مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2112
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13043775

گزارش تخصصی41- چگونه دانش آموزان را به نماز خواندن تشویق نماییم23ص


گزارش تخصصی41- چگونه دانش آموزان را به نماز خواندن تشویق نماییم23ص

فهرست مطالب

عنوان صفحه

 

چكيده. 1

مقدمه. 2

توصيف وضعيت موجود. 2

معر فی مشکل2

پيشينه‌ي تحقيق.. 3

شواهد 1. 4

منابع اطلاعات مورد نياز. 4

مفاهيم و واژگان کلیدی.. 5

تأثير قلب در تحقق نماز. 7

چگونه با حضور قلب نماز بخوانيم؟. 8

تفاوت عبادت و اطاعت... 9

یافته های علمی9

چرا نماز مي‌خوانيم ؟. 10

آثار و فوايد نماز. 13

سيماي نمازگزاران واقعي.. 14

راهکار هایی برای جذب دانش آموزان به نماز جماعت... 14

اصول و گام های جذب مخاطب به نماز. 17

راه حل.. 18

شواهد 2. 19

نتیجه گیری.. 20

ارائه پیشنهادات و نتایج حاصله21

منابع و مآخذ. 22

 

 

 


گزارش تخصصی چگونه دانش آموزان را به نماز خواندن تشویق نماییم

 

 

 

چكيده:

«نماز» متعالي‌ترين انديشه و رفتار حق‌شناسي و قابليت و شايستگي در تقديم حمد و سپاس به درگاه خالق منان، كامل‌ترين پاسخ به عالي‌ترين نياز انسان يعني نياز به خودشكوفايي و كمال‌جويي است. در اين اقدام پزوهی با موضوع نماز وجوانان به اهميت نماز توجه مي‌كنيم و به بررسي آثار و فوايد نماز مي‌پردازيم و اميدواريم با اين پژوهش به قرآن و نماز خدمتي كرده باشيم همان‌طور كه مي‌دانيم نماز يك تكليف الهي است و بر تمام انسان‌هاي مكلف واجب است و نماز و عبادت را مي‌توان مؤثرترين عامل خوشبختي و عاقبت به خيري انسان و محبوب‌ترين عمل نزد خداوند متعال و همچنين عامل مهم براي اصلاح نفس و كنترل جامعه به حساب آورد. در اين زمينه امام باقر (ع) مي‌فرمايند: نماز، اولين سؤال در روز حساب است اگر نماز انسان قبول شود، ساير اعمال نيز قبول است . در این تحقیق سعی شده است در زمینه چرایی نماز ، فواید نماز ونیاز روحی جوانان و راهكارهاي جذب آنها به اقامه ي نماز، دلایل وجود نماز بحث و بررسی به عمل آن.

 


 

مقدمه

هنگامی که انسان به نماز ایستاد رحمت خداازآسمان بر او نازل میشود وملائکه اطرافش رامیگیرند فرشته ایمیگوید اگر این نماز گذار ارزش نمازرا میدانست هیچگاه از نماز منصرف نمی شد. امام صادق (ع) (اصول کافی جلد3صفحه ی265)

نماز در دين مقدس اسلام، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و يكي از فروع دين و حتي ستون دين به‌حساب مي‌آيد و قرآن كريم با تعبيرهاي مختلفي، مانند «اقيموالصلوه» بر واجب بودن آن تصريح فرموده است، هر چه در مورد اهميت نماز مطالعه كنيم شناخت ما در مورد نماز بيشتر مي‌شود. نماز به معناي ارتباط و سخن گفتن مستقيم با خداوند بزرگ است و اين بالاترين توفيقي است كه يك جوان مي‌تواند از آن برخوردار شود و سعي مي‌كند همواره خود را آماده سازد: نماز از واجباتي است (شمس،1390) كه در هيچ شرايطي نبايد ترك شود نماز ميراث تمامي انبياء است و از اساسي‌ترين اركان حيات، تمدن، فرهنگ، زندگي و تحرك جوانان است و تاريخ اين حقيقت را نشان مي‌دهد كه هرگاه نماز در جامعه رو به ضعف و فراموشي گذاشت، مقدمات انحطاط آن جامعه فراهم مي‌شود.در اين تحقيق برراهكارهاي جذب جوانان به عنوان موثرترين قشر هر جامعه تاكيد گرديده است و روش تحقيق به صورت مقطعي و اسنادي بوده است .

 

توصيف وضعيت موجود

اينجانب ......... اموزگار مدرسه .......... باتعداد ..... دانش آموز باسابقه ي .... سال مي باشم.

 

معر فی مشکل :

مشكل اساسي در آموزشگاه شركت كمرنگ دانش آموزان در نماز جماعت مي باشد كه ما را وا داشت كه اين پژوهش را انجام دهيم اميدواريم كه دانش آموزان را بتوانيم به شركت در نماز جماعت تشويق و ترغيب نماييم.

 


 

پيشينه‌ي تحقيق:

«پرستش خداوند» يكي از چيزهايي است كه همه پيامبران الهي مردم را به آن دعوت مي‌كردند. قرآن كريم از زبان پيامبران نقل مي‌كند كه به امت‌هايشان مي‌گفتند: خدا را پرستش كنيد. بنابراين اصل عبادت و پرستش خداوند در همه‌ي شريعت‌هاي الهي وجود داشته، ولي شكل و كيفيت آن متفاوت بوده است، همه پيامبران از حضرت آدم تا حضرت خاتم، نماز مي‌خواندند، اما از چگونگي آن اطلاع دقيقي در دست نيست. (شمس، 1390) پايدارترين و قديمي‌ترين تجليات روح آدمي و اصيل‌ترين ابعاد وجود انسان‌ها حس نيايش و پرستش است. مطالعه‌ي آثار زندگي بشر نشان مي‌دهد هر زمان هر جا كه بشر وجود داشته است نيايش و پرستش هم وجود داشته است چيزي كه هست شكل كار و شخص معبود متفاوت شده است.(رضوانطلب،1375)

حكم وجوب نماز را پيامبر اكرم (ص) در سفر آسماني و در ليله‌الاسراء دريافت كرد و به مسلمانان ابلاغ نمود از سوئي ديگر صفحات نخستين روزشمار تاريخ اسلام تصويرهايي از نماز پيامبر اكرم (ص) و حضرت علي (ع) و حضرت خديجه سلام‌الله عليها را پيش‌روي قريش و در كنار كعبه در خود جاي داده است. آنچه از سابقه تاريخي نماز، نتيجه مي‌شود اين است كه نماز در همه شرائع و همه اديان سابقه داشته و پيامبر اكرم (ص) كه قبل از اسلام نيز از دين حنيف تبعيت مي‌كردند حتي قبل از بعثت و در اقامت‌هاي طولاني در غار حراء به اين عبادت اشتغال داشته‌اند و پس از مبعث نيز نماز از نخستين عبادات و مراسم ديني مسلمانان بوده است اما در شب معراج يا در نخستين سال‌هاي تشكيل حكومت در مدينه تغييري در شكل و عدد ركعات نماز پديد آمده است. (رضوانطلب،1375)

يكي از لوازم متقي بودن و برپا كردن نماز اين است كه نمازگزاران علاوه‌بر خواندن نماز، براي برپاداشتن آن در جامعه تلاش كنند. نماز بزرگترين عبادتهاست و نماز انسان را از فحشا و منكر باز مي‌دارد.(ان‌الصلوه تنهي عن الفحشاء و المنكر). (شمس، 1390)

وماخلقت الجن والانس الا لیعبدون ((وما خلق جن وانس رانیافریدیم مگر برای این مرا به یکتایی پرستش کنند )) (سوره ذاریات آیه 56) نماز جماعت یک عبادت دسته جمعی است که مسلمانان در زمان و مکان واحد در صف منظم به امامت واحدی اقتدا می کنند واین موجب وحدت ویکپارچگی مسلمانان می شود (غمخوار یزدی سال 1377)

 


 

شواهد 1

براي روشن شدن مسيله مهمي كه ذهنم را مشغول كرده و بررسي دلايلم گرايش اين دانش اموزان به نماز جماعت مدرسه در صدد جمع اوري اطلاعات از روش ها و منابع مختلف برامد

روشهاي جمع اوري اطلاعات

1- مشاهده

2- مصاحبه


مبلغ قابل پرداخت 17,774 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1264

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما