مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1028
  • بازدید دیروز : 2064
  • بازدید کل : 13083781

انواع تهدید خارجی و داخلی + عکس


انواع تهدید خارجی و داخلی

  • تعریف:

تهدید عبارت است از شرایطی که در آن عناصر و مؤلفه‌های امنیت داخلی و خارجی در معرض خطر، تضعیف و ضربه قرار گرفته است. ممکن است این تهدید واقعی و عینی و یا صرفا ذهنی و روانی باشد و فقط احساس شود.

 

- انواع تهدید:

۱) تهدیدات داخلی:

تهدیداتی که دارای منشاء داخلی است ولی ممکن است در امتداد تهدیدات خارجی باشد تهدیدات داخلی تلقی می‌شود. این تهدیدات شامل تهدیدات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی امنیتی می‌باشد.

۲) تهدیدات خارجی:

تهدیداتی که علیه حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، امنیت ملی، استقلال و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران و حوزه‌های نفوذ آن است و دارای منشاء خارجی است. تهدیدات خارجی تهدیدات منطقه‌ای و بین‌المللی می‌باشد.

تهدیدات آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران تهدیدات بین‌المللی و منطقه‌ای محسوب می‌شود. با توجه به پیوستگی سیاست داخلی و خارجی تهدیدات خارجی و داخلی نیز در بسیاری موارد همپوشانی داشته باشند.

 

انواع تهدیدات داخلی و خارجی

١.تهديد سياسی:

تهديد سياسی به تهديدی گفته می شود که در آن يک قدرت خارجی قصد دارد در امورسياسی کشوری ديگر دخالت کند. قدرت های مداخله گر از طريق تهديد به انجام کودتا، براندازی، ايجاد هرج و مرج، تفرقه بين اقوام و …می کوشند به اهداف خودشان دست پيدا کنند.

 

٢.تهديد اقتصادی:

فقر و عقب ماندگی اقتصادی می تواند يکی از مهم ترين تهديدات عليه هر کشوری باشد. درحال حاضر قدرت های استعماری، به غارت منابع اقتصادی کشورهای جهان در شکل های جديد مشغول هستند. وقتی کشوری ازنظر اقتصادی ضعيف باشد، کاملاً وابسته به قدرت های خارجی می شود. آن گاه بيگانگان، هر زمانی لازم شد از دادن کمک اقتصادی و يا خريدن محصولات آن کشور خودداری می کنند. مثلاً ممکن است تهديد کنند که نفت آن کشور را اگر کشوری نفت خيز باشدنخرند، وام در اختيار آن کشور قرار ندهند يا اعلام کنند که برای واردات و صادرات فلان کشور موانعی ايجاد می کنند. البته برخی عوامل داخلی مانند استفاده نامناسب از امکانات و منابع اقتصادی جامعه، عدم کارآيی مناسب و … هم می توانند برای اقتصاد کشورتهديد به حساب آيند.

 

٣. تهديد نظامی:

تهديد به لشکرکشی مستقيم و تجاوز به کشوری ديگر تهديد نظامی نام دارد. در اين نوع تهديد،قدرت مداخله گر از کشوری ديگر به زور امتيازی می خواهد. اگر آن کشور مقاومت کرد، قدرت مداخله گر تلاش می کند تا از طريق تهديد نظامی و ايجاد ترس در کشور موردنظر امتياز را کسب نمايد.

 

٤. تهديد فرهنگی و اجتماعی:

دسته ای از تهديدها فرهنگی و اجتماعی هستند که ممکن است ريشه آن ها داخلی ياخارجی باشد. برای هر کشوری، بی سوادی، مواد مخدر، فساد، غرق شدن در فرهنگ بيگانه و … تهديد از نوع فرهنگی واجتماعی، محسوب می شوند. قدرت های بيگانه معمولاً در زمينهٔ تهديدات از ابزار رسانه ای (ماهواره ، اينترنت، فيلم های سينمايی و…) استفاده می کنند.

 

٥. تهديد زيست محيطی:

برخی از تهديدات عليه کشورها، جنبۀ زيست محيطی دارند، مانند آلودگی هوا و آب ها،گرم شدن کرۀ زمين، از بين رفتن جنگل ها، بالا آمدن آب درياها، احتمال وقوع زلزله و … .

منبع: سایت http://daneshjooqom.ir

 

تصاویری از انواع تهدیدات

نتیجه تصویری برای انواع تهدید داخلی

نتیجه تصویری برای انواع تهدید داخلی

نتیجه تصویری برای انواع تهدید داخلی

نتیجه تصویری برای انواع تهدید داخلی

 

 

پیشنهاد ویژه سایت دانشجو

آیا می خاهید با یک کامپیوتر و یک خط اینترنت در منزل خود به راحتی بدون سرمایه و دانش خاصی پول به دست بیاورید!!؟؟؟؟ پس با ما همراه باشید و روی عکس زیر کلیک کنید........

آموزش جامع تصویری 0 تا 100 کسب بیتکوین رایگان در منزل با لب تاب و با استفاده از مرورگر گوگل کروم و افزونه CryptoTab browser  کریپتوت

برنامه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی از طریق گوشی موبایل و سیم کارت همراه با آموزش تصویری و ترفندها ( 100% کاربردی)


برنامه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی از طریق گوشی موبایل و سیم کارت همراه با آموزش تصویری و ترفندها ( 100% کاربردی)

 

  انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 12812

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما