مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 745
  • بازدید دیروز : 5020
  • بازدید کل : 13103200

کارآموزی کمیته امداد (کارآموزی حسابداری در کمیته امداد)


کارآموزی کمیته امداد (کارآموزی حسابداری در کمیته امداد)

کارآموزی کمیته امداد (کارآموزی حسابداری در کمیته امداد)

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: آشنایی با محل کارآموزی

خلاصه اي از تاريخچه تشكيل كميته امداد امام خميني (ره). 2

اهداف و وظايف كميته امداد امام. 2

ساختمان اداره كل كميته امداد امام خميني (ره) استان قم.. 3

واحد كارآموزي.. 3

اساسنامه امداد5

 

فصل دوم: آشنایی حسابداری در امداد

دوره مالی.. 13

تفكيك حسابها13

1) گروه حسابها13

2) حسابهاي کل.. 14

3) حساب معین.. 14

4) حسابهاي تفصیلی.. 15

5) مراکز هزینه. 16

6) ثبتهاي انتظامی.. 16

 

فصل سوم: آشنایی با حسابداری در برنامه همکاران سیستم

تاريخچه مختصري از شركت حسابداري همکاران سیستم.. 19

ساختار حسابها در نرم افزار همكاران سيستم كميته امداد امام (ره). 20

اهداف مورد نظر در طراحی و تدوین حسابهاي کمیته امداد در برنامه همكاران سيستم.. 20

مشخصات روشهاي ثبت حسابداري.. 21

مندرجات روشهاي ثبت حسابداري.. 22

الف

ثبتهاي حسابداري امداد در برنامه همكاران سيستم.. 23

1. ثبت درآمدهاي مأموريتي.. 23

الف) نحوه ثبت منابع دولتي.. 24

ب) نحوه ثبت منابع امدادي – درآمدها24

نحوه ثبت هزينه هاي عملياتي و جاري امداد. 26

صدور سند و نحوه ثبت در سيستم حسابداري امداد. 27

فرايند صدور سند حسابداري در امداد و كنترلهاي داخلي مربوطه. 27

1. اسناد درآمدي.. 27

2. اسناد هزينه هاي اداري – تشكيلاتي و عمليات جاري.. 28

3. تنخواه گردان.. 35

4. حقوق و دستمزد. 38

5. كنترل وجوه نقد و صورت مغايرت... 39

آشنايي با سيستم حسابداري همكاران سيستم

1. سيستم انبارداري همكاران سيستم.. 40

2. آشنايي با سيستم انبارداري دولتي.. 44

3. آشنايي با اطلاعات پايه. 46

4. بستن سال مالي.. 86

5. نتيجه گيري.. 90

6. پيشنهادات... 92

 

خلاصه اي از تاريخچه تشكيل كميته امداد امام خميني (ره)

سابقه شكل‎ گیری و پی‎ ریزی تشكیلات این نهاد به سال های قبل از پیروزی انقلاب و حدوداً سال 1342 بر می گردد كه تعدادی از انقلابیون اول نهضت اسلامی كه در زمره ‌همراهان و همرزمان حـضرت امام خمینی (ره‌) قرار داشتند و بعضاً مـسئولین فعلی این نهـاد می باشند ، از طرف مـعظم له مـأموریت رسیدگی به‌ خـانواده زندانیـان سیاسی، نیازمندان مبارزین را به عهده داشتند.

اقدامات حمایتی و امدادی این بزرگان خصوصاً در زمان اوج ‎گیری انقلاب اسلامی یعنی سال های 1356 و 1357 كه مبارزات امت مسلمان به اوج خود رسید و اعتصاب و تحصن همه جا را فرا گرفت‌، با حمایت گسترده و فراگیر از اعتصابیون و خانواده ی زندانیان سیاسی و نیازمندان جامعه سیر صعودی یافت.

با پیروزی انقـلاب شكوهمند اسلامی و آغـاز فعالیت مجـدد بخش های اداری ، اقتصادی و فرهنگی كشور، لـزوم حـمایت از نیازمندان در صـدر برنامه‎های نظام قرار گرفت و دقیقاً 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به عنوان دومین نهاد انقلابی در تاریخ 14 اسفند ماه 1357 ، كمیته امداد امام‌ ، با صدور حكم پرخیر و بركت و تاریخی حضرت امام خمینی‌(ره‌) برای مدت نامحدود، به منظور تحقق بخشیدن به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه در حمایت و امداد محرومان و مستضعفان و خودكفا كردن آنان‌، تأسیس گردید.

 

اهداف و وظايف كميته امداد امام

كميته امداد امام خميني‌، با هدف ياري نمودن محرومان و مستضعفان‌، امداد درماندگان و آسيب ديدگان و خودكفا كردن محرومان تشكيل ‌يافته است‌.

وظايف امداد امام براساس ماده شش اساسنامه عبارت است از :

1- بررسي و شناخت انواع محروميت‌هاي مادي و معنوي نيازمندان و تبيين و تأمين نيازهاي حمايتي، معيشتي، فرهنگي و ارتقاي سطح زندگي آنها در حد امكان و شناسايي افراد و خانواده‌هاي لازم الحمايه در شهر و روستا و عشاير.

2- بررسي و ارايه‌ي پيشنهاد خط مشي‌ها، سياست‌هاي اجرايي، طرح‌ها، برنامه‌ها و روش‌هاي مناسب براي رفع‌محروميت‌هاي نيازمندان درابعادمختلف به‌مراجع ذيربط و انجام اقدامات وپيگيري‌هاي لازم جهت تحقق‌آنها‌.

3- فراهم آوردن امكانات لازم به منظور خود اتكاء نمودن افراد و خانواده‌هاي تحت حمايت و ساير نيازمندان از طريق ايجاد اشتغال، اعطاي وام، آموزش‌هاي فني و حرفه‌يي و ارايه‌ي خدمات لازم در حد امكان.

4- ايجاد تسهيلات لازم جهت ارايه‌ي خدمات بهداشتي و درماني و اقدام به بيمه‌هاي درماني و اجتماعي اقشار آسيب پذير در حد امكانات و چارچوب قوانين و مقررات مربوطه.

5- پرداخت مستمري (كمك‌هاي نقدي و غيرنقدي،‌ اعطاي قرض الحسنه ضروري، كمك به تعمير و تهيه‌ي مسكن، ازدواج و جهيزيه‌ي نيازمندان).

6- ارايه‌ي خدمات فرهنگي به افراد و خانواده‌هاي نيازمند و انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و آموزشي و تأمين وسايل آموزشي و كمك آموزشي لازم و تعميق باورهاي ديني.

7- حمايت موردي از افراد و خانواده‌هاي نيازمند در برابر مشكلات ناشي از بروز حوادث و بلاياي طبيعي و غيرطبيعي.

8- ارايه‌ي خدمات مشاوره و مددكاري و حمايت‌هاي لازم حقوقي و قضايي به افراد و خانواده‌هاي نيازمند.

9- حمايت نيازمندان خارج از كشور براساس سياست‌هاي نظام جمهوري اسلامي ايران، در حد امكانات.

10- تمهيدات لازم به منظور احياي فرهنگ انفاق و ايثار،‌ نشر سنت‌هاي حسنه‌ي اسلامي و جلب و هدايت امكانات و كمكهاي مردمي خصوصاً كمك‌هاي اشخاص خير و نيكوكار و همچنين امكانات و كمكهاي بخش‌هاي دولتي و غيردولتي جهت حمايت از افراد و خانواده‌هاي نيازمند.

11- ارتباط با مؤسسات خيريه، انجمن‌ها و تشكل‌هاي عام المنفعه‌ي مردمي داخل و خارج از كشور به منظور تبادل تجربه و بهره‌گيري هرچه مطلوب‌تر از ظرفيت‌هاي بالقوه و بالفعل آنها و پرهيز از انجام كارهاي موازي و غير ضرور در جهت انجام حمايت‌هاي مادي و معنوي و تقويت و گسترش اينگونه هسته‌هاي مردمي در حد توان.

12- انجام هرگونه تكليف قانوني پس از تخصيص اعتبار لازم.

 

ساختمان اداره كل كميته امداد امام خميني (ره) استان قم

ساختمان جدید اداره كل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم در فروردین 88 کلنگ زنی شد؛ این ساختمان در 3900 متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان هزینه ساختمان و امکانات در فروردين سال 1390 به بهره برداری رسید. این ساختمان مجهز به شبکه و دیتا سنتر است.

اين ساختمان در محل خیابان امام خمینی(ره) ، خيابان آيت ا... سعيدي (روبروی بانک ملی) مي باشد كه شامل 5 طبقه بعلاوه پاركينگ است و هرطبقه به دوضلع شرقي و غربي تقسيم مي‌شود كه به ترتيب هرطبقه توضيح داده مي شود.

 

واحد كارآموزي

واحد كارآموزي كه واحد مالي مي باشد در طبقه دوم (ضلع غربي) ساختمان كميته امداد مستقر مي‌باشد كه اين واحد شامل اتاق هاي جداگانه ذيل مي باشد:

1. اتاق معاون مالی و اداری

سرپرستی این حوزه با معاون مالي و اداري مي باشد كه رابط بین مدیر ارشد و پایین می باشد و هماهنگی با واحدهای دیگر را انجام می دهد.

2. اتاق رئیس ذیحسابی و حقوق دستمزد

رئیس ذیحسابی كه نظارت بر منابع مالی را عهده دار می باشد و مسئول حقوق و دستمزد كه بر محاسبه و كنترل حقوق و دستمزد كل واحدهاي استان نظارت دارد.

3. اتاق کارشناسان مالی

که شامل چندين كارشناس مالي مي باشد كه وظيفه صدور اسناد مالی و انبارداري را به عهده دارند و روند کار حسابداری اداره را انجام می دهند و زير نظر مستقيم رئيس ذيحسابي انجام وظيفه مي نمايند.

4. اتاق صندوقدار

که وظيفه صدور چک و دریافت و پرداختها را به عهده دارد.

5. اتاق رئیس تدارکات و کارپرداز

که طبق موارد تصویب شده در شورای مدیران و یا دستور مدیر کل و معاون مالی و اداری نسبت به خرید اقلام و مايحتاج كل واحدها اقدام می نمايند.

 

«اساسنامه کميته امداد امام خمينی(ره)»

مقدمه:

کميته امداد امام خمينی (ره) در تاريخ 14 اسفند ماه 1357، هجری شمسی مطا بق با 7 ربيع الثانی سال 1399، هجری قمری با حکم تاريخی رهبر کبير انقلاب اسلامی و بنيان گذار جمهوری اسلامی ايران حضرت امام خمينی (ره) برای مدت نا محدود تشکيل گرديده است .

ماده یک :

نام(کميته ی امداد امام خمينی (ره)) در اين اساسنا مه به اختصا ر (( امداد امام )) ناميده می شود.

ماده دو :

هدف از تشکيل کميته امداد امام (ره) ارايه ی خدمات حمايتی ، معيشتی و فرهنگی برای نيازمندان و محرومان داخل و خارج کشور به منظور تامين خود اتکايی ، تقويت و رشد ايمانی با حفظ کرامت انسانی می باشد .

ماده سه :

امداد امام نهادی انقلابی و مردمی ، غير انتفايی و عام المنفعه ، دارای شخصيت حقوقی مستقل و استقلال مالی، اداری و استخدامی است که تحت نظارت عاليه ی (مقام معظم ولايت مطلقه ی فقيه) و طبق مقررات اين اساسنامه اداره می شود

ماده چهار :

مرکز اصلی امداد تهران است که می تواند در ساير نقاط کشور و يا خارج از کشور واحد هايی تاسيس کند .

ماده پنج :

امداد امام دارای تابعيت کشور جمهوری اسلامی ايران است .

دوره مالی

دوره مالی مبناي تهیه و تنظیم صورتهاي مالی اساسی کمیته امداد، یکسال مالی می باشد.

دوره مالی حسابهاي دولتی در اجراي قوانین و مقررات مربوطه (اصلاحیه مواد 63 و 64 قانون محاسبات عمومی کشور) 13 و 16 ماه تعیین شده است و پرداختهاي یک ماهه فروردین سال بعد مربوط به هزینه هاي جاري و چهار ماهه تا تیر ماه سال بعد مربوط به هزینه هاي سرمایه اي، در حسابهاي سال قبل انعکاس می یابد، لذا در بخش ارائه گزارشهاي مربوط به حسابداري دولتی، این رویه عینا رعایت و اعمال می گردد. لکن در سیستم حسابداري مالی و مبناي تعهدي کامل و در ارتباط با کلیه منابع مالی در اختیار کمیته امداد (اعم از دولتی و غیر دولتی) دوره مالی همان 12 ماه می باشد و عملیات یکساله فروردین تا اسفند ماه در دفاتر حسابداري مالی ثبت و گزارش می شوند.

تفكيك حسابها

1) گروه حسابها

در اين سيستم به دليل تفكيك كلي حسابها و مجزا بودن آنها تمامي حسابها به 18 گروه منسجم تفكيك و ثبت شده است .

تاريخچه مختصري از شركت حسابداري همکاران سیستم

همکاران سیستم یک شرکت تولیدکننده نرم‌افزار در ایران است. اين شركت در زمینه تولید و ارائه راهکارهای نرم‌افزاری برای كسب‎وكارهای متوسط و بزرگ در صنایع تولیدی، موسسات خدماتی و بازرگانی، سازمان‌های دولتی فعالیت می‌کند. همکاران سیستم در سال ۱۳۹۱ در فهرست ۴۰۰ شرکت برتر ایران قرار گرفت.

همکاران سیستم در سال ۱۳۶۶، با ۱۲۰ هزار تومان سرمایه و توسط جمعی سه نفره شامل محمود نظاری، همایون حریری و شهریار رحیمی کار خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۶۸ رسما ثبت شد. این شرکت زمانی پا به عرصه‌ی نرم‌افزارهای مالی گذاشت که رایانه‌های شخصی، به‌تازگی وارد کشور شده بود و استفاده از آن‌ها چندان رواج نداشت.

همکاران سیستم نخستین شرکت نرم‌افزاری ایران است که در سال ۱۳۷۶ سیستم‌های تحت ویندوز را با توجه به تحولات فناوری و نیاز مشتریان، به شکل سیستمی یکپارچه به بازار عرضه کرده است.

همکاران سیستم در سال ۱۳۹۲ با ۱۱۰۰ نفر نیروی انسانی و ۱۲۰۰۰ مشتری در کسب‎وکارهای بزرگ، متوسط و کوچک، بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری بخش خصوصی ایران به شمار می‌رود. این شرکت در شهریور ۱۳۹۰ وارد فرابورس ایران شده است.

 

 

 


ساختار حسابها در نرم افزار همكاران سيستم كميته امداد امام (ره)

در اين سيستم ساختار حسابها بگونه اي طراحی گردیده اند که امکان ثبت و گزارشگري اطلاعات مالی فعالیتهاي کمیته امداد (شامل ماموریتی و اقتصادي) را بر مبناي حسابداري تعهدي کامل و با استفاده از استانداردهاي حسابداري بخش عمومی(آیفک)فراهم آورده وعلاوه برتنطیم صورتهاي مالی اساسی،تنظیم انواع گزارشهاي مالی در ارتباط با فعالیتهاي کمیته را بصورت تجمیعی(ترکیبی) و یا تلفیقی امکان پذیر خواهد نمود.

ساختار حسابها بر اساس قابلیت اجرا در سیستمهاي رایانه اي مالی طراحی گردیده است. بنابراین، سیستمهاي رایانه اي مالی کمیته امداد به گونه اي انتخاب شده است که ساختار آنها با ساختار حسابهاي پیشنهادي انطباق داشته و امکان اجراي ساختار حسابهاي پیشنهادي در سیستمهاي مزبور وجود داشته باشد.

از آنجائیکه بخشی از فعالیتهاي کمیته امداد از محل منابع(اعتبارات) دولتی انجام می پذیرد و ثبت رویدادهاي مالی این فعالیتها به منظور پاسخگویی به دولت و دیوان محاسبات و سایر ارگانها و سازمانهاي دولتی می بایستی در چارچوب دستورالعملهاي حسابداري دولتی و بر مبناي حسابداري نقدي تعدیل شده انجام پذیرد، لذا می بایستی زمینه هاي لازم جهت ایجاد اطلاعات مورد نیاز حسابداري دولتی و تنظیم صورتهاي مالی و گزارشهاي مورد نظر وزارت امور اقتصادي و دارایی و دیوان محاسبات و سایر ارگانها و سازمانهاي دولتی و امکان کنترل منابع(اعتبارات) دولتی و پاسخگویی به ارگانهاي مزبور، فراهم گردد.

انجام این امر به روش زیر صورت می پذیرد:

به هنگام ثبت هر رویداد مالی مربوط به منابع(اعتبارات) دولتی بر مبناي حسابداري تعهدي کامل در سیستم اصلی حسابداري مالی کمیته امداد، جهت ثبت این رویداد بر مبناي حسابداري نقدي تعدیل شده، سند حسابداري جداگانه صادر و در سیستم فرعی حسابداري دولتی ثبت گردد.

با توجه به مطالب فوق، اطلاعات مالی کلیه منابع مالی در اختیار کمیته، اعم از دولتی و غیر دولتی، بر مبناي حسابداري تعهدي کامل و اطلاعات مالی خاص مربوط به منابع (اعتبارات) دولتی بر مبناي حسابداري نقدي تعدیل شده ثبت و گزارش می گردد.

 

اهداف مورد نظر در طراحی و تدوین حسابهاي کمیته امداد در برنامه همكاران سيستم

  • ایجاد مبانی لازم جهت تفکیک، طبقه بندي و ثبت اطلاعات مالی و در نهایت تهیه گزارشهاي مورد نیاز مدیریت و اعمال کنترلهاي داخلی.
  • ایجاد طبقه بندي مناسب و منطقی متناسب با نیازهاي صورتهاي مالی اساسی کمیته امداد و منطبق بر استانداردهاي پذیرفته شده حسابداري، بگونه اي که صورتهاي مالی مزبور به سهولت قابل تنظیم و ارائه باشند.
  • ایجاد زمینه هاي لازم جهت گزارش اطلاعات مالی کمیته امداد به تفکیک محل فعالیت شامل: دفتر مرکزي ، دفاتر استانی و شاخه ها بصورت تفکیکی و ترکیبی(تجمیعی).
  • ایجاد زمینه هاي لازم جهت گزارش اطلاعات مالی کمیته امداد به تفکیک انواع فعالیتها، انواع منابع، به صورت تفکیکی و یا ترکیبی(تجمیعی).
  • ایجاد زمینه هاي لازم جهت گزارش اطلاعات منابع دولتی کمیته امداد به تفکیک ردیف، برنامه و فصول بودجه بصورت تفکیکی و یا ترکیبی(تجمیعی).
  • ایجاد زمینه هاي لازم جهت گزارش اطلاعات منابع کمیته امداد به تفکیک داراي شرط، داراي محدودیت و بدون شرط و محدودیت، بصورت تفکیکی و یا ترکیبی(تجمیعی).
  • ایجاد زمینه هاي لازم جهت کنترل دارائیهاي ثابت کمیته امداد.
  • ایجاد زمینه هاي لازم جهت کنترل موجودیها ي کمیته امداد از طریق ثبت دائمی آنها.
  • ایجاد زمینه هاي لازم جهت کنترل دارائیها و بدهیهاي کمیته امداد.
  • ایجادزمینه هاي لازم جهت کنترل وضعیت منابع داراي شرط،داراي محدودیت وبدون شرط و محدودیت.
  • ایجاد زمینه هاي لازم جهت کنترل هزینه ها و سنجش مسئولیت و کارآیی واحدهاي کمیته امداد.
  • ایجاد مبانی لازم جهت محاسبه بهاي تمام شده دارائیهاي ثابت خریداري شده توسط کمیته امداد.
  • ایجاد مبانی لازم جهت محاسبه بهاي تمام شده دارائیهاي ثابت ساخته شده در کمیته امداد.
  • ایجاد مبانی لازم جهت محاسبه بهاي تمام شده خدمات ماموریتی کمیته امداد.
  • ایجاد مبانی لازم جهت محاسبه بهاي تمام شده تولیدات و کالاهاي بازرگانی کمیته امداد.
  • ایجاد سهولت در تجمیع و یا تلفیق حسابها در کمیته امداد.

 

مشخصات روشهاي ثبت حسابداري

روشهاي ثبت حسابداري، چگونگي ثبت حسابداري فعاليتهاي كميته امداد امام خميني (ره) را كه داراي اثرات مالي مي باشند نشان مي دهند. از ديدگاه ديگر، روشهاي ثبت حسابداري، نشان دهنده ارتباط حسابها با يكديگر از يكسو و ارتباط آنها با فعاليتها و عمليات كميته امداد از سوي ديگر مي باشند.


مبلغ قابل پرداخت 20,736 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1813

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما