مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2430
  • بازدید دیروز : 1988
  • بازدید کل : 13117790

ويروسهاي کامپوتري


ويروسهاي کامپوتري چگونه کار مي کنند؟

ويروس های رایانه ای بسیار اسرار آمیز هستند و توجه بسیاری از برنامه ویسان مشاوران امنیتی شبکه های اینترنتی و حتی افراد عادی که از رایانه برای کارهای معمولی خود استفاده میکنند را به خود جلب کرده اند و سالانه هزینه هنگفتی برای جلوگیری ازانتشار و بالا بردن امنیت شبکه ها و رایانه ها د رمقابل ویروس ها صرف می شود. اگر بخواهیم از دید دیگری به ویروس ها نگاه کنیم نقاط آسیب پذیری و میزان آسیب پذیر بودن سیستم رایانه ای خود و یا اکنیت شبکه ای که ما د رحال کار با آن هستیم به ما نشان می دهند که البته ممکن است این کار کمی برایمان گران تمام شود!

یک ویروس که از طراحی و زیر ساخت پیچیده و سازمان یافته ای بهره مند باشد می تواند تاثیرات شگفت انگیز و در بعضی موارد مخرب بر روی شبکه اینترنت بگذارد. اثراتی که این ویروس ها بر اینترنت میگذارند و تعداد رایانه ها یی که آلوده می کنند خود گواه ارتباطات پیچیده و عظیم انسان ها و رایانه ها و شبکه های اطلاع زسانی در اینترنت می باشد.

برای مثال ویروس جدید مایدمMydoomworm)) تخمین زده شده که در یک روز حدود 255 هزار رایانه را آلوده کرده باشد. ویروس ملیسا( Melissa virus) در سال 99 و من شما را دوست دارم I LOVE YOUدر سال 2000 که ویروس های قدرتمندی که مایکروسافت و بسیاری از شرکت های ارائه دهنده سرویس ایمیل را مجبور کرد تا زمان پاک سازی و رفع مشکلات بوجود آمده توسط ویروس سرورهای خود را خاموش کنند . شاید وقتی کمی تحقیق کنید و عملکرد این ویروس ها را مورد مطالعه قرار دهید بسیار شگفت زده خواهید شد وقتی بفهمید که این ویروس ها بطرز بسیار ساده ای این کار ها را انجام می دهند. اگر در زمینه برنامه نویسی اطلاعات مختصر و یا حتی زبان برنامه نویسی بلد باشید با دیدن کد های برنامه این ویروس ها به ساده بودن و طرز کار ساده آن ها پی خواهید برد و از آن شگفت زده می شوید.

در این مقاله بحث ما در باره ویروس ها هم ویروس های معمولی و هم ویروس هایی که اخیرا شروع به فعالیت کرده اند می باشد بنابرا ین شما طرز کار ویروس ها و همچنین اطلاعاتی در باره نحوه محافظت و مقابله خود در برابر آن ها را یاد خواهید گرفت. تعداد ویروس ها در حال حاضر د رحال کاهش بوده ولی بعضی اوقات شخصی روش جدیدی برای ساختن آن پیدا می کند و بدین ترتیب ویروس جدیدی طراحی و ساخته می شود.


انواع آلودگی ها :

به دلیل اینکه ویروس ها نوعی از آلودگی های رایانه ای محسوب می شوند پس ما به جای واژه نادرست انواع ویروس ها از انواع الودگی ها استفاده می کنیم:

 

ویروس ها (Viruses):

ویروس ها یک برنامه یا کد(اسکریپت) بسیار کوچکی است که بر روی برنامه های بزرگتر سوار می شوند. یعنی در بین کد های اصلی یا فایل های اصلی بک برنامه دیگر که معمولا پر کاربرد می باشد قرار میگیرند و به محض نصب برنامه اصلی خود را وارد سیستم رایانه ای شخص قربانی می کنند و هنگام اجرای برنامه به طور خود کار اجرا میشوند و شروع به تخریب ( کارهایی که نویسنه ویروس از آن خواسته) می کنند.

 

ویروسهای پست الکترونیکی (Email-viruses):

این ویروس ها که از طریق پست الکترونیکی منتشر می شوند با وارد شدن به رایانه فرد خود را از طریق ایمیل هایی که در Address book شخص قربانی موجود هستند منتشر میکنند.

 

کرم ها (Worms) :

یک کرم قسمت کوچکی از یک برنامه میباشد که از طریق رایانه هایی که تحت یک شبکه کار میکنند و یا حفره های امنیتی موجود در یک سیستم عامل و یا برنامه اجرایی , خود را منتشر میکنند. روش انتشار آن ها از طریق شبکه بدین صورت است که یک کرم ابتدا که برای وارد شدن, رایانه مورد نظر را اسکن کرده و حفره های امنیتی موجود در آن را شناسایی می کند و سپس از طریق این حفره ها وارد رایانه دیگری شده و خود را گسترش می دهد.

 

اسب های تراوا(Trojan horses):

اسب های تراوا نیز از یک برنامه ساده ساخته می شوند. آن ها می توانند از طریق یک بازی اینترنتی آن لاین و یا دریافت ایمیل و ... وارد سیستم شما شوند.ولی وقتی که اجرا می شوند اثرات بسیار بدی بر روی سیستم شما بگذارند برای مثال ممکن است اطاعات هارد دیسک شما را پاک کرده یا حتی هارد شما را بسوزانند.ولی ضعف این نوع آلودگی ها تنها در این است که به صورت خود کار نمی توانند خود را منتشر کنند.مراقب این نوع از آلودگی ها باشید!

 

در قسمت های دیگر در مورد هر کدام از انواع آلودگی ها که اشاره کردیم توضیح بیشتری خواهیم داد.

ويروس تراجان جديد به تلفن هاي داراي سيستم عامل Symbian حمله كرد

كاربران تلفن هاي هوشمند Symbian Series60 بايد مواظب اسب تراجان جديد باشند. اگر اين ويروس در عرض يك ساعت پاك نشود تمام اطلاعات موجود در دستگاه بي سيم را از بين خواهد برد.

به گزارش بخش خبر سايت http://www.IRITN.com ، به گفته آقاي آنتون وان تروير، مدير بازاريابي شركت ضد ويروس F-Secure ، چندتن از دارندگان گوشي هاي Symbian بعد از دانلود كردن بازيهاي آلوده به ويروس، Trojan Doomboot A آلوده به اين ويروس شده اند. شركت F-Secure روز جمعه در وب سايت خود به كاربران هشدار داد كه اين ويروس در شبكه منتشر شده است. تروير تخمين زد كه حدود 30 ميليون تلفن هوشمند با اين ويروس مورد تهديد قرار گرفتند. مسئله اي كه باعث مي شود اين ويروس به تهديدي جدي تبديل شود كرم Commwarrior B است كه همراه اين اسب تراجان وارد تلفن ها مي شود. اين كرم، خود را با ارسال سيلي از پيام ها از طريق سرويس پيام رسان چند رسانه اي ( MMS ) و سرويس بلوتوس با برد كوتاه، منتشر مي كند. اين دو سرويس از ويژگي هاي نسبتا استاندارد تلفن هاي هوشمند هستند. تروير طي سخناني اظهار كرد: «اين كرم با ارسال موجي از پيام هاي MMS ، باتري اغلب تلفن ها را در عرض يك ساعت تخليه مي كند. با ورود ويروس كاربران نمي توانند سيستم خود را دوباره راه اندازي كنند، گوشي هاي آنها بايد دوباره فرمت شوند كه اين امر باعث پاك شدن كامل اطلاعات از جمله عكس ها، تقويم و كتاب آدرس مي شود.» بيشتر كاربران متوجه نمي شوند كه تلفنشان آلوده شده است،زيرا اين ويروس هيچ نشانه اي ندارد و تنها علامت آن تخليه سريع باتري است. كاربراينكه اين ويروس را كشف مي كنند يك ساعت وقف دارند تا اين ويروس را از طريق برنامه Application manager حذف كنند قبل از اينكه باتري تلفنشان تمام شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسائي يك فايل فشرده و دو كرم اينترنتي جديد

شركت امنيتي Panda Antivirusدو كرم اينترنتي جديد به نام هاي Gaobot.IUF و Prex.AM را شناسائي كرد. اين دو كرم اينترنتي همراه هم در يك فايل فشرده با فرمت RAR از طريق MSN مسنجر به تعداد زيادي كاربر ارسال شده اند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران ، از شركت امنيتي PandaAntivirus، اين فايل آلوده پس از اجرا شدن توسط كاربر، بطور اتوماتيك از حالت فشرده در مي آيد و دو فايل را كه حاوي Gaobot.IUF و Prex.AM هستند در سيستم كاربر ايجاد مي كند. اين كدهاي آلوده پس از اجرا شدن، فعاليت مشترك خود را آغاز مي كنند. به اين ترتيب كه Gaobot.IUF با ايجاد يك backdoor به يك IRC‌ سرور متصل مي شود و منتظر دريافت دستورات هكر مربوطه مي ماند. اين دستورات شامل: جمع آوري اطلاعات سخت افزاري كامپيوتر، دزديدن كدهاي رجيستر شده برخي بازيهاي كامپيوتري و بروز كردن Gaobot.IUF است. اين كرم اينترنتي مي تواند از طريق منابع به اشتراك گذاشته شده در يك شبكه كامپيوتري كه با كلمات عبور آسان به هم متصل شده اند به سيستم هاي تحت شبكه نيز نفوذ يابد.
وظيفه Prex.AM ارسال پيام كوتاه از طريق MSN مسنجر به ساير كاربران است. اين پيام داراي متن زير است: " hmm like my friend said dont look ahaha, SICKpictures ". در پيام مزبور لينكي به يك آدرس اينترنتي وجود دارد كه با كليك كردن روي آن فايل RAR مربوطه (‌كه در بالا به آن اشاره شد )‌ روي سيستم كاربر داونلود مي شود.
لوئيس كرونس ،مدير Panda Lab، در اين زمينه مي گويد: روشي كه اين دو كرم اينترنتي براي آلوده كردن كامپيوترها استفاده مي كنند اگرچه ابتدائي است اما داراي پيچيدگيهاي خاص خود است. اين روزها هكرها تلاش مي كنند روشهاي قبلي انتشار ويروسها را جديدتر و موثر تر كنند و با توجه به نحوه عملكردشان در سال جاري به نظر مي رسد كه برنامه هاي پيام كوتاه، مركز توجه آنها قرار گرفته است. وي در ادامه به كاربران توصيه مي كند براي پيشگيري از آلوده شدن به اين كدهاي مخرب آنتي ويروس خود را مرتبا بروز كنند.

 

 

 

دومين سرور اسرائيلي توسط گروه Emperor هك شد

دومين سرور اسرائيلي كه از نظر فيزيكي نيز در اسرائيل قرار داشت توسط گروه Emperor هك شد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، اين سرور كه ميزبان 93 وب‌سايت بوده است توسط اين گروه مورد حمله قرار گرفت. آدرس IP اين سرور 212.179.58.38 مي‌باشد.
ليست بعضی ازسايتهاي هك شده در زير آمده است: لیست کامل نمی باشد :


http://a-artgallery.com/data/
http://a-r-tech.com/data/
http://a-zabar.com/data/
http://acousticwall.co.il/data/
http://actualc.com/data/
http://adamisrael.com/data/
http://aguda4u.com/data/
http://akladot.com/Data/
http://all4student.com/data/
http://amboya.co.il/data/
http://anma.org.il/data/
http://ardo.org.il/data/
http://arwen.co.il/data/
http://atar123.com/data/
http://autobanner.biz/data/
http://bizart.co.il/data/
http://bike4sale.co.il/data/
http://bolinat.co.il/data/

 

 

 

برنامه منتخب : XPSecurity 2005

این هم برنامه ای برای امنیت ویندوز XP در اینترنت.

با این برنامه دیگر از شر تروجان ها و کرم های مزاهم خلاص میشوید.

Name: VS TEAM
Key: 88BC314F8347195c835

لینک دانلود :DownloadNow

 

 

تدابير امنيتي جديد از طريق قانون عليه اقدامات غير قانوني اينترنتي

پليس سايبر در لندن با همكاري چندين سازمان مربوط به صنعت موسيقي اينترنتي در اروپا وامريكا تدابير امنيتي جديدي را از طريق تصويب لوايح قانوني جديد در زمينه جرائم اينترنتي عليه 784 كاربري كه به طور غيرقانوني به مشترك سازي فايل مي پرداختند، به كار برد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران ، از موسسه تحقيقات و توسعه ناجا ،صنعت موسيقي هاي آن لاين در انگليس با همكاري پليس سايبر يك سري جديد از اقدامات قانوني را عليه 784 فردي كه احتمال مي رفت به شكل غير قانوني آهنگها را از اينترنت دانلود مي كنند را انجام داد.
اين در حالي است كه سازمان صنعتي ضبط آمريكا (RIAA) تاكنون نزيدك به 11 هزار فعاليت قانوني متنوع در اين زمينه به عمل آورده است، و صنايع صدانگارهاي بريتانيائي (BPI) 90 مورد مشترك سازي فايل داده ها را گزارش داده اند.
پليس در 12 كشور اقدمات شديد امنيتي را انديشيده است و گروه هاي بيشماري را كه مسئول كپي رايتهاي غير قانوني از طريق اينترنت بوده اند را دستگير كرده است.
" آلبرتو گانزالاس" وكيل دعاوي آمريكائي اظهار كرد: اقدامات ضربتي پليس زير لواي قانون نشان داده است كه اجراي قانون مي تواند به عنوان يك حربه كارآمد در جهت كشف و دستگيري باندهاي جرائم رايانه اي مثمر ثمر واقع گردد.
وي افزود: نيروهاي پليس معتقد هستند كه اين گونه اقدامات مي تواند تاثير بازدارنده بسيار مثبتي داشته باشد.
چندي پيش دادگاه قضائي جرائم اينترنتي در لندن رسما اعلام كرد كه هر گونه اقدام غير قانوني اينترنتي پيگرد قانوني دارد و با هر وب سايتي كه براي كاربران امكان دانلود غير قانوني را از اينترنت فراهم آورد برخورد جدي مي شود.
اين قانون ها هر كاربر خاطي اي در هر رده سني در بر ميگيرد، به عنوان مثال چندي پيش "اميلي پرايس" 12 ساله كه از يك وب سايت به طور غير مجاز آهنگ دانلود كرده بود براساس لوايح قانوني اخير به پرداخت 2 هزار و 300 پوند جريمه نقدي مجازات شد.

 

 

 

هكرها اين بار برنامه هاي كسل كننده تلويزيوني را هدف قرار دادند

هكرها در يك عمليات خاص hacktvism به هك كردن برنامه هاي كسل كننده تلويزيوني پرداختند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران ، از epolice،عمليات hacktivism به منظور اختلال ايجاد كردن در برنامه هاي كسل كننده تلويزيوني و برنامه هاي خبري كه بيشتر اخبار حادثه اي پخش مي كنند و همچنين تحت فشار قرار دادن سازندگان اين برنامه ها درجهت بهبود كيفي برنامه ها از سوي هكرها انجام مي شود.
اين تاكتيك شوك آور توسط يك گروه از هكرها در نيويورك كه ادعا كرده اند با كنترل از راه دور ايستگاه هاي تلويزيوني، برنامه هاي خاص مورد نظر خود را كه روي آنتن مي روند را به دست مي گيرند و آنها را تغيير مي دهند و يا از پخش آنها جلوگيري مي كنند.
هكرها در كار برنامه هاي زنده خبري و گزارشهاي زنده به دلخواه اختلال ايجاد مي كنند.
جمعي از متخصصان امور رايانه اي و روزنامه نگارن پيشكسوت نيز در اين گروه قرار دارند.

 

ایکسمکس، جدیدترین تکنولوژی اینترنت بیسیم

یک ابزار مخابراتی جدید که میتواند در حواشی کانالهای رادیویی در حال مصرف، خدمات اینترنتی باند پهن ارائه کند در خدمت دستگاههای همراه قرار میگیرد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران ، از ComeToNet، ایکسمکس (xMax) که آخرین نوآوری در دنیای مخابرات باند پهن است یک سیستم رادیویی بسیار ساکت محسوب میشود که از کانالهای رادیویی که بوسیله سیگنالهای پیچر نویزی یا تلویزیون اشغال شده است، بهره میبرد.
جو بابیر مخترع این سیستم میگوید که آنچه در این سیستم منحصر بفرد میباشد آنست که میتواند سیگنالهایی بسیار ضعیف از خود ساطع کند که برای دریافت توسط آنتنهای معمولی قابل مصرف نیستند، اما میتوان آنها را با آنتنهایی مخصوص که میدانند به کجا گوش فرادهند، شنید. بدین ترتیب مصرفی دوگانه از طیف رادیویی بدست میآید.
این سیستم میتواند برای مناطق شهری که اپراتورهای مخابراتی به هم نزدیک هستند مصرف شود به نحویکه توسط شبکه های تلفنی موبایل پوشش داده میشود.
گفته میشود که با این سیستم جدید بهبودی معادل 400 تا 500 درصد در range ایجاد میشود. بحث برسر تولید چیپهای مخصوص این تکنولوژی در حال انجام است.
این سیستم جدید میتواند رقیبی برای سیستمهای WiMax و Flash OFDM محسوب شود.

 

 

 

ويروس هاي اينترنتي و ميزان شيوع آنها در ماه ژوئن سال 2005

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران ، کمپانی اسپانیائی Panda Software، ده ويروس مهم ژوئن را مطابق زير معرفی مي كند.

اين بدافزارها شامل 3 کرم اینترنتی، 4 تروجان ، یک آسیب پذیری ، یک ويروس و یک Visual Basic script بوده اند. كه درصد شيوع آنها در زير آمده است:

1 – آسيب پذيريMhtredir.gen : 2.64 درصد
2- كرم اينترنتي Sdbot.ftp : 2.23 درصد
3- كرم اينترنتي Netsky.P: 2.14 درصد
4- تروجان Qhost.gen : 2.13 درصد
5- كرم اينترنتي Gaobot.gen:1.25 درصد
6- VBS/Psyme.C : 1.11 درصد
7- تروجان Small.GV : 1.08 درصد
8- تروجان Mitglieder.DC :‌ 1.01 درصد
9- تروجان Citifraud.A: 0.87 درصد
10- ويروس Smitfraud.A: 0.85 درصد

همانند دوماه گذشته آسیب پذیری Mhtredir.gen بيشترين شيوع را در اينترنت داشته است. اين آسيب پذيري تلاش مي كند با استفاده از حفره هاي امنيتي به كامپيوترها حمله كند. براي اينكه از ورود اين بدافزار به سيستم تان جلوگيري كنيد لازم است كه سيستم خود را بروز كنيد.
متخصصين آنتي ويروس پاندا معتقدند شيوع تروجان Citifraud.A و ويروس Smitfraud.A در ماه گذشته و اين ماه نشان مي دهد كه نويسندگان بدافزارها هر روز بيشتر از قبل به دنبال درآمدزائي هستند . Smitfraud.A قسمتي از يك برنامه Adware‌ است كه كاربر را تهديد به خريد محصولات مشخصي مي كند. اين ويروس كليه اطلاعاتي كه از مرورگر اينترنتي ارسال مي شود را كنترل كرده ، وب گرديهاي كاربر را ثبت و برنامه هاي Spyware را داونلود و اجرا مي كند .
هدف اصلي Citifraud.A سرقت اطلاعات بانكي كاربران ، يا همان پديده phishing است. اين بدافزار براي رسيدن به هدف خود از يك فايل HTML كه داراي لينكي به يك سايت بانكي تقلبي است استفاده مي كند. اين تروجان با به كارگيري حفره امنيتي موجود در اينترنت اكسپلورر، آدرس اينترنتي تايپ شده توسط كاربر در مرورگر اينترنتي را به آدرس مورد نظر خود تغيير مي دهد بدون اينكه كاربر متوجه شود و به اين ترتيب كليه اطلاعات بانكي كاربر را سرقت مي كند.
بدافزارهاي ديگري كه توسط هكرها براي درآمدزائي در ماه گذشته استفاده شد دو كرم اينترنتي از خانواده پر جمعيت كرم هاي اينترنتي Bot بودند ." Gaobot و SDBot.ftp " اين كرم هاي اينترنتي به گونه اي طراحي شده اند كه با باز كردن پورت هاي سيستم و با استفاده از آسيب پذيري هايي موجود در سيستم ، دستوراتي كه از راه دور مي رسند را اجرا مي كنند. اين كرم هاي اينترنتي علاوه بر اثرات مخرب خودشان، انواع تبليغات و هرزنامه هاي اينترنتي را هم وارد سيستم كاربران مي كنند.
Netsky.P هنوز هم پس از گذشت يك سال جزء‌‌‌ پر شيوع ترين ويروسها است. اين كرم اينترنتي نيز با ستفاده از حفره هاي امنيتي ، كه ضميمه ايميل ها را در هنگام Preview شدن اجرا مي كنند، كار خود را آغاز مي كند. براي اينكه از ورود اين كرم اينترنتي به كامپيوتر خود جلوگيري كنيد بهتر است هيچ ضميمه ايميلي را باز نكنيد مگر اينكه 100 درصد مطمئن باشيد كه از منبع قابل اطميناني برايتان ارسال شده است.

+ نوشته شده در چهارشنبه پانزدهم تير 1384ساعت 2:41 توسط محمدرضا | آرشیو نظرات

 

 

آسيب پذيري جديد اينترنت اكسپلورر باعث خرابي مرورگر مي شود

اين آسيب پذيري به مهاجم اجازه مي دهد نرم افزارهاي دلخواه خود را نيز روي دستگاه هاي به خطر افتاده اجرا كند.

به گزارش بخش خبر سايت http://www.IRITN.com ، كارشناسان امنيتي موفق به كشف يك آسيب پذيري براي اجراي نرم افزارهاي غيرمجاز خود روي دستگاه كاربر IE استفاده كنند. اين آسيب پذيري كه محققان اتريشي آن را كشف كردند و چند هفته قبل به مايكروسافت گزارش دادند مربوط به شيوه اي است كه IE بوسيله آن ماژول هاي نرم افزاري معين را كنترل مي كند. مارتين اينسنر، مدير فني شركت SECConsult ، خاطر نشان كرد كه پژوهشگران با بارگذاري صفحات HTML كه از اجزاي معين برنامه Active X استفاده مي كند قادر دوباره رجيستر را روي پردازنده كامپيوتر بنويسند. از اين تكنيك مي توان براي پر كردن بخش هايي از حافظه با رمزهاي بدانديش استفاده كرد كه اين امر باعث بوجود آمدن آسيب پذيري « سر ريز شدن با فر » مي شود. ايسنر در سخناني افزود:« اين آسيب پذيري مي تواند باعث خرابي مرورگر شود. اجراي كدهاي اختياري نيز شايد روي اين مرورگر ممكن باشد ما اكنون نمي توانيم ان را تاييد كنيم. » جرستي گاندرسون سخنگوي مايكروسافت گفت كه مايكروسافت وجود اين آسيب پذيري را تاييد كرده است و در حال بررسي اين موضوع است. شركت مايكروسافت هنوز نمي داند كه آيا آسيب پذيري بهره برداري شده است يا نه.

+ نوشته شده در چهارشنبه پانزدهم تير 1384ساعت 2:40 توسط محمدرضا | آرشیو نظرات

 

 

نرم افزارهای هفته :

فيلترينگ شخصي و ايجاد محدوديت براي اينترنت توسط Anti-Porn 7.0.6.10

از: http://www.p30world.com

همانطور كه ميدانيد در كنار هر استفاده ي مفيدي از يك ابزار ارزشمد ، ميتواند استفاده هاي مخرب نيز از انها به عمل آورد .دنياي وب نيز از اين قاعده مستثنا نيست و در كنار ميليونها وب سايت آموزنده و مفيدي كه روز به روز بر تعدادشان افزوده مي شود , وبسايتهاي غير اخلاقي و نامناسب براي همه ي سنين و افراد نيز وجود دارد . حال شما اگر مايل باشيد كه افراد خانوادتان به اين نوع سايتها دسترسي نداشته باشند چه مي كنيد؟ حتي با وجود فيلتر در ISP ها باز هم فيلتر شكن هاي مختلف وجود دارند و كسي كه مايل به ورود به چنين سايتهايي باشد با كمي تلاش مي تواند به خواسته ي خود دست يابد. پس راهي براي جلوگيري وجود ندارد ؟

Anti-Porn نرم افزاري قدرتمند از شركت tuEagles كه به تازگي نسخه ي 7.0 خود را عرضه نموده است , يك فيلتر حرفه اي براي جلوگيري از انجام فعاليت هاي نامطابق با ميل شماست ! با هم به بررسي برخي ويژگي هاي مهم اين محصول قدرتمند مي پردازيم :
Filter out porn websites : اين محصول در Database قدرتمند خود قادر به شناسايي ده ها هزار وب سايت غير اخلاقي مي باشد كه اجازه ي باز شدن آنها را در كامپيوترتان نمي دهد ! هچنين شما نيز ميتوانيد وب سايتهايي را به اين ليست اضافه نماييد .

Update online : هر هفته Database قدرتمند اين نرم افزار Update شده و سايتهاي جديد را به خود مي افزايد !

Realtime filter : اين ويژگي نرم افزار به محض مشاهده ي محتواي هر وب سايت غير اخلاقي حتي اگر آدرس آن در Database وجود نداشته باشد آن را فورا فيلترمي نمايد . تمامي اين عمليات فيلترينگ قبل از باز شدن پنجره ها و نمايش محتوا صورت ميگيرد !

Limitinternet chat : شايد شما هم از چت كردن زيادي فرزندان و يا ساير افراد خانواده خود خسته شده باشيد و مايليد ساعت چت آنها در دست شما باشد ! در اين بخش از نرم افزار ميتوانيد ساعت چت نرم افزار هاي مختلف گفتگوي اينترنتي را محدود نماييد !

Limit internet access by day and time : علاوه بر محدود كردن ساعت چت , شما قاديريد دسترسي كاربران به اينترنت را نيز محدود نماييد و بازه ي زماني مشخصي را براي اين كار تعيين كنيد .

History log : تمامي اتفاق هايي كه در محيط اينترنت رخ داده , اعم از وب سايتهاي مشاهده شده , فيلتر و يا بسته شده را براي شما در گوشه اي ذخيره مي كند و به شما نشان مي دهد .

Screen log : قادر است در لحظات مختلف از مونيتور شما تصوير برداري نمايد و آن تصاوير را به شما نشان دهد .

Recommend trusted websites : در اين بخش آدرس وب سايتهاي هاي آموزنده اي براي گروههاي مختلف سني تعيين شده كه قابل ويرايش و افزودن بر تعداد آنها مي باشد .

Password protection : هيچ شخصي بدون داشتن رمز عبور نرم افزار قادر به حذف فيلتر و دستكاري در تنظيمات آن نيست .

لینک دانلود :

http://s117445884.onlinehome.us/download/Anti-Porn.EXE

کرک برنامه :

http://crackdb.com/Anti-Porn.v7.0.6.10/get_44450_Anti-Porn.v7.0.6.10_crack.html

+ نوشته شده در سه شنبه چهاردهم تير 1384ساعت 2:15 توسط محمدرضا | آرشیو نظرات

 

   

نرم افزارهای هفته :

 

گرفتن كپي از اطلاعات حافظه هاي آسيب ديده توسط CopyRator 1.4 !

از: http://www.p30world.com

آيا تا به حال به مشكل آسيب ديدن منبع اطلاعاتيتان بر خورده ايد ؟ براي مثال بخشي از هارد و يا Floppy Disk و يا CD و DVD شما كه اطلاعات مهم و مورد نيازتان را شامل مي بوده بر اثر ضربه و يا هر دليل ديگري آسيب ديده و قادر به كپي كردن اطلاعات نباشد . در اين مواقع چه مي كنيد ؟

CopyRator نام نرم افزاري كوچك و ساده و در عين حال بسيار مفيد از شركت Softeza مي باشد كه به شما امكان كپي گرفتن از حافظه هاي جانبي آسيب ديده را ميدهد ! CopyRator تمامي فرمتهاي فايلها را پشتيباني ميكند , فايلهاي متني , تصويري , صوتي و اجرايي و ....

اين محصول قادر به خواندن اطلاعات صدمه ديده ي هارد ديسك ,CD , DVD وFloppy و انواع Media Storage ها كه وظيفه ي جابجايي اطلاعات را دارند مي باشد .

CopyRator با نسخه هاي 95, 98, 2000, 2003, XP, Me, NT 4.0 از سيستم عامل ويندوز سازگاري كامل دارد .

لینک دانلود :
http://www.softeza.com/download/copyrator.zip

کد ثبت نام برنامه :


Name:ttdown.com Code:2436131082784954

Or

name; freeserials.net sn; 0416131062784954

 
 

چگونه ازشر ويروسهاي كامپيوتري خلاص شويم

ويروس كامپيوتري يك برنامه كامپيوتري است كه توسط يك نويسنده بد خواه و مزاحم نوشته مي شود.آنها توسط كپي كردن خودشان پخش مي شوند و سپس به كامپيوترهاي ديگر نفوذ مي كنند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران ، از epolice، در حال حاضر 53 هزار نوع ويروس رايانه اي وجود دارد.
يك ويروس كامپيوتري هر كاري مي تواند انجام دهد از پاك كردن پيام هاي كوتاه رايانه اي تا پاك كردن فايلهاي كليدي به نحوي كه كامپيوتر را از كار بياندازد.
ويروس " Iloveyou" بيش از 45 ميليون كامپيوتر را آلوده كرد و 7 تريليون پوند در سراسر دنيا خسارت وارد كرد.با اين حال چگونه مي توان از شر ويروس هاي رايانه اي خلاص شد؟
پليس سايبر در اين زمينه هشدار مي دهد.
آرام باشيد ويروس كامپيوتري تا زمانيكه اي ميل آلوده باز نشود هيچ خطر ندارد.هر گونه ميلي را كه فكر مي كنيد آلوده است را حذف كنيد و فولدر آيتم هاي حذف شده را خالي كنيد. هيچ attachment ناخواسته اي را چنانچه مطمئن نيستيد حتي اگر يك ويروس اسكنر داريد باز نكنيد.
قبل از باز كردن هر attachment ابتدا متن ميل خود را با دقت بخوانيد مفاد پيام هاي دريافتي را كه احساس مي كنيد ناشناخته هستند را به خوبي چك كنيد.
هرگز attachment هاي ناشناخته را كه از امنيت آنها مطمئن نيستيد براي دوستان خود forward نكنيد.
مراقب hoaxها ، شبه ويروس هاي رايانه اي يا حقه هاي رايانه اي كه حاوي يك پيام ويروسي دروغين تحت عنوان " مخرب ترين ويروس رايانه اي كه تاكنون وجود دارد" هستند اما ويروس محسوب نمي شوند باشيد.
ايميل " new virus" را بدون چك كردن كامل آن ارسال نكنيد.
براي مطلع شدن از ليست hoaxهاي موجود مي توانيد از سايت vmyths.com ديدن كنيد.
اي ميلي را كه احتمال مي دهيد آلوده است را براي كمپاني هاي ضد ويروس ارسال كنيد ( شما بايستي يك كپي از نرم افزارهاي ويروسي آنها را داشته باشيد). آنها به شما مي گويند اين ميل ويروس هست يا نيست.ميل هاي ناشناخته را به هيچ كس ديگر به جز كمپانيهاي ضد ويروس نفرستيد.سيستم فيلترينگ ميل احتمالا آنرا به هر صورت كه شده حذف مي كند.
مطمئنا شما backup اخير مهمترين كارهاي خود را داريد ، هرگز فلاپي ديسك backup را چنانچه احتمال مي دهيد كامپيوتر شما آلوده به ويروس است را در كامپيوترتان جا نگذاريد زيرا backup شما هم به ويروس آلوده مي شود.
چنانچه احتمال مي دهيد كالمپيوتر شما به ويروس آلوده است حتما يك ويروس اسكنر نصب كنيد.
هزاران نوع متنوع از ويروس ها وجود دارند كه هر كدام به طرز خاصي عمل مي كنند، مراقب آنها باشيد و كامپيوتر خود را به روز آمد ترين برنامه هاي ضد ويروس مجهز كنيد.

بيش از 40 ميليون كارت اعتباري هك شد

مقامات رسمي كمپانيهاي آمريكائي اعلام كردند: يك هكر رايانه اي به بيش از 40 ميليون اكانت كارتهاي اعتباري دستبرد زد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران ، از epolice، كمپاني بين المللي Mastercard گفت: عمليات تجاوز به اكانت هاي بانكي توسط يك كمپاني رايانه اي در آتلانتا كه عمل مبادله اطلاعات براي بانكها و موسسات تجاري را فراهم مي آورد، انجام شده است.
Mastercard گفت: همه برچسب هاي كارت هاي اعتباري آلوده شده است.
كمپاني رايانه اي cardSystem solution اظهار كرد: عمل دستبرد زدن به اكانت هاي بانكي اواخر ماه گذشته شناسائي شد و بلافاصله FBI به جهت تحقيق و بررسي در اين زمينه در جريان گذاشته شد.
Mastercard گفت: خبر سرقت گسترده اكانت هاي بانكي تحت اين عنوان كه هكرها بار ديگر از آسيب پذيريهاي موجود در سيستم هاي رايانهاي استفاده كردند و به راحتي به داده هاي موجود در كارت هاي اعتباري دستبرد زدند منتشر شد.
اين شركت معتبر رايانه اي در ادامه افزود : به اكانت بيش از 22 ميليون از مشتريانش دستبرد زده شده است .
Visa company يك كمپاني رايانه اي معتبر ديگر اعلام كرد: به اكانت 14 ميليون از مشتريانش دستبرد زده شده و اطلاعاتي از قبيل نام و شماره اكانت بانكي آنها و وجوه بسياري از حساب آنها به سرقت رفته است.
كليه اين كمپانيها به بانكها هشدار دادند.
اين كمپانيها ضمن اينكه FBI رادر جريان گذاشته اند سيستم هاي رايانه اي خود را به برنامه هاي فرا امنتيتي قوي نيز مجهز كرده اند.

 

 

 

مواظب هشدارهاي امنيتي جعلي مايكروسافت باشيد

موج جديدي از اسپم ها كه خود را به عنوان اعلاميه امنيتي مايكروسافت معرفي مي كنند داراي لينكي براي نرم افزاري بدانديش هستند كه به مهاجم امكان دسترسي كامل به ماشين آلود شده را فراهم مي كنند.

به گزارش بخش خبر سايت http://www.IRITN.com ،اين ايميل كه از اواخر روز سه شنبه منتشر شده است خود را به عنوان برنامه SecurityBulletin MS 05-O39 معرفي مي كند و ادعا مي كند داراي لينكي براي Patch امنيتي بر عليه كرم هاي سابر و مايتاب است. آقاي ميكوهايپونن، مدير مركز تحقيقات ضد ويروس F-Secure گفت كه : در واقع هيچ برنامه اي با عنوان Security Bulletin MS05-O39 وجود ندارد زيرا آگهي هاي امنيتي واقعي مايكروسافت كاربران را به سايت دانلود مايكروسافت راهنمايي مي كند نه به خود Patch هاي امنيتي . مايكروسافت يك صفحه اصلي امنيتي دارد. اين Patch غير موثق گونه اي از نرم افزار اسب تراجان SDBot است كه در حال حاضر محصولات نرم افزاري ضد ويروس آن را كشف نكرده اند. دانلود كردن اين اسب تراجان در حال حاضر خطر كمي دارد، زيرا سروري كه ميزبان دانلودهاي اين اسب تراجان است ديگر فعال نيست. اين سرور كه ميزباني آن را شركت خدمات اينترنتي The planet.com بر عهده دارد ظاهرا از پهناي باند مجاز خود تجاوز كرده است. هايپونن در سخناني افزود: « به نظر من اين مورد خاص به هر حال هيچ مشكلي را بوجود نمي آورد، اما با اين وجود به نظر من اين مورد يك مورد نسبتا جالب است.» وي در پايان افزود كه كرم ايميل Swen كه در سال 2003 منتشر شد از همين شيوه براي گسترش استفاده مي كرد.

 

 

 

زمين گوگل ابزار نيرومند جستجوي تصويري

در زمين گوگل تصوير منطقه دلخواه خود را پيدا كنيد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران ،‌ از ايلنا, گوگل نسخه بتاي نرم افزار دسك تاپ خود را كه در جستجوي محلي را با تصاوير سه بعدي ماهواره‌‏اي از مكان‌‏هاي مختلف تركيب مي‌‏كند راه اندازي كرد.
اين سرويس در دو نسخه عادي و پيشرفته عرضه خواهد شد؛ نسخه عادي رايگان و نسخه پيشرفته كه مخصوص شركت‌‏ها بوده پولي است.
گوگل ارس (GOOGLE EARTH) كه از فناوري پخش پهن نوار استفاده مي‌‏كند يك تصوير هوايي از مكان مورد در خواست كاربر را نشان مي دهد؛ اين ابزار گوگل قابليت زوم را دارد و مي‌‏تواند تصوير را تا سطح خيابان‌‏ها و ساختمان‌‏ها زوم نمايد.
اين سرويس شامل جستجوي محلي شركت‌‏ها, ساختمان‌‏هاي مسكوني, محل‌‏هاي مورد علاقه كاربر و ديگر مكان‌‏ها است؛ همچنين كاربر در اين سرويس راهنماي رانندگي را بر روي تصوير دريافت مي‌‏كند، تصاوير دريافتي را مي‌‏توان چرخاند و طرف دلخواه را زوم كرد.

 

 

 

کامپیوترتان 12 دقیقه‌ای ويروسی می‌شود، اگر...

گزارش جدید منتشر شده توسط موسسه Sophos در مورد ویروس‌های اینترنتی فعال طی چند ماه اخیر نشان می‌دهد که PCهای مجهز به سیستم عامل ویندوز در صورتی که مجهز به امکانات ضدویروس نباشند در صورت اتصال به اینترنت به احتمال 50 درصد در ظرف مدت کمتر از 12 دقیقه به انواع ویروس و کرم، آلوده خواهند شد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران ، از خبرگزاري سلام، نکته مهم دیگری که در این گزارش به چشم می‌خورد افزایش حیرت انگیز برنامه‌هایی موسوم به Keylogger است که با هدف سرقت کلمات عبور و به طور مخفیانه روی PCها نصب می‌شود. بر طبق گزارش Sophos تعداد این کرم‌ها طی یک ماه اخیر تا 3 برابر افزایش یافته است.

گفتنی است در حال حاضر ویروس Sober N در صدر ویروس‌های مخرب اینترنتی قرار دارد. این ویروس با وعده دروغین فروش بلیت جام جهانی 2006 به سرعت در حال انتشار در وب است.

 

 

   

هكرها نقص امنيتي آتلوك اكسپرس را كشف كردند

 

خطر حمله به آتلوك اكسپرس مايكروسافت اين هفته افزايش يافت، زيرا سايت هاي هك محرمانه براي بهره برداري از ان شروع به انتشار كدهاي مشابه كردند.

به گزارش بخش خبر سايت http://www.IRITN.com ،به نقل از News.com ، اين آسيب پذيري براي بدست گرفتن كنترل كامل PC هايي طراحي شده است كه از نسخه هاي معين برنامه ايميل آتلوك اكسپرس استفاده مي كنند. زمانيكه كاربر از سايت هاي خبري تحت كنترل هكرها بازديد مي كند، هكرها PC را الوده مي كنند. اما به گفته متخصصان امنيت خطر حمله گسترده بسيار پايين است. زيرا كاربران براي آلوده شدن حتما بايد از اين سايت هاي خبري بازديد كنند. مايكل ساتون، مدير آزمايشگاه شركت امنيتي iDefence خاطر نشان كرد كه مورد بهره برداري قرار گرفته كه هم اكنون در گردش است باعث قطعي برق نيز مي شود.

 

 

تروجان جديد از طريق فايل‌هاي ‪ Wordمنتشر مي‌شود

 

گونه حيرت انگيزي از يك تروجان با نام ‪Sikou.Aكه فعاليت آن بسيار پيچيده و عجيب گزارش شده است منتشر شد.

به گزارش شبكه فن آوري اطلاعات ايران ، از آنتي ويروس پاندا، اين تروجان براي اجراي كدهاي دلخواه خود از حفره‌اي كه در اكثر برنامه‌هاي "مايكروسافت آفيس" وجود دارد استفاده مي كند.

به گزارش مايكروسافت، آسيب پذيري موجود در ‪Microsoft Wordبا نام ‪MS۰۳۰۳۷باعث انتشار اين تروجان شده است. ابن تروجان به كمك حفره امنيتي مذكور وارد سيستم كاربر مي‌شود و به محض باز شدن يك فايل ‪Wordتوسط كاربر اجرا و نصب مي‌گردد.

‪ Sikou.Aبه محض ورود به يك سيستم، يكي كپي از خود روي دايركتوري اصلي سيستم مي‌سازد و آنجا دو فايل ايجاد مي‌كند كه يكي وظيفه اجراي اين تروجان را برعهده دارد و ديگري براي پنهان كردن فعاليت اين تروجان طراحي شده است.

پس ازايجاد دو فايل مذكور اين تروجان سعي مي‌كند به يك آدرس اينترنتي مشخص متصل شود و از آنجا يك فايل متني را داونلود كند.

اگر اين فايل به درستي از ‪URLمورد نظر داونلود شود بطور خودكار يه يك ‪URLسوم متصل مي‌شود كه از آن دستورات زير را دريافت و اجرا مي‌كند:
جمع آوري اطلاعات مالي و شخصي كاربر ، داونلود و نصب فايل‌هاي آلوده ، اجازه ورود ساير كدهاي آلوده مخصوصا ه ‪Spywareا به سيستم آلوده شده و ‪Shut downكردن كامپيوتر.

از آنجا كه نويسنده اين تروجان محل اين فايل متني را دائما جابجا مي كند يافتن و خنثي كردن فايل مذكور كار پيچيده‌اي است.

لوئديس كرونس مدير لابراتوار پاندا در اين زمينه مي‌گويد: روشي كه اين تروجان براي انتشار خود به كار مي‌برد ما را به اين فكر مي‌اندازد كه اين كد آلوده براي دزديدن اطلاعات از يك كامپيوتر يا نهاد مشخصي طراحي شده است.

با توجه به استفاده از تكينيك‌هاي سرقت اطلاعاتي و توانائي بالائي كه اين تروجان براي بروز كردن خود از آن استفاده
مي كند به نظر مي‌رسد كه نويسنده اين تروجان سعي دارد مدت زمان زيادي كدهاي آلوده خود را در كامپيوترهاي آلوده شده حفظ كند.

ميزان تروجان‌ها و ساير بدافزارهايي كه با هدف سرقت اطلاعات و رسيدن به اهداف مالي منتشر شده‌اند در چند ماهه گذشته رشد چشمگيري داشته است.

آنتي ويروس پاندا به كاربران توصيه مي‌كند براي پيشگيري از هجوم و ‪Sikou.Aساير كدهاي آلوده فورا آنتي ويروس‌هاي خود را بروز نموده و براي اطمينان بيشتر با مراجعه به سايت ي ‪www.mec-security.comا ‪www.pandasoftware.comسيستم‌هاي خود را بصورت رايگان اسكن و پاكسازي نمايند.

 

 

 

ويروس هاي اينترنتي در هفته اول تيرماه

 

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران ، آنتي ويروس پاندا در گزارش هفتگي خود به بررسي سه كرم اينترنتي زير كه در هفته گذشته در اينرنت شيوع يافتند پرداخته است:
,Codbot.AL Semapi.A و Mytob.GV
Codbot.AL : ميزان انتشار اين كرم اينترنتي از زمان حضورش در اينترنت بسيار زياد بوده است. طبق آماري كه Panda ActiveScan ارائه داده است اين كرم در هفته گذشته جزء پنج مخرب اول اينترنت بوده است. شيوع اين كرم به كمك آسيب پذيري موجود در SQL سرور LSASS صورت گرفته است. Codbot.AL براي نصب خود بر روي سيستم خود را بعنوان يك فرايند سيستمي معرفي مي كند در نتيجه به راحتي ثبت مي شود. اين كرم به محض اجرا شدن به IRC سرورهاي مختلفي متصل شده و منتظر دريافت دستوراتي مانند جمع آوري اطلاعات، فعال كردن keylogger ها و داونلود و اجرا كردن انواع بدافزارها، مي ماند. اين كرم اينترنتي توسط TruPreventTM Technologies ( محصول آنتي ويروس پاندا)‌ شناسائي و پاكسازي مي شود.
Semapi.A : اين كرم از طريق ايميلي با يك ضميمه اي آلوده منتشر مي شود. ايميل آلوده به اين كرم اينترنتي داراي موضوع ، نام فرستنده ، نام ضميمه و پسوند ضميمه مشخصي نيست اما با اين حال وقتي سيستمي را آلوده مي كند شناسائي آن كار مشكلي نيست چون به محض اجرا شدن، با نمايش يك dialog box ورودش را به كاربر اعلام مي كند.
اين كرم پس از نصب بر روي سيستم كاربرچندين فايل روي هارد ديسك كپي مي كند و با ايجاد تغييراتي در رجيستري ويندوز با هر بار روشن شدن كامپيوتر دوباره اجرا مي شود. سپس در سيستم آلوده شده به دنبال آدرس هاي ايميلي با پسوندهاي مشخص مي گردد تا يك كپي از خود را براي آنها بفرستد.
Mytob.GV يك عضو ديگر از خانواده Mytob است. اين كرم اينترنتي با باز كردن يك backdoor و ارسال خود از طريق ايميل منتشر مي شود. اين كرم اينترنتي با جلوگيري از دسترسي كاربران به سايت هايي كه اغلب متعلق به شركت هاي آنتي ويروس هستند سيستم كاربر را بدون محافظ گذاشته و راه را براي ورود ساير بدافزارها به سيستم آلوده آسان مي كند.

 

 

به زودي شاهد انسجام قوانين فيلترينگ خواهيم بود

 

به زودي شاهد انسجام و يكپارچگي در ضوابط اجرايي، تشخيص و پياده‌‏سازي اين ضوابط در فيلترينگ سايت‌‏ها خواهيم بود.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ايلنا، مهندس نصرالله جهانگرد، دبير شوراي عالي اطلاع رساني، با اشاره به اين مطلب كه موضوع فيلترينگ در ايران از نظر اجرايي هنوز قاعده‌‏مند نشده، اظهار داشت: درحال حاضر هم از لحاظ تكنيكي و هم از لحاظ سياست‌‏هاي اجرايي درحال تجربه هستيم و هنوز از قانون و قاعده خاصي در رابطه با فيلتر شدن سايت‌‏ها پيروي نمي‌‏شود.
مهندس جهانگرد با ذكر اين مطلب كه روند كلي استفاده از اينترنت در كشور رو به رشد است، تصريح كرد: موارد اختلافي ميان تفسير اجرايي از قانون و ضوابط وجود دارد كه در حال رفع است.
دبير شوراي عالي اطلاع رساني خاطرنشان كرد: به زودي شاهد انسجام و يكپارچگي در ضوابط اجرايي، تشخيص و پياده سازي اين ضوابط خواهيم بود.
جهانگرد، در ادامه گفت: درحال حاضر فيلترينگ سايت‌‏ها بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حال انجام بوده و كميته سه جانبه اي هم وجود دارد و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مجري قانوني اين امر است.
وي افزود: قوه قضائيه نيز به عنوان بخش حقوقي كشور در حال پيگيري اين موضوع است و دست اندركاران اين امر پيگير ساز و كار قانوني جديدي هستند كه در نهايت منجر به يكپارچگي اين سيستم شود.
مهندس جهانگرد، از فيلتر شدن سايت‌‏هايي نظير گويا و ياهو اظهار بي اطلاعي كرد و گفت: مطلع نيستم كه با ISP هايي كه اين قبيل سايت ها را فيلتر مي‌‏كنند برخوردي مي‌‏شود يا خير.

 

کلمات عبور به سادگی لو می‌روند

 

نیمی از مدیران IT که در شرکت‌های بزرگ مشغول به کار هستند، براین باورند که سرقت کلمات عبور مهم سیستم‌های رایانه‌ای به کار گرفته شده در این شرکت‌ها کار مشکلی نیست.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران ، از خبرگزاري سلام، بررسی‌های موسسه امنیتی Cyber-Ark نشان می‌دهد که 10 درصد از شرکت‌های تجاری بزرگ هرگز کلمات عبور سیستم‌های مرکزی خود را تغییر نمی‌دهند و جالب آن که 5 درصد از آنها حتی کلمات عبور پیش فرض موجود روی سیستم‌های خود را تا به آخر تغییر نمی‌دهند.

در جریان این تحقیق مشخص شد که یک مدیر IT تمام کلمات عبور را در تلفن همراهش نگهداری می‌کند که این امر کار خطرناکی است. همچنین کمتر از یک سوم این مدیران کلمات عبور را در دیگر دستگاه‌های دیجیتال ذخیره می‌کنند و بقیه هم آنها را روی کاغذ می‌نویسند.

 

 

 

 

ن

  انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1045

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما