مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 3921
  • بازدید دیروز : 2122
  • بازدید کل : 13101356

پاورپوئینت ppt در موردآشنائی با افکار و عقاید اپیکور ، شکاکین ،کلبیون، رواقیون ،سیسرون و سنکا - 27اسلاید


پاورپوئینت ppt در موردآشنائی با افکار و عقاید اپیکور ، شکاکین ،کلبیون، رواقیون ،سیسرون و سنکا - 27اسلاید

پاورپوئینت ppt در موردآشنائی با افکار و عقاید اپیکور ، شکاکین ،کلبیون، رواقیون ،سیسرون و سنکا 

شامل 27اسلاید

به همراه تصاویر مربوطه

سطح دانشگاهی

 

قسمتی از متن پاورپوئینت ppt در موردآشنائی با افکار و عقاید اپیکور ، شکاکین ،کلبیون، رواقیون ،سیسرون و سنکا 

آشنائی با افکار و عقاید اپیکور ، شکاکین ، کلبیون ، رواقیون ، سیسرون و سنکا

بین مرگ ارسطو و ماکیاول 2800 سال زمان گذشته در این مدت 2800 سال چهار مکتب بزرگ ایجاد شد :

1 – شکاکی ، اپیکوری ، رواقیپاورپوئینت ppt در موردآشنائی با افکار و عقاید اپیکور ، شکاکین ،کلبیون، رواقیون ،سیسرون و سنکا

2 – ساختن نظریات سیاسی و حقوقی وابسته به امپراطوری روم

3 – مسیحت

4 – آغاز دوره رنسانس ( نوزائی ) و رفورماسیون (اصلاح)

در مکتب اول اختلاف هائی با هم داشتند اما آنها در یک مورد با هم توافق داشتند یعنی در زمانی که یونان در قرن 4 پیش از میلا دچار انحلال شده خدایی های یونان در امپراطوری مقدونی رونق داشته و رهبر هر خدائی تلاش کرد تا ار سنگینی مشکات روانی هر یونانی شکست خورده از طریق این خداها کم کند.

آتن شهر معنویت و پیشگام در تفکر فلسفی بوده در قرن 5 قبل از میلا به دست اسپارت ویران شد.

اعدام سقراط به دست جامعه آتنی نشان از این داشت که این مردم تا چه حد با معنویت دشمنی دارند .

در چنین اوضاع پیش آمده 3 مکتب اول موافق بر این شدند که درمان زمینی جهت اندوه مردم خود بوجود آورند:

1 – پیرون شکاک برای این مساله پیش آمده به پیروان خود گفت برای رسیدن به آرامش نیاز به تصدیق امور نیست

2 – اپیکور اعلام کرد اتفاقات همگی بر مبنای طبیعت می باشد و خدا و تقدیر هیچ گونه دخالتی ندارند.

3 – زنون رواقی به پیروان خود گفت جهت دست یابی به سعادت از سخت گیری و خشم باید رها شد.پاورپوئینت ppt در موردآشنائی با افکار و عقاید اپیکور ، شکاکین ،کلبیون، رواقیون ،سیسرون و سنکا

از نتیجه گیری نظریات 3 مکتب می توان به این موضوع دست یافت که به شادی انسان بیش از رسیدن به حقیقت اهمیت می دادند ضمن اینکه این افراد تعالیمشان همگی ضد نظریات ارسطو وافلاطون که در خصوص اهمیت به حقیقت بوده را ، به سخره می گرفتند.

فلسفه اپیکور (اپیکوریانیسم )

تولد اپیکور: ا پیکور یا ابیقور در 341 پیش از میلاد در ساموس واقع در دریای اژه زاده شد والدین فقیری داشته اما تمام مدت به تحصیل مشغول بوده در 12 سالگی شیفته فلسفه شده در 19 سالگی به آکادمی افلاطون رفته یک سال در آنجا بوده و پس از آن به شهر کونومن ، موتیلنه و لامپساکوس به تدریس پرداخت تا آنکه خود مکتب اپیکوریسم را پایه رزی کرد و در 71 سالگی فوت نمود.

مكتب كلبيون

کلب به معنای سگ است . به علت اینکه با این فرقه کلبیون می گفتند به خاطر زندگی بسیار ساده و بدوی بوده که مدام مورد سرزنش مردو بوده آنها تنها معتقد به تقوا و فضیلت بودند و از ثروت و قدرت سیاسی و موقیعت اجتماعی دوری می کردند. این افراد نگران زندگی و تندرستی خود نبودند. آنها زبانی نیش دار و گزنده داشتند. نسبت به هندسه و موسیقی و ادبیات بی اهمیت بودند.

این فرقه را عده ای از علما دو فرقه جدا و عده ائی همان می دانند. اصل مطلب این فرقه این است که این سخنان مکتب بسیار به هم نزدیک است که تفکیک از هم خالی از مشکل نیست : نتیجه هر دو فلسفه تقریبا مشابه و یکی است .

اصل اختلاف این دو فرقه این است که شکاکیان کمی معتدل تر از کلبیون می باشد.

مكتب شكاكين

پیرون و گورگیاس ار موسسان و سران مکتب شکاکین هستند. این مکتب خدا را فکر میکردند. و به نوعی می توان گفت فلسفه فرار پذیرند. تعلیمات این فرقه بیشتر برای طبقه فقیر جامعه بود. چون اکثر این افراد در آداب و رسوم ادب را رعایت نمی کردند به همین جهت این فلسفه را نمونه قدیمی از حکومت طبقه فقرا شمرده اند.

کلیه امتیازات رایج حیات اجتماعی یونان را مورد انتقاد قرار داده اند. غنی و فقیر ، اعیان و اشراف و آزاد مرد و برده همه کاملا با هم مساوی هستند.پاورپوئینت ppt در موردآشنائی با افکار و عقاید اپیکور ، شکاکین ،کلبیون، رواقیون ،سیسرون و سنکا

از نظر شکاکین جامعه :

مكتب رواقي

بعد ار کلبیون گروه معتدل تری بنام رواقیون در صفحه ظاهر شد. موسس این مکتب زنون می باشدبه دلیل اینکه محل درس وی ایوان سر پوشیده بوده و در عربی به ایوان سر پوشیده رواق کفته می شود به این افراد رواقی می گفتند.

رواقیون با واقیعات سیاسی هماهنگ تر بودند.

به پیروی از تحول و کشور گشائی فیلیپ و اسکتدر در یونان رواقیون از 2 اصل حمایت می کردند:

1 – انسانها را اعضای جامعه یگانه جهانی می دانستند

2- همسان و برابر بودن افراد برایشان مهم بوده

ضمن اینکه اظهار می داشتند سعادت انسان در سازگار ی با طبیعت می باشد.و افراد سازگار را خردمند می دانستند.

مكتب سيسرون

وقتی رومیان در سال 146 پیش از میلاد بر یونان فرمانروا شدند ا زمیان همه مکاتب فلسفی که در آن سرزمین با یکدیگر به ستیز سر گرم بودند آراء رواقیان را بیشتر پسندیدند . بسیاری از رومیان اهل معرفت به آیین رواقی دل بستند و در پرورش آن کوشیدند یک از آن کسان سیسرون بود. او نامدارترین خطیب رومی به شمار می رفت و چون از قشر پایین طبقه اشراف برخاسته بود به فضیلت سازمان ها و نهادهای سیاسی کهن روم عقیده استوار داشت. سیسرون به سال 106 پیش از میلاد مسیح به دنیا آمد و 43 سال قبل از تولد مسیح از دنیا رفت.پاورپوئینت ppt در موردآشنائی با افکار و عقاید اپیکور ، شکاکین ،کلبیون، رواقیون ،سیسرون و سنکا

تقدم قانوني

اصل اساسی تفکر سیاسی سیسرون همان عقیده رواقیون به قانون و حقوق طبیعت است بدین معنی که سراسر کائنات ، از جاندار و بیجان ، پیرو یک قانون یا مجوعه قوانین است.چیزهای بیجان به حکم ضرورت و جانداران از روی غریزه و آدمیزادگان به رهبری خرد وابسته به این قانون اند.

در این باره همگان متفق اند که قانون برای رستگاری و ایمنی شهروندان ، برای نگهبانی دولت ها ، و برای تامین آرامش و خوشبختی انسان ها ابداع شده اند.و هنگامی که یک عده ای از این دستور ها و سرمشق ها ، با شرایطی که ذکر شد ، آماده و به معرض اجرا گذاشته شدند بدیهی است که مردم آنها را ( قوانین کشور ) نامیدند.

قانون ساخته و پرداخته فکر بشر نیست و قانون چیز ازلی است که به علت آن مصلحت یا حکمتی در امر و نهیش نهفته است بر دینا و مافیا حکومت می کند.

دعوی دین و دولت

عقاید رواقیان به صورت : 1- مستقیم : فیلسوفی چون سنک 2- غیر مستقیم : سسرون در روم گسترش یافت و مردم روم برابری مسیحیت را پذیرفتند و امپراطوری روم بنابر مصلحت مسیحیت را به عنوان مذهب رسمی خود اعلام کرد.

این دین بیشتر به رستگاری اخروی تاکید داشت ونسبت به فرمانروایان دنیوی وظیفه ای را نگفته بود.همین مسئله موجب اختلاف قدرت به دست روحانیون و یا غیر روحانیون شد.با این حال مسیحیت دگرگونی بزرگی در زندگی معنوی پیروانش بوجود آورد.

فرق اساسی عقاید سنکا و سیسرون

سیسرون : روزهای طلائی جمهوری امکان دارد بار دیگر تکرار شود. اما سنکا چنین اعتقادی نداشت.

سنکا : نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی بسیار بد بین بود.پاورپوئینت ppt در موردآشنائی با افکار و عقاید اپیکور ، شکاکین ،کلبیون، رواقیون ،سیسرون و سنکا

سنکا نظری نسبت به حکومت مطلقه یا غیر مطلقه ندارد بلکه بحث او در رابطه با مرد خردمند حکومت است که نباید کناره گیری کند مرد خردمند و نیک و لو اینکه قدرت سیاسی نداشته باشد باز هم میتواند به جامعه خدمت کند.

سنکا روم قدیم را دوره طلائی می داند که مردم شاد و معصوم بودند و به گناهی آلوده نشده بودند به همین دلیل به قانون احتیاجی نداشتند. اما از زمانی که میل به تملک پیدا کردند. حرص و ثروت اندوزی فزونی گرفت.

سنکا خواستار تحقیر و رد ثروت نیست بلکه اعتقاد داشته عناصر حکومت ، قانون و مالکیت در درجه دوم هستند

چگونه رژیم های سیاسی بعضی از دستگاه های روحانی را علنا بر انداختند؟

این قدرت های سیاسی برای خود شعار و ایدوئولوژی خاصی مطرح کرده اند و جانشین مذهب گذاشته اند که قوی تر از شعارهای مذهبی است.

وفادار ی مردم به قدرت سیاسی و روحانی :

در مسائل روزانه اتفاقاتی رخ میداد که مردم بین دستور قدرت و روحانی به اختلاف بر می خوردند که کدام را انتخاب کنند. احترام به قانون مهم بوده اما در جایی که دستور خدا باشد. اگر بین قانون و دین به اختلاف بر می خوردند دستور خدا مقدم تر بوده. اما باز تضاد ، درگیری بوجود می آمد دین که دستور خداست زمامدار که فرستاده خداست اما حالا حرف زمامدار که فرستاده خداست با حرف خود خدا مغایر است. یک انسان عادی باید چه کند.!

پاورپوئینت ppt در موردآشنائی با افکار و عقاید اپیکور ، شکاکین ،کلبیون، رواقیون ،سیسرون و سنکا

 


مبلغ قابل پرداخت 27,960 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1090

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما