مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1465
  • بازدید دیروز : 1933
  • بازدید کل : 13158663

تفاوت افراد موفق و ناموفق


مقدمه

آيا تا به حال فکرکرده اید چرا عده ای در انجام کاری موفق می شوند و عده ی دیگری در انجام همان کار شکست می خورند ؟ به راستی رمز این موفقیت چیست که عده ای به آن می رسند و عده ای تا آخر عمر انتظار آن را می کشند؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید ببینیم افراد موفق و ناموفق چه تفاوت هایی با هم دارند.

در زیر هفت تفاوت مهمی که افراد ناموفق با افراد موفق دارند را با هم بررسی می کنیم:

۱) آنها معنی صحیح موفقیت را نمی دانند:

«نابرده رنج گنج میسر نمی شود.» شما در مورد موفقیت چه فکر می کنید؟ به نظر شما موفقیت ذاتی است یا اکتسابی؟ جوابی که هر کس به این سوال می دهد تا حد زیادی بیانگر شخصیت و به نوعی عامل اصلی بودن او در موقعیتی که در حال حاظر دارد است خواه موققیت و رضایت از زندگی باشد خواه شکست و نارضایتی.

در مورد موفقیت سه باور عمومی وجود دارد:

الف) موفقیت شانسی است: عده ای معتقد اند موفقیت شانسی است. اگر شما فکر کنید موفقیت شانسی است چقدر برای کسب آن تلاش می کنید؟ مسلم است هرگز!

اگر رفتار خود و دیگران را زیر نظر بگیرید خواهید دید که ما برچسب «شانس» را فقط به اجناس دلخواه خودمان می چسبانیم. به عنوان مثال دقت کنید مردم اکثرا موفقیت های دیگران و شکست های خود را تقصیر شانس می اندازند.

ب) موفقیت ذاتی است: عده ای معتقد اند موفقیت ذاتی است و افراد موفق موفق زاده می شوند. این باور اگر خود را یک انسان فوق العاده موفق بدانید زیاد بد نیست و تا حدودی باعث پیشرفت شما می شود ولی اگر خود را یک انسان شکست خورده بدانید چه طور؟ بهتر است برای کسب موفقیت تلاش کنید یا برای دوباره متولد شدن؟

ج) موفقیت اکتسابی است: این بهترین اعتقادی است که می توان نسبت به موفقیت داشت. اگر شما ایمان داشته باشید که می توانید موفقیت را به دست آورید بعد از کسب موفقیت اول دومی را هم به سرعت به دست می آورید و سومی… و همین طور موفقیت های بعدی را. یعنی موفقیتی نا محدود کسب خواهید کرد! همچنین اگر در این میان شکست بخورید با انرژی و پشتکار دوباره خودتان را بالا می کشید.

 

۲) آنها معنی صحیح شانس را نمی دانند:

همان قدر که درست ندانستن معنای صحیح موفقیت باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی می شود ندانستن معنای صحیح شانس هم از موفقیت جلوگیری می کند. عده ای فکر می کنند شانس حتمآ موفقیت به همراه دارد این افراد همیشه منتظر اتفاقی خارق العاده هستند در حالی که شانس های زیادی را بدون اینکه بدانند از بین می برند.

عده ای شانس را فقط یک احتمال برای موفقیت می دانند این افراد اگر معتقد باشند موفقیت اکتسابی است شاید تلاشی برای تبدیل شانسشان به موفقیت بکنند در غیر این صورت هیچ !

عده ای شانس را یک سرعت دهنده به عمل رسیدن به موفقیت می دانند ولی همواره بدون شانس هم کار خود را جلو می برند این افراد همیشه موفق تر از دیگران هستند و جالب این جاست که همیشه افراد موفق پشت سر هم شانس می آورند! آیا فکر نمی کنید این فقط شانس نیست؟ چرا افراد نا موفق هر روز بیشتر از پیش به دردسر می افتند؟

 

۳) آنها معنی صحیح تلاش را نمی دانند:

یک کارخانه را در نظر بگیرید ، خیلی ها می گویند کارگر ها خیلی بیشتر از مدیران کار می کنند. این تماما به طرز تفکر فرد نسبت به «تلاش» بستگی دارد.

دو مورد زیر را در نظر بگیرید:

▪ تلاش فیزیکی

▪ تلاش فکری

کسی که مدیر یک کارخانه است خیلی بیشتر از کارگر کارخانه می ارزد (از نظر مالی) ، چرا؟ چون کارگر فراوان است اما کسی که بتواند میلیارد ها تومان سرمایه را مدیریت کند و به سوددهی برساند نه!

نا گفته پیداست که اگر همان مدیر پشت میز نشین کارش را انجام نمی داد آن کارگر هم شغلی نداشت ،شما می خواهید کدام طرف ماجرا باشید؟ تمام مردم دنیا آرزو داشته اند موفق و ثروتمند باشند اما چند نفر به آرزویشان رسیده اند؟

 

۴) آنها خودشان را شکست می دهند:

شکست هم انتخابی است ، افرادی هستند که با وجود سختی هایی در زندگی که من و شما حتی تصور آنها را هم نمی کنیم به مرتبه و مقامی بسیار بالا رسیده اند و خیلی های دیگر هم هستند که با بهترین شرایط اجتماعی ، مالی و خانوادگی بزرگ شده اند اما الان به گدایی مشغولند.

برخی از عمده ترین علل شکست به شرح زیر است:

عادت های مضر ، اعتیاد

تحصیل نکردن

بی علاقگی نسبت به شغل

خیلی زود بچه دار شدن

تنبلی ، رفتار بچه گانه

 

۵) آنها فکر می کنند با شکست همه چیز تمام می شود:

«موفقیت یعنی رفتن از شکستی به شکست دیگر بدون از دست دادن شوق برای رسیدن به هدف.»

(وینستون چرچیل)

کار سخت تضمین رسیدن به موفقیت نیست ، خیلی ها با اینکه سال ها سخت کار می کنند موفق نمی شوند. رسیدن به موفقیت کاریست سخت و میانبر های یک شبه هم وجود ندارند ، ثروتمند ترین آدم ها همگی راه های مختص خودشان را داشته اند و با استفاده ی صحیح از فرصت های زندگی و صد ها کار دیگر به این موفقیت رسیده اند. خیلی از افرادی که با بلیط های بخت آزمایی یک شبه پولدار می شوند مدتی بعد از برنده شدن زندگی شان به هم می ریزد چون موفقیت و اعتبار از رفتار بوجود می آید و صرفآ «پولدار» بودن تضمینی برای وجود یا ادامه ی موفقیت نیست و آنها چون یک شبه به آن ثروت رسیده اند توانایی مدیریت آن را ندارند.

6) آنها به دیگران اجازه می دهند به آنها بگویند «نه!»:

دقت کرده اید ما خیلی اوقات سختی هایی را تحمل می کنیم چون می دانیم برایمان مفید خواهند بود؟ مغز انسان حاظر به انجام کاری نمی شود مگر اینکه بداند انجام آن کار برایش خوشی در بر خواهد داشت. اما شب امتحان که باید چندین ساعت با سختی درس بخوانیم خوشیش کجاس؟ همه ما می دونیم ، ما به آینده فکر می کنیم ، اینکه تابستان لازم نیست دوباره درس بخوانیم یا هدف دراز مدت ، اینکه بعدآ شغل بهتری در نتیجه زندگی بهتری خواهیم داشت…

ابتدا یک فرصت موفقیت به دست میاوریم سپس فکر می کنیم که درست استفاده کردن از این فرصت چقدر برایمان خوشایند خواهد بود سپس تصمیم می گیریم رویایمان را با توجه به آن فرصت عملی کنیم ، اینجاست که جنگ شروع می شود.

  • سخن آخر

سان در ذات خود موجودی راحت‌طلب است. برای اینکه در زمره افراد موفق قرار بگیرید لازم است به شکلی دیگر عمل کنید. فراموش نکنید هر محصولی در این دنیا از کار و تلاش به دست می‌آید. بر اساس قانون هستی، زندگی کنید. به یاد داشته باشید اگر انتظار بدست آوردن یک محصول را دارید، باید طبق اصل کاشت، داشت و برداشت عمل نمایید. ابتدا بذر خواسته خود را بکارید پس از آن به مراقبت از بذری که کاشته‌اید بپردازید و در آخر هنگامی که وظایف خود را کامل انجام دادید انتظار برداشت محصول را داشته باشید. افراد موفق هم بدین‌شکل عمل می‌کنند. آنان پس از مشخص نمودن اهداف خود طبق برنامه‌ای دقیق و مشخص در راستای رسیدن به مقصود به کار و تلاش می‌پردازند و آگاهند که بین تلاش و دستیابی به نتیجه مورد‌نظر یک فاصله زمانی قرار دارد و برای رسیدن به خواسته‌های خود همواره می‌کوشند.

دین اسلام نیز همواره افراد را به کار و تلاش فرا می‌خواند. در واقع در اسلام این اصل همواره توصیه شده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

قرآن کریم می‌فرماید: «هر کس در گرو اعمال خویش است». در واقع آیات قرآن نیز با قوانین آفرینش همسو است، این‌گونه برداشت می‌شود که هر فردی بسته به اعمال و میزان تلاشش پیروز خواهد شد. امام صادق(ع) می‌فرمایند: «عمل اندک انجام دهید و بهره بسیار ببرید.» این حضرت می‌فرمایند که حتی اگر عملی اندک انجام دهید، موفقیتی که بدست می‌آورید بیشتر از میزان تلاش شماست، چه رسد به اینکه خستگی‌ناپذیر و اهل تلاش بسیار باشید.

 

http://daneshjooqom.4kia.ir/

  انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 584

برچسب های مهم

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما