خلاصه مدیریت تحول سازمان رشته کارشناسی ارشد مدیریت
به صورت پاورپوئینت PPT
در 303 اسلاید
فهرست مطالب
مقدمه
فصل یک : نیاز به تحول
فصل دوم : اصول تحول
فصل سوم : فرایند تحول
فصل چهارم : اشتباهات تحول
فصل پنجم : محیط تحول
فصل ششم : استراتژی تحول
فصل هفتم : فرهنگ تحول
فصل هشتم : تحول در سازمان
فصل نهم : تحول در مدیریت
فصل دهم : ماهیت و انواع تحول
فصل یازدهم : اثربخشی سازمانی
فصل دوازدهم : آسيب شناسي وعارضه يابي
فصل سيزدهم : گذردرتحول
فصل چهاردهم : مدیریت مداخلات
فصل پانزدهم : آینده مدیریت تحول
قسمتی از متن
تحول يك ضرورت اجتنابناپذيراست.هرسيستمي اگرايستاو ثابت باشد پس ازچندي بدليل وجودقانون آنتروپي مثبت نابود خواهد شد.براي پيشگيري ازفنا ونابودي،تزريق آنتروپي منفي ضروري است واين چيزي جزپويايي،انعطاف وقابليت واكنش دربرابرمحيط متغيرنيست.
دريك برهه زماني لزوم نگرش كاربردي به تئوريهاي رفتاري باعث پيدايش مفاهيمي تحت عنوان مديريت تحول شد. محققيني نظير:كرت لوين،رنسيس ليكرت، رابرت بليک،جين موتن،لري گرينر،سعي داشتندتا پاسخ دوپرسش زيررا بيابند.
اول)آنكه بسياري ازمسائل رفتاري كه درسازمان وجود داشت وبروز ميكرد،دلايلي غيررفتاري داشتند.
دوم)اينكه مديريت همواره به فكر تثبيت موقعيت نيست ولذاجهت جوابگويي به نيازهاي محيطي،نيازبه اعمال تغييرات رادرخود ميديد.
پاسخ به اين دوسؤال بحثي رامطرح كردتحت عنوان بهسازي ونوسازي سازمانها كه ابتدا درقالب مفاهيم توسعه سازماني وسپس مديريت تحول سازماني مطرح شد.
سازمان گويا نياز به تعامل مؤثر با محيط دارد كه به دو شكل صورت ميپذيرد:
نوع اول: مديريت انطباق سازمان با محيط
نوع دوم: مديريت تطبيق محيط با سازمان
سازمانهابااستفاده از(Benchmarking) و(Innovation) قصددارند كه بتوانند با راههاي جديدي نيازهاي متنوع را پاسخگو باشند واين بدليل آنست كه اكثرسازمانها درفضاي آيندهسازي قرارگرفتهاند وسعي در گذشته نگري، حال نگري و حتي آينده نگري را ندارند بلكه ميخواهند آينده سازي بكنند.
بهترين و كوتاهترين راه رسيدن به آينده ساختن آنست.
مبلغ قابل پرداخت 11,979 تومان
برچسب های مهم