مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1720
  • بازدید دیروز : 3966
  • بازدید کل : 13111802

پاورپوئینت در مورد فیزیولوژی اعصاب و غدد درون ریز 15 اسلاید


پاورپوئینت در مورد فیزیولوژی اعصاب و غدد درون ریز 15 اسلاید

پاورپوئینت در مورد فیزیولوژی اعصاب و غدد درون ریز

شامل 15 اسلاید همراه با عکس

سطح دانشگاهی

 

قسمتی از متن پاورپوئینت در مورد فیزیولوژی اعصاب و غدد درون ریز 

هیجان (emotion )تغییر موقت در شدت رفتار همراه با احساس مثبت و منفی می باشد که همراه با اتفاق خاصی و با واکنش های مختلف به وجود می آید و سبب تغییر در کار دستگاه عصبی خودمختار و غدد درون ریز مانند (هیپوفیز – فوق کلیه – تیروئید – قلب – کلیه – تخمدان ها – بیضه ها) میباشند.

واکنش های مختلف از جمله خشم، ترس، شادی و اضطراب که حالاتی هیجانی هستند که باعث به وجود آمدن واکنش های فیزیولوژیک در اندامها می شوند. مانند وقتی که در یک موقعیت استرس زا قرار می گیریم قلب شروع به تپش می کند که این پاسخ ترشح هورمون آدرنالین ناشی می شود که این هورمون از غدد فوق کلیوی و برخی سلولهای عصبی ترشح می شود.

رفتارهای هیجانی باعث تغییراتی در سیناپسهای مغز همراه است.

در پرخاشگری فعالیت بادامه مغز (Amggdala )که قسمتی از دستگاه کناره ای (لیمبیک) مغز است و کاهش سروتونین پدید می آید و همچنین هنگام اضطراب افزایش نورایی نفرین و فعالیت دستگاه عصبی سمپاتیک به وجود می آید.

امروزه با دستگاهی به نام پلی گراف (Polygraph )که عموماً به دورغ سنج ها شهرت دارد در سال 1921 میلادی توسط جان آگوستوی لارسن دانشجو پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا اختراع شد می توان برانگیختگی دستگاه عصبی مانند ضربان قلب، حرکات تنفسی و هدایت الکتریکی پوست را اندازه گیری کرد. ولی منتقدان می گویند که دروغ سنج معمولاً غلط عمل می کند و نمی تواند بین دورغ گویی و برانگیختگی عمومی تمایز قایل شوند.

هیپوتالاموس و دستگاه کناری مغز

دستگاه کناری به صورت حلقه ای در اطراف هیپوتالاموس قرار گرفته و از نظر عملی و تشریحی با آن در ارتباط نزدیک است.

دستگاه کناری مغز: شامل برخی نواحی قشری و زیرقشری مخ است. مانند نواحی دیواره، هیپرکامپ بادامه و قسمتهایی از تالاموس و هسته های
قاعده ای مغز همراه با بخشی از قشر مخ که در سطح داخل و جلو هر نیمکره قرار دارد.

بخشی از مغز است که زیر تالاموس ها و مجاورت کف بطن سوم و بالای غده هیپوفیز قرار دارد و دارای هسته های خاکستری زیادی می باشد که مشهورترین آنها هسته های پشتی- شکمی ، پیش بصری، فوق بصری و اجسام پیشانی است که هر کدام از این هسته ها در تنظیم گرسنگی ، تشنگی، درجه حرارت بدن و رفتار جنسی شرکت می کنند.

با قرار دادن میکروالکترود فلزی در هیپوتالاموس جانواران و تحریک آنها می توان واکنش های مربوط به رفتارهای هیجانی را در حیوان مشاهده کرد که تحریک برخی از نواحی هیپوتالاموس در مغز حیوان خوشایند است و برخی از نواحی دیگر ناخوشاید می باشد.

 


مبلغ قابل پرداخت 27,999 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ تیر ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 199

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما