مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2234
  • بازدید دیروز : 3600
  • بازدید کل : 13090972

اقدام پژوهی بررسي عوامل موثر بر بد خطي دانش آموزان مقطع ابتدايي


اقدام پژوهی  بررسي عوامل موثر بر بد خطي دانش آموزان مقطع ابتدايي

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه:1

اهميت و ضرورت تحقيق:1

نقش و اهميت دوره ابتدائي:2

يادگيري:3

عوامل مؤثر بر يادگيري:3

1)آمادگي:3

2) تجارب گذشته:4

3) موقعيت هاي يادگيري:4

4) فعاليت يادگيرنده:4

5) محرك:4

6) روابط كل و جزء:5

7) انگيزه و هدف:5

8) تمرين و تكرار:5

9) روش تدريس معلم:5

نقش معلمان ابتدائي در آموزش صحيح نوشتن:6

مهارتهاي پيش از نوشتن:7

زبان نوشتاري و ناتواني هاي يادگيري:7

جدول مشكلات رفتاري:8

خلاصه و نتيجه گيري:9

 

 

مقدمه:

شايد يكي از قديمي ترين ابزارهاي ارتباطي كه انسانها ساخته اند قلم باشد نوشتن يكي از مهارتهاي است كه آدمي را از ساير گونه ها متمايز گردانيده است و در تمام مطالعات رشد و تحول مربوط به انسان به مثابه مرحله اي از تكامل او متكامل گرديده است.

در نوشتار حروف، صداها، و كلمات، اعداد و ارقام در قالب علامت ها و تصاوير نمادين ظاهر مي شوند معاني را تداعي مي كنند نمادها در هر مليت و فرهنگي شكل خاص دارند و خط آن مردم را شكل مي دهند.

خط ارمغان گرانقدر تاريخ است و در زبان فارسي، خط فارسي ارزشي دو چندان دارد زيرا يك هنر فرهنگي شناخته شده است.

خط و نوشتن عالي ترين و پيچيده ترين شكل ارتباط است و در سلسله مراتب مهارتهاي زبان آموزشي آخرين مرحله اي است كه آموخته مي شود و در حكم يكي از مراحل تكامل انسان مي باشد آموخته هاي بنيادي و تجار مفيد مهارتهاي زباني در گوش دادن، سخن گفتن و خواندن در واقع پيش نيازي براي نوشتن محسوب مي شود.

 

اهميت و ضرورت تحقيق:

يكي از هدفهاي مهم و اساسي آموزش و پرورش در دوره ابتدايي پرورش مهارت و توانائي دانش آموزان در خواندن و نوشتن مي باشد تا بتواند به طور مناسب با ديگران ارتباط برقرار كند طبيعي است كه هر چه بتوانيم درصد بيشتري از دانش آموزان را در اين زمينه پرورش دهيم از مشكلات آنها جهت رسيدن به اين اهداف بكاهيم در واقع به يكي از هدفهاي اساسي آموزش و پرورش دست يافته ايم.

اولين مشخصه اي كه مورد بازبيني در كلاس قرار مي گيرد و به عنوان مهارت تحصيلي دانش آموز شناخته مي گردد خط دانش آموز است دراكثر مواقع خط دانش آموزان ميزاني براي سنجش آني از پيشرفت تحصيلي آنها مي كاهد اما بايد توجه داشت توانايي دانش آموزان در خوانا نويسي و رسا نويسي نه تنها در بيان افكار، ايجاد ارتباط و رساندن معلومات مهم است بلكه در پيشرفت تحصيلي آنها نيز به همان اندازه اهميت دارد.

 

نقش و اهميت دوره ابتدائي:

دوره ي ابتدائي يكي از مهمترين دوره هاي تحصيلي است كه در رشد تربيت و تكوين شخصيت كودكان تأثير به سزايي دارد اين دوره را دوره ي تأديب خلاقيت و بروز استعدادهاي عمومي و كودكي سوم هم گفته اند و در ايران معمولاً گروه سنين 6 الي 10 ساله را شامل مي شود. اين سطح از آموزشي به نام هاي (تعليمات ابتدائي)، تعليمات اجباري و آموزش همگاني و عمومي خوانده شده است.

دوره ابتدائي در رشد مفاهيم و معاني اموري كه كودك در زندگي روزمره با آنها سروكار دارد نقش مهمي را بازي مي كند.

نظر به اهميت دوره ابتدائي از نظر تأثير نهايي و چشمگير آن در رشد و توسعه فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي جوامع كنوني، صاحب نظران علم اقتصاد آموزش و پرورش و علوم تربيتي و مديريت آموزشي سرمايه گذاري در اين دوره را به منظور تعميم آموزشي همگاني و رشد ابعاد وجود كودكان بهترين سرمايه گذاري مي داند و مي توان توفيق در اين زمينه را از شاخص هاي مهم رشد و توسعه هر كشور دانست.


يادگيري:

براي يادگيري تعاريف گوناگوني ارائه شده است و اكثر مردم وبسياري از معلمان يادگيري را عبارت از كسب اطلاعات معلومات يا مهارت خاصي مي داند. عده اي يادگيري را تغيير در رفتار قابل مشاهده و اندازه گيري و بعضي ديگر يادگيري را كسب بينش هاي جديدي يا تغيير در بينش هاي گذشته مي دانند اما در تعريفي كه هيلگارد و مارگوئيز ارائه شده است به نظر كاملترين تعريفي است كه در كسب روانشناسي از آن ياد شده است.

يادگيري يعني فرآيند ايجاد تغييرات نسبتاً پايدار در رفتار بالقوه ي يادگيرنده، مشروط به آن كه اين تغيير بر اثر تجربه رخ دهد.

 

عوامل مؤثر بر يادگيري:

بررسي تمام عوامل مؤثر بر يادگيري امكانپذير نيست در اينجا فقط به چند عامل در يادگيري دانش آموزان مؤثر است و مي توانيم آنها را تأثير گذار آشكار و روز يادگيري دانش آموزان بر شمرد ذكر كرد.


مبلغ قابل پرداخت 18,554 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 2280

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما