پاورپوئینت در مورد بازاریابی مجازی
شامل 22 اسلاید
سطح دانشگاهی
قسمتی از متن پاورپوئینت در مورد بازاریابی مجازی 22 اسلاید
مقدمه
بازاریابی مجازی که به آن بازاریابی آنلاین، بازاریابی مجازی و بازاریابی وب نیز میگویند شامل تمامی فعالیتهای بازاریابی است که از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انجام میشود. به همین دلیل، بازاریابی مجازی با روشها و استراتژیهای مختلفی همراه است که از میان آنها میتوان به بازاریابی شبکههای اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی کلیکی و بهینهسازی موتورهای جستجو اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم با بازاریابی مجازی آشنا شویم و انواع روشهای بازاریابی مجازی و استراتژی آن را مورد بررسی قرار دهیم.
بازاریابی مجازی چیست؟
بازاریابی مجازی به مجموعهای از روشها میگویند که از طریق آنها به بازاریابی محصولات و خدمات خود برای مخاطب آنلاین بپردازید. هدف بازاریابی اینترنتی، کمک به کسب و کار برای رسیدن به مشتری احتمالی (لید) بیشتر و هدایت آنها به سمت «تبدیل» (Conversion) است. بازاریابی آنلاین شامل روشهایی است که در هر مرحله از «سفر» (Journey) مشتری با او در تعامل است.
اگر بخواهیم توسعه این نوع بازاریابی را در چند جمله خلاصه کنیم میتوان گفت که در ۱۰۰ سال گذشته برای بازاریابی کافی بود تنها چند تبلیغ را در روزنامه به چاپ برسانید. در ۵۰ سال گذشته، پخش تبلیغات تلویزیونی برای بازاریابی کفایت میکرد و در ۱۰ سال گذشته نیز کافی بود تا یک وبسایت ارزانقیمت راهاندازی کنید و با تمرکز روی چند کلمه کلیدی به نتایج خوبی دست پیدا کنید.
اما بازاریابی در ۱۰ سال گذشته دچار تغییرات بسیاری شده است و تبلیغات از حالت تبلیغات تلویزیونی به اپلیکیشنهای موبایل، شبکههای اجتماعی و گوگل راه پیدا کردهاند. بنابراین با توجه به تغییرات انجام شده، استراتژیهای بازاریابی نیز باید تغییر کنند. هدف بازاریابی مجازی این است که به کسب و کار شما کمک کند تا دیده شوید و توجه دیگران را به خود جلب کنید و در اثر این اتفاق به سرنخ (لید) برسید و از این طریق به مشتری دست پیدا کنید.
اهمیت بازاریابی مجازی
بازاریابی مجازی به این دلیل اهمیت دارد چراکه سبب گسترش فضای کسب و کار میشود و این گسترش، ارتباط با مشتریهای احتمالی بیشتری را فراهم میکند. علاوه بر این، بازاریابی اینترنتی، گونهای از بازاریابی همراستا با محصولات ورد علاقه کاربر برای خرید به شمار میآید. به کمک بازاریابی مجازی با مشتریان خود از طریق کانالهای مورد علاقه آنها در ارتباط خواهید بود. علاوه بر این، اینترنت این امکان را فراهم میکند که رابطهای طولانیمدت با کاربران خود برقرار کنید. دلایل اهمیت بازاریابی مجازی را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد.
هدایت بهتر نرخ بازگشت سرمایه (ROI): استراتژیهای بازاریابی مجازی نسبت به شکل سنتی بازاریابی، صرفه بیشتری دارد. از آنجایی که در روش بازاریابی اینترنتی، مشتریهای احتمالی (لید) بیشتری هدف قرار میگیرند، احتمال بیشتری نیز وجود دارد که این مشتریها خرید انجام دهند و فرآیند در نهایت به «تبدیل» بیانجامد.
مبلغ قابل پرداخت 27,999 تومان
برچسب های مهم