مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 472
  • بازدید دیروز : 5020
  • بازدید کل : 13102927

پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با انواع سرطان ها - 35 اسلاید


پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با انواع سرطان ها - 35 اسلاید

پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با انواع سرطان ها 

شامل 35 اسلاید

سطح دانش آموزی

 

قسمتی از متن پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با انواع سرطان ها

امروزه استرس ناشی از زندگی ماشینی و شهری، نوع تغذیه، آلاینده‌های صنعتی، مواد شیمیایی، عدم تحرک فیزیکی و … همگی دلیلی بر گسترش و شیوع بیماری سرطان در جهان و در کشور ماست. بشر امروزی شاهد روزافزونی رشد سرطان در جوامع خود است.

بیماری سرطان علاوه بر درد، هزینه کلان را نیز دربر دارد از این رو مبتلایان و خانواده آنها را تحت فشارهای روحی و مالی قرار می‌دهد و قرار نگرفتن بیماری سرطان در گروه بیماریهای خاص مزید بر علت شده کادر پزشکی و درمانگران را نیز تحت فشار قرار می‌دهد.

مقدمه پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با انواع سرطان ها 

سرطان

پزشکان در مورد تعریف سرطان می‌گویند: رشد غیرعادی و بیش از حد سلولهای بافت، تومور نامیده می‌شود که می‌تواند خوش‌خیم و یا بدخیم باشد و در تعریف دیگر: رشد بی‌رویه و خارج از کنترل تعدادی از سلولها سرطان نامیده می‌شود. دکتر مینوش مقیمی عضو انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان ”مهرانه“ درباره سرطان می‌گوید: سلولهای سرطانی با سیستم لنفاتیک نیز منتقل می‌شوند. سیستم لنفاتیک به طور نرمال برای از بین بردن عفونت در بدن کار می‌کند. این سیستم از یک سری غدد و رگهایی که در سراسر بدن به هم متصلند، تشکیل شده است.

تاریخچه سرطان

70، 80 میلیون سال قبل سرطان دایناسورها را مبتلا کرده بود. اولین بار در سال 2003 سلولهای سرطان در فسیل یک دایناسور کشف شد. در سال 1932 قدیمی‌ترین تومور بدخیم در جمجمه انسان به نام AusTralophecus که چهار میلیون سال قبل می‌زیسته توسط Loulsleakey شناسایی شد. در مومیاییهای مربوط به انسانهایی که 3000 سال قبل از میلاد می‌زیسته‌اند سلولهای سرطانی مشاهده شده است.

در جمجمه یک زن متعلق به دوره برنز (1500 تا 1900 سال قبل از میلاد) تومور سرطانی دیده شده است. 1600 سال قبل از میلاد مردم خدایان را عامل ایجاد سرطان می‌دانسته‌اند. در الواح یافت شده شرح حال هشت بیمار مبتلا به سرطان پستان درج شده است.

علت بروز سرطان

تاکنون علت دقیق بیماری سرطان شناخته نشده است ولی مطالعات علمی نشان داده است که فاکتورهای خطر ابتلا به سرطان بی‌شمار است که تعدادی از آنها غیرقابل تغییر هستند از جمله: جنس، سن، ژنتیک.

در افراد با سابقه فامیلی انواعی از سرطان، احتمال ابتلا به سرطان بیشتر می‌باشد.

• توتون و تنباکو

90 درصد از سرطانهای ریه ناشی از توتون می‌باشد بخصوص جویدن توتون که منجر به سرطان دهان می‌شود.

• الکلپاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با انواع سرطان ها 

مصرف مداوم الکل احتمال ابتلا به سرطان حفره دهان، حلق و مری را افزایش می‌دهد.

عفونت هپاتیت B ـ عفونت با این ویروس فرد را مستعد به سرطان کبد می‌کند.

روشهای کاهش خطر ابتلا به سرطان

ابتلا به سرطان با به کارگیری یک شیوه زندگی بهداشتی کاهش می‌یابد:

ـ اجتناب از مصرف دخانیات ـ مصرف زیاد میوه و سبزیجات

ـ اجتناب از چاقی ـ اجتناب از مواجهه زیاد با نور خورشید

ـ فعالیت بدنی روزانه در هوای خنک ـ عدم مصرف الکل

ـ غربالگری سرطان روده بزرگ، پستان، دهانه رحم و پروستات ـ واکسیناسیون علیه هپاتیت B

روز پانزدهم بهمن روز جهاني مبارزه با سرطان است. امسال با شعار دوران كودك سالم و پرتحركي برنامه هايي در سطح كشوري و جهاني طراحي شده است.

چهار موضوع مطرح شده شامل:

۱. ايجاد محيط بدون دخانيات براي كودكان و نوجوانان

۲. تشويق كودكان به شيوه درست زندگي (دريافت متعادل كالري و فعاليت فيزيكي مناسب)

۳. آموزش انجام واكسيناسيون در برابر ويروس هاي عامل بوجود آورنده سرطان ها (واكسيناسيون هپاتيت B)

۴. آموزش به كودكان و نوجوانان در زمينه محافظت در برابر اشعه ماوراءبنفش سالانه در كشور بيش از ۷۰ هزار مورد جديد سرطان شناسائي مي شود و حدوداً ۳۰ هزار نفر نيز بر اثر ابتلا به اين بيماري مي ميرند.پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با انواع سرطان ها 

نقش تغذيه در پيش گيري از سرطان ها

درگذشته تصور مي شد كه تغذيه اثري بر سرطان ندارد، ولي امروزه محققان ثابت كرده اند كه رژيم غذايي روزانه ، نقش مهمي در بروز، پيش گيري ودرمان انواع سرطان ها ايفا مي كند. بدن ما به غذا بيش از هر چيز ديگري نيازمند است و مي توان گفت كه يك سوم سرطان هايي كه منجر به مرگ مي شود، با آنچه مي خوريم در ارتباط است . تحوّل در عادات غذايي مردم ، گسترش شهرنشيني و افزايش مصرف غذاهاي آماده موجب افزايش بروز سرطانها شده است . بعضي از عواملي كه در بروز سرطان مؤثرند مانند ارث يا عوامل محيطي، غيرقابل تغييرند ولي اگر نمي توانيم در عوامل محيطي خود تغييري ايجاد كنيم، مي توانيم با اصلاح و متعادل ساختن الگوهاي غذايي ، احتمال ابتلا به سرطان را به ميزان قابل توجهي كاهش دهيم. دلايل ابتلا به سرطان در كشورهاي مختلف متفاوت است .

چربي ها و روغن ها از بخش هاي مهم و بحث برانگيز تغذيه و رژيم غذايي افراد است . اينكه چه نوع روغني براي مصرف كردن مناسب است يا اينكه كداميك از انواع روغن بيشتر موجب بروز بيماري، سكته و يا چربي خون مي شود همه جاي سئوال دارد.

حتماً مي دانيد چربي ها انواع متعددي دارند ، مثل چربي هاي اشباع كه از آن جمله ، چربي متصل به گوشت و روغن حيواني است كه در دماي محيط به صورت جامد هستند. نوع ديگر، چربي هاي غيراشباع است مثل روغ زيتون كه در دماي محيط به صورت مايع مي باشد. تأثير مصرف چربي در بروز سرطان بدين ترتيب است كه هم نوع و هم مقدار چربي مصرفي مهم است .

اگربيش از حد چربي مصرف كنيم، به دليل ترشح زياد صفرا در روده براي هضم چربي ها ، بخشي از آن تبديل به اسيد آپكوليك( Apcholic Acid ) مي شود كه در ايجاد سرطان روده بزرگ نقش مهمي دارد، و اگر با مصرف بيش از حد كلسترول ، سطح كلسترول مضر خون يا LDL افزايش يابد، خطر رشد سلول هاي سرطاني و خطر ابتلا به گرفتگي عروق بسيار زياد مي شود. از اينرو :

سبزيجات سرطان روده را علاج مي کند

سبزيجاتي مانند کلم و گل کلم مي تواند در مبارزه با سرطان روده موثر باشد. ماده اي به نام «اي.آي.تي.سي» هنگام آماده کردن برخي سبزيجات از آنها آزاد مي شود که سلولهاي سرطاني روده را نابود مي کند و مي تواند مانع انتشار بيماري در بدن شود.

مصرف اين سبزيجات براي دو تا سه بار در هفته ، مي تواند از بدن در مقابل اين بيماري محافظت کند. اي.آي.تي.سي زماني آزاد مي شود که اين دسته از گياهان ، ريز، جويده ، پخته ، پردازش و هضم مي شوند. اين سبزيجات از جمله شامل خردل ، کلم ، جوانه و گل کلم است.

فیتوکمیکال های مبارزه کننده با سرطان

اخیرا کشف شده است که برخی از فیتوکمیکال ها در مقابله با سرطانها مفید هستند . فیتو کمیکال ها مواد غیر مغذی ای مانند فلاونوئید ها و فنل ها و ترپن ها هستند و در طیف متنوعی از غذاهای گیاهی یافت می شوند از جمله: گوجه فرنگی، مرکبات، توت ها، فلفل، هویج، بروکلی، کلم و لوبیا سویا .

در پایان توجه داشته باشید که شما با استفاده از راهکارهایی به شرح زیر می توانید از یک رژیم غذایی سالم و مقابله کننده با سرطان بهره مند شوید:

چند الگو برای تغذیه سالم و پیشگیری از سرطان: پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با انواع سرطان ها 

درمان های تغذیه ای انفرادی

۱- برای بیماران دچار کاهش اشتها با مصرف وعده های غذائی بیشتر با حجم غذای کمتر و بدون مایعات برای کمک به افزایش میزان غذای خورده شده.

۲- برای آنهائی که از غذای خود مواد لازم را به حد کافی دریافت نمی دارند، نوشیدنهای خانگی یا موجود در بازار غنی شده همراه افزودنیهای مغذی برای بهبود میزان دریافت انرژی و مواد غذائی.

۳- برای آنهائی که نمی توانند نیازهای غذائی خود را از این روش ها بدست آورند، حمایت های کوتاه مدت غذائی مثل ویتامین ها، مینرال و مواد گیاهی در حین درمان سرطان هنوز کارا و موثر است. فولات ممکن است، میزان اثر بخشی متوترکسات و آنتی اکسیدانها با ایجاد آسیب اکسیداتیو به سلول های سرطانی که برای موثر بودن رادیوتراپی و شیمی درمانی لازم است تداخل نمایند.

تمرینات مقاومتی ممکن است توانائی استخوان را بیشتر و خطر پوکی استخوان را کاهش دهد. تمرینات کششی می تواند محدودۀ حرکت را در میان نجات یافتگان لنف ادما افزایش دهد. در کل، برنامه های ورزشی می تواند افسردگی و اضطراب بیماران را کم کرده و حال روحی و اعتماد به نفس آنها را تقویت کند و از خستگی آنها بکاهد.

سودمندی مصرف مقادیر زیاد سبزیجات و میوه ها احتمالاً روند بهبود را به دلیل مواد تشکیل دهند موجود در آن ها نظیر مواد معدنی، ویتامین ها مختلف و سایر مواد فیتو شیمیائی که اثر هم را تقویت می نمایند، تسریع می کند. عاقلانه است که به افراد سرطانی پیشنهاد نمائیم از دستورالعمل های ACS برای جلوگیری از سرطان پیروی کرده و حداقل از ۵ نوبت غذاهای حاوی سبزیجات در روز مصرف کنند.

غذاهای رنگی مثل سبزیجات سبز تیره و نارنجی معمولاً منابع خوبی از مواد فیتوشیمیائی هستند.

پاورپوئینت ppt در مورد آشنایی با انواع سرطان ها

 

 


مبلغ قابل پرداخت 25,368 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1529

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما