مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1046
  • بازدید دیروز : 1699
  • بازدید کل : 13150765

مدیریت امور اداری و پشتیبانی


مدیریت امور اداری و پشتیبانی

مقدمه

مديريت امور اداري و پشتیبانی موسسه در راستاي تحقق اهداف خود، اهم برنامه‌ريزي‌هاي خود را بر روي منابع انساني اجراي صحيح بخشنامه‌ها، آئين‌نامه‌ها و... در چار چوب مقررات و قانون نموده كه خلاصه‌اي از آن به‌شرح ذيل مرقوم مي‌گردد.

 

آشنایی با شغل مدیر امور اداری

مدیر امور اداری برنامه ریزی، هدایت و هماهنگی خدمات اداری و پشتیبانی سازمان را برعهده دارد. در یک سازمان کوچک او ممکن است مسئول همه وظایف بخش امور اداری باشد. ولی در سازمان های بزرگ، مدیر امور اداری مسئول مدیریت و نظارت بر کارکنان بخش امور اداری است.

مدیر امور اداری مجموعه وسیعی از خدمات را برنامه ریزی، هماهنگی و هدایت می کنند تا سازمان بتواند به صورت موثری کارکند. او وظایف گسترده و وسیعی را بر عهده دارد. مدیر امور اداری بر رعایت شدن استانداردها و قوانین در قراردادهای سازمان نظارت دارد. او الگوهای مصرف انرژی، استفاده از فن آوری و تجهیزات اداری را کنترل می کند مثلا ممکن است برای خرید تجهیزات و وسایل جدید برای کاهش هزینه های انرژی و یا تعمیر و نگهداری یا جایگزینی آینده تجهیزاتی مانند کامپیوتر برنامه ریزی کند. کار این مدیر در میزان بهره وری و رضایت کارکنان موثر است.

بخشی از وظایف مدیر امور اداری مربوط به کارکنان می باشد از جمله انجام امور استخدامی، موارد داخل سازمانی مانند ترفیع، جابجایی و..، اجرای دستورالعمل ها و آیین نامه های استخدامی، ارزشیابی عملکرد کارکنان، امور رفاهی و…

مدیر امور اداری در بسیاری سازمان ها و شرکت ها مسئولیت اجرای مناقصه ها و مزایده ها را برعهده داشته و بر امور انبارداری، نحوه نگهداری و ایمنی کالاها، تهیه کالاها و تجهیزات مورد نیاز، امور مربوط به خدمات عمومی مانند برگزاری جلسات و همایش ها نظارت دارد.

مدیر امور اداری در ساعات اداری معمول مشغول به کار بوده و عمده وقت کاری خود را در داخل سازمان یا شرکت می گذراند.

 

وظایف مدیر امور اداری

مدیریت و نظارت بر کارکنان بخش اداری

برنامه ریزی و نظارت بر بودجه های قراردادها، موجودی ها و تجهیزات

خرید، ذخیره سازی و توزیع لوازم و تجهیزات مورد نیاز واحدهای مختلف

نظارت بر نگهداری و تعمیر ماشین آلات، تجهیزات و…

اطمینان از رعایت شدن استانداردهای ایمنی و سلامت در محیط کار

انجام امور پرسنلی مانند امور استخدامی، امور داخل سازمانی (ترفیع، جابجایی، پاداش، تنبیه، مرخصی و…)، ارزیابی عملکرد، امور بیمه، وام و…

 

 

حوزه اداری و مالی

شرح وظایف معاونت اداری و مالی

- برنامه ریزی، سازمان دهی، هدایت، نظارت و کنترل بر امور اداری و مالی مؤسسه

- اجرای کلیه قوانین و مقررات مربوط به امور اداری و استخدامی، مالی و معاملاتی

- نظارت براجرای برنامه های کارآموزی کارکنان مؤسسه و اجرای طرحهای آموزش قبل و ضمن خدمت

- تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز در واحدهای مختلف مؤسسه با توجه به پست های مصوب و مشاغل

- نظارت برصدور احکام و قراردادهای استخدامی، ماموریت ها و مرخصی ها

- نظارت بر مسائل انضباطی و رفاهی کارکنان

- نظارت بر انجام خدمات عمومی، تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز مؤسسه، تامین آب، برق، گاز و حفظ وسایل و تجهیزات مصرف نشدنی، دستگاه های حرارتی، برودتی، تاسیساتی و ارتباطی و تعمیرات اساسی تجهیزات ساختمان های دانشگاه

- سازمان دهی وصول و انتقال درآمدها به حساب مؤسسه و پرداخت دیون مربوط مطابق با ضوابط و مصوبات

- مصوبات کنترل وضعیت اعتبارات و هدایت عملیات مالی مؤسسه

- پیش بینی و تامین تجهیزات مورد نیاز مربوط به سخت افزارهای جدید کامپیوتری

- نظارت بردریافت اطلاعات مورد نیاز در زمینه مسائل اداری و مالی

- پیش بینی و نظارت بر فراهم آوردن کلیه مواد مصرفی و وسایل و تجهیزات مورد نیاز مؤسسه

- تدبیرو آینده نگری جهت فضاهای فیزیکی مورد احتیاج

- ارائه گزارشهای توجیهی لازم به رئیس مؤسسه در خصوص وظایف مربوط به واحد های زیر نظر در صورت نیاز

- شرکت در شوراها، جلسات و اظهار نظر در مورد مسائل مختلف مالی و اداری در چارچوب مقررات و حفظ مصالح مؤسسه

- راهنمایی و پاسخگویی مسئولانه به مراجعه کنندگان

- همکاری با معاونین مؤسسه

- رعایت امانت و عدم افشای مطالبی که در حین کار در جریان قرار می گیرد.

- انجام سایر امور ارجاعی در چارچوب امور مؤسسه

 

 

شرح وظایف مدیر اداری و مالی

- پیش بینی کادر نیروی انسانی مورد نیاز و انجام امور استخدامی کارکنان مؤسسه با رعایت قوانین و مقررات استخدامی مربوط

- تنظیم و نگهداری پرونده استخدامی و صدور احکام مربوط اعم از انتصاب، ماموریت، تعلیق، ترفیع، مرخصی، اضافه کاری، حفظ و حراست از پرونده ها

- اجرای قوانین و مقررات، آیین نامه ها و دستورالعمل های استخدامی، رفاهی و بیمه کارکنان

- نظارت بر امور تدارکات، خدمات و کارپردازی

- نظارت بر امور انبارداری و تهیه و تنظیم دفاتر و اسناد انبار، خرید کالا و توزیع و تحویل کالاهای مورد درخواست به واحدهای متقاضی

- همکاری با حراست مؤسسه، تنظیم برنامه کار نگهبانان و تعیین ساعات کشیک آنها

- همکاری در انجام امور مربوط به مناقصه ها و مزایده ها مطابق مقررات جاری

- نظارت بر انجام امور مربوط به دبیرخانه، بایگانی، دریافت و توزیع نامه ها

- مشارکت در فرایند ارزشیابی کارکنان و ارائه پاسخ های لازم در این زمینه

- وصول درآمدها و مطالبات، پرداخت هزینه های مستمر و غیرمستمر طبق قوانین ومقررات مربوط

- تنظیم حساب درآمدها و هزینه ها، محاسبات کل و اموال منقول و غیرمنقول مؤسسه و تهیه گزارش عملیات مالی برای مسئولین ذیربط

- نظارت بر کلیه حساب های مالی و درآمدهای اختصاصی طبق مقررات

- تنظیم ونگهداری دفاتر اعتبارات روزانه، کل و معین برای حساب های مستقل بر حسب برنامه ها

- کنترل و رسیدگی به اسناد هزینه های مؤسسه درچارچوب قوانین و مقررات

- رسیدگی به حساب های بانکی مؤسسه و تهیه صورت مغایرت بانکی

- پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیئت علمی و قراردادی و سایر هزینه های مؤسسه طبق مقررات

- تنظیم و نگهداری حساب کل مؤسسه و پی گیری در جهت تسویه حساب های سنواتی

- رسیدگی به تنخواه گردان و اسناد هزینه های مربوط به آن

- حفظ و حراست از دسته چک ها، اوراق بهادار و اسناد مالی

- برنامه ریزی جهت کنترل اموال، تجهیزات و وسایل، ثبت مشخصات دقیق هر یک، سرشماری به موقع امور مربوط به جابه جایی اموال و ارائه گزارش به مسئولان ذیربط

- راهنمایی و پاسخگویی مسئولانه به مراجعه کنندگان

- همکاری در انجام سایر کارهای اداری با همکاران

- رعایت امانت و عدم افشای مطالبی که در حین کار در جریان قرار می گیرد.

- انجام سایر امور ارجاعی در چارچوب امور مؤسسه

 

 

 

شرح وظایف کارشناس امور مالی

- پیگیری، کنترل وصول درآمدهای مؤسسه شامل شهریه ثابت و متغیر، هزینه خوابگاه، وام دانشجویی و...

- کنترل و ثبت کلیه هزینه ها

- تهیه و تنظیم ترازنامه های دوره ای

- بایگانی اسناد و مدارک مالی

- انجام وظایف و ارائه خدمات در قالب طرح اتوماسیون مؤسسه

- انجام عملیات دریافت و پرداخت مربوط به سپرده ها با بانک و مؤسسات طرف حساب

- رسیدگی به حساب های بانکی مؤسسه و تهیه صورت مغایرت بانکی

- پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیئت علمی و قراردادی و سایر هزینه های مؤسسه طبق مقررات

- رسیدگی به تنخواه گردان و اسناد هزینه های مربوط به آن

- انجام کلیه امور مربوط به دریافت و پرداخت وجوه بر مبنای مقررات جاری

- انجام امور مربوط به پیش پرداخت ها، علی الحساب ها، اسناد و مدارک مربوط از نظر رعایت و اجرای قوانین و مقررات مالی

- اجرای کدینگ (طبقه بندی) حسابها، براساس شکل متحد، به منظور ایجاد وحدت رویه و قابلیت مقایسه گزارشات مالی بین مؤسسات پس از تصویب رئیس مؤسسه و هیئت امنا

- اجرای آن بخش از عملیات مالی مؤسسه که در چارچوب بودجه تفصیلی مصوب هیات امنا برعهده مدیر امور مالی می باشد

- نگهداری حساب اموال و نظارت بر حساب اموال مذکور و همچنین نظارت بر انبار

- تهیه گزارشات لازم از نحوه عملکرد جهت ارائه به مقام مافوق

- اجرای امور مالی مؤسسه با توجه به مقررات و قوانین مربوطه

- راهنمایی و پاسخگویی مسئولانه به مراجعه کنندگان

- همکاری در انجام سایر کارهای اداری با همکاران

- رعایت امانت و عدم افشای مطالبی که در حین کار در جریان قرار می گیرد.

- انجام سایر امور ارجاعی در چارچوب امور مؤسسه

 

 

شرح وظایف کارشناس امور رایانه

- ارائه خدمات رایانه ای در زمینه های آموزشی ، پژوهشی و اداری برحسب مورد به واحدهای ذیربط

- تحقیق و مطالعه در مورد سخت افزارها و نرم افزارها ی رایانه ای و استفاده از آخرین پیشرفت های فن آوری و اطلاعات

- پیش بینی تجهیزات مورد نیاز به رایانه ها و تامین و نگهداری سخت افزارها و نرم افزارهای لازم

- برنامه ریزی برای آموزش پرسنل در زمینه فن آوری اطلاعات در صورت لزوم

- ارائه خدمات مشاوره ای فنی در جهت تنظیم قراردادهای خرید، نگهداری ، تعمیر و پشتیبانی سخت افزارها و نرم افزارها

- ثبت و نگهداری سوابق مربوط به عملیات رایانه ای دانشگاه

- سامان دهی ، بهره برداری کارکنان و دانشجویان از خدمات اینترنتی و شبکه های داخلی مطابق ضوابط

- راه اندازی و مدیریت سایت دانشگاه

- راهنمایی و پاسخگویی مسئولانه به مراجعه کنندگان

- همکاری در انجام سایر کارهای اداری با همکاران

- رعایت امانت و عدم افشای مطالبی که در حین کار درجریان قرار می گیرد.

- انجام سایر امور ارجاعی در چارچوب امور مؤسسه

 

 

 

شرح وظایف مدیر فنی

 

- تهيه نقشه هاي پروژه هاي مؤسسه اعم از نقشه هاي تيپ و خاص ( فلزي و بتني).

- برآورد هزينه پروژه ها قبل از شروع.

- تشكيل جلسات مناقصه و دعوت از پيمانكاران رتبه بندي شده.

- تهيه پيش نويس قرارداد پروژه هاي عمراني.

- رسيدگي به صورت وضعيت ،تعديل و مابه التفاوت پروژه هاي مؤسسه و تنظيم اجازه پرداخت مربوطه.

- پيگيري و نظارت براجراي پروژه هاي تعميراتي شامل تعميرات جزئی و اساسي ساختمان اداری و آموزشی ، خوابگاهها. ودیگر ساختمانهای متعلق به مؤسسه.

-اظهارنظر کارشناسی دقیق در نگهداری بهینه ی كليه امور فني مؤسسه اعم از ساختماني و تأسيساتي.

- ارائه گزارش هفتگی ازروند پیشرفت پروژ ه به معاونت امور اداری مالی وبیان مشکلات احتمالی .

- راهنمایی و پاسخگویی مسئولانه به مراجعه کنندگان.

- همکاری در انجام سایر کارهای اداری با همکاران.

- رعایت امانت و عدم افشای مطالبی که در حین کار در جریان قرار می گیرد.

- انجام سایر امور ارجاعی در چارچوب امور مؤسسه.

 

 

شرح وظایف کارشناس دبیرخانه و بایگانی

- انجام امور تایپ، تکثیر، ثبت نامه ها و نامه رسانی

- پاراف نامه های تایپ شده قبل از امضاء مسئولین و مدیران

- بایگانی نامه های موضوعی و پرسنلی و دانشجویی که دستور ( بایگانی شود) دارد.

- اندیکس نامه های وارده و صادره

- توزیع نامه های ارجاع شده به معاونین و مسئولین

- راهنمایی و پاسخگویی مراجعه کنندگان در خصوص آخرین وضعیت نامه های واصله

- جوابگویی ارتباطات تلفنی، انجام امور فاکس عنداللزوم

- ابلاغ دستورات مکتوب ریاست به معاونین و مسئولین

- طبقه بندی و تعیین موضوعاتی که نامه باید تحت آن عناوین بایگانی شود.

- تشکیل پرونده و ثبت و تعیین شماره پرونده روی نامه ها با پیش نویس نامه ها

- انجام بایگانی روزانه نامه ها و پرونده ها

- تحویل پرونده و سابقه اشخاص فقط به افراد ذیصلاح در قبال اخذ رسید.

- مقابله نامه های تایپ شده با پیش نویس تهیه شده

- طبقه بندی و نگهداری احکام حقوقی و احکام اصلاحی شاغلین

- راهنمایی و پاسخگویی مسئولانه به مراجعه کنندگان

- همکاری در انجام سایر کارها ی اداری با همکاران

- رعایت امانت و عدم افشای مطالبی که در حین کار در جریان قرار می گیرد.

- انجام سایر امور ارجاعی در چارچوب امور مؤسسه

 

شرح وظایف حراست و نگهبانی

- حفظ و حراست از ساختمان و تاسیسات مؤسسه

- مراقبت از نظم عمومی و حفظ انتظامات مؤسسه

- کنترل ورود و خروج افراد و وسائط نقلیه، حمل و نقل اموال و اثاثیه طبق دستور صادره و ثبت آن در دفاتر مربوط و گزارش به مسئولین ذیربط

- گزارش فوری اتفاقات و حوادث غیر مترقبه نظیر آتش سوزی، دزدی و سایر حوادث و خرابیهای غیرمترقبه به مسئولان مؤسسه و انجام اقدامات احتیاطی اولیه و لازم

- پیش بینی لازم به منظور جلوگیری از بروز آتش سوزی، خرابی، دزدی و سایر حوادث و خرابی های غیر مترقبه در ساختمان یا اموال و سایر کالاها وتجهیزات

- گزارش چگونگی انجام وظایف و شرح کلیه پیشامدها در مدت نگهبانی

- راهنمایی و پاسخگویی مسئولانه به مراجعه کنندگان

- همکاری در انجام سایر کارهای اداری با همکاران

- رعایت امانت و عدم افشای مطالبی که در حین کار در جریان قرار می گیرد.

- انجام سایر امور ارجاعی در چارچوب امور مؤسسه

شرح وظایف خدمتگزار

- حضور در محل خدمت قبل از شروع و خروج از آن پس از پایان کار اداری و نظافت کامل اتاق ها، محوطه و راهروها، درب و پنجره و شیشه های مؤسسه

- مراقبت در تمیز نگهداشتن دائمی محل کار

- تخلیه ظروف زباله به طور مرتب

- نظافت، شستشو و ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی به طور مرتب

- مراقبت در حفظ و نگهداری لوازم و اثاثیه و دادن گزارش های لازم

- انجام اموری که مربوط به کار مؤسسه می باشد طبق دستوری که از مسئولین می گیرد.

- گزارش به موقع به مسئولین مربوط برای انجام فوری کارهای تعمیراتی یا تاسیساتی ساختمان

- تحویل گرفتن وسایل نظافت و سعی و جدیت در حفظ و صرفه جویی آن ها

- حمل و جابجایی اثاثیه و لوازم اداری در نهایت دقت

- دریافت پرونده ها، نامه ها و سایر مکاتبات و یادداشت های اداری و پیام های شفاهی و کتبی و توزیع و رساندن آن ها بین کارکنان و افراد دیگر

- تهیه چای و غذا برای کارکنان و نگهداری و نظافت لوازم و وسایل آبدارخانه

- راهنمایی و پاسخگویی مسئولانه به مراجعه کنندگان

- همکاری در انجام سایر کارهای اداری با همکاران

- رعایت امانت و عدم افشای مطالبی که در حین کار درجریان قرار می گیرد.

- انجام سایر امور ارجاعی در چارچوب امور مؤسسه

  انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1135

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما