مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2076
  • بازدید دیروز : 3600
  • بازدید کل : 13090814

تحقیق بررسی مشکلات تراکم جمعیت کلاس و راهکارهایی جهت تسلط بر فضای کلاس


تحقیق بررسی مشکلات تراکم جمعیت کلاس و راهکارهایی جهت تسلط بر فضای کلاس

تحقیق بررسی مشکلات تراکم جمعیت کلاس و راهکارهایی جهت تسلط بر فضای کلاس در قالب فایل ورد (قابل ویرایش) و در 12 صفحه تهیه شده است.

 

فهرست بررسی مشکلات تراکم جمعیت کلاس و راهکارهایی جهت تسلط بر فضای کلاس 

فهرست

چکیده:2

مقدمه:3

اول: تراكم زياد جمعيت دانش‌آموزان يك كلاس... 4

دوم: كاهش زمان زنگ كلاس... 5

ویژگیهای کلاسهای شلوغ.. 6

راهکارهایی جهت تسلط کامل بر فضای کلاس و مدیریت آن.. 8

راههاي ايجاد تمركز حواس بطورخلاصه عبارتند از:9

نتیجه گیری:11

منابع:12

 

قسمتی از متن بررسی مشکلات تراکم جمعیت کلاس و راهکارهایی جهت تسلط بر فضای کلاس 

چکیده:

هرمعلميبراياينكهبتواندتدريسيموفقيت‌آميزداشتهباشدوكلاس درس را به نحو شايسته‌اي مديريت كند ، یکی از معضل هایی که گاهی در مدارس صورت میگیرد قرار گرفتن تعداد زیادی دانش آموز در یک کلاس میباشد و این خود یکی از موارد مهم و ضروری در امر یادگیری می باشد که به نوبه ی خود میتواند تاثیر زیادی را در روند یادگیری ایجاد نماید. من در این گزارش به بررسی این مهم پرداخته ام.

مقدمه:

تعداد کم دانش آموزان در یک کلاس، در برابر با کلاسهایی با دانش آموزان بیشتر نیز در این کشور تأثیری نداشته است و فقط در یکی از طرحهای پژوهشی مشاهده شد که کلاسهای کوچک به شرط آنکه دیگر عوامل یکسان در نظر گرفته شوند و برخی موازین مورد توجه قرار گیرد عمدتا برای دانش آموزان کم سن و سال تر گروههای اقلیت قومی مفیدترند.

در این قبیل کلاسها، با توجه به آنکه احتمال پرت شدن حواس دانش آموزان کمتر است و معلمان فرصت بیشتری برای توجه به تک تک شاگردان و دادن تکالیف مشخص به آنان و بررسی نتایج کارهایشان را دارند؛ دانش آموزانی که به توجه بیشتری نیاز دارند، از بازده بالاتری برخوردار خواهند شد.

به اعتقاد محققان عوامل مختلفی در ازدیاد بازده درسی دانش آموزان تأثیر دارد که از آن جمله می توان شرایط خانوادگی و وجود کانون گرم خانواده، توانایی معلمان برای برقراری رابطه مناسب با دانش آموزان، وجود فرهنگی که در آن بر ارزش علم و معلومات تأکید می شود و امکانات کمک درسی مناسب، همگی در بالا بردن بازده دانش آموزان تأثیر دارد.

بنابراین بسیار ضروری است تا برنامه ریزان سطوح بالاتر در آموزش وپرورش به این نکته توجه جدی نمایند

 توجه به اين دو عامل به خصوص براي دانش‌آموزان به دلايلي، بسيار ضروري به نظر مي‌رسد:


اول: تراكم زياد جمعيت دانش‌آموزان يك كلاس

تعداد دانش‌آموزان يك كلاس كه از حد معين بگذرد روش تدريس مناسب و آرامش كلاس را زايل مي‌كند و مدام محيطي آلوده به شلوغي را ايجاد مي‌كند و معلمان گاهي بايد وقت زيادي را جهت آرام كردن و برطرف كردن مشاجره و جنب و جوش دانش‌آموزان صرف كنند و در اين ميان انرژي زيادي را براي تدريس كارآمد و موفق از دست مي‌دهند. نمي‌توان از معلمان خواست با هر بهانه‌اي كه شده كلاس‌هاي انبوه را اداره كنند و انتظار داشته باشيم كه با هنر معلمي خودشان كلاس را اداره و كنترل كنند چون اين در واقع پاك كردن صورت مساله است. كنترل و اداره كلاس شرايط خاص خود را دارد و گاهي چندان ربطي به توانايي و هنر مديريت و معلمي ندارد بلكه بيشتر مربوط به پرجمعيتي كلاس و... است. اگر اين شرايط مهيا نشوند مديريت و كنترل كلاس با مشكلاتي روبه‌رو خواهد شد كه معلمان بيشتر از همه قرباني آن مي‌شوند اگر چه دقيقا نمي‌توان گفت تعداد دانش‌آموزان يك كلاس استاندارد چقدر بايد باشد اما بيشتراز ١٥ نفر كلاس را با مشكلاتي روبه‌رو مي‌سازد. هر چه تعداد دانش‌آموزان يك كلاس در حد تعادل باشد اجراي روش تدريس و ارزيابي آسان‌تر و مطلوب‌تر است و اين گامي مهم و ريشه‌اي است در روند يك تعليم و تربيت سازنده.

در واقع جمع كردن تعداد زياد دانش‌آموزان در يك كلاس آن هم با وجود انرژي و تحرك و جنب‌ و‌ جوش و اختلاف سلايق بين دانش‌آموزان با بهانه كمبود فضاي آموزشي اگر چه تا حدودي در صرفه‌‌جويي هزينه‌ها موثر است اما مشكلات وهزينه‌هاي فراوان در زمينه آموزش و پرورش ايجاد مي‌كند. بايد با تلاش بيشتر و مديريت قوي‌تر و مصمم‌تر جلوي تراكم و شلوغي دانش‌آموزان در يك كلاس گرفته شود و اجراي اين كار در دراز مدت آثار مثبت خود را نشان مي‌دهد. شايد دليل ما براي انبوه و تراكم دانش‌آموزان در يك كلاس همان صرفه جويي در بودجه و كم كردن هزينه‌ها باشد اما همان‌طور كه بيان شد تراكم زياد در يك كلاس بعدها آثار تخريبي به مراتب بيشتري دارد و آن زمان مجبور به هزينه‌هايي مي‌شويم براي حل مشكلاتي كه قبلا مي‌توانستيم از وقوع آنها جلوگيري كنيم پس بهتر است كه از همان اوايل هزينه شود تا بعدها در روند آموزش و پرورش شاهد هزينه‌هاي گزاف ديگري نباشيم.


دوم: كاهش زمان زنگ كلاس

تقريبا كمترين زمان براي آموزش دانش‌آموزان مدرسه حدود ٨٠ تا ٩٠ دقيقه است و با توجه به طولاني بودن زمان و اينكه يادگيري تا مدت زماني گيرايي دارد پس اين مدت زمان كوتاه‌تر شود. اداره و آموزش دانش‌آموزان حدودي دارد و حتي با به‌كار‌گيري بيشترين هنر تدريس باز هم طولاني بودن زمان زنگ كلاس سبب كاهش كارايي تدريس و يادگيري مي‌شود. بعضي دانش‌آموزان در نظم كلاس اختلال و بي‌نظمي به وجود مي‌آورند. حتي اگر نگاهي به روش‌هاي تدريس موفق بيندازيم اجراي مدت زمان تقريبا بيشتر از يك ساعت نيست!!!.


مبلغ قابل پرداخت 6,479 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1682

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما