مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 789
  • بازدید دیروز : 2385
  • بازدید کل : 13085927

236- کارآفرینی کارگاه خیاطی و طراحی لباس40ص


236- کارآفرینی کارگاه خیاطی و طراحی لباس40ص

 

موضوع

کارآفرینی کارگاه خیاطی و طراحی لباس

 

نام استاد :

 

نام محقق:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول

کلیات

 

 

 

 

 

1- 1 مقدمه :

خیاطی یکی از مشاغلی است که از دیر باز مورد توجه ایرانیان بوده است ، تولید پوشاک در دوره های گوناگون شکل و شمایلی متفاوت داشته است ، امروزه بازار خیاطی با استفاده از ماشین آلات مدرن و دستگاههای پیشرفته و کارخانه های عظیم بسیار متفاوت با گذشته است ، ولی همچنان استفاده از پوشاک تولیدی کارگاهها در همه دنیا رواج دارد ، کارگاه خیاطی در ایران تاریخچه ای بیش از 150 سال دارد ، امروزه کارگاهها نیز مانند سایر بخش ها مدرن شده و با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا سعی در آموزش خیاطی به روش نوین می نمایند .

 

 

1 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

کارگاه خیاطی

 

 

محل اجزا :

استان

شهرستان

بخش

روستا

       

 

 

 

 

 

 

1 3 مشخصات متقاضیان :

نام

نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

تلفن

       

 

1 4 دلایل انتخاب طرح :

کارگاه خیاطی یکی از مشاغلی است که در زمینه آموزش شغل به هنرجویان فعالیت می کند ، این طرح می تواند در دراز مدت بسیاری از مشکلات اشتغالزایی را در قشر خاصی برطرف نماید . تولید البسه در کارگاهها و ارائه آن به بازار می تواند کسب و کار خوبی را برای متقاضیان فراهم نماید .

 

1 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

خودکفایی ، شکوفایی صنایع ، اشتغالزایی قابل توجه ، سوددهی مالی و بسیاری موارد دیگر از موارد مفید بودن طرح برای جامعه میباشد و همچنین نشان دادن این مطلب که طرح و ایده نو و خلاقانه همیشه می تواند باعث موفقیت باشد.

 

 

 

1 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

 

 

 

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

از آغاز پیدایش انسان ، همواره چگونگی پوشش و نجات او از سرما مطرح بوده است. مصریها نزدیک به ۵۵۰۰ سال پیش هنر ریسندگی و بافندگی پنبه را آموختند و چینیها با پرورش کرم ابریشم در حدود ۳۶۰۰ سال پیش مشکلات پوشش خود را حل کردند. در سده هفدهم دانشمند انگلیسی به نام رابرت هوک "Robert- Hooke" پیشنهاد کرد که می‌توان الیاف را با توجه به شیوه‌ای که کرم ابریشم عمل می‌کند تولید نمود.پس از آن ، یک بافنده انگلیسی به نام لویزشواب Lois- Schwabe توانست الیاف بسیار ظریف شیشه را با عبور شیشه مذاب از منافذ بسیار ریز تهیه نماید. پس از چندی ، سایر دانشمندان موفق به استخراج سلولز چوب و در نتیجه تولید الیاف شدند در سده‌های هجده و نوزدهم، همراه با انقلاب صنعتی ، رسیدگی و بافندگی مبدل به تکنولوژِی تهیه پارچه از الیاف گوناگون طبیعی و مصنوعی شد.

نساجی و پارچه بافی و خیاطی و خیاطی یکی از صنایعی است که از دوره های بسیار نخستین مورد توجه انسان قرار گرفته ، ایجاد صنعتی برای تولید پارچه ها و استفاده در تولید پوشاک مودم از قدیم رایج بوده است ، با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی کارگاه ها و کارخانه های نساجی و پارچه بافی و خیاطی و خیاطی نیز پیرفت کردند و این پیشرفت در زمینه های تنوع تولیدات ، رنگ و کیفیت تولید و نحوه تولید بوده است ، این طرح در استان در چندین مرحله اجرا شده است ، چند مورد از موارد اجرا شده این طرح هم اکنون وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد ولی موارد نیز هستند که دارای وضعیت اقتصادی مناسبی هستند .

 

وضعیت مختصر اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی محل اجرای طرح :

محل اجرای این طرح شهر قزوین است که به دلیل دارا بودن امکانات صنعتی و شناخته شده بودن یکی از موقعیت های مناسب اجرای طرح در کشور میباشد ، وضعیت اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی مناسب و متناسب با طرح یکی از عوامل انتخاب این محل برای اجرای این طرح است .

 

برخی از آموخته های هنرجویان در کارگاه :

مقدمات تکمیل کالای نساجی

تمام پارچه‌های نساجی پس از خروج از سالن بافندگی کم و بیش دارای مقادیری ناخالصی و عیوب می‌باشند. لذا لازم است به منظور آماده کردن پارچه برای عملیات تکمیل اصلی آنرا تحت عملیات مقدمات تکمیل قرار داد. مانند توزین و متراژ پارچه ، کنترل عیوب پارچه ، گره گیری ، رفوگری و گرفتن ناخالصیها بخصوص در مورد پارچه‌های پشمی که دارای ناخالصیهای سلولزی و خرده چوب و ... می‌باشد.

 

 

 

آشنایی با پارچه ها

جلسه اول معرفي روش و آشنايي با پارچه هاي مصنوعي، ابريشمي، پشمي، نخي و كتاني و معرفي ويژگيها آنها از روي درجه حرارت اطو و توضيح راجع به راه و بي راه و اريب پارچه هاي مختلف همچنين پارچه هايي كه خواب و يا طرح به يك طرف دارند

پيدا كردن بي راه پارچه ها و نحوه پهن كردن پارچه و طريقه برش پارچه هايي كه بصورت يك لا برش مي خورند .

آشنايي با عملكرد چرخ خياطي سرويس روغن كاري و نخ كردن چرخ و ماسوره و نخ شل براي آماده كردن دوخت بعدي و امتحان دوخت چرخ .

 

هدف

داشتن اطلاعات اوليه براي كساني كه قصد فراگيري خياطي را دارند آگاهي از تنوع پارچه ها و ميزان حرارت لازم براي اطو زدن آنها طريقه صحيح كار با چرخ خياطي و استفاده بهينه از آن .

براي اينكه دقيق تر با انواع پارچه ها آشنا شويم بهتر است آنها را به ترتيبي كه روي درجات بعضي از اطوها به صورت كلمات فارسي نوشته شده به خاطر بسپاريم.

 

به طور كلي پارچه ها را به پنج گروه اصلي تقسيم مي كنند :

1. پارچه هاي مصنوعي

2. ابريشمي

3. پشمي

4. نخي

5. كتاني

اولين گروه پارچه هاي مصنوعي هستند كه از مواد مختلف خام و تركيبات پيچيده شيميايي تهيه مي شوند.
چهار گروه بعدي پارچه هاي طبيعي هستند . دو گروه ابريشمي و پشمي منشأ حيواني و دو گروه نخي و كتاني منشأ گياهي دارند.

 

شناسايي پارچه ها از روی درجات روی اتو

براي شناخت پارچه ها از روي درجات بعضي از اطوها كه به صورت كلمات فارسي نوشته شده اولين درجه كه داراي كمترين حرارت اطو مي باشد ضعيف ناميده مي شود.

 

درجه 1 : درجه ضعيف

(ژرسه ـ پلي استر ـ پاناما ـ فلامنت ـ سلولز ـ سنتتیک)

براي دو گروه پارچه هاي مصنوعي سلولز و سنتتیک كه الياف آنها با فعل و انفعالات شيميايي بدست مي آيد مناسب مي باشد

از دو گروه دیگر می شود از پاناما و فلامنت نام برد.

از انواع پارچه هاي نايلون، ژرسه را مي توان نام برد.

از ويژگيهاي اين نوع پارچه ها دوام و بشور و بپوش بودن آنهاست.

اين پارچه ها با حرارت زياد جمع مي شوند، و در مقابل حرارت آتش مانند لاستيك مي سوزند و از آنها گلوله هايي سياه و سفت باقي مي ماند.

 

 

 

 

درجه 2 :ابريشم مصنوعي

روي اطوهايي كه درجات آن بصورت كلمات فارسي مشخص شده بعد از ضعيف، ابريشم مصنوعي را مي بينم.

درجه ابريشم مصنوعي براي پارچه هايي با الياف مصنوعي كه با رشته هاي طبيعي مخلوط شوند مناسب مي باشد.

اين پارچه هاي خوش حالت كه گروه زيادي از پارچه ها را تشكيل مي دهند دوخت و برشي ساده تر از گروه اول دارند مشهورترين آنها تترون و ترگال مي باشند.

 

درجه 3 :تريلين لئوناردو

سومين درجه اي كه روي اطوها مشخص شده ابريشم و براي پارچه هاي ابريشمي مناسب است. اين نوع پارچه از رشته هايي كه كرم ابريشم به عنوان پيله به دور خود مي تند تهيه مي شود. پارچه ابريشم بسيار نرم و لطيف و همينطور محكم و با دوام است.

از محسناتش اينكه در هواي سرد، گرم و در هواي گرم، خنگ مي باشد.

براي برش، دوخت و اطوكاري آن بايد دقت و ظرافت بيشتري همراه باشد.

از انواع آن كرپ ژورژت ، ارگانزا، شيفون و ساتن را مي توان نام برد.

 

درجه 4 :پارچه های پشمي

اين درجه حرارت براي پارچه هايي كه از پشم حيوانات تهيه مي شوند مناسب مي باشد. پارچه هاي پشمي گرم و سبك، چروك ناپذير، جذب كننده رطوبت و بسيار محكم و با دوام مي باشند.

پارچه هاي پشمي به راحتي اطو خورده و حالت مي گيرند

آنها در برابر برق عايق هستند و در مقابل آتش هم از خود مقاومت نشان داده و به سادگي نمي سوزند.
از انواع آن فاستوني ها را شامل گاباردين
فلانل و كانگا مي توان نام برد . فوتر و ماهوت
مشهورترين پارچه پشمي كشمير مي باشد كه گرمي و خصوصاً وزن سبك آن اين نوع پارچه را از انواع آن متمايز مي كند.

 

درجه 5 : پارچه های نخی

اين درجه حرارت مخصوص پارچه هايي است كه از پنبه تهيه مي شوند. دوام ، سبكي، محكمي و مخصوصاً خنكي از مشخصات بارز آن مي باشند. پارچه هاي نخي جذب كننده رطوبت و هنگامي كه خيس باشند محكم تر مي شوند.

پارچه هاي نخي نرم می باشد و به راحتی اطو می شوند ، برش و دوخت این پارچه ها ساده تر مي باشد. بهتر است پارچه هاي نخي را قبل از برش آب كشيد تا به مقدار لازم آب برود.

از انواع آن چلوار، كدري ، چيت ، متقال ، و پپلين را مي توان نام برد.

 

 

 

 

 

پارچه کدری

 

 

 

درجه 6 : پارچه های کتانی

پارچه هاي كتاني به پارچه هايي اطلاق مي شود كه از الياف گياه كتان تهيه مي شوند. اين پارچه ها بسيار با دوام، محكم و جاذب رطوبت مي باشند سطحي صاف دارند و خيلي زود چروك مي شوند.

از انواع آن آكار آرو را مي توان نام برد.

 

برش پارچه ها

براي برش هر پارچه اي لازم است كه راه پارچه به موازات خطوط طولي بدن قرار گيرد. اما در مواردي كه به واسطه طرح پارچه مي خواهيم قسمتهايي مثل لكه بالاي پيراهن را برعكس ببريم بايد اطمينان داشته باشيم كه آن قسمت بعد از شستشو آب نمي رود و چنانچه پارچه آبرفت داشت پارچه را باید قبل از برش آب كشيد.

به طور كلي تمام پارچه هايي كه در بازار موجود مي باشند در سه چيز مشتركند و آن داشتن راه و بي راه و اريب مي باشد بجز چند مورد معمولاً پارچه ها در راه كش نمي آيند اما در بي راه كمي كشيده مي شوند. و تمامي پارچه ها دراريب كاملاً كش مي آيند راه پارچه كه همان طول پارچه مي باشد خطوطي به موازات حاشيه و يا تركي پارچه را مي گويند و نخ هاي تار كه داراي مقاومت بيشتري مي باشند در آن تنيده مي شوند. بي راه پارچه كه عرض پارچه مي باشد بطور عمودي راه پارچه را قطع مي كند و نخهايي با عنوان پود كه نسبت به تار داراي مقاومت كمتري مي باشند در آن تنيده ميشوند، كه البته پيدا كردن بي راه هر پارچه براي برش لباس بسيار ضروري مي باشد.

براي پيدا كردن بي راه پارچه ها آنها را به دو گروه تقسيم مي كنيم، پارچه :آهار دار و لخت براي برش اريب، پارچه بايد كاملاً به طور صحيح روي ميز پهن شده باشد.

برای برش پارچه های آهاردار با تا زدن پارچه به نحوي كه دو حاشيه كاملاً روي هم قرار گيرد و پارچه داراي پيچ خوردگي نباشد به وسيله خطوط عمود يك سطح مستطيل و يا يك گونياي بزرگ خطي را كه در ابتداي پارچه به صورت دو لا روي هم قرار گرفته و بر حاشيه عمود مي باشد بدست مي آيد.

اما پيدا كردن بي راه در پارچه هاي لخت به دو صورت انجام مي پذيرد در روش اول با زدن يك چرت در حاشيه پارچه مي باشد روش دوم در پارچه هايي كه معمولاً جر نمي خورد كشيدن يك یا دو نخ از پود پارچه مي باشد.كه با كشيدن آن خطي در پارچه مي افتد . بايد به خاطر داشته باشيم كه در اين هر حالت اگربخواهيم پارچه را با قد بخصوص برش بزنيم اگر حاشيه در يك طرف جمع شده باشند از همان طرف اندازه می كنيم.

پارچه هايي را كه خواب دارند مثل مخمل و جير و بعضي از ساتنها و بعضي پارچه هاي پشمي، حتماً بايد هنگام برش به يك طرف يعني رو به پايين خواب پارچه الگوها را پهن كرد. در غيراين صورت وقتي لباس آماده شد تكه هايی که به راه درست بريده نشده به خاطر اینکه راه ها ی پارچه ها با هم همخوانی ندارند و سایه می اندازند به تيرگي مي زند و پارچه هاي براق مات ديده مي شوند.

همينطور در پارچه هاي گل دار و طرح داري كه گل و طرح آن به يك طرف مي باشد حتماً لازم است لباس طوري برش بخورد كه گلها و طرح پارچه به طرف بالا باشد. نكته مهمي كه بايد در مورد پارچه هاي لخت به خاطر بسپاريم اين است كه هنگامي كه راه پارچه برش خورده به صورت ريش ريش باشد لازم است براي پهن كردن پارچه بي راه آنرا پيدا كنيم.

ما اكثر پارچه ها را بصورت دولا برش مي زينم.

اما در مواردي مثل مانتوهاي سايز بالا براي اينكه مصرف پارچه پايين بيايد آنها را به صورت باز و يك لا برش مي زنيم.

 

برش قرينه

هنگامي كه پارچه بصورت باز بريده مي شود لازم است براي قسمتهايي كه بصورت قرينه يا جفت نياز داريم براي برش دوم الگو برگردانده شود تا تكه هاي لباس با هم قرينه و جفت گردند در غير اين صورت مثلاً دو آستين و دو قسمت پيش براي يك طرف بريده مي شود.

 

آشنايي با دوخت هاي مختلف با چرخ خياطي

دوخت ساده با چرخ خياطي و مهارت در آن ،سر قايمي زدن، دوخت درزهاي يك سانتي دو سانتي و سه سانتي ، انواع بخيه ها شامل نيش و يك پايه

 

طريق زيگزال زدن نحوه چين دادن ريز و درشت و چين نخ كش


نحوه تا انداختن زاپاس هاي پنج سانتي در درزهاي كج، طريقه دوخت يك مدل گوشه در بعضي از موارد فوق استفاده از اطو و نحوه استفاده از اطوي سرد.

 

 

 

آشنايي با دوخت جادكمه

طريق دوخت جادكمه با چرخهاي اتوماتيك و غيراتوماتيك دوخت جادكمه با پارچه و نحوه بازكردن سجاف آن به دو صورت اليك زدن ، سوزن نخ كردن، دوخت دكمه با دست و ساده و پايه دار دوخت دكمه با چرخ ساده و پايه دار.

 

آشنايي با دوخت مغزي صاف و اريب

نحوه دوخت و اطو كاري مغزي هاي پهن و باريك كه بين درز لباس و دور يقه قرار مي گيرد.
دوخت مغزي اريب در درزهاي منحني كه گذشته از آشنايي با برش و اطوي نوار اريب، هنرجويان با نحوه دوختن و گرفتن درزهاي منحني هم آشنا خواهند شد و نحوه دوخت نوار اريب براي يقه هاي گرد نحوه برش و دوخت كم جدا و اطوي آن.

 

هدف
دوخت مغزي و خصوصاً مغزي اريب يكي از مهمترين نگراني هاي هنر جويان خياطي است كه با فراگيري آن اعتماد به نفس فوق العاده اي پيدا خواهند كرد.

 

آشنايي با دوخت جيب هاي درز بغل

دوخت جيب هايي كه در درز بغل لباس قرار مي گيرد.

درز يك طرف براي پارچه هاي ظريف و درز باز براي پارچه هاي ضخيم همچنين نحوه دوخت جيب از رو و جيب پاكتي و درب جيب يا جيب نما.

 

آشنايي با دوخت جيب دو فيلتو و با دهنه

دوخت جيب دو فيلتو با دوخت زيپ درون آن توضيح بصورت ساده و دوخت جيب دو فيلتو با دهنه دوخت زيپ درون آن

هدف
دوخت جيبهاي فيلتابي از مشكل ترين قسمتهايي است كه هنرجويان در انجام آن مشكل دارند لذا در اين قسمت و قسمت بعدي آمادگي هاي لازم را پيدا مي كنند

 

 

 

آشنايي با جيب يك فيلتو با بندينك و لايي چسب دار مدل باراني

دوخت جيب يك فيلتو با بندينك براي پشت شلوار و جيب يك فيلتو لايي چسب دار مدل باراني

 



هدف

دوخت جيبهاي فيلتابي از مشكل ترين قسمتهايي است كه هنرجويان در انجام آن مشكل دارند لذا در اين قسمت و قسمت بعدي آمادگي هاي لازم را پيدا مي كنند

 

 

دوخت دو مدل مغزي هاي شكاف دم دست براي بلوز زنانه و پيراهن مردان دوبل آستين كوتاه ساده و با شكاف

 

هدف

با مشاده اين برنامه ها و تمرين در آن هنرجويان آمادگي پيدا مي كنند تا با برش لباس آشنا شوند.

 

آموزش اندازه گيري دامن و شلوار

آموزش الگوي دامن به صورت سايز بندي و شخصي دوزي و نحوه تنگ كردن آن

 

دامن ، مادر الگو

در چهارسايز اصلي، سايز به اضافه 10 نصف دور باسن و سايز منهاي 3 نصف دور كمر. براي برش دامن مستطيلي به طول قد دامن و به عرض 4/1 دور باسن +1 براي پيش و 4/1 دور باسن منهاي 1 براي پشت رسم مي كنيم. از كمر باسن بزرگ را كه نصف سايز مي باشد مي كشيم و سپس نصف آنرا باسن كوچك مي ناميم، 5/3 سانت از پهلو علامت زده با خط كش آستين به باسن بزرگ وصل مي كنيم وسط بالاي دامن سه سانت علامت زده ، براي پيش دو سانت از باسن كوچك پايين تر و براي پشت سه سانت مانده به باسن بزرگ علامت زده و ساسون را مي كشيم. ساسون را مي بنديم و پيش از وسط نيم سانت تا ساسون و پشت را از وسط يك سانت تا درز بغل بصورت منحني خالي مي كنيم. در شخصي دوزي و يا سايزهاي ديگر 4/1 دور كمر را همراه باضافه و منهاي يك و مقدار ساسون در پيش و پشت علامت زده در صورت زياد و كم شدن فاصله تا پهلو با دادن دو ساسون و يا كم كردن مقدار ساسون فاصله را تا پهلو به حدود 5/3سانت مي رسانيم.

 

دامن فون

براي دامن فون به پايين دامن راسته 4 سانت اضافه مي كنيم و 5/1 سانت بالا مي آييم سپس اين نقطه را مستقيم به باسن بزرگ وصل نموده و از پايين به صورت منحني آرامي به پنج سانت مانده به وسط دامن وصل مي نماييم. طوري كه در وسط بيشترين فاصله را بگيرد.

براي دامن خمره اي (تنگ) از پايين دامن 4 سانت به داخل و يك سانت به پايين مي رويم و اين نقطه را به وسيله منحني آرامي به ده سانت مانده به باسن بزرگ و در پايين به وسط دامن مستقيم وصل مي كنيم. دامن هاي تنگ و راسته چاك يا پيلي لازم دارند.

 

 

آشنايي بابرش دامن و آستر

در اين قسمت طريقه پهن كردن پارچه هاي آهار دار روي ميز خط كشي و برش دامن را سه به اضافه برش آستري آن انجام مي شود.

 

 

با اجراي برش، هنرجويان با ريزه كاريهايي كه برش داريم آشنا گرديده و با علاقه برنامه را دنبال مي كند.

 

 

آشنايي بادوخت دامن

دوخت دامن شامل دوخت چاك پشت با اطوي آن، دوخت زيپ، دوخت ساسونها با اطوي آن و دوخت درز بغل به اضافه تا انداختن پاي دامن و چسباندن آن به وسيله زانفيكس

 

هدف

با اجراي اين نحوه دوخت هنرجويان متوجه مي شوند نظم و ترتيبي كه در دوخت به مرحله اجرا در مي آيد تا چه ميزان در پيشبرد كار مؤثر است.

دوخت و وصل كردن آستر باضافه دوخت و اطوي بندينك آماده كردن كمر بالايي چسب و وصل آن به دامن

 

 

 

هدف

در مرحله آغازين برش، هنرجويان لازم است شاهد پايان يافتن يك نمونه با توضيحات كامل باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل دوم

روش انجام کار

 

 

 

 

 

 

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از کارگاه دوخت قزوین

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده و با مقرر نمودن وقت قبلی اقدام به بازدید از کارگاه دوخت قزوین شد ، این کارگاه یکی از کارگاه های بزرگ در زمینه طراحی و دوخت میباشد و با پرسنل زیاد و سیستم آموزش نوین در حال فعالیت میباشد ، در این بازدید از کلاس های کارگاه ، مدیریت و سایر قسمت های این بازدید بعمل آمد و با بسیاری از ماشین آلات و سیستم های کارگاهی آشنا شدیم .

 

 

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

هدف از ایجاد این طرح ایجاد یک فکر نو و خلاقانه برای شکوفایی این طرح کارگاهی در کشور است ، استقاده از طرح ها و پترن های کارگاههای معتبر دنیا در طراحی و دوخت و بهره گیری از مواد اولیه درجه 1 در تولید می تواند یکی از عوامل موفقیت طرح باشد .

 

 

 

 

فهرست تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :

 

 

 

 

 

فهرست مواد مصرفی مورد نیاز :

 

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :

 

توجیه اقتصادی محصول :

 

 

روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت فروش کالا )

برای ارائه خدمات کارگاهی روشهای متعددی جهت تبلیغات وجود دارد ، تبلیغات جهت ارائه خدمات آموزشی باید به صورت تبلیغات بازاریابی صورت گیرد ، بهره گیری از بازاریابان خبره و متخصص برای جذب بازار های مختلف و استفاده از محصولات تبلیغاتی جهت شناخته شدن محصول در بازار های داخلی و خارجی می تواند جوابگوی فروش محصول باشد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل سوم

امور مالی طرح

 

 

 

 

 

 

 

میزان سرمایه گذاری :

 

محاسبه هزینه ها :

 

 

محاسبه سود و زیان ویژه ( ارقام به میلیون ریال )

 

 

 

 

 

 

 

 

تاسیسات مورد نیاز :

 

هزینه های قبل از بهره برداری :

هزینه های ثابت طرح :

 

هزینه های جاری ( مواد اولیه و بسته بندی )

حقوق و دستمزد پرسنل:

 

هزینه های تعمیرات و نگهداری :

 

 

 

هزینه سوخت و انرژی :

 

استهلاک و تعمیر و نگهداری :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل چهارم

جمع بندی نتیجه گیری و پیشنهادات

 

 

 

 

 

 

نتایج حاصله از اجرای طرح :

بر اساس مطالعاتی که نتایج آنرا در 3 فصل بالا مشاهده نمودید و بر اساس مشاهدات و یافته های ما در طول دوره تحقیق و با توجه به الگو برداری های انجام شده از کارگاههای مشغول به فعالیت در کشور ، به این نتیجه می توان دست یافت که کارگاه خیاطی در صورت بهره گیری از روشهای نوین آموزشی ماشین آلات پیشرفته تولید و با استفاده از پترن های کارخانه ها معتبر و استفاده از مواد اولیه درجه 1 می تواند به محصولی دست یابد که علاوه بر کیفیت و زیبایی دارای صرفه اقتصادی مناسبی نیز باشد .

 

 


مبلغ قابل پرداخت 22,960 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ شهریور ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1780

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما