مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 277
  • بازدید دیروز : 2122
  • بازدید کل : 13097712

پاورپوئینت PPT آشنایی با قاره اروپا - 17 اسلاید


پاورپوئینت PPT آشنایی با قاره اروپا - 17 اسلاید

پاورپوئینت PPT آشنایی با قاره اروپا 

شامل 17 اسلاید

به همراه تصاویر مربوطه

سطح دانش آموزی

 

قسمتی از متن پاورپوئینت PPT آشنایی با قاره اروپا

آشنايي اوليه

اروپا یکی از کم وسعت ترین قاره های جهان است و در منطقه ی معتدل قرار گرفته است

قاره ی اروپا را می توان دنباله ی قاره ی پهناور و مرتفع آسیا دانست. به همین جهت، برخی از جغرافیدان ها دو قاره ی آسیا و اروپا را یک قاره دانسته و آن را اوراسیا گفته اند. با این حال، رشته کوه اورال به عنوان یک مرز طبیعی، این دو قاره را از یک دیگر جدا می کند. در قاره ی اروپا سه شبه جزیره مهم وجود دارد:

۱.اسکاندیناوی

۲.بالکان

۳.ایبری

تاريخچه قاره اروپا

اروپا در طول تاریخ شاهد جنگ ها فراوان بوده است. جنگ های جهانی اول و دوم در این قاره به وقوع پیوسته است. جنگ بین انگلیس و فرانسه، جنگ های صلیبی و … همه مربوط به قاره اروپا هستند. انقلاب های فراوانی نیز در این قاره رخ داده اند. از جمله می توان به انقلاب فرانسه، انقلاب صنعتی، رنسانس و … اشاره کرد. اروپا را می توان مهد هنر و مد دانست. فرهنگ مردمان این قاره بسیار بالاست و می توان گفت غنی ترین و کامل ترین فرهنگ ها و هنرها از این قاره به همه دنیا بسط داده شده اند.

بسیاری از هنرمندان در این قاره به دنیا آمده و در آنجا رشد کرده اند. اروپا منطقه ای کامل و پربار از نظر تاریخی، فرهنگی، هنری و گردشگری است.

قاره اروپا شاهد جنگ های فراوانی همچون جنگ های جهانی اول و دوم بوده است. انقلاب ها و جنگ ها باعث تغییرات اساسی در اروپا و مردم و فرهنگ آن شده اند.

بسیاری از مدهای جهان از اروپا شکل گرفته است. اروپا ارزش بسیاری در تاریخ هنر و مد امروز دارد. یونان باستان از صدها شهر تشکیل شده بود. از قرن ۸ قبل از میلاد، یونانی ها آغاز به ساخت شهرهای جدید در اطراف مدیترانه کردند و سرانجام قاره اروپا به شکل امروزی در آمد.

افرادی که از قاره اروپا دیدن می کنند، می توانند طعم تاریخ غنی را به خوبی بچشند. برخی از پادشاهان قدیم این قاره، بسیار بی رحم بودند. تعدادی از آنها دیپلماتیک بودند. همه این تفاوت ها، باعث جذابیت بیشتر این قاره شده اند.

آب و هوا

اروپا در منطقه ی معتدل کره ی زمین قرار دارد. به همین دلیل ، بیابآن های گرم و خشک، باران های سیل آسا و نواحی یخ بسته ی وسیعی در آن دیده نمی شود. به نقشه ی انواع آب و هوا در اروپا توجه کنید:

* باریکه ای از شمال اسکاندیناوی و ایسلند در آب و هوای قطبی دارند.

* سوئد و فنلاند و شمال شرق اروپا و آب و هوای سرد دارند. در این ناحیه ، زمستان های سرد و طولانی با بارش سنگین برف همراه است . تابستآن های این منطقه کوتاه و خنک است.

پوشش گياهي

با توجه به گوناگونی آب و هوا ، نوع پوشش های گیاهی در اروپا متفاوت است. به نقشه ی پوشش گیاهی اروپا توجه کنید. آیا جنگل ها و چمن زارها در اروپا وسعت زیادی دارد؟ تقریباً اروپا را جنگل پوشانده است. باران و رطوبت کافی و خاک مساعد موجب شده است که مناظر طبیعی زیبایی در این قاره به وجود بیاید.

جمعيت

به علت وجود شرایط طبیعی مساعد در این قاره ، یعنی وجود جلگه های پهناور، رودهای پرآب، آب و هوای معتدل و ریزش باران کافی، همچنین به خاطر توسعه ی علم و صنعت، امکان کار و فعالیت اقتصادی در اروپا به خوبی فراهم شده است.به همین دلیل در بیشتر بخش های این قاره جمعیت متراکم است.

وضعیت اقتصادی

قاره ی اروپا دارای منابع زیرزمینی از قبیل معادن زغال سنگ و نفت (در دریای شمال) است اما این منابع نمی تواند پاسخ گوی صنایع عظیم این قاره باشد.

از این رو، اروپا برای ادامه ی حیات صنایع خود به منابع معدنی و مواد اولیه ی کشورهای دیگر نیاز دارد و وارد کننده ی این مواد است. در گذشته ، کشورهای اروپایی برای برآوردن نیاز خود به استعمار قاره های دیگر روی می آوردند.

امروزه اروپا با استفاده از علم و فناوری جدید توانسته است از بزرگ ترین مناطق صنعتی جهان باشد. کالاهای صنعتی کشورهای چون آلمان، انگلستان و فرانسه به سراسر جهان صادر می شود.

مکان های دیدنی قاره اروپا

انتخاب یک مکان زیبا و خاص در اروپا سخت است. تقریبا همه جای این قاره سرسبز زیباست. سیسیل، جزایر اسکاتلند، رشته کوه های آلپ سوئیس، خود سوئیس، پاریس، آمستردام، برلین و … مکان های بسیار زیبایی برای گردش و تفریح هستند. همه گردشگرانی که از این مکان ها دیدن می کنند، بدون شک محو زیبایی ها طبیعی و ساخته بشر آنها می شوند. ونیز از جمله شهرهایی است که هنگام مسافرت به قاره اروپا، باید از آن دیدن کرد. خانه هایی که روی آب بنا شده اند و رفت و آمد با قایق بین خانه ها از جمله جذابیت های این شهر هنر است.


مبلغ قابل پرداخت 29,255 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1021

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما