهتخمخاموتهارادریکجهتقراردادهبودندکهتوسطمهندسناظرتذکردادهشدوکارگرانمجبوربـهبازکردنتعدادیازآنهاشدندوجهتآنهاراتغییردادند.

سپسکارگرانبانظارتمهندسناظرشروعبهکارگذاشتنصفحاتبیسپلیتبررویبولتهاشدند . تمامصفحاترابهوسیلهترازدستیوآجرومهرههاینصبشدهبررویبولتهاوصفحهبیسپلیتترازنمودند .

دراینموقعکارگاهجهتبتونریزیفونداسیونآمادهبود. البتهلازمذکراستکهمیلگردهاراجهتاستحکامبیشترباخالجوشبههموصلکردیم.

 

 

 

پیسازیونکاتاجرایی

.قبلازاقدامبهپیسازیساختمانبایداطمینانحاصلگرددکهدرطرحومحاسباتنکاتزیررعایتشدهباشد 
نشستزمینبراثرتغییرسطحایستایی الف
نشستزمینناشیازحرکتولغزشکلیدرزمینهایناپایدارب

نشستناشیازناپایداریزمینبراثرگودبرداریخاکهایمجاوروحفرچاهپ

ت–نشستناشیازارتعاشاتاحتمالیکهازتاسیساتخودساختمانباابنیهمجاورآنممکناستایجادشود.

 

تعیینتابفشاریزمین

برایروشنکردن وضعزمیندرعمق،بایدچاههایآزمایشیایجادگردداینچاههابایدبهعمقلازموبهتعدادکافیاحداثگرددوتغییراتنوعخاکطبقاتمختلفزمینبلافاصلهموردمطالعهقرارگیردونمونههایکافیجهتبررسیدقیقبهآزمایشگاهفرستادهشود.

برایبررسیوتعیینتابفشاریزمیندرموردخاکهایچسبندهنمونههایدستنخوردهجهتآزمایشگاهلازمتهیهمیگرددوبرایخاکهایغیرچسبندهآزمایشهایتعییندانهبندیوتعیینوزنمخصوصخاکوآزمایشبوسیلهدستگاهضربهداردرمحلانجاممیگیرددرحینگمانهزنیبایدتعیینکردکهآیازمینمحلساختمانخاکدستیاستیاطبیعیوتشخیصاینامرحینعملیاتخاکبرداریبامشاهدهموادمتشکلهجدامحلخاکبرداریووجودسوراخهاوموادخارجینظیرآجر،چوب،زبالهوغیرهمشخصمیشودبهمنظورتعیینتابمجاززمینمیتوانازتجربیاتمحلیمشروطبرآنکهکافیبودهباشداستفادهکردابعادپیساختمانهایساختهشدهقرینهایبرایتعیینتابمجاززمینخواهدبودهنگامیکهنتایجتجربیدردسترسنباشدوازطرفتعیینتابمجاززمینباتوجهبهاهمیتساختمانموردنیازنباشد،میتوانتابمجازراباتعییننوعخاکتوسطمتخصصبااستفادهازجدولشماره .ایرانتعییننمودقراردادنپیساختمانرویخاکریزهاییکهدارایمقدارقابلتوجهیموادرسیبودهویابهخوبیمتراکمنشدهباشدصحیحنبودهوبایدازآنخودداریکرددرصورتیکهپیسازیدرایننوعزمینبهعللیاجباریباشد،بایدنوعوجنسزمینموردمطالعهوآزمایشقرارگرفتهوسپسنسبتبهپیسازیمتناسبباایننوعزمیناقدامگردد

لغزشزمین :

از احداثساختمانرویشیبهایناپایداروهمچنینزمینهایکهدارایلغزشکلیمیباشندبایدخوددارینمود،زیراجلوگیریازلغزشایننوعزمینهاتقریباغیرممکناستواینگونهزمینهاغالبابامطالعاتزمینشناسیقابلتشخیصمیباشند.

چنانچهاحداثساختماندراینگونهزمینهضرورتداشتهباشدبایدتدابیریلازمپیشبینیشودتاحرکاتلفزشیزمینموجببروزخرابیدرساختماننگردد.

بتنوبتنآرمه

مصالح

سیمان

سیمانپرتلندموردمصرفدربتنبایدمطابقویژگیهایاستانداردهایزیرباشد :

الف–سیمانپرتلند،قسمتدومتعیینویژگیها،شماره 389 ایران.

ب–سیمانپرتلند،قسمتدومتعییننرمی،شماره 390 ایران.

پ–سیمانپرتلندقسمتسومتعیینانبساط،شماره 391 ایران.

ت–سیمانپرتلند،قسمتچهارمتعیینزمانگیرش،شماره 392 ایران.

ث–سیمانپرتلند،قسمتپنجمتعیینتابفشاریوتابخمشیشماره 393 ایران.

جسیمانپرتلند،قسمتسومتعیینییدارتاسیون،شماره 394 ایران

سیمانمصرفیبایدفاسدنبودهودرکیسههایسالم ویا قمرنهایمخصوصسیمانتحویلودرسیلو ویامحلیمحفوظازبارندگیورطوبتنگهداریشود. سیمانیکهبواسطهعدمدقتدرنگهداریویاهرعلتدیگرفاسدشدهباشدبایدفوراازمحوطهکارگاهخارجشود. مدتسفتشدنسیمانپرتلندخالصدرشرایطمتعارفجویبایداز 45 دقیقهزودتروسفتشدننهاییآناز 12 ساعتدیرترنباشد درانبارکردنکیسههایسیمان بایدمراقبتشودکهکیسههایسیمانطبقات تحتانیتحتفشارزیادکیسههاییکهرویآنقرارگرفتهاستواقعنشوددرنقاطخشکقراردادنکیسههاروییکدیگرنبایدازردهردیفودرنقاطمرطوبحداکثراز 4 ردیفبیشترباشد. محلنگهداریسیمانبایدکاملاًخشکباشدتارطوبتبهآننفوذننماید.

شنوماسه

شنوماسه بایدازسنگهایسختمانندگرانیت،سیلیسوغیره،باشد. بکاربردنماسههایشیستییاآهکیسستممنوعاست. ویژگیهایشنوماسهمصرفیبایدمطابقبااستانداردهایزیرباشد :

الف–استانداردشنبرایبتنوبتنمسلحشماره 302 ایران.

ب–استانداردمصالحسنگیریزدانهبرایبتنوبتنمسلحشماره 300 ایران.

مصالحسنگیبتنرامیتوانازشنوماسهطبیعیورودخانهایتهیهنمود. بهجزمواردزیرکهدرآنصورتبایدمصالحشکستهمصرفگردد :

درمواردیکهبکاربردنمصالحشکستهطبقنقشهومشخصاتویادستوردستگاهنظارتخواستهشدهباشد.

هرگاهمصالحطبیعیویارودخانهایطبقمشخصاتنبودهویامقاومتموردنیازرادارد.

درصورتیکهبتنازنوعمارک 350 ویابالاترباشد.

چنانچهمخلوطدانهبندیشدهباویژگیهایاستانداردمطابقتنکندولیبتنساختهشدهباآندارایمشخصاتموردلزومازقبیلتاب،وزنمخصوصوغیرهباشد،دستگاهنظارتمیتواندبامصرفبتنمزبورموافقتنماید.

شنوماسه بایدتمیزبودهودانههایآنپهنونازکویادرازنباشد. مقامتسنگهاییکهباریتهیهشنوماسهشکسته مورداستفادهقرارمیگیرندنبایددارایمقاومتفشارکمتراز 300 کیلوگرمبرسانیتمترمربعباشد.

دانهبندیماسهبایدطبقاصولفنیباشد. ماسهایکهبرایکارهایبتنمسلحبکارمیروندنودوپنجدرصدآنبایدازالک 76/4 میلیمترعبورکندوتمامدانههایماسهبایدازسرندیکهقطرسوراخهایآن 5/9 میلیمتراستعبورنماید. دانهبندیماسهبرایبتنوبتنمسلحبایدطبقجدول (4 -1-2 الف ) باشد.

جدول شماره ( 4-1-2 – الف )

اندازه الکهای استاندارد

درصدردشدهازالکهایاستاندارد

9500 میگرن

4760 میگرن

2380 میگرن

1190 میگرن

595 میگرن

297 میگرن

149 میگرن

100

95 تا 100

80 تا 100

50 تا 85

25 تا 60

10 تا 30

2تا 10

 

باقیماندهمصالحبینهردوالکمتوالی جدولفوقنبایدبیشاز 45 درصدوزنکلنمونهباشد.

حداکثرلایوذراتریزدرماسهنبایدازمقادیرزیرتجاوزنماید :

الف–درماسهطبیعیویاماسهبدستآمدهازشنطبیعی 3% حجم

ب–درماسهتهیهشدهازسنگشکسته 10% حجم

برایکنترلارقامفوقبایدآزمایشزیردرمحلانجامگیرد :

دریکاستوانهشیشهایمدرجبهگنجایش 200 سانتیمترمکعبمقدار 100 سانتیمترمکعبماسهریختهوسپسآبتمیزبهآناضافهکنیدتامجموعحجم 150 سانتیمترمکعببرسد،بعدآنرابشدتتکاندادهوبرایسهساعت بهحالخودباقیگذارید. پسازسهساعتارتفاعذراتریزکهبررویماسهتهنشینشدهوبخوبیازآن متمایزاستازرویدرجاتخواندهمیشودوبرحسبدرصدارتفاعماسهدراستوانهمحاسبهمیگردددرصدرسولایذراتریزکهبدینترتیببدستمیآیدنبایدازمقادیرمشخصشدهدربالاتجاوزنماید.

مصرفشنوماسهایکهازخردکردنسنگهایمرغوبوسختدرکارخانهبدستمیآید مشروطبرآنکهابعاددانههای آنهادرجدولدانهبندیفوققرارگرفتهباشند،نسبتبهشنوماسهطبیعیارجحیتدارد.

شنوماسهبصورتحجمیویاوزنیباپیمانههاویاترازوهاییکهبدینمنظورتهیهشدهانداندازهگیریمیشوند. مقدارشنوماسهمصرفیدربتنجدولیکهبعداخواهدآمدمشخصشدهاست.

ابعادشنمصرفیبرایبتنبایدطوریباشدکه 90 درصددانههایآنبررویالک 76/4 میلیمتریباقیبماند. دانهبندیشننبایدازحدودمشخصشدهدرجدولشماره ( 4-1-2- ب ) تجاوزنماید. اندازهالکطبقاستانداردشماره 295 ایرانخواهدبود. انبارکردنشنوماسهبایدبهنحویباشدکهمواردخارجی وزیانآوربهآنهانفوذنکنند. مصالحسنگیبایدبرحسباندازهدانههاتهیهودرمحلهایمختلفانباشتهشوند. مصالحدرشتدانه ( شن ) بایدحداقلدردواندازهجداگانهتهیهوانباشتهگردد. مصالحیکهدانهبندیآنهاحدودا بین 76-4 تا 1/38 میلیمتراستبایدازمرزدانههای 05/19 میلیمتریومصالحیکهدانهبندیآنهابین 76/4 تا 8/50 یا 5/64 میلیمتراستبایدازمرزدانههای 4/25 میلیمتریبهدوگروهتقسیمگردند.


مبلغ قابل پرداخت 19,440 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 684

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما