مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1816
  • بازدید دیروز : 3661
  • بازدید کل : 13107932

مقاله تاثير ورزش در عزت نفس بانوان 16ص


مقاله تاثير ورزش در عزت نفس بانوان 16ص

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکيده. 1

 

فصل اول.. 2

مقدمه. 2

بيان مسئله. 3

ضرورت پژوهش.... 4

اهداف کلي.. 5

اهداف جزئي.. 5

فرضيه تحقيق.. 6

تعرايف عملياتي.. 6

ورزش کردن.. 6

نسبيت... 6

 

فصل دوم. 7

ادبيات يا پيشينه تحقيق.. 7

 

فصل سوم. 11

روش اجرائي.. 12

اعتبار. 12

 

فصل چهارم. 14

بحث و نتايج- پيشنهادات... 14

پيشنهادات... 14

منابع. 16

چکيده:

براي بررسي تأثير ورزش در عزت نفس بانوان در آغاز فرضيه هاي آماري H0 و H1 را تدوين کرديم که براساس فرض صفر بين ورزش کردن و عزت نفس بانوان -0 ارتباط معني داري وجود ندارد.

و براساس فرض خلاف بين ورزش کردن و عزت نفس بانوان ارتباط معني داري وجود دارد. پس از تدوين فرضيه ها موضوع عزت نفس را از ديدگاه نظريه پردازان و صاحب نظران و روان شناسان مورد بحث و بررسي قرار گرفت. و در ادامه يک نمونه 30 نفري به صورت کاملاً تصادفي انتخاب شده و آزمون عزت نفس کوپراسميت در مورد آنان اجرا شد.

پس از انجام عمليات آمار توصيفي و محاسبه داده هاي مورد نياز از آزمون استودنت تک نمونه اي براي اثبات فرضيه هاي موجود استفاده شد و چنين نتيجه گيري شد که با 95% اطمينان بين ورزش کردن و عزت نفس بانوان ارتباط معني داري وجود دارد.

پس فرض صفر رد و فرض خلاف تأييد شد... و به اين نتيجه رسيديم که ورزش و هر گونه فعاليت بدني که در يکي از رشته هاي ورزشي انجام گيرد تأثير مثبت و مفيدي در بالا بردن عزت نفس بانوان مي تواند داشته باشد.

 


فصل اول

مقدمه:

هر انساني براي رسيدن به هدف و مقصود خود تلاش مي کند مسلماً برخي با موفقيت وبرخي با شکست مواجه مي شوند عده اي پس از چشيدن يک بار طعم شکست دست از تلاش بر مي دارند و نااميد و مأيوس مي شوند اما عده اي ديگر با اراده قوي و مستحکم در برابر دنياي مشکلات ايستادگي مي کنند اين افراد داراي اعتماد به نفس بالا هستند و هيچ گاه در برابر کارها از خود ضعف نشان نمي دهند.

عزت نفس، درجه تصويب و تأييد مشخص نسبت به خويشتن است. عزت نفس، يعني احساس ارزشمندي فرد از خود، در اين زمينه، دو نکته اساسي وجود دارد: اول تجارب شخصي تعامل آن (بازخورد دروني رفتار)، دوم نگرش اجتماعي و قضاوت آن(بازخورد بيروني رفتار).

عزت نفس، متأثر از عوامل دروني و بيروني است. منظور از عوامل دروني، عواملي است که خود شخص آنها را ايجاد مي کند از آن جمله مي توان به نظرها و باورها و اعمال و يا رفتار اشاره کرد.

عوامل بيروني همان عوامل محيطي هستند. پيام هايي که کلامي يا غير کلامي انتقال پيدا مي‌کنند و تجربه هايي که باني آن والدين، آموزگاران، اشخاص مهم در زندگي و سازمان دهندگان فرهنگ اند.

نهاد ديگري از عزت نفس، آن است که انسان پاسدار کرامت وجودي خويش باشد و ارزش فوق ماري خود را با خواسته هاي حقير و هوس هاي ناپايدار و درخواستهاي ذلت بار لکه‌دار نسازد. عزت به معناي صلابت و استواري، نفوذناپذيري، تسخير نشدن، فرونپاشيدن و سست شدن است.

تقويت عزت نفس، مهم ترين عامل موفقيت است. اين عامل، شيوه زندگي را دگرگون مي سازد. اگر عزت نفس زياد باشد، با مشکلات از طريق حل کردن آنها مواجه مي شويد نه با مقصد دانستن خود يا ديگران. عزت نفس زياد به معني درگير شدن با مشکل و تن دادن به آن است نه متنفر بودن و داشتن انزجار نسبت به آن و سرگردان شدن و حسرت خوردن و ايسنت و زتلين (1989) خود انگاره را هويت فرض شده خود به حساب آوردند و اريکسون آن را هويت من يا فرديت با دوام و دريافت شده توسط خود فرد ناميده است.

از آنجا که فعاليت هاي بدني گستره وسيعي دارند، از اين رو به بحث ورزش که مد نظر اين مجموعه است خواهيم پرداخت ورزش از جمله فعاليت هاي نافع و مؤثري است که انسان را از ديرباز به سوي تعالي و سلامت جسمي و روحي سوق داده است و از طريق آن مي توان قابليت هاي جسماني، رواني و آثار مطلوب اجتماعي کسب کرد.

ورزشکاران بخاطر داشتن مهارتهاي اجتماعي بهتر مي توانند احساسات خود را بيان کنند و در اين مقوله موفق تر هستند مسئله عزت نفس و خود ارزشمندي يکي از اساسي ترين عوامل مؤثر در رشد مطلوب کودکان و نوجوانان است برخورداري از اعتماد به نفس، خلاقيت، قدرت تصميم گيري، ابتکار و سلامت فکر و روان رابطه بسيار نزديکي با ميزان عزت نفس دارد.

در اين تحقيق بر آن شديم که رابطه بين تأثير ورزش در عزت نفس بانوان ورزشکار را بررسي کنيم.

 

بيان مسئله:

داشتن عزت نفس سالم يک نياز اساسي است که ما پيوسته براي رسيدن به آن تلاش مي‌کنيم با اين بعضي از مردم هرگز به خود انگاره اي که بتوانند با آن احساس راحتي کنند نمي رسند و تا ابد زندگيشان بر اثر شکهايي که نسبت به خود دارند دستخوش ناراحتي و عذاب مي شود.

اگر افراد جامعه عزت نفس داشته باشند مراحل زندگي و مشکلات آن را با موفقيت بيشتري طي خواهند کرد. مسلماً افراديکه با عزت نفس بالا در جامعه زندگي مي کنند جامعه اي موفق تر و کارآمدتر ايجاد خواهند کرد و نيز افراد اين جامعه از سلامت روان بالاتري برخوردار خواهند بود.

افراد ورزشکار ويژگيهاي منحصر به فرد خود را درک مي کنند و استانداردهاي خود را تعيين و نگهداري مي کنند آنها الگوهايي را انتخاب مي کنند که نماينده هدف هاي والايي است که آرزويش را دارند.

ورزشکاران از دو چيز اطمينان کامل دارند يکي توانائيهايشان و ديگري شانس نسبتاً خوبي براي موفقيت و همه ورزشکاران خوب داراي عزت نفس بالا هستند زيرا قبل از هر چيز تاريخچه تجربه ورزشي آنها گسترده است در نتيجه ورزشکاران برجسته داراي عزت نفس بالا هستند و بر حسب تجربه گذشته، آنان انتظار دارند که در آينده همچنان به موفقيت ادامه دهند؛ و اين انتظار آنان سبب پيشبرد اهدافشان مي شود و نيز سبب پيشرفت جامعه خواهد شد.

 

ضرورت پژوهش:

اهميت عزت نفس براي کساني که با کودکان سروکار دارند امري بسيار روشن است اين موضوع بسيار خوشايند است و قبول آن براي همگان در حال افزايش که هر قدر عزت نفس و احساس ارزشمندي بيشتر باشد جرأت بيان احساسات، انديشه، ابراز استعدادها، خلاقيت و ابتکار و تصميم گيري آنها بيشتر مي شود. بلکه معتقد است که نياز به عزت نفس فقط از آن انسان است اين بدان معني است که انسان داراي استعداد نمادسازي و تفکر است و اين نياز در انسان از ابتداي طفوليت تا هنگام مرگ وجود دارد.

 


مبلغ قابل پرداخت 16,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1872

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما