مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1090
  • بازدید دیروز : 3661
  • بازدید کل : 13107206

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم تجربی را نسبت به درس زمین شناسی علاقه مند کنم 18ص


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم تجربی را نسبت به درس زمین شناسی علاقه مند کنم 18ص

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه. 1

اهداف اقدام پژوهی حاضر. 3

توصیف کیفی وضعیت موجود و تشخیص مسئله. 3

شاخصهای کمی وضعیت موجود. 4

گردآوری اطلاعات (شواهد1)5

تجزیه و تحلیل مسئله. 7

راه حلهای پیشنهادی... 7

انتخاب راه حلها9

اجرای راه حلها و نظارت بر آن.. 10

اصلاح راه حل و تعدیل آن.. 11

گردآوری اطلاعات (شواهد2)11

توصیف وضع مطلوب... 12

توصیف کیفی وضع مطلوب... 12

شاخصهای کمی وضع مطلوب... 13

ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تبیین اعتبار16

نتایج.. 17

پیشنهادات... 17

منابع و مآخذ.. 18

 

 

مقدمه

اثری که پیش رو دارید تحت عنوان میزان علاقه مندی دانش آموزان نسبت به درس زمین شناسی می باشد. علاقه در لغت به معنای دوست داشتن است که شرط لازم برای انجام هر کاری است. همه می دانیم که هرچه میزان علاقه در کاری بیشتر باشد انسان موفق تر خواهد بود. چرا که رمز موفقیت و نیروی محرکه آن علاقه می باشد.

اما ناگفته نماند کم نیستند انسانهایی که بدون علاقه هم موفقند چه بسا دانش آموزانی که نسبت به درسی بی علاقه بوده اما موفق به اخذ نمره عالی از آن درس شده اند که ممکن است یکی از موارد زیر علل آن باشد:

1. رقابت با دوستان و شاگر ممتاز شدن

2. قبولی در کنکور

3. فشارهای وارده از سوی والدین

4. دوست داشتن معلم مربوطه و ...

اما در اینجا کسب موفقیت با اکراه مورد نظر نیست بلکه موفقیتی قابل تقدیر است که علاقه آن را به آن سمت سوق دهد نه سایر عوامل.

وقتی کاری بر پایه علاقه بنا شود موارد زیر را به دنبال خواهد داشت:

1. انسان آن کار را با لذت به انجام می رساند.

2. درصد موفقیت انجام هرکاری ارتقا می یابد.

3. بازار ابتکارات رونق می گیرد.

4. اثرهای زیبا خلق می شود.

5. بطور معجزه آسایی استعدادها شکوفا می شوند.

6. خلاقیت به طور شگفت انگیزی بروز می کند.

7. انگیزه برای انجام کارهای بعدی ایجاد می شود.

حال با مشخص شدن اهمیت علاقه در کارها باید سعی نماییم که با ایجاد آن در دانش آموزان همواره کلاسی پویا و با نشاط داشته باشیم تا بتوانیم درصدر موفقیت را ارتقاء بخشیم.

در خاتمه بر خود لازم می­دانم که از مدیر محترم مدرسه سرکار خانم پسندیده و معاون بزرگوارم خانم پورحسن که در تمام مراحل این طرح­ حامی و مشوق من بوده و همواره مرا یاری دادند سپاسگزاری نمایم.

همچنین امیدوارم همکاران ارجمندم خانم­ها ابطحی و قربانی که با وجود فشار جلسات پایانی سال با گذشت و ایثار ساعات تدریس با ارزش خود را در اختیار اینجانب گذاشتند مراتب سپاس و قدردانی مرا بپذیرند. و از دختر عزیزم که بدون کمک و همکاری او این اثر به انجام نمی­رسید کمال تشکر را می­نمایم و با سپاس فراوان از خانم گلناز حسینی دانش­آموز مهربانم که رابط خوبی بین من و دانش­آموزانم بوده و زحمات فراوانی را متحمل شدند.

بالاخره با عرض سپاس نسبت به همه­ی دانش پژوهانی که کاستی­ها و ناراستی­های این اثر را بیان خواهند داشت و مرا در اعتلای اثرهای بعدی آن یاری خواهند نمود.

راضیه شفیعی

خرداد ماه 1395

 


اهداف اقدام پژوهی حاضر

الف) هدف کلی: ایجاد انگیزه و علاقه دانش­آموزان سوم تجربی نسبت به درس زمین شناسی

ب) هدف­های جزئی

1- ایجاد انگیزه در فعالیت­های فردی و گروهی

2- ایجاد اعتماد به نفس

3- ایجاد رقابت سالم

4- دانش­آموز محوری جایگزین معلم محوری

5- تبدیل کلاس به کلاسی پویا و با نشاط

 

توصیف کیفی وضعیت موجود و تشخیص مسئله

اینجانب راضیه شفیعی با مدرک لیسانس علوم اجتماعی در سال تحصیلی 95- 94 برای سومین بار به عنوان دبیر زمین شناسی مدرسه حانیه صرم یکی از روستاهای بخش کهک استان قم انتخاب شدم مهمترین دلیل انتخابم به عنوان دبیر زمین شناسی کمبود نیروی انسانی در منطقه کهک بود.

از همان ابتدا با اولین جمله ای که دانش آموزم پرسید متوجه بی رغبتی آنها نسبت به این درس شدم «خانم ما را خیلی از درس زمین شناسی ترساندند آیا اینطور است؟»

از آنجایی که ارتقای سطح یادگیری دانش­آموزان مهمترین دغدغه­ی ما معلم­هاست تنها تلاشم کسب قبولی و موفقیت دانش­آموزان همانند سالهای گذشته در این درس بود. لذا پس از گروه بندی از آنها خواستم که درس را بخوانند و به صورت کنفرانس ارائه دهند و هر کجا مشکلی داشتند از من بپرسند. (دانش­آموز محوری)


مبلغ قابل پرداخت 18,554 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 2414

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما