مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1610
  • بازدید دیروز : 3600
  • بازدید کل : 13090348

پاورپوئینت ppt در مورد آداب تشريفات ديپلماسي 13 اسلاید


پاورپوئینت ppt در مورد آداب تشريفات ديپلماسي  13 اسلاید

پاورپوئینت ppt در مورد آداب تشريفات ديپلماسي

13 اسلاید

به همراه عکس

سطح: دانشگاهی

 

متن پاور

 

شاید عموم مردم به این نکته وقوف نداشته باشند که تشریفات از هزاران سال پیش بخشی از زندگی روزمره را تشکیل می‌داده است، نقاشی‌های بازمانده در معابد مصر نشانگر این امر است که مقررات مشخصی برای انجام کلیه امور وجود داشته و سنگ نوشته‌ها و کنده کاری های موجود در خرابه های تخت جمشید نیز حاکی از وجود نظم خاص در دربار کوروش کبیر در زمینه ترتیب تقدم در 2500 سال پیش بوده است.

 

با گذشت زمان تشریفات دستخوش تغییر گردیده و متناسب با تحول در زندگی رسمی، تشریفات نیز دگرگون شده است. هدف نوشته حاضر ترسیم تصویری روشن از نقش تشریفات در زندگی روزمره و رسمی است و در این رهگذر حداقل هایی از استانداردهای موجود که رعایت آن در جامعه بین‌الملل ضروری است مورد بررسی قرار گرفته است.

 

تعريف تشريفات

پروتکل، اشکال، مراسم و آدابی است که وسیله دیپلمات ها و روسای کشورها باید رعایت شود، همچنین نسخه اول هر قرارداد قبل از تصویب و یا پیش نویس مقدماتی هر سندی پروتکل خوانده می‌شود.

Etiquette یا Manner عبارت است از طرز برخورد اشخاص با یکدیگر در زندگی روزمره، که در فارسی معادل ادب یا نزاکت تعبیر می‌شود، در حالیکه تشریفات Protocol و یا Ceremonial مقررات و رسومی است که در روابط رسمی بین افرادی خاص و روی سوابق و اصولی ایجاد شده است.

تعریف جامع تر از تشریفات: مجموعه آداب و رسوم، مقررات و قوانینی که در مراسم رسمی بین افراد و اعضای هیات‌های دیپلماتیک، وزارت امور خارجه، دولت ها و در کنفرانس‌ها و مجامع بین‌المللی معمول می‌باشد تشریفات یا Protocol گفته می‌شود.

 

مشخصه های تشریفات

در این معرض از چارچوب خاصی به ما نگاه می شود و بعنوان برگزیدگان یک کشور مورد قضاوت هستیم .

تشریفات مقدمه ورود و دست زدن به هرگونه حرکت اجتماعی است.

رعایت بعضی از آداب و آیین‌ها و یا شرکت در بعضی از مراسم ممکن است توام با صرف وقت و زحمت و مغایر با تمایلات شخصی ما باشد.

پوشیدن لباس رسمی، آراسته بودن، ایستاده صرف غذا نمودن، تظاهر به خوشحالی و یا تظاهر به غمگین بودن، دوستی های ناخواسته، رعایت تقدم در تشریفات همگی ممکن است مغایر با خواسته‌های شخصی ما باشد، ولی به خاطر پیشبرد اهداف سازمانی ناگزیر به انجام آن هستیم.

تشریفات فضای مناسبی را برای دست زدن به هر اقدام ملی یا بین‌المللی ایجاد می‌نماید.

تشریفات رعایت آداب و رسوم و قواعدی است که رعایت آن در روابط بین‌المللی الزامی است.

عدم رعایت این اصول بعضاً باعث رنجش افراد و باعث بروز سوء تفاهم و دست زدن به عمل متقابل می‌شود.

رعایت این اصول از ساده ‌ترین آن گرفته که نحوه معرفی، آشنایی و مبادله کارت ویزیت است تا انجام مذاکرات سیاسی و عقد قراردادها می‌بایست دقیقاً مراعات گردد.

مادامی که این اصول، مورد قبول جامعه بین‌المللی است به رعایت و انجام آن ملزم هستیم و نباید به میل و سلیقه شخصی این اصول را نادیده بگیریم.

متقابلاً می‌بایست رعایت این اصول را از طرف مقابل خواستار شویم.

ضرورت تشریفات

 

lرعایت اصول تشریفاتی به معنای چشم پوشی و یا نادیده انگاشتن آداب و رسوم و سنت‌های ملی و مذهبی نیست.
l هر تبعه‌ای می‌بایست ارائه دهنده شخصیت و هویت ملی خود باشد.
l تشریفات می‌بایست تلفیقی از آداب و رسوم و سنن ملی و اصول تشریفات بین‌المللی باشد.
l

جایگاه آداب و رسوم و معتقدات ملی در تشریفات

 

عدم رعایت اصولی از تشریفات که مورد قبول جامعه بین‌المللی است باعث طرد شدن از جامعه بین‌المللی می‌شود.

عدم رعایت این اصول باعث ایجاد مشکلات در برقراری ارتباط با جامعه بین‌المللی می‌شود.

با طرد شدن از جامعه بین‌المللی فرصت‌های بسیاری از دست خواهد رفت.

به دست آوردن منزلت‌ها و جایگاه قبلی مستلزم کار و فعالیت و پیمودن راه دشواری است.

 

عواقب عدم رعایت تشریفات

 

در تشریفات دیپلماتیک، اصول خاصی برای رفتار در دیدارهای رسمی بیان شده است.

آداب دست دادن

مقام بالاتر حق درازکردن دست را برای دست دادن دارد. اگر مقام بالاتر دستش را دراز نکرد، طرف مقابل حق ندارد دستش را به سوی او دراز کند.

دست، باید گرم و خشک باشد.

وقتی دست طرف مقابل را می گیریم باید چند ثانیه آن را نگه داشته و ان را به ملایمت بفشاریم.

موقع دست دادن باید همزمان در چشم طرف مقابل نگاه کنیم.

در مورد نشستن و تقدم و تاخر آن هم یک نکته قابل ذکر است. این که طبق اصول تشریفات، میهمان برای نشستن در یک مراسم حتما باید از طرف میزبان، دعوت به نشستن شود.

اصول قراردادی در تشریفات

ظاهر آراسته و لباس برازنده از الزامات تشريفات است. در ديدار هاي رسمي ، آقايان بايد با پوشش كت و شلوار يك دست ، كفش چرمي بند دار، ساعت و انگشتري مناسب ، كمربند با قلاب و پهناي نرمال ظاهر شوند كه در اين بين تناسب رنگ نيز حايز اهميت است به طوري كه رنگ رسمي براي اين گونه برنامه ها ،رنگ سرمه اي براي كت و شلوار و رنگ كمي بازتر از آن براي پيراهن است . رنگ هايي نظير زرد، سبز يا ارغواني هرگز براي اين گونه مراسم مناسب نيست و اگر كت و شلوار فرد داراي خطوط راه راه ريز باشد حتماً بايد پيراهن مورد استفاده ساده و يك دست باشد .

آداب لباس

مطابق اصول تشریفات، روسا و مسئولان هیئت های تشریفات کشورها باید قبل از ساعت ملاقات مقام های کشورشان با مقام های کشورهای دیگر، در محل ملاقات حاضر شده و بررسی های لازم را برای آماده بودن مقدمات تشریفاتی انجام دهند. از جمله بازبینی محل استقرار رئیس هیات دیپلماتیک و اطمینان از حضور میزبان برای استقبال.

یکی از کارهای هیئت های تشریفات در این بازبینی آخر، چک کردن پرچم هاست. ان ها باید مطمئن شوند که پرچم ها با نقش های صحیح و در جای صحیح قرار گرفته اند و مشکلی دراین باره وجود ندارد.

پرچم

 

دست دادن از ديگر اعمال رايج در ديدارهاي رسمي است كه با دست دادن هاي دوستانه و خودماني كاملاً متفاوت است . دراين گونه دست دادن ها كه حدوداً به مدت 5 ثانيه وبافشار متوسط بايد به طول انجامد دست هيچ يك از طرفين نبايد در بالا يا پايين قرار گيرد و چنانچه يكي از طرفين مقام بالاتري داشته باشد فرد دون پايه مجاز به دراز كردن دست خود به سمت مقام بالاتر براي دست دادن نيست در ديدار رسمي دو فرد هم طراز ، فرد ميزبان نبايد بي جهت اتاق محل ديدار را ترك نمايد واگر قرار است تفاهم نامه همكاري ونظاير آن به امضاي طرفين برسد بهتر است از خود نويسي مناسب استفاده شود.

 

ضيافت شام يا ناهار از ديگر آيين هاي رايج در ديدارهاي رسمي است. دراين گونه موارد بايد به خاطر داشت كه هدف اصلي چنين مراسمي ادامه مذاكرات است ونبايد انتظار داشت كه فرصتي براي صرف كامل غذا يا سير شدن باشد .

هم چنين درهنگام نوشيدن آب يا هرنوشيدني ديگر به جا بالابردن سر و انحنا دادن آن به عقب ، بايد ليوان آب را ازپايين به بالا حركت داد . براي صرف غذا درچنين ضيافت هايي نيز آدابي درنظر گرفته شده براي مثال اگر غذاي سروي غذايي مايع مانند سوپ باشد براي تميز كردن زير قاشق معمولاً آن را به لبه بشقاب مي كشند اما بايد جهت حركت قاشق به سمت بيرون باشد . براي صرف غذا هيچ وقت نبايد به سمت بشقاب خم شد بلكه بايد قاشق را بالا آورد و وارد دهان نمود.

آداب صرف غذا

مبادله كارت موسوم به كارت ويزيت از ديگررخدادهايي است ك دراين گونه ديدارها اتفاق مي افتد . درصوت تمايل براي معرفي خود از طريق كارت ويزيت بايد متن آن را قبلاً با دقت وصحت به زبان انگليسي ترجمه وبا فونت وخطي مناسبت چاپ ودر هنگام ارايه آن به طرف مقابل ، به صورت دودستي وبه گونه اي ارايه شود كه نوشته هاي آن به سمت گيرنده باشد تا فرد پس از دريافت آن بتواند به راحتي آن را بخواند وعناويني نظير نام ونام خانوادگي ، مقام ، نشاني ، تلفن و ايميل فرد را مشاهده كند .

هم چنين درصورت دريافت كارت مشابه از طرف مقابل ، نبايد با آن بازي كرد يامثلاً به عنوان خلال دندان از آن استفاده نمود بلكه بعد از مطالعه بايد آن را درجاي مناسبي قرار داد وتوجه نمود كه بدترين جا براي قراردادن اين گونه كارت ها نزد طرف مقابل ، جيب عقبي شلوار است .

آداب مبادله كارت ويزيت


مبلغ قابل پرداخت 40,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 3684

برچسب های مهم

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما