مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2184
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13043847

44- پروژه کارآفرینی تولید ادوات کشاورزی40ص


44- پروژه کارآفرینی تولید ادوات کشاورزی40ص

فصل اول

کلیات

 

 

 

 

 

 

1- 1 مقدمه :

ادوات کشاورزی در کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. این ادوات پس از ساختن ماشین آلات مورد مصرف در بخش کشاورزی نظیر تراکتور کمباین دروگر و ... به عنوان بخش مکمل این ماشین آلات طراحی و ساخته شده و مورد مصرف قرار گرفته اند. با توجه به اینکه بخش عمده ای از فعالیت اشتغال و اقتصاد کشور به بخش کشاورزی اختصاص دارد، ساخت و توسعه و تولید ادوات کشاورزی می تواند کمک مؤثری به پیشرفت بخش اقتصادی و اشتغالزایی در کشور داشته باشد. مواد اولیه مورد مصرف برای تولید ادوات کشاورزی شامل مواد اولیه نیم ساخته و نیز اجزایی است که به صورت آماده به مصرف و در مرحله مونتاژ و تولید نهایی محصولات مورد مصرف قرار می گیرد.

 

فرایند تولید :

 

 

1 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

تولید ادوات تولیدی

 

 

 

محل اجرا :

 

 

1 3 مشخصات متقاضیان :

نام

نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

تلفن

       

 

1 4 دلایل انتخاب طرح :

توجه به خودکفایی این صنعت و همجنین نیاز بازار داخلی به تولید این محصول با توجه به این که تولید ادوات تولیدی می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های تولیدی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.

 

 

 

1 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .

 

1 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 12 نفر میباشد .

 

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

کشاورزی به تولید مواد غذایی و کالا از راه زراعت و جنگل داری و دامداری است.کشاورزی همان چیزی است که به ظهور تمدن منجر شد. مطالعه کشاورزی به نام علم کشاورزی شناخته می شود.کشاورزی شامل طیف وسیعی از تخصص ها و فنون ، از جمله راه هایی برای گسترش زمین های مناسب برای زراعت گیاه ،حفر کانال ها و فرم های مختلف آبیاری می باشد. در دنیای امروز با نگرانی های موجود و کمبود منابع نیاز است تا کشاورزی را به سوی کشاورزی پایدار (مثلا کشاورزی ارگانیک) یا کشاورزی فشرده (مثلا صنعتی) پیش ببریم تا بتوانیم نیاز ها را در آینده برطرف نماییم.

زراعت مدرن ، اصلاح نباتات ، سموم ،دفع آفات و کود و پیشرفت های تکنولوژیک به شدت باعث افزایش بازده محصول می شوند ولی باید در نظر داشت که این محاسن در کنار عیوبی چون آسیب گسترده زیست محیطی و اثرات منفی سلامت انسان حاصل می شوند. شیوه های مدرن در دامپروی نیز به همین گونه است یعنی با افزایش تولید گوشت ما مشکلاتی چون ستم به حیوانات و طبعات بهداشتی ناشی از آنتی بیوتیک ها ، هورمون رشد ، و سایر مواد شیمیایی که معمولا در تولید گوشت های صنعتی استفاده می شود را داریم.

محصولات کشاورزی را می توان به صورت عمده به غذاها ، الیاف ، سوخت ، مواد اولیه ، دارو و زینت آلات تقسیم نمود. غذاهای عبارتند از غلات ، سبزیجات ، میوه ها ، و گوشت. الیاف عبارتند از پنبه ، پشم ، کنف ، ابریشم و کتان. مواد خام مانند چوب. مخدره عبارتند از تنباکو ، الکل ، تریاک ، کوکائین. از دیگر مواد مفید توسط گیاهان ، از رزین می توان نام برد. سوخت های زیستی شامل متان از زیست توده ها ، اتانول و بیودیزل.

 

در سال ۲۰۰۷ ، حدود یک سوم از کارگران جهان در بخش کشاورزی شاغل بودند. اگرچه در سال ۲۰۰۳ تعداد کمتری در بخش کشاورزی مشغول بودند اما به دلیل آگاهی کشاورزی در سال ۲۰۰۸ این آمار به سرعت افزایش یافته. همچنین در بخش های دیگر کشاورزی مانند اقتصاد کشاورزی هم تعداد قابل ملاحظه ای مشغول به کار اند.

با این که بیش از یک سوم جمعیت جهان در این بخش مشغول اند ولی این بخش تنها ۵٪ از سود خالص جهانی را به خود اختصاص داده است.

 

تاریخچه

از آنجا که قدمت کشاورزی به ۱۰،۰۰۰ سال پیش باز می گردد دارای کستره وسیعی در سراسر جهان می باشد. روشهای مختلف در کشاورزی از قبیل آبیاری ، تناوب زراعی ، کودها و سموم دفع آفات مدتها پیش توسعه داده شده بود ،اما گام های بزرگ در قرن گذشته برداشته شد.

در جوامع اولیه افرادی که تولید کشاورزی آنها بیش از نیاز خانواده شان بود قادر بودند تا افراد دیگر را به طرف خود جذب نمایند. برخی از تاریخ دانان بر این عقیده اند که توصعه کشاورزی باعث به وجود آمدن تمدنها گردید.

 

اهمیت کشاورزی مکانیزه

مكانيزاسيون كشاورزي مجموعه اي از علوم و فنون كاربردي است كه مطالعه، شناخت و به كارگيري انواع مختلف ماشين و ابزار نيروي محرك، در مراحل مختلف توليد و در فرآوري محصولات كشاورزي را شامل مي شود.

به عبارت ديگر مكانيزاسيون، استفاده از وسايل و ادوات مكانيكي و به عبارت كلي تر استفاده از تكنولوژي روز در كشاورزي براي افزايش بهره وري با رعايت تمام جوانب مي باشد.

مكانيزاسيون استفاده از تكنولوژي روز در كشاورزي براي رسيدن به توسعه پايدار است.

معني خاص مكانيزاسيون شامل تكنولوژي ماشيني و مسائل مرتبط با آن در كشاورزي است، در حالي كه معني عام آن تمام مسائل و تجزيه و تحليل هاي كلي مرتبط با كشاورزي و مديريت آنها را شامل مي شود. مقاله حاضر، به بررسي مكانيزاسيون در بخش كشاورزي ايران و تحول و اهميت آن مي پردازد.

 

تاريخچه مكانيزاسيون در ايران

اولين گاوآهن فلزي برگردان دار دامي در زمان ناصرالدين شاه قاجار به ايران وارد شد و در اروميه مورد استفاده قرار گرفت. اولين نمايشگاه ماشينهاي كشاورزي در سال ۱۳۰۰ شمسي در تهران برگزار گرديد و نمونه هايي از ماشين هاي كشاورزي به نمايش گذارده شد.

اولين تراكتور نفتي ساده به دستور رضاخان در سال ۱۳۰۸ براي مدرسه فلاحت خريداري گرديد تا دانشجويان بتوانند با طرز كار آن آشنا و در مزارع استفاده كنند. با وقوع جنگ جهاني دوم و مشكلات دادوستد با كشورهاي فروشنده و همچنين اثرات اين جنگ در امور داخلي كشور، عملاً اين طرح متوقف و بهره برداري از آن نيز مسكوت ماند. پس از جنگ، كم كم سرمايه داران و بعضي از شركتها شروع به وارد كردن تراكتور در ايران نمودند.ابتدا روستاييان از پذيرفتن تراكتور و ماشينهاي كشاورزي در مزارع خود، خودداري مي كردند و اعتقاد داشتند كه بركت كشاورزي در سم گاوها مي باشد، ولي به تدريج كه با نتايج كار آنها آشنا شدند تا حدودي ماشينها را پذيرفتند.

در سال ۱۳۱۶ شركت شيار و ماشينهاي كشاورزي تشكيل شد. اين شركت ماشينهاي كشاورزي و تراكتور هاي كشاورزي را وارد مي نمود و با بستن قراردادهايي از طريق پيمانكاري براي صاحبان مزارع كار مي كرد.

در سال ۱۳۲۵ دولت كمك هايي براي واردكنندگان تراكتور و ماشينهاي كشاورزي در نظر گرفت و بانك كشاورزي تعدادي تراكتور چرخ لاستيكي و كمباين وارد نمود و به اقساط كوتاه مدت به مالكين و صاحبان مؤسسات كشاورزي فروخت.

آغاز فعاليت بنگاه توسعه ماشينهاي كشاورزي از سال ۱۳۳۱ در واقع سرآغاز ماشيني كردن كشاورزي ايران به شمار مي رود. اين مؤسسه از سال ۱۳۳۱ تا سال ۱۳۳۶ خود رأساً اقدام به وارد كردن تراكتور و ماشينهاي كشاورزي مي نمود و آنها را به اقساط به فروش مي رساند. اما از سال ۱۳۳۶ تا سال ۱۳۴۵ بنگاه مستقيماً اقدام به وارد كردن تراكتور نمي كرد، بلكه اعتبار وامي به اقساط ۴ تا ۶ ساله به متقاضيان خريد تراكتور مي داد تا آنها مطابق سليقه و امكانات خود اقدام به خريد تراكتور و كمباين و ساير ادوات كشاورزي بنمايند.

اين طرز كار سبب شد كه به تدريج ماركهاي مختلف تراكتور و كمباين هركدام به تعداد كمي وارد كشور شود و چون براي فروشندگان تأمين لوازم يدكي و تعميرگاه هاي لازم مقرون به صرفه نبود، اغلب اين وسايل در مدت كوتاهي از كار افتاده و بي استفاده مي ماند.در سال ۱۳۴۵ قراردادي با كشور روماني منعقد شد كه طي آن مقرر گرديد تعدادي تراكتور با توان ۴۰ و ۶۵ اسب بخار يونيورسال و تعداد گاو آهن، ديسك، كودپاش، بذرپاش، دروگر و ساير ادوات خريداري شده از طريق بنگاه توسعه ماشينهاي كشاورزي توسط عاملين فروش در اختيار كشاورزان گذارده شود. طبق اين قرارداد مقرر شد كه در مراكز عمده فروش، اقدامات لازم براي تأسيس نمايندگي هاي لوازم يدكي و تعميرگاه هاي ثابت و سيار به عمل آيد.به موازات اين قرارداد از سال ۱۳۴۶ اقدام به ساخت ساختمان كارخانه تراكتور سازي تبريز شد كه از سال ۱۳۴۹ بهره برداري از آن آغاز شد و قطعات تراكتور از روماني وارد و در آن كارخانه مونتاژ گرديد. اين كارخانه از سال ۱۳۵۳ اقدام به وارد كردن تراكتورهاي مسي فرگوسن نمود كه در حال حاضر ساخت اين تراكتورها در كارخانه تراكتورسازي تبريز انجام مي گيرد.

در سال ۱۳۵۲ كارخانه جاندير اراك به مونتاژ تراكتور، كمباين و ساير ادوات كشاورزي جاندير پرداخت كه اين كارخانه نيز هم اكنون به ساخت كمباين وبيلر مشغول مي باشد.

در سالهاي اخير شاهد رشدي چشمگير در رابطه با استفاده از تراكتور و ماشينهاي كشاورزي در مزارع ايران هستيم و اين نويد پيشرفت و ترقي كشاورزي مي باشد.

البته لازم به ذكر است كه بنگاه توسعه ماشينهاي كشاورزي هم اينك منحل شده و مسئوليت اين بنگاه به مراكز خدمات حمايتي كشاورزي سپرده شده است.در حال حاضر توليد كنندگان سختكوش ماشين هاي كشاورزي همراه با واردكنندگان ماشينها و ادوات كشاورزي با نظارت دستگاه هاي ذيربط و مراكز ارزيابي ماشينهاي كشاورزي سعي در تأمين نيازهاي مكانيكي مزارع دارند و در اين راه قدم هاي مؤثري را برداشته اند.

 

آييننامهايمنيماشينهاوادواتكشاورزي

هدف

بهمنظورتأمينوارتقاءسطحايمنيوحفاظتنيرويكاروهمچنينصيانتنيروي انسانيومنابعماديكشوروپيشگيريازحوادثمنجربهصدماتجانيوخسارتمالي درفعاليتهايمرتبطباماشينهايكشاورزي،مقرراتاينآييننامهبهاستنادماده٨٥ قانونكارجمهورياسلاميايرانتدوينگرديدهاست.

 

 

تعاريف

ماشينهايكشاورزي:

بهماشينهايياطلاقميشودكهدارايموتوربودهوجهتعملياتكشاورزيوبراي كارهايينظيرآمادهسازيزمين،كاشت،داشت،برداشتوجابجاييمحصولبكارگرفتهميشوند.

 

ادواتكشاورزي:

بهدستگاههايفاقدموتوراطلاقميشودكهبهطرقمختلف(سوار،نيمهسوارو كششي)بهماشينهايكشاورزيمتصلشدهوعملياتمختلفكاشت،داشت،برداشت وجابجاييمحصولراانجامميدهند.

 

ادواتخاكورزي:

دستگاههاييهستندكهعملياتآماده سازيراقبلازكشتبررويزمينانجامميدهند مانندگاوآهن،ديسكوهرس.

ماشينهايكاشت:

دستگاههاييهستندكهعملياتكاشتبذر،نشاءوغيرهراانجامميدهند.

ادواتداشت:

دستگاههاييهستندكهپسازكاشتندانههاوسايرمحصولاتتازمانبرداشت محصول،عملياتنگهداري،كودپاشيوسمپاشيمزرعهراانجامميدهندمانندماشينهاي تنككن،كودپاشوسمپاش.

 

ماشينهاوادواتبرداشت:

دستگاههاييهستندكهعملياتبرداشتمحصولازسطحمزرعه،بستهبندي،خرمنكوبي وياچندعملياتراباهمانجامميدهند. ازقبيلبستهبندها،ساقهكوبها،كمباينها،علوفه خردكنثابت.

تراكتوروتيلر:

ماشينهايچندمنظورهاياستكهبرايكشيدنادوات،ماشينهايمتحرك، بكارانداختنماشينهايساكنوياقابلحركتبهكمكتسمهوفلكهومحور تواندهيبهكارميروند.

 

(P.T.O) محورتواندهي:

محورگردندهمخصوصياستكهنيرويمحركهلازمراازموتورتراكتورگرفتهو بهماشينهاوياادواتكشاورزيمنتقلمينمايد.

 

پينبرشي

قطعهاياستبراينگهدارياتصالخيشبهگاوآهنكهدرصورتبرخوردخيش بهمانع،مقاومتخودراازدستدادهوبريدهشدهومانعازبلندشدنوواژگونيتراكتورميگردد.

 

(P.T.O) سپردوارمحوراتصال

پوششياستكهرويمحورانتقالدهندهنيروقرارميگيردتاازبرخوردانسانبا محورجلوگيرينمايد.

 

 

مقرراتعمومي

ماده۱كليهاشخاصيكهازماشينهاوادواتكشاورزياستفادهمينمايندبايد آموزشومهارتلازمراديدهباشند.

ماده۲داشتنگواهينامهويژهازمراجعذيصلاحبرايكارباماشينهايكشاورزي موتوريالزامياست.

١٣٨٨شماره١٨٧٠٣ /٢/ صفحه١٦روزنامهرسمي٣٠ ماده۳كليهقسمتهايماشينهايكشاورزيوادواتآنبايدقبلازهرگونهعمليات كشاورزيموردبازديدقرارگيرد. ماده۴كليهقسمتهايانتقالدهندهنيرووموادازقبيلتسمهفلكه،چرخدندهوزنجير ومارپيچهايانتقالموادوامثالآنهاوهمچنينقسمتهاييازماشينهاكهامكانايجاد حادثهبرايكارگروافرادداشتهباشدبايددارايحفاظمناسبوموثرباشد. ضمنًارعايتمفاد۱۳۴۰دراينزمينهالزاميميباشد. /۴/ آييننامهحفاظتدرمقابلوسايلانتقالنيرومصوب۲۱

ماده۵قبلازانجامعملياتتعمير،سرويس،نظافت،تنظيم،اتصالوجداسازي ادواتماشينهايكشاورزيبايدآنهارابهطوراطمينانبخشيمتوقفوبيحركتنمود. ماده۶درماشينهاوادواتيكهبعدازخاموش كردنماشينمحورچرخندهيا سايراتصالاتمدتيبهحركتخودادامهميدهندبايدتاتوقفكاملدسترسيبهقسمتهاي خطرناكآنامكانپذيرنباشد. ماده۷عملياتبهرهبرداري،تعمير،تنظيموسرويسماشينهايكشاورزيوادواتآن بايدطبقدستورالعملشركتسازندهوبارعايتاصولايمنيوتوسطاشخاصماهرانجامگيرد. ماده۸سوارشدنافرادبررويماشينهاوادواتكشاورزي،غيرازمحلهايمجاز كهتوسطشركتسازندهتعبيهشده،ممنوعاست. ماده۹ماشينهاوادواتكشاورزيرابايدمطابقباكاربريودستورالعملهاي شركتسازندهاستفادهنمود. ماده۱۰رانندهماشينكشاورزيمكلفاستقبلازشروعبهكارباماشين،ازعدم وجودافراددرداخلمخازنومحفظههاومحدودهخطراطمينانحاصلنمايد.

ماده۱۱ماشينهايكشاورزيبايدبهخاموش كنندههايدستيمناسبمجهزگردند. ماده۱۲رانندهماشينكشاورزيبايدپسازاتمامكارنسبتبهتوقفكاملماشين اطمينانحاصلنمودهوسوييچآنرابردارد. ماده۱۳عملياتكشاورزيدرشيبتپههاوزمينهايداراياختلافسطحبايدبا رعايتاصولايمنيودستورالعملشركتسازندهصورتگيرد. ماده۱۴عملياتكشاورزيدرشببايدبارعايتاصولايمنيوتامينروشنايي مناسبانجامگردد. ماده۱۵هنگامكارباماشينهايكشاورزيوياحملونقلآنهادرنزديكيخطوط انتقالنيرويبرق،آب،گازونفتبايدقوانينومقرراتمربوطبهحريمآنهارعايتگردد.

ماده۱۶هنگاماتصال،تنظيموجداسازيادواتماشينهايكشاورزيكهنياز بهروشنبودنماشينميباشد،رعايتاصولايمنيودستورالعملهايشركتسازنده الزامياست.

ماده۱۷هنگامتعمير،تنظيموسرويس،بايدپايداريوايستاييادواتوماشينهاي كشاورزيبااستفادهازتجهيزاتايمنومناسبتامينگردد. ماده۱۸قبلازتركياخاموشنمودنماشينهاوادواتكشاورزيآزادكردنفشار هيدروليككليهادواتومتعلقاتبرايقرارگرفتندرپايينترينحدونزديكترينفاصلهبا سطحزمينالزامياست. ماده۱۹بهمنظورحفظپايداريماشينهايكشاورزيدرحالاتصالادواتسوارشونده، بايدازوزنههايتعادليمطابقبادستورالعملهايشركتسازندهاستفادهنمود. ماده۲۰استفادهازوسايلحفاظتفرديمناسببانوعكارالزامياست.

 

 

مقرراتاختصاصي

ماده۲۱استفادهازسپراصليوحفاظمخصوصدربالايمحورتواندهيتراكتور الزاميست. ماده۲۲هنگامرانندگيتراكتوردرجاده هاومعابرمجازبايدپدالهايترمزبهيكديگر قفلشوند. ماده۲۳اتصالادواتكششيبهتراكتورصرفًابايدبااستفادهازپينهايبرشي استانداردصورتگيرد. ماده۲۴هنگامكارخاكورزهايدوارازقرارگرفتندرمنطقهخطروپشتآنبايد خودداريشود. ماده۲۵هنگامعملياتخاكورزيتوسطگاوآهنهايدوطرفهودرزمانتعويض خيشهاقرارگرفتندرمحدودهچرخشخيشممنوعاست. ماده۲۶ماداميكهماشينكاشتدرحالكاراستبايددهانهمخزنبستهبودهو بررسيميزانبذرازطريقدريچههايمخصوصانجامگيردواستفادهازدستبراياين كارممنوعاست.

ماده۲۷تميزكردنعلوفهوضايعاتجمعشدهدرمقابلشانهبرشماشينهاي دروگرشانهايبايدپسازتوقفكاملدستگاهوخاموش نمودنآنانجامپذيرد. ماده۲۸قرارگرفتنافراددرمقابلشانهبرشماشيندروگرتحتهرشرايطي، ممنوعمي باشد. ماده۲۹ايستادنوترددافراددرمحدودهحركتوفعاليتماشينهاوادوات كشاورزيدرهنگامكار،ممنوعاست. ماده۳۰هنگامتنظيمتيغههايبرشيماشين هايخردكن،بايدبااستفادهاز وسيلهمناسبيازچرخشناخواستهتيغههاجلوگيريشود. ماده۳۱هنگامپربودنمخزندانهكمباينبايستيباسرعتمطمئنومطابقبا دستورالعملهايشركتسازندهحركتنمود. ماده۳۲هنگامبرداشتمحصولازتپه هاييباشيبتندبايستيازكمباينهايي مجهزبهسيستمترازكنندهخودكاراستفادهشود. ماده۳۳قسمتهاييازماشينكهدرارتفاعكارميكنندبايدبههنگامخاموش نمودن دستگاهبهرويزمينقرارگيرد. ماده۳۴دهانههايوروديوخروجيمواداوليهيامحصولدرماشينهاو ادواتكشاورزيبايدبهنحويباشدكهورودودرگيرياعضايبدنبهمحدودهخطر امكانپذيرنباشد. ماده۳۵كليهقسمتهاييازماشينوياادواتآنكهدراثركاركردناحتمال داغشدنآنهاوجودداردبايدمرتبًابازديدوسرويسگرددتاازبروزآتشسوزياحتمالي جلوگيريبهعملآيد. ماده۳۶بازوهايتاشودرادواتكشاورزيبايدبهقفل كنمكانيكيتجهيزشوند تاازبازشدنآنهادرزمانحملونقلجلوگيرينمايد.

 

سايرمقررات

ماده۳۷حركت،بارگيريوتخليهتريلرمتصلبهتراكتوربايدمطابقباقوانينو مقرراتراهنماييورانندگيصورتپذيرد. ماده۳۸شيلنگها،لولههاواجزايتحتفشارهيدروليككهبراياتصالبهادوات كشاورزيبهكارمي روندبايدمرتبًابازديدوبهروشمطمئنوايمنمحافظتگردند. ماده۳۹ماشينهايكشاورزيبايدبهبوقهشداردهندهدندهعقب،آينههايبغل، چراغگردانبراياستفادهدرشبوسايرتجهيزاتهشداردهندهمجهزباشند. ماده۴۰دستگاههايشاخهبرموتوريبايدداراييكبندمهار(حمايل)قابلتنظيم براياستفادهكاربرباشد. ماده۴۱پينهاييكهبراياتصالماشينهاوادواتكشاورزياستفادهميشوند بايدمجهزبهاشپيلوگيرهايمنيباشند. ماده۴۲هرگونهاتصالمحورتواندهيبايدبهسپردوارمحورمجهزباشد. ماده۴۳برايكششادواتكشاورزيصرفًااستفادهازمالبندتراكتورمجازاست.

ماده۴۴تريلرهاييكهبهعنواندنبالهبندبهتراكتورمتصلميشوندبايدبهچراغ ترمزوعلائمهشداردهندهمجهزباشند. ماده۴۵درصورتعدموجودكابينايمنواستانداردوبهمنظورحفظجان رانندهتراكتور،بايدماشينبهچهارچوبحفاظتي(راپس)مجهزباشد. ماده۴۶رعايتوزن،ارتفاعوجوانبمجازباردرتريلرهاالزامياست. ماده۴۷ميزانبارقابلحملوهمچنينارتفاعبارمجازبايدرويبدنهتريلرحكگردد. ماده۴۸رانندگانماشينهايكشاورزيدرهنگامكاربايدازانجامامورذيل:

خوردن،آشاميدن،استعمالدخانيات،صحبتباتلفنهمراه،استراحتوهرگونه شوخيواعمالغيرايمنكهباعثعدمتمركزمي گردد،خوددارينمايند. ضمنًاقبلاز شروعبهكاريادرحينكار،استفادهازداروهايخواب آورممنوعاست. ماده۴۹تريلرهايمخصوصحملباركهباتراكتوركشيدهميشوندبايدبهپايههاي نگهدارندهمناسبمجهزباشند. ماده۵۰باعنايتبهماده۸۸قانونكارجمهورياسلاميايران،كليهدارندگان، توليدكنندگان،فروشندگان،عرضهكنندگانوبهرهبرداريكنندگانازماشينهايكشاورزي مكلفبهرعايتاستانداردتوليدومواردايمنيوحفاظتيدرماشينهايمربوطهميباشند. ماده۵۱بهاستنادماده۹۵قانونكارجمهورياسلاميايران،مسئوليترعايت مقرراتاينآييننامهبرعهدهكارفرمايكارگاهبودهودرصورتوقوعهرگونهحادثه بهدليلعدمتوجهكارفرمابهالزاماتقانوني،مكلفاستبهجبرانخساراتواردهمي باشد.

۱۳۸۸صفحه١٧ /۲/ شماره۱۸۷۰۳روزنامهرسمي۳۰

اينآئيننامهمشتملبر۴فصلو۵۱مادهتهيهوبهاستنادمواد۸۵و۹۱قانون

۱۳۸۷/۱۲/ ۱۳۸۷شورايعاليحفاظتفنيتدوينودرتاريخ۲۷ /۱۱/ كاردرجلسهمورخ۲

بهتصويبوزيركارواموراجتماعيرسيدهاست.

 

مجوز های قانونی :

تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان و تاسیسات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه فعالیت های تولیدی بخش سازمان صنایع صادر میگردد.

 

 

مراحل صدور جواز تاسیس :

1- پذيرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسيس فعاليتهای صنعتی و تكميل پرونده توسط مديريت سازمان سازمان صنایع شهرستان .

2- بررسی پرونده از نظر مدارك و تطبيق با مصاديق والويتهای سرمايه گذاری در واحد صدور مجوز مديريت سازمان صنایع .

3- تكميل پرسشنامه جواز تاسيس ( فرم شماره يك ) توسط متقاضی .

4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره يك به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائيد فرم پرسشنامه جواز تاسيس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تيپ و تجربيات كارشناسی و ارجاع پرونده به مديريت .

5- ارجاع پرونده توسط مديريت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسيس .

 

شرايط عمومي متقاضيان ( اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي ) دريافتجواز تاسيس

1- اشخاص حقيقی

-تابعيت دولت جمهوری اسلامی ايران

- حداقل سن 18 سال تمام

- دارا بودن كارت پايان خدمت يا معافيت دائم

 

2- اشخاص حقوقی

- اساسنامه ( مرتبط با نوع فعاليت )

- ارائه آگهی تاسيس و آگهی آخرين تغييرات در روزنامه رسمی كشور

 

مدارك مورد نياز:

1- ارائه درخواست كتبی به مديريت سازمان سازمان صنایع شهرستان.

2- اصل شناسنامه وتصوير تمام صفحات آن

3- تصوير پايان خدمت يا معافيت خدمت سربازی

4- تصوير مدرك تحصيلی و سوابق كاری مرتبط با درخواست

5- يك قطعه عكس از هريك از شركاء

6- تكميل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنايع تبديلی و تكميلی

7- پوشه فنردار

8-درصورت داشتن شركت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسيس و روزنامه ، مرتبط با فعاليت مورد درخواست

اصلاحیه جواز تاسیس :

1- ارسال درخواست متقاضی توسط سازمان سازمان صنایع شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز.

2- دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند.

3- دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.

4- اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد.

5- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.

 

تعریف:

پروانه بهره برداری مجوزی است که پس از اتمام عملیات ساختمان و تاسیسات جهت فعالیت بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش سازمان صنایع صادر می گردد.

 

صدور پروانه بهره برداری :

1- تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و تائید و ارسال آن توسط سازمان صنایع شهرستان به مدیریت.

2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.

3- تائید رئیس اداره تخصصی و ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز.

4- اخذ استعلام از ادارات ذیربط.

5- تهیه پیش نویس پروانه بهره برداری و تائید مدیریت.

6- صدور پروانه بهره برداری و ارسال رونوشت به بخشهای ذیربط.

 

مراحل صدور توسعه طرح :

1-تکمیل فرم درخواست توسعه طرح توسط شهرستان (متقاضی) و ارسال به مدیریت.

2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بررسی و اظهار نظر و بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی ) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.

3- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید ادارات تخصصی در کمسیون بررسی طرحها مطرح می نماید و در صورت عدم تایید کمسیون به شهرستان و متقاضی اعلام مینماید و در صورت تایید از ادارات ذیربط استعلام می نماید.

4- ارجاع به اداره تخصصی جهت بررسی طرح توسعه.

5- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت صدور موافقت با توسعه طرح پس از تایید مدیر.

6- ارسال رونوشت به بخشهای و ادارات تخصصی و سازمانهای ذیربط.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل دوم

روش انجام کار

 

 

 

 

 

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از چند کارخانه تولید کننده ادوات تولیدی

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز تولید ادوات تولیدی به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در محل پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،

 

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش زراعت نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی و استفاده از شیوه های نوین تولیدی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

 

 

 

فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :

 

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :

حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی :

 

 

 

حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی :

 

روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت جذب مشتریان)

در زمینه جذب مشتراین می توان از روش های مختلف بازاریابی استفاده نمود ، تبلیغات تلویزیونی ، استفاده از بنر های و تیزر های تبلیغاتی ، استفاده از چاپ پوستر های تبلیغاتی، تبلیغات اینترنتی و ارائه روش های تبلیغاتی دیگر .

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل سوم

امور مالی طرح

 

 

 

 

1- سرمایه گذاری ثابت طرح :

1-1- زمین محل اجرای طرح :

 

2-1- محوطه سازی :

 

 

 

 

 

 

3-1- ساختمان ها :

 

4-1- تأسیسات و تجهیزات :

 

5-1- ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی :

 

6-1- وسایل نقلیه و وسایل حمل و نقل داخل کارخانه :

 

 

 

 

7-1- تجهیزات اداری و کارگاهی :

 

8-1- هزینه های قبل از بهره برداری :

 

 

 

 

 

جدول هزینه های ثابت طرح :

 

2- هزینه های جاری طرح :

1-2- حقوق و دستمزد :

حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی :

 

حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی :

 

 

 

 

 

2-2- مواد اولیه و بسته بندی :

 

3-2- هزینه سوخت و انرژی :

4-2-استهلاک و تعمیر و نگهداری :

 

جدول هزینه های جاری طرح :

 

 

 

جدول هزینه های ثابت و متغیر تولید :

 

سرمایه در گردش :

 

 

 

جدول سرمایه گذاری :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل چهارم

جمع بندی نتیجه گیری و پیشنهادات

 

 

نتایج حاصله از اجرای طرح :

با توجه به آمار و اطلاعات بدست آمده از محل تولید ادوات تولیدی و همچنین بر اساس مطالعات صورت گرفته می توان به این نتیجه رسید که این طرح جزء طرح های زود بازده و پربازده است و می تواند در لیست مشاغل مورد حمایت دولت قرار گیرد و در صورت اجرا می تواند از سوددهی مورد قبولی برخوردار باشد .

 

 


مبلغ قابل پرداخت 22,960 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1087

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما