مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1328
  • بازدید دیروز : 1933
  • بازدید کل : 13158526

انواع فایل های مخرب تحت داس


 

انواع فایل های مخرب تحت داس

 

ویروس های پنهان

این ویروس ها تغییراتی که روی فایل یا رکورد های راه اندازی انجام می دهند،مخفی می کنند. بدین ترتیب که سیستم عالم را وادار به خواندن فایل ها کرده تغییراتی روی آن ها به وجود می آورند که طبیعی به نظر رسند و سپس آن ها را نمایش می دهند . در نتیجه کاربر متوجه تغییری نمی شود . بدین ترتیب برنامه ویروس یاب نیز تا حدی فریب می خورد .

ویروس برای محافظت خود در برابر ویروس یاب در هنگام جستجو باید درون حافظه قرار گیرد .

اولین ویروس ثبت شده از این نوع ،Brain می باشد که یک ویروس تحت Dos است . این ویروس اعمال خروجی و ورودی Dos را کنترل کرده و هر بار که تقاضایی مطرح می شود آن را به ناحیه ای از دیسک که قبلا boot سالم را در آنجا ذخیره کرده است هدایت می کند . از دیدگاه برنامه نویسی ، ویروس وقفه شمار ۲۱H از Dos را تسخیر کرده و نتایج فرامین Dos را به ناحیه دلخواه خود معطوف می کند .

 

ویروس های کند

شناسایی این ویروس ها نیز سخت است ،زیرا آن ها فایل های مورد استفاده سیستم عامل را آلوده می کنند . به عبارت دیگر یک ویروس کند ، تنها فایلی که در حال حاضر مورد استفاده کاربر است را آلوده می سازد . به عنوان مثال ، یک ویروس کند ممکن است فقط ناحیه boot یک فلاپی را در حین اجرای فرمان هایی نظیر FORMAT یا SYS آلوده سازد . یکی از متداول ترین این ویروس ها Darth-Vader می باشد که فقط فایل هایی از نوع COM را آن هم در هنگام نوشتن آنها توسط سیستم عامل آلوده می سازد

 

ویروس های پس رو

یک ویروس پس رو با حمله مستقیم به ویروس یاب سعی می کند از عملیات جستجو برای آشکار شدن خود عبور کند . حرفه ای ها از ویروس پس رو به عنوان ضد ویروس یاب یاد می کنند .

 

ساخت چنین ویروسی مشکل نیست . زیرا طراحان ویروس تقریبا به نام ویروس یاب های موجود در بازار دسترسی دارند . تنها کاری که باید انجام گیرد این است که کلیه ی توانایی ها و ویژگی ها ی ویروس یاب مورد بررسی قرار گرفته و با یافتن نقطه ی ضعف آن عمل نوشتن ویروس آغاز می شود .

متداول ترین روش عملکرد یک ویروس پس رو این است که فایل داده موجود در برنامه ضد ویروس را مورد باز بینی قرار داده و با ذخیره کردن امضای ویروس آن فایل را پاک می کند . بدین ترتیب ویروس یاب قادر به شناسایی آن نوع ویروس خاص نیست.

 

ویروس های چند بخشی

این ویروس ها هم فایل های اجرایی و هم سکتور های راه انداز را آلوده می سازند . عنوان چند بخشی برای این ویروس ها به خاطر توا نایی آلوده سازی به روش های متعدد می باشد . وقتی یک برنامه آلوده به چنین ویروسی را اجرا می کنید ، سکتور راه انداز دیسک سخت کامپیوتر آلوده شده و بدین ترتیب با هر بار اجرای یک برنامه آلودگی گسترش پیدا می کند .

یکی از مشهورترین ویروس های این گروه ، ویروس One-Half می باشد . در شکل ۷-۱۴ نحوه عملکرد این ویروس را مشاهده می کنید .

 

ویروس های زره پوش

ویروس های زره پوش خود را با قطعه برنامه ای مسلح می کنند که به واسطه عمل رد یابی ، شناسایی و تخریب بدنه ویروس مشکل می شود . ویروس زره پوش ممکن است با استفاده از “کد پوششی ” که حواس نظاره گر را از بدنه ویروس پرت می کند خود را استتار نماید . یکی از مشهورترین این ویروس ها ویروس وال می باشد .

 

ویروس های بدل

ویروس های بدل با ایجاد یک نسخه دیگر از یک فایل اجرایی فعالیت می کنند . به عنوان مثال یک ویروس بدل ، ممکن خود را با عنوان winword.com ذخیره کند . بدین ترتیب با هر بار اجرای winword .exe سیستم عامل ابتدا به سراغ winword .com رفته و با اجرای ویروس سیستم را آلوده کند .

 

ویروس های Phage

آخرین گروه از ویروس ها ، ویروس های Phage هستند که برنامه ها یا پایگاه داده ها را به شکلی غیر مجاز تخریب کرده و تغییر می دهند . حرفه ای ها این دسته از ویروس ها را پس از ویروس پزشکی Phage انتخاب کرده اند . در چنین ویروسی یک سلول آلوده با کد ژنتیک آن تعویض می شود (در پزشکی ) به طور مشابه ویروس Phage در کامپیوتر یک برنامه اجرایی را با بدنه خود عوض می کند.

 

 

منبع

سایت http://www.1doost.com/Post-830.htm

http://daneshjooqom.4kia.ir/

  انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 626

برچسب های مهم

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما