مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 99
  • بازدید دیروز : 2385
  • بازدید کل : 13085237

مقاله48- اتوماسيون سيستم آشپزخانه مرکزی 120 + اصل برنامه


مقاله48- اتوماسيون سيستم آشپزخانه مرکزی 120 + اصل برنامه

جكيده :

با توجه اينکه سوددهی بيشتر وصرفه جويی در زمان نکته اصلی ومهم در تجارت مي باشد يکی از راهکارهای مهم و موثر در تحقق اين امر ، استفاده از تکنولوژی های کامپيوتری می باشد که شکل پيشرفته آنرا در تجارت الکترونيک وتجارت اينترنتی مشاهده می کنيم اين پروژه در راستای تحقق اين خواسته در يک آشپزخانه مرکزی می باشد.

مراجعه به آشپزخانه های مرکزی در آشنايی اوليه با اين سيستم گامی مهم می باشد که در اين راستا ابتدا به آشپزخانه های معتبر سطح شهرستان کردکوی مراجعه کرده وبا دريافت رويه های مکتوب موجود در برخی از آشپزخانه هاوهمچنين برقراری ارتباط نزديک با برخی از مسولين شاغل در آن و انجام مصاحبه های مفيد با برخی از شاغلان محيط کاری آن مکان انجام شد، اطلاعات اوليه وخوبی در مورد آشپزخانه مرکزی وچگونگی کار آنها دراختيار من قراردارد.

نتيجه نهايی عمليات خريد ،فروش ،عمليات آماری در راستای فعاليتهای دريافت از عرضه کننده و تحويل به خريدار و گزارشهای آماری جهت ارائه به مدير

سيستم و سرانجام بهبود فعاليت آشپزخانهمی باشد .

اين سيستم ، کاربردی بوده ومی توان از آن در آشپزخانه های مرکزی استفاده کرد و باعث صرفه جويی در زمان ، نيروی کار، و هزينه ها می شود. از نتايج ديگر اين سيستم امنيت اطلاعات بوده وهمچنين مديريت وبرنامه ريزی را برای مديران ، با ارئه اطلاعات مفيد ، اعم از گزارشات مختلف ،و جستجوها وغيره…. ممکن می سازد.

 

فهرست صفحه

مقدمه ................................................................................................................ 1

چكيده ................................................................................................................. 2

فصل اول : تعريف و امكان سنجي سيستم

1-1 تعريف مسئله ............................................................................................ 5

2-1 اهداف مسئله ............................................................................................ 6

1-2-1 اهداف كلي ............................................................................... 6

2-2-1 اهداف جزئي .............................................................................. 6

3-1 محدوده سيستم ........................................................................................ 6

4-1 كارهاي انجام شده مرتبط با موضوع ........................................................ 6

5-1 امكان سنجي سيستم ................................................................................ 6

فصل دوم : تجزيه و تحليل سيستم

1-2 دياگرام متن ............................................................................................. 8

2-2 نمودار گردش داده ها(DFD) ................................................................ 9

1-2-2 نمودار گردش داده ها سطح 1 ................................................... 9

2-2-2 نمودار گردش داده ها سطح 2 ................................................... 10

3-2-2 نمودار گردش داده ها سطح 3 ................................................... 12

3-2 نمودار ER ............................................................................................ 13

4-2 تشريح خصوصيات موجوديت ها ........................................................... 15

فصل سوم : پياده سازي سيستم

1-3 ويژگها و علل انتخاب زبان برنامه نويسي .............................................. 17

2-3 ويژگها و علل انتخاب زبان پايگاه داده ................................................... 19

3-3 تشريح ايجاد بانك اطلاعات ................................................................... 20

1-3-3 نحوه ايجاد جدول ..................................................................... 20

2-3-3 رابطه ها در ارتباطات ................................................................. 21

4-3 تشريح و طراحي منو ها .......................................................................... 29

5-3 تشريح و پياده سازي فرم ها ................................................................... 32

فصل چهارم : راهنماي كارياب سيستم

1-4 نرم افزار هاي مورد نياز سيستم .............................................................. 82

2-4 سخت افزارهاي مورد نياز سيستم ........................................................... 82

3-4 نحوه ي نصب برنامه .............................................................................. 82

4-4 نحوه اجراي برنامه ................................................................................. 82

منابع و ماخذ ....................................................................................................

 

 

مقدمه :

با توجه به پيشرفتهای تکنولوژی، دنيای امروز به سرعت در حال تغيير وتحول است .اين تغيير وتحول در بخشهای مختلف فعاليتهای بشر به ويژه در بخش تجارت آشکار است .در تجارت برای حضور وتوانايی رقابت در بازارهای جهانی بايد ابزارهای مورد نياز را کسب نمايد که در اين ارتباط آنچه از همه بيشتر مورد توجه قرار گرفته است رعايت استانداردهای کيفی در توليد و ارائه محصولات وخدمات با کيفيت واتوماسيون وهمچنين توجه به خواسته های مشتری است .

مشتری مداری (costomer focus) مهمترين عامل در موفقيت هر سازمان می باشد در دنيای رقابتی امروز توجه به اين موضوع بسيار حائز اهميت است.

پيشرفت روزافزون صنعت وتكنولوژي ونفوذآن در سيستم های مختلف از عوامل اصلي اتوماسيون وسيستمی کردن امورشده است. حال که همه روزه شاهد پيشرفت علوم مختلف هستيم ،علم کامپيوتر بويژه نرم افزار ، سرعت پيشرفت آن به دليل کاربردی شدن آن بيشتر شده است .

اکثر فروشگاهها هنوز به سيستم های کامپيوتری مجهز نشده دراين راستا آشپزخانه مرکزی نيز سيستم خريد وفروش آنها اکثرا دستی بوده ،احتمال خطا ، اشتباهات و همچنين هزينه های پرداختی زياد بوده و اکثرا مديران در تصميم گيری های کلان خود با مشکل روبرو می شوند.

انتخاب اين پروژه وتکميل آن درراستای سياست تجارت الکترونيک بوده،چون که مقدمه تجارت الکرونيک ،اتوماسيون وانجام فرايندها با کامپيوتر می باشد.

از فوايد سيستم می توان به سادگی و راحتی در انجام سفارشات ، صرفه جويی زياد در وقت مشتريان،اتوماسيون کارها وافزايش سرعت انجام امور دريافت سفارش،آمار موجودی وغيره...اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-1 تعریف مسئله :

عنوان اين سيستم آشپزخانه مرکزی می باشد همانطورکه می بينيد از عنوان سيستم مشخص می شود که اين سيستم جهت کامپيوتری کردن فرايند خريد وفروش وهمچنيين سفارشات آشپزخانه بکار می رود.

زبان برنامه نويسی بکار گرفته شده در اين سيستم Visual Basic که يک زبان شی گرا ميباشد ، طراحی بانک باAccessانجام گرفته وارتباط بين آنهااز طريق زبان بانک اطلاعاتی Access وهمچنين Adodc برقرار شده است. برای جستجو نيز از Data Report ، Datagrid ودستورات BasicVisual استفاده شده است.

 

2-1 اهداف سیستم :

1-2-1 اهداف كلي :

1- افزايش سود وبازدهی سيستم

2- افزايش رضايت مشتريان وعرضه کنندگان

3- افزايش تنوع محصولات

4- ايجاد نظم وکاستن اشتباهات تا کمترين حد

5- افزايش بهره بری نيروي انساني

 

2-2-1 اهداف جزيي:

1- افزايش سود خالص تا %30

2- كاهش هزينه هاي پرداختي وجاري سيستم تا %30

3- پاسخگويي سريع به مشتريا ن تا%60

4- زمان تحويل كالاي سفارش شده تا %20

5- افزايش تنوع محصول تا %25

6- كاهش سختي وحجم كار براي كاربر تا %55

 

 

3-1 محدوده سیستم:

اين سيستم فقط بر مبناي دادن سرويس و ارائه خدمات به مشتريان مي باشد كه سفارش آنها را گرفته و با ارائه فاكتور فروش ارائه خدمات مي كند تهيه فاكتور هزينه بر اساس هزينه هاي انجام شده تهيه فاگتور خريد بر مبناي خريد هاي انجام شده و ... جزء كارايي اين سيستم است.

 

4-1 کارهای انجام شده مرتبط با موضوع:

بازديدازچندآشپزخانه ی مرکزی شهر کردکوی كه نحوه گردآوري اطلاعات از آشپزخانه به دو طريق مطالعه رويه هاي مكتوب ومصاحبه انجام شد:

 

ü مطالعه رويه هاي مكتوب :

از ساده ترين روش درك عملكرد سيستم ها مي باشد (به شرط اعتماد) زيرا بسياري از تغييرات سازمان ها در رويه هاي مكتوب ثبت نمي شود و يا بطورکامل اجرا نمي شوند.) از طريق مشاهده مستندات در سازمان انجام مي شود .

 

ü مصاحبه :

مصاحبه نيز كه در تحليل سيستم صورت مي گيردبراي يافتن اطلاعات كافي در مورد سيستم ومشكلات آن مي باشد . دراين راستاباچندتن ازمسئولين وشاغلين دربرخی ازآشپزخانه ها مصاحبه های خوبی انجام گرفت که در جهت رفع ابهامات بسيار موثرواقع شد.

در ضمن کمک وراهنمايی های استاد راهنما ودوستان نيز در جهت رفع مشکلات مربوطه بسيار مفيد بودند.

 

5-1 امکان سنجی سیستم:

در اين مرحله با توجه به شناسايي نيازهاي كاربران ، شناسايي داده هاي سيستم (تخمين انواع داده، مقدار داده، نرخ رشد داده ومدت نگهداري داده) ، تجزيه وتحليل ساختار سازمان (نحوه توزيع جغرافيايي سازمان كه در محاسبات مالي نقش مهمي دارد) ، شناسايي ويژگي هاي اصلي سيستم (DFD ها) ، مطالعه سيستم هايي كه براي شرايط مشابه تهيه شده اندواستفاده از تجربه ديگران وهمچنين به كار بستن سياستهاي روشن سازمان كه براي توسعه كلان پيش بيني شده است وبالاخره بر آورد تقريبي از منابع مستقيم وغير مستقيم (نيروي انساني و هزينه ها) وتخمين هزينه هاي توسعه ونگهداري به فعاليت امكان سنجي پرداخت، كه مشخص مي كند آيا امكان مكانيزه كردن سيستم وجود دارد يا خير؟

 

در اين سيستم با توجه به شناسايي نيازهاي فوق و بررسي منابع وهمچنين هزينه ها، چون هزينه هاي برآورد شده براي طراحي ومكانيزه كردن در سطح متوسط ومناسبي مي باشد وبا توجه به اين كه بسياري از كارها به سادگي و سهولت انجام مي پذيرد، بنابر اين امكان مكانيزه كردن سيستم وجود دارد ومنجر به سود دهی سيستم می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-2 دیاگرام متن :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-2 نمودار گردش داده ها(DFD) :

1-2-2 نمودار گردش داده ها سطح 1:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-2-2 نمودار گردش داده ها سطح 2 :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-2-2 نمودار گردش داده ها سطح 3 :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-3 نمودار ER :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نمودار ER كه در آن سه مفهوم اساسي مدل ER يعني نوع موجوديت و صفت خاصه و نوع ارتباط نمايش داده مي شوند.

در واقع نمودار ER اولين طرح پايگاه داده ها و مدل كلي آن است در بالاترين سطح انتزاع.

هر نمودار ER پاسخگوي مجموعه اي مشخص از نيازهاي كاربران است.(نيازهايي كه در مرحله مطالعه تحليل و شناخت محيط برآورد شده اند.)

بنابراين كتناسب با تغيير يا رشد نيازهاي كاربران نمودار ER هم تغيير يا رشد مي كند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-4 تشریح خصوصیات موجودیت ها :

نوع موجوديت عبارتست از مفهوم كلي "شيي" "چيز" "پديده" وبطور كلي هر آنچه كه بخواهيم در موردش "اطلاع" داشته باشيم و دانش (شناخت) خود را در موردش افزايش دهيم اعم از اينكه وجود فيزيكي يا ذهني داشته باشيم. هر نوع موجوديت از نظر كاربر نام و معناي مشخص دارد.

محيط عملياتي : آشپزخانه مركزي

انواع موجوديت :

  1. آشپزخانه
  2. مشتري
  3. سفارش
  4. ليست سفارش
  5. غذا
  6. فروشنده
  7. خريد
  8. ليست خريد
  9. كالا
  10. واحد كالا
  11. هزينه
  12. فاكتور هزينه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


مبلغ قابل پرداخت 19,440 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ مرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1339

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما