مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1595
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13043258

245- گزارش كارآموزي کامپیوتر -كانون فرهنگي تربيتي شهيد باهنرفاضل آباد 65 ص


245- گزارش كارآموزي کامپیوتر -كانون فرهنگي تربيتي شهيد باهنرفاضل آباد 65 ص

مقدمه

كانون مركزي است كه در راستاي اهداف،اصول وسياستهاي سازمان دانش آموزي براي غنيسازي اوقات فراغت وارتقاء آگاهي هاي اعضا سازمان وسايردانش آموزان ومخاطبين بااستفاده در قالب فعاليتهاي فرهنگي،ادبي،هنري،ورزشي،اجتماعي،علمي،مهارتي واردويي وسازماندهي اعضا،فعاليت مي نمايد.

عليرغم پيچيدگي هاي برنامه ريزي براي اوقات فراغت دانش آموزان بويژه دانش آموزان دوره متوسطه ونيز تنگنا ومحدوديت ها،بايد اذعان كردكه در شرايط امروز كشور،در مواجه با پيشرفت تكنولوژي وفراگيري فن آوري اطلاعات وارتباطات مي باشيم،بايد متناسب با نيازها و خواسته هاي دانش آموزان اقدامات اساسي درارتباط باحضورفعال وبا نشاط آنان دركانونها انجام دهيم.برنامه هاي مدون كنوني،بيانگر دواصل مهم در ماهيت وجودي كانونهاست،به استناداين دواصل بايد تدابيري سيستماتيك ونظام مند براي بهره وري هرچه بيشترواستفاده بهينه از اين فضاها انديشيده شود واين امرامكان پذيرنيست مگراينكه همه اجزاء وعناصري كه به نحوي با فعاليتهاي كانون مرتبط مي باشند،به طور هماهنگ ويكپارچه نياز به يك فرآيند برنامه ريزي ومديريت استراتژيك را در كانونها مبني برايجاد تحولي اساسي در نوع نگاه به نيازها ومسائل فرهنگي واجتماعي نسل امروز را به سياست گذاران گوشزد نمايد. اين دواصل عبارتند از:

1- كانونها از مناسب ترين فضاها براي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان

متناسب با سليقه ها وعلاقه هاي متفاوت آنهاست.

2- تمرين فرآيندهاي جامعه پذيري،هوشياري وانتقادگري اجتماعي دربين دانش آموزان زمينه ساز تجربه قواي سه گانه متناسب با دنياي جوانان را فراهم مي نمايد.

 

ويژگي هاي كانون وياكانون آنگونه كه ما مي پنداريم:

- كانون محل تلفيق واقعي وعملي فرآيند "آموزش" وپرورش است.

- مركزي است كه دراجراي برنامه هاي آن توانايي ها واستعدادهاي دانش آموزان توسط خودشان شناخته مي شود.

- زمينه ساز تقويت كارگروهي وتمرين جامعه پذيري وقانون پذيري بين دانش آموزان است.

- مركزي براي شكوفايي استعدادهاي دانش آموزان وپرورش روحيه خلاقيت درآنان است.

- مركزي براي غني كردن اوقات فراغت دانش آموزان كشوردرسه دوره تحصيلي است.

- زمينه ساز ترويج فرهنگ اسلامي و ايران دوستي در جامعه دانش آموزي است.

- محيطي امن،سالم وجذاب است كه موجبات انبساط روح ومسرت خاطر دانش آموزان را فراهم مي آورد.

- زمينه ساز تقويت روح زندگي واميد به آينده وشوق به زيستن در دانش آموزان است.

- زمينه ساز آموزش آن دسته از مهارتها وهنرهاي متنوع ومورد نياز جامعه دانش آموزي است كه درآموزشگاهها امكان آن وجود ندارد.

- مركز ايجادزمينه براي تعامل،هم انديشي ومشاركت بين دانش آموزان است.

 

فهرست مطالب

 

عنوان صفحه

 

 

3

5

8

15

21

 

 

35

37

48

50

56

 

 

58

59

60

61

62

فصل اول:آشنايي كلي بامكان كارآموزي

1-1 تاريخچه سازمان 3

2-1نمودارسازماني وتشكيلات 5

شرح وظايف پست هاي سازماني 8

3-1نوع محصولات توليدي يا خدمات 15

4-1شرح مختصري از فرآيند توليدي يا خدماتي 21

 

فصل دوم: ارزيابي بخش هاي مرتبط بارشته علمي كارآموز

1-2موقعيت رشته كامپيوتر(نرم افزار)در كانون 35

2-2 بررسي شرح وظايف رشته كامپيوتر درواحدصنعتي 37

3-2امورجاري دردست اقدام 48

4-2برنامه هاي آينده 50

5-2 تكنيك هاي مورد استفاده توسط رشته كامپيوتر(نرم افزار)دركانون 56

 

فصل سوم:آزمون آموخته ها ونتايج

نتيجه گيري كلي 58

1-3 گزارش پيشرفت كارآموزي(1) 59

2-3 گزارش پيشرفت كارآموزي(2) 60

3-3 گزارش پيشرفت كارآموزي(3) 61

4-3 فرم پايان دوره كارآموزي 62

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول:

 

آشنايي كلي با مكان كارآموزي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاريخچه سازمان

 

براسا س مصوبه اسفند ماه سال 1358 شوراي انقلاب و همچنين به موجب قانون انحلال سازمان پيشاهنگي در سال 1364 اداره كليه اماكن ، كاخ هاي جوانان و خانه هاي پيشاهنگي سابق به تشكيلات امورتربيتي در وزارت آموزش و پرورش محول شد.

معاونت پرورشي وزارت آموزش وپرورش از سال 1366با استفاده از آن اما كن و كاخ ها و خانه هاي پيشاهنگي، فعاليت هاي كانونها را با هدف تا مين و غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان ورشدوشكوفايي استعدادهاي نهفته آنان، پس ازتشكيل جلسات با صاحبنظران ، مشاوران، كارشناسان خبره، مطالعات دقيق وعميق ، پيرامون اهميت وضرورت غني سازي اوقات فراغت، نوع برنامه ها، نحوه اجراو بررسي فعاليتهاي اوقات فراغت در ساير كشورها به موجب اساسنامه كانونها (كه نهايتا در پانصد و سومين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش مورخه 30/11/68 به تصويب رسيد) آغاز نمود.

تدوين اساسنامه كانونها و همچنين آيين نامه ها و دستورالعمل هاي مربوط به آن از جمله اقدامات مهمي بود كه آن زمان "دفتر مركزي كانونها" به شيوه اي منظم و قانونمند با مطالعه و برنامه ريزي كارشنا سا نه و تلاش بي وقفه دنبال مي كرد.

اين اقدامات در دو مرحله

 

1- از طريق استفاده از كليات اساسنامه و آيين نامه كاخ هاي جوانان، سازمان پيشاهنگي ، شيرو خورشيد، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ومطالعه برروي نحوه گذراندن اوقات فراغت بيش از20 كشور جهان انجام پذيرفت كه اين مرحله 6ماه به طول انجاميد.

2- بررسي مفاد اساسنامه و آيين نامه ها در كميسيون اساسنامه ها و آيين نا مه هاي شوراي عالي آموزش و پرورش با حضور كليه اعضاي كميسيون كه اين مرحله هم 6 ماه طول كشيد.

3- طرح موضوع اساسنامه كانونها در جلسات شوراي عالي آموزش و پرورش كه بحث و تبادل نظر آن در سه جلسه شوراي عالي انجام شد.

 

 

تاريخچه كانون فرهنگي تربيتي شهيد باهنر:

 

كانون فرهنگي تربيتي شهيد باهنر فاضل آباد در سال 1377 تشكيل گرديد كه در آن زمان زير نظر معاونت پرورشي اداره آموزش و پرورش شهرستان علي آباد كتول فعاليت مي كرده است.

درحال حاضركانون شهيد باهنرزيرنظررياست سازمان دانش آموزي فعاليت خود را انجام مي رهد.

 

نام گذاري كانونها:

نامگذاري كانونها ازجمله اقدامات مهمي بود كه مي توانست معرف سياستها ،خط مشي وما موريت هاي حاكم بر فعاليتهاي كانون باشد. به همين منظور دست اندركاران كانونها درصدد انتخاب نامي براي كانون بودند كه همه اصول وسياستهاي حاكم برنامه هاي آن رادر بربگيرد.

 

حاصل اين تلاش چنين بود:

 

10نام از سوي دفتر مركزي كانونها ارائه شد.

2 نام از سوي رئيس شوراي عالي آموزش و پرورش وقت مطرح شد.

3 نام از سوي يكي از اعضاي شوراي عالي آموزش و پرورش وقت پيشنهاد گرديد.

 

پس ازبررسي و تبادل نظردر شوراي عالي آموزش وپرورش درمورخ 30/11/68نام "كانون فرهنگي تربيتي" كه از سوي آقاي دكتر علي شريعتمداري ، يكي از اعضاي شوراي عالي آموزش و پرورش پيشنهاد شده بود تصويب گرديد.

 

 

 

 

 

 

نمودار سازماني وتشكيلات

 

در گذشته با توجه به اينكه تعداد كاخ هاي جوانان به كمتراز 30 باب در سطح كشورمي رسيد ، زيرنظرمستقيم نخست وزيري اداره مي شد و اين ساختارتشكيلاتي برحوزه اختيارات اين مراكز مي افزود.

خانه هاي پيشاهنگي هم به نوعي زيرنظرمستقيم حكومت اداره مي شد وبعدازانقلاب كانونها كه مجموعه اي متشكل ازكاخ جوانان ، خانه هاي پيشاهنگي ،ساختمانهاي جديد وبرخي مدارس بود، تحت نظارت و مديريت دفترمركزي كانونها قرارگرفته ومستقيما تحت نظارت معاونت پرورشي اداره مي شد و درسطح استان ها نيز اين مراكز توسط كارشناس مسئول و دوكارشناس وبعضا يك كاردان اداره مي شد.

پس ازآن با تغييرساختارآموزش وپرورش درتشكيلات معاونت پرورشي، كانونها تحت نظارت و مديريت اداره كل فعاليتهاي دانش آموزي معاونت پرورشي قرارگرفت ودرسطح استانها هم اين فعاليت مهم باكارشناسي اموراردوگاهها واماكن تربيتي ادغام گرديد كه همين موضوع منشا بروزمشكلات جدي براي كانونها گرديد.

از زمان تاسيس سازمان دانش آموزي به مرور كانونها دراختيار سازمان فوق قرار گرفت. بنحوي كه در تاريخ29/11/80 بموجب بخشنامه شماره 27479/140 مقام عالي وزارت، رسما مديريت و بهره برداري و حفظ و نگهداري كليه كانونها به سازمان دانش آموزي محول گرديد.

 

 

نمودار سازماني اداره آموزش وپرورش شهرستان علي آباد

 

 

نمودار سازماني كا نون شهيد باهنر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرح وظايف پست هاي سازماني

 

مدير كانون

1- براي كانونها جديد التاسيس، مديركانون ازسوي رئيس سازمان دانش آموزي ناحيه/ منطقه /شهرستان به مديرآموزش و پرورش معرفي و پس از تاييد ايشان توسط رئيس سازمان دانش آموزي به مدت سه سال منصوب مي شود.

2- دركانونها درحال فعاليت ،مديركانون پس ازتاييد هيات مديره با ابلاغ رئيس سازمان دانش آموزي/ناحيه /منطقه /شهرستان به مدت سه سال منصوب مي شود.

 

شرايط اختصاصي مدير كانون

1- اعتقاد به اسلام و التزام عملي به احكام اسلامي و ولايت فقيه.

1- استخدام رسمي در وزارت آموزش و پرورش.

2- برخورداري توان مديريت ، تدبير، نظم ، بردباري ، سلامت رواني ، انگيزه كاروعلاقمندي نسبت به كارهاي فوق برنامه.

3- داراي مدرك تحصيلي ليسانس و بالاتر، با اولويت در رشته هاي علوم تربيتي ،علوم اجتماعي، روانشناسي ، امورفوق برنامه،هنر،مديريت ومشاوره باحداقل 3 سال سابقه كاردرآموزش وپرورش.

تذكر1)عزل بدون علت مديران مجاز نيست، مگراينكه ناتواني ياعدم صلاحيت آنان بادلايل مستند به تآييد سازمان دانش آموزي استان برسد.

تذكر2) ترجيحآ مديران كانونها ازبين معاونين باتجربه وداراي سابقه فعاليت مفيد در كانونها انتخاب ومنصوب شوند.

وظايف مدير كانون

1- تهيه و تدوين دقيق برنامه هاي سالانه وتعيين اعتبارات ، امكانات و نيروي انساني مورد نيازوپيش بيني درآمدها براي ارائه به هيات مديره كانون.

2- سازماندهي و توجيه نيروهاي تحت پوشش.

3- اجراي دقيق مصوبات و برنامه هاي ابلاغ شده از سوي سازمان دانش آموزي.

4- توجيه مسئولان بخش ها،همكاران واولياي دانش آموزان نسبت به اهداف، ضرورتها و فعاليتها.

5- تشكيل جلسات شوراي هماهنگي و برنامه ريزي با حضور معاون و مديران بخش ها بر اساس اصول، سياست ها و راهبردهاي كلي و دستورالعمل هاي اداره كل كانونها.

6- ايجاد زمينه لازم براي مشاركت بيشتردانش آموزان ومربيان درتصميم گيري واجراي برنامه ها.

7- گسترش ارتباط و تبادل تجارب به صورت مستمر با مديران ساير كانونها، سازمانها و نهادهاي فرهنگي ودانش آموزي براي انجام همكاريهاي مشترك.

8- حفظ تعادل دراجراي برنامه هاي عمومي، تشكيل كارگاههاي آموزشي وايجاد انجمن ها.

9- نظارت بر عملكرد مسئولان بخش ها و سايردست اندركاران.

10- ايجاد تسهيلات و تهيه امكانات براي اجراي برنامه ها و فعاليتها.

11- تشكيل صندوق تعاون ويژه اعضا و نظارت بر فعاليتهاي آن.

12- پي گيري تامين اعتبارازمنابع مالي جديد.

13- شركت در دوره هاي آموزشي كه از طريق اداره كل كانونها و سازمان دانش آموزي استان طراحي مي گردد.

14- معرفي برنامه ها و فعاليت هاي كانون از طريق رسانه هاي جمعي ، مطبوعات و صداوسيما و ....... به جامعه و خانواده.

15- ارائه طرحهاي نو به كارشناسي كانونهاي استان.

16- پيگيري تآمين وتخصيص اعتبارات ونيروي انساني كانون ازطريق سازمان دانش آموزي،آموزش وپرورش وانعقاد باافراد ذي صلاح حقوقي وحقيقي.

17- اقدام مستمربراي تهيه آخرين اطلاعات مربوط به كليه فعاليتهاي انجام شده دربخش هاي مختلف.

18- تنظيم فهرست اسناد ومدارك واموال درچهار نسخه طبق مقررات تحويل وتحول(هنگام تغيير سمت)وارسال يك نسخه به سازمان دانش آموزي منطقه/شهرستان پس از تآييد مدير جديد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معاون / معاونين كانون

معاون يا معاونين كانون با انتخاب و پيشنهاد مدير كانون و با ابلاغ رئيس دانش آموزي ناحيه / منطقه / شهرستان منصوب مي شود.

 

شرايط اختصاصي معاون كانون

1- اعتقاد به اسلام و التزام عملي به احكام اسلامي و ولايت فقيه.

2- استخدام رسمي دروزارت آموزش و پرورش.

3- برخورداري از توان مديريت اجرايي ، بردباري، نظم ، سلامت رواني و انگيزه كاروعلاقمند نسبت به كارهاي فوق برنامه.

4- مدرك تحصيلي ليسانس با اولويت در رشته هاي علوم اجتماعي ، روانشناسي ، امور فوق برنامه مديريت ومشاوره با حداقل 3 سال سابقه كارو يا فوق ديپلم با حداقل 4 سال سابقه كاردر وزارت آ موزش وپرورش.

 

وظايف معاون كانون

1- همكاري بامديركانون، تشريك مساعي درانجام ماموريت هاي كانون وبه عهده گرفتن مسئوليتهاي كانون درغياب مدير.

2- طراحي برنامه ها ومساعدت به مديروساير بخش ها دراجراي صحيح برنامه ها.

3- رسيدگي به كليه امورانضباطي واجرايي كانون ازجمله اموركاركنان و اعضا.

4- بررسي حضور وغياب كاركنان واعضا وارائه گزارش به مدير.

5- شركت در جلسات وشوراهاي كانون و پي گيري مصوبات.

6- شركت در دوره هاي آموزشي كه از طريق مركز واستان طراحي مي شود.

7- نظارت برحسن انجام وظيفه كاركنان وهمكاري با آنان درحسن اجراي برنامه ها ،نظارت برامورمربوط به ثبت نام ونگهداري سوابق، پرسنل وديگر فعاليتهاي روزانه اداري وارائه گزارش كار به مدير.

8- همكاري با مدير كانون در طراحي و تدوين نيروهاي صحيح اجراي برنامه ها.

 

تذكر) در صورتيكه كانون داراي يك معاون باشد فعاليتهاي اداري و مالي هم به عهده وي است. ولي در صورتيكه به كانون 2 و يا چند معاون تعلق گيرد يكي ازمعاونين مسئوليت فعاليتهاي طرح و برنامه و ديگري امور اجرايي را به عهده مي گيرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مشاور- مشاورين كانون

هركانون مي بايستي حداقل يك نفرازبين نيروهاي متخصص جوان و برنامه ريزدرامورمربوط به نوجوانان و جوان را به عنوان مشاور پاره وقت انتخاب نمايد.

 

مسئول حوزه فعاليت هاي اداري– مالي

كليه فعاليت هاي اداري و مالي كانون در اين بخش انجام مي شود.

چنانچه كانون به تناسب درجه بندي و تخصيص نيروي انساني يك "معاون" داشته باشد كليه فعاليت هاي مربوط به اين حوزه(علاوه بر امور مذكور) برعهده وي خواهد بود. و در صورت تخصيص بيش از يك معاون دركانون فعاليتهاي اين بخش بر عهده معاون اداري- مالي كانون خواهد بود.

 

مسئول حوزه فعاليت انجمن ها و بخش هاي پنجگانه

يكي از نيروهاي رسمي آموزش وپرورش ، كه طبق بخشنامه ساماندهي نيروي انساني در سيستم بكفا به كانونها تعلق گرفته است و يا فردي كه طي انعقاد قرارداد با مديريت كانون مسئوليت يك يا چند بخش از فعاليت هاي پنجگانه كانون(پايگاه فن آوري، اطلاعات و ارتباطات، آموزشكده ،هنركده ،باشگاه ورزشي، تورجوانان) و حوزه فعاليت انجمن ها را برعهده مي گيرد.

 

شرايط مسئول حوزه فعاليت انجمن ها و بخش هاي پنجگانه

1- اعتقاد به اسلام والتزام عملي به احكام اسلامي و ولايت فقيه.

2- علاقمندي به فعاليتهاي كانون.

3- تجربه كار گروهي با دانش آموزان.

4- برخورداري از توان مديريت، تدبير، نظم، بردباري و سلامت جسمي و رواني.

5- برخورداري ازقدرت ارتباط ، تصميم گيري و رهبري امور.

6- تجربه و تخصص كافي در امور مربوطه.

7- نداشتن سوء پيشينه كيفري وسياسي(ويژه افرادي كه ازطريق انعقاد قرارداد براي همكاري دعوت مي شوند).

 

تذكر)انتخاب مسئولان بخش ترجيحا ازبين اعضاي سابق كانون(فرزندان كانون) كه به قابليتها و تواناييهاي مديريتي و تخصصي لازم رسيده اند، صورت مي گيرد درغيراين صورت ازبين دبيران ومربيان مجرب مراكز فرهنگي به ويژه آموزش و پرورش كه به تاييد مركز گزينش آموزش وپرورش رسيده باشند انجام مي پذيرد.

 

 


مبلغ قابل پرداخت 19,440 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1335

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما