مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1633
  • بازدید دیروز : 3966
  • بازدید کل : 13111715

پاورپوئینت کاربرد مهندسی ژنتیک در اصلاح سیب زمینی شامل 24 اسلاید


پاورپوئینت کاربرد مهندسی ژنتیک در اصلاح سیب زمینی شامل 24 اسلاید

پاورپوئینت کاربرد مهندسی ژنتیک در اصلاح سیب زمینی

شامل 24 اسلاید

سطح دانشگاهی

 

قسمتی از متن پاورپوئینت کاربرد مهندسی ژنتیک در اصلاح سیب زمینی

گیاهان تراریخته سیب زمینی در سرتاسر جهان بر پارامترهای پیچیده مانند عملکرد تولید می شوند.از نظر تاریخی، سیب زمینی یکی از اولین گیاهان زراعی بود که با موفقیت تغییر شکل داد وامروزه سیب زمینی تراریخته در چندین کشور وارد زنجیره غذایی مردم و حیوانات شده است.

برخی از تغییرات و یا اصلاحات ژنتیکی باعث افزایش مقاومت گیاه سیب زمینی در برابر عوامل محیطی زیستی و غیرزیستی می شود، در حالی که برخی دیگر منجر به بهبود ارزش غذایی می شود یا باعث می شود گیاهان پروتئین های سیستم ایمنی انسان یا حیوانات یا موادی را تولید کنند که ممکن است به عنوان واکسن در انسان یا داروهای دامپزشکی استفاده شود.

اصلاح عملکرد فتوسنتزی و رشد غده

طیف وسیعی از عوامل محیطی مانند نور، رشدونمو،فعالیت های متابولیکی گیاه را تنظیم می کند. بیان بیش از حد یکی از گیرنده های نوری که فرآیندهای توسعه را کنترل می کند، مانند جوانه زنی، فتومورفوژنز، گلدهی و پیری، یا فرآیندهای متابولیکی، مانند فتوسنتز ممکن است بهره وری کشاورزی گیاهان زراعی را افزایش دهد.

افزایش مقاومت در برابر ویروس ها

ویروس ها عوامل اصلی محدود کننده عملکرد و کیفیت در ارقام حساس سیب زمینی هستند. تبدیل با ژن پروتئین پوششی ویروس X سیب زمینی (PVX) یکی از اولین تلاش ها برای به دست آوردن مقاومت ناشی از پاتوژن در برابر ویروس اصلی سیب زمینی بود.در هلند نیز اولین سیب زمینی اصلاح ژنتیکی شده،سیبزمینی های مقاوم به ویروس بودند.

همه گیاهان به آسیب های ناشی از یخبندان حساس اند.هنگامی که دمای محیط کاهش می یابد‌، کریستال های یخ در ماتریکس خارج سلولی تشکیل شده و این امر باعث کم آبی سیتوپلاسم و در نتیجه جمع شدن غشاها شده و الکترولیت ها به طور همزمان از سلول های آسیب دیده آزاد می شوند.گیاهان تراریخته تولید شده در مقابل آسیب های ناشی از یخبندان مقاوم تر بودند و الکترولیت های کمتری را در مقایسه با گیاهان شاهد از دست میدهند.

 


مبلغ قابل پرداخت 27,999 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ تیر ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 283

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما