مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 95
  • بازدید دیروز : 2004
  • بازدید کل : 13080784

جزوه جنین شناسی عمومی مربوط به کارشناسی (ارشد) دانشگاه آزاد اسلامی


جزوه جنین شناسی عمومی مربوط به کارشناسی (ارشد) دانشگاه آزاد اسلامی

جزوه جنین شناسی عمومی مربوط به کارشناسی (ارشد) دانشگاه آزاد اسلامی

شامل 9 فصل به صورت فایل ورد قابل ویرایش (doc) و PDF

 

فهرست فصلها:

فصل اول: مقدمه جنین شناسی

فصل دوم: گامت سازی . تبدیل سلول های زایا به گامت های مذکر و مونث

فصل 3 جنین.هفته نخست نمو

فصل 4 جنین. هفته دوم نمو

فصل 5جنین. هفته سوم

فصل6 جنین.هفته سوم تا هشتم

فصل 7 جنین.لوله گوارش

فصل 8 جنین. ماه سوم تا تولد

فصل 9 جنین. ناهنحاری ها

 

 

متن فصل دوم:

 

 

فصل دوم

گامت سازی

تبدیل سلول های زایا به گامت های مذکر و مونث

 

 

گامتوژنز: گامت یعنی اسپرم یا تخمک (اووم) و ژنز یعنی ساخت این ها.

از روز اول تا انتهای هفته ی هشتم یا ماه دوم را دوره رویانی می نامیم ودر این دوران تمام عناصر عضوی ما تشکیل می شود.

هر ماه جنینی 28 روزه می باشد (در واقع همان 4 هفته ای). از هفته نهم تا انتهای حاملگی را دوران جنینی می نامیم .(Fetat period)

رویان در هفته دوم به صورت یک دیسک می باشد که این دیسک در حقیقت از 2 ردیف سلول تشکیل شده است. یک ردیف بالایی و یک ردیف پایینی که در این زمان اندازه آن کمتر از 1mm می باشد و دیسک 2لایه نام دارد. لایه ی بالایی از سلول های استوانه ای ولایه ی پایینی مکعبی می باشد.

سلول های لایه بالایی را اپی بلاست و سلول های لایه پایینی را هیپو بلاست می نامیم.

یک شیار نیز در لایه بالایی وجود دارد که شیار اولیه نامیده می شود.

از اینها سلول هایی که ژن هایشان بیان شده اسپرماتوزوئید یا تخمک می شوند در هفته دوم از شیار به داخل می روند و به یکسری زرده می روند و آنجا قرار می گیرند. سلول های اپی بلیست Invagine شدند و به دیواره خارجی کیسه زرده مهاجرت کرده اند. در هفته چهارم مهاجرت کرده و به جایی می رسند که در هفته ی 5ام این تخمدان ها و بیضه های مرد و زن این ها در جای اصلی خود که الان هستند نبودند به عنوان سه تیغ های گنادی در رویان 5 هفته ای بودند. در دو طرف خلفی خارجی شکمی (محل کلیه) در هفته 5 ام این سلول های زایای اولیه PGC به گناد اولیه می رسند.

تحت القای این سلول ها که محدود باشد به XX+44 یا XY+44 تخمدان یا بیضه شود که در هفته ششم مشخص می شود که تخمدان است یا بیضه.

فرضیه کروموزومی توارث یعنی کروموزوم ها از والدین به فرزندان منتقل می شوند و در فرزندان همین ژن ها دخالت می کنند. یعنی زن و مرد هر دو دخیل اند.

زیگوت به وسیله ی PGCها تشکیل اولیه شد. در همین جا باید تقسیم شود اول DNA باید دو برابر شود که مرحله ی سنتز می نامیم و بعد از آن وارد پروفاز می شود که همین هسته کروموزوم ها کوتاه و مشخص می شود. در مرحله ی پرومتافاز از هم طوری باز می شوند که می توانیم کروموزوم ها را به صورت 2 تا ببینیم و در مرحله متافار در دوک تقسیم قرار می گیرند. در مرحله آنافاز از محل سانترومتر نصف می شوند و با دوک تقسیم به سانتریول ها می رسند. و در انتها 2 سلول ایجاد می شود که هیچ فرقی با هم ندارد.

میوز:

سلول وقتی می خواهد کاهش کروموزومی بدهد، در مرحله اول سنتز DNA داریم در مرحله پروفاز اول کروموزوم ها تتراد 4 تایی تشکیل می دهند و ژن ها تبادل می شود که روی آن ها هست (کراسینگ اوور).

در ماه سوم جنینی PGC در خانم ها شروع به تقسیم می کنند. اما تا پروفاز ادامه می یابد و بعد متوقف می شود تا بلوغ جنسی که حدود 13-14 سالگی می باشد.

پروفاز در مردان هنگام بلوغ انجام می شود و بعد از پروفاز بقیه ی مراحل انجام می شود. بعد از آنافاز که می شود تلوفاز سلول ها نصف شده و حالا 23 دوپلیکیت داریم و تقسیم دوم میوز بدون دوبرابر شدن اتفاق می افتد. در انتها ما 4 سلول 23 کروموزومی داریم. خانم ها 3 تا سیتوپلاسم ناقص دارند که از بین می روند و فقط یکی باقی می ماند اما در مرد ها هر 4 سلول سالم هستند. درنتیجه از هر تخمک اولیه یک تخمک بالغ داریم. عدم جدایی کروموزومی در مرحله پروفاز اتفاق می افتد و یک سلول دو نسخه از یک کروموزوم را خواهد داشت و سلول دیگر کروموزومی از آن نوع نخواهد داشت.


مبلغ قابل پرداخت 11,879 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1136

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما