مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2634
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13044297

پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با اعتیاد به اینترنت - 30 اسلاید


پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با اعتیاد به اینترنت - 30 اسلاید

پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با اعتیاد به اینترنت

شامل 30 اسلاید

به همراه تصاویر مربوطه

سطح دانش آموزی

 

قسمتی از متن پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با اعتیاد به اینترنت - 30 اسلاید

مقدمه:

رشد روز افزون تاثير گذاري علم كامپيوتر و فناوري اطلاعات در زندگي حرفه اي و حتي خصوصي بشر بگونه اي است كه بكارگيري آن در امور مختلف اجتناب ناپذير مي سازد .

كشور ما از اوايل سال 1370 از طريق مركز تحقيقات فيزيك نظري و رياضيات به شبكه اينترنت متصل شد .اين مركز كه وابسته به وزارت علوم و فناوري اطلاعات است در اواخر سال 1370 به عنوان نماينده ايران در شبكه آموزش و پژوهش اروپا پذيرفته شد و در ابتداي سال 1371 از طريق خط ارتباطي استيجاري به دانشگاه وين در اتريش و از آنجا به شبكه اينترنت متصل شد . با توجه به خدمات بسيار فراوان و متنوع اينترنت كه موجب استقبال گسترده مردم شده است .همان طور كه گفتيم اينترنت امكانات و قابليت هاي بسياري براي كار ، آموزش ، بازي ، ارتباطات ارائه مي كند اما كاربراني وجود دارند كه از اين شبكه بيش از حد معمول استفاده مي كنند و كم كم تبديل به عادت شده و به آن وابستگي پيدا مي كنند . اين اختلال با عناوين متفاوتي از قبيل ‌: وابستگي رفتاري به اينترنت ، استفاده مرضي از اينترنت ، استفاده بيش از اندازه از اينترنت و ...... معرفي مي شود .



اين اختلال با عناوين متفاوتي از قبيل ‌: وابستگي رفتاري به اينترنت ، استفاده مرضي از اينترنت ، استفاده بيش از اندازه از اينترنت و ...... معرفي مي شود . اگر چه همه در معرض معتاد شدن به جنبه اي از اينترنت قرار دارند اما بعضي ها آسيب پذيري بيشتري دارند ( معمولا آنهايي كه اوغات فراغت بيشتري دارند )
جنسيت يكي از عوامل است كه نوع كاربري و ميزان اعتياد به اينترنت را تحت تاثير قرار مي دهد.
مرد ها در اينترنت بيشتر به دنبال قدرت ، مقام ، سلطه طلبي و روياي جنسي هستند . و زنها گروه هاي دوستي حمايتي ، روابط عاشقانه و ارتباطاتي كه بتوان در پناه آن خود را از ديگران پنهان كرد را طلب مي كنند . روانشناسان مي گويند : از هر 30 كاربر 1 نفر به بيماري هاي روحي مشابه افراد معتاد به مواد مخدر يا قمار بازان مبتلاست .

اول اينكه در اين دوره يادگيري كامپيوتر به مسئله اي ضروري تبديل شده و بدون تسلط كافي بر كامپيوتر و اينترنت كار و زندگي امروز امكان پذير نيست .
عامل دوم اينaست كه كودكان و نوجوانان نسبت به افراد ميانسال از اشتياق و جرات بيشتري براي كنجكاوي در اينترنت برخوردار ند و راحت تر با پندار و باور هاي متعارف كنار مي آيند. جذابيت خاص اينترنت باعث مي شود كه نوجوانان مجذوب آن شده و ساعتها را وقت اينترنت مي كنند . سايت هاي غير اخلاقي امروز ه نيز به يك معضل تبديل شده اين سايت ها علاوه بر اينكه سلامت رواني افراد را به خطر مي اندازند جوانان را نيز به انحراف سوق مي دهد .همچنين اينترنت با فراهم آوردن امكان گمنامي كه براي افراد به وجود مي آورد باعث شده كه تا برخي افراد سود جو به ارائه نادرست اطلاعات به ديگران و گمراه كردن آنها بپردازند .

—مراحل اعتياد اينترنتي :
—قبل از هر چيز بايد به اين نكته اشاره شود كه اعتياد اينترنتي سه مرحله دارد :
—استفاده زياد
— تداوم استفاده
—مرحله اعتياد واقعي
—اعتياد به اينترنت هم مثل اعتياد به مواد مخدر ، سيگار و....كه انجام دادن آن در ابتدا لذت بخش و بي خطر به نظر مي رسد اما به هر حال در صورت بي توجهي به آن تبديل به يك اعتياد واقعي مي شود
—علل اعتياد به اينترنت از ديدگاه هاي مختلف:
—نظريه زيست پزشكي : عوامل ارثي و مادر زادي در زمينه ناتواني مغزي و انتقال دهنده هاي عصبي مي تواند در آسيب پذيري به اينترنت موثر باشد.
—
—نظريه روانكاوي : اعتياد را در آسيب هاي دوره كودكي و در ارتباط با صفات شخصيتي معين با اختلالات ديگر و آمادگي هاي روان شناختي در نظر مي گيرد . مثلا استرس مي تواند به عنوان يكي از عوامل موثر در اين زمينه در نظر گرفته شود.
—
—نظريه رفتاري : علت كليدي در اينترنت و موضوعات وابسته به عنوان تقويتي است كه فرد دريافت مي كند اولين باري كه فرد با اينترت ارتباط برقرار مي كند با پاسخ هاي آن مورد تقويت قرار مي گيرد . باعث ادامه آن فعاليت مي شود پس با اجراي آن فعاليت براي بدست آوردن همان پاسخ ها شرطي مي شود .
—نظريه شناختي : اختلال به اينترنت برآمده از شناخت هاي معمول معيوب و يا پردازش معيوب شناختي است و درمان آن مبتني بر تصحيح فرآيند هاي شناختي معيوب است .
—ويژگي هاي اعتياد اينترنتي :
—1- اعتياد اينترنتي : نوعي اختلال و بي نظمي وسواسي است كه برخي ويژگي هاي آن مشابه شرايط آسيب شناسانه است . در واقع زماني مي توان گفت فرد دچار اعتياد به اينترنت شده است كه داراي علائم خستگي زود رس ، تنهايي ، افسردگي و غيره باشد .دانشمنداني چون يونگ و اورزاك به چنين تعريفي از اعتياد اعتقاد دارند . روشهاي درماني اين نوع اعتياد نيز رفتار درماني شناختي و تقويت درماني انگيزشي است.
—2- اعتياد به اينترنت : نوعي اختلال و بي نظمي رواني است . از اين ديدگاه زمينه تحقيق جديدي تحت عنوان ( روان درماني اينترنتي ) ظهور كرده است .از اين ديدگاه معتادان اينترنت را به عنوان بيمار مي بيند روش درمان اين نوع اعتياد نيز تشكيل گروه هاي خبري و گروه هاي بحث است . عباس محمدي اصل : دكتراي جامعه شناسي و استاد دانشگاه مي گويد : مشكل اعتياد اينترنتي از عوارض زندگي در دنياي متمدن است ولي با اين حال اين مشكل در جوامع غربي كمتر از جوامع شرقي به چشم مي خورد و علت اين امر آن است كه در جوامع غربي ارائه اينترنت به درون جامعه به همراه يك برنامه مدون و پايدار و برنامه ريزي قبلي صورت گرفته ا ست. در حاليكه ورود اينترنت در كشور هاي ديگر طبق برنامه و كنترل شده نيست .
—روش هاي درمان :

1- تمرين متضاد :تشخيص اينكه وقت خود را در اينترنت چگونه صرف مي كند يكي از عناصر عمده براي درمان آن است بنابراين درمانگر براي پيدا كردن اين عادت مي توانند سوالاتي همچون :

—- كدام روز هفته معمولا با اينترنت تماس برقرار مي كند ؟
—- چه ساعتي از روز معمولا اين كار را شروع مي كني ؟
—- در هر جلسه چه مدتي تماس داري ؟
—- و سوالاتي از اين قبيل از مراجع بپرسيد . وقتي ماهيت ويژه اعتياد به اين شكل مشخص گرديد يك جدول زمان بندي ديگري كه متضاد آن باشد مي تواند مفيد واقع شود و هدف آن مداخله در عادت هاي قديم مراجه و ايجاد يك برنامه جديد براي از بين بردن آن عادت هاست .مثلا : اگر مراجه شب به اين كار
—مبادرت مي وزرد يا بدون استراحت اين كار انجام مي دهد يا آخر هفته اين كار را انجام مي دهد از او بخواهيد در هنگام روز با دادن چند دقيقه استراحت بين آن و يا در روزهاي ديگر هفته اين كار را انجام بدهد.
—1- استفاده مرضي ويژه از اينترنت : اين نوع استفاده از اينترنت به استفاده بيش از اندازه و سوء استفاده از ايتنرنت اشاره داشته و ريشه آن را در آسيب شناسي رواني قبلي فرد است كه در اثر عوامل تقويتي كه از اينترنت دريافت مي كند در فرد باقي مي ماند .
—مانند : قماربازي و هرزه نگاري كه اگر شخص به اينترنت دسترسي نداشته باشد از طريق ديگر نشان مي دهد اما چون اين فرصت در اينترنت فراهم است به آن روي مي آورد .
—2- استفاده مرضي كلي ( فراگير ) از اينترنت : اين نوع استفاده اعتيادي از اينترنت شامل استفاده مرضي كلي از اينترنت نظير چت كردن ، جستجوكردن ، نامه الكترونيكي ................ و اينها بوده و علت اصلي آن نوع بافت اجتماعي فرد است .
 


مبلغ قابل پرداخت 27,960 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1017

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما