مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1110
  • بازدید دیروز : 2772
  • بازدید کل : 13119242

هميار پليس


هميار پليس

 

 

هميار پليس برنامه تازه اى است كه از يك سال پيش در جامعه آغاز شده و مى رود كه به شكلى جدى تر از سوى اين ۲ نهاد در نظام آموزشى ما پياده و پيگيرى شود.

* مدرسه اى براى زندگى

با نگاهى به وضع جامعه و مشكلاتى كه در ارتباط با آموزش رفتار هاى راهنمايى و رانندگى در اين جامعه وجود دارد، درك اين نكته كه برنامه هميار پليس تا چه اندازه مى تواند در كاهش اين مشكلات براى جامعه مهم باشد چندان دشوار نيست. وزير آموزش و پرورش از همين زاويه است كه به اين طرح نگاه كرده آن را بخشى از برنامه مدرسه زندگى مى خواند. وى با تأكيد بر اين كه در فرهنگ ايرانى همه انسان ها نسبت به رخدادهاى اجتماعى مسئول هستند، طرح هميار پليس را يكى از محورهاى عمده مدرسه زندگى خوانده و مى گويد: « اجراى اين طرح در حقيقت پايه گذارى يك كلاس با جمعيت دانش آموزى هفت ميليون و ۷۰۰ هزار نفرى است كه دانش آموزان در آن علاوه بر يافتن معناى واقعى زندگى، احترام به قانون و حساسيت داشتن در قبال مسائل ديگران را نيز مى آموزند. »

«محمود فرشيدى» طرح هميار پليس را آغاز امر به معروف و نهى از منكرى گسترده براى نجات بخشى جان انسان ها، خواند و تأكيد مى كند: «۲ شرط مهم اجراى اين طرح، آشنايى دانش آموزان با قوانين راهنمايى و رانندگى و ترغيب اطرافيان به رعايت اين قوانين با رعايت احترام است. امسال ۳۵۰ هزار معلم احساس مسئوليت را از طريق آموزش قوانين راهنمايى و رانندگى به دانش آموزان آموزش مى دهند.» وى معتقد است كه ايران بايد از نظر تهيه يك الگوى جامع در زمينه آموزش احساس مسئوليت به افراد جامعه در جهان برجسته شود و اجراى طرح هميار پليس يكى از راهكارهاى تهيه اين الگو است. اشاره به اين الگو به عنوان يكى از روش هايى آموزش مسائل زندگى با درك ظرفيتى است كه جامعه دانش آموزى كشور براى اجراى طرح هاى گسترده انضباط اجتماعى و ترافيكى در اختيار دارند. ظرفيتى كه به گفته سردار اسماعيل احمدى مقدم فرمانده نيروى انتظامى بايد بيش از پيش از آن استفاده شود. وى با تأكيد بر لزوم شخصيت بخشى هر چه بيشتر به جوانان و نوجوانان كشور مى گويد: « با اجراى طرح هميار پليس علاوه بر اين كه مسئوليت پذيرى از دوران كودكى در افراد جامعه نهادينه مى شود، افراد براى ورود به عرصه اجتماعى نيز خود را به طور كامل مجهز مى كنند. »

به گفته فرمانده نيروى انتظامى سازمان بهداشت جهانى از اجراى طرح هميار پليس به عنوان يك الگوى برجسته و بى نظير براى نهادينه كردن پرهيز از تخلفات راهنمايى و رانندگى در افراد جامعه تقدير كرده است. اينجاست كه وى تأكيد مى كند: جامعه بايد با پشتيبانى از طرح هميار پليس نقش بازدارندگى دانش آموزان از تخلفات راهنمايى و رانندگى را هر چه بيشتر پررنگ كند.

نوجوانان همين كه نكته اى را به درستى ياد بگيرند و اين نكته به شكل نهادينه اى در درون آنها جاى گيرد در اجراى آن از بسيارى از بزرگتر ها پيش مى افتند. شايد شما هم تاكنون به كودكان و نوجوانانى برخورد كرده باشيد كه در زمان انجام يك عمل اشتباه از سوى والدين خود يا ديگر بزرگتر ها چگونه به آنها اعتراض كرده و با خلوص نيت اعتراض خود را مطرح مى كنند. در چنين مواقعى شخص بزرگتر راهى براى برون رفت از موقعيت پيش آمده ندارد. در نتيجه يا آن را پذيرفته يا نسبت به آن بى خيال مى شود. در هر ۲ حالت آنچه پايدار مانده شدت ضربه اى است كه از سوى كودك وارد شده و محال است كه تأثيرگذار نباشد. سردار احمدى مقدم در توصيف نقش دانش آموزان در اين باره مى گويد : «دانش آموزان به دليل پرانرژى و پرانگيزه بودن مى توانند در ارتقاى انضباط اجتماعى به پليس راهنمايى و رانندگى بسيار كمك كنند. »

اهميت اين موضوع و تأثير مثبتى كه مى تواند در نهادينه كردن رفتار درست ترافيكى و راهنمايى و رانندگى در آينده داشته باشد آنقدر زياد است كه رئيس پليس راهنمايى و رانندگى ناجا از تثبيت آن در كشور سخن مى گويد. سردار «محمد رويانيان» با اشاره به نتايج اجراى اين طرح مى گويد: « كاهش بى سابقه تصادفات، برانگيختن احساس مسئوليت اجتماعى در دانش آموزان و افزايش بى سابقه گرايش دانش آموزان به پليس به عنوان مظهر نظم، امنيت، قانون مدارى، احترام به حقوق ديگران و مسئوليت پذيرى از عمده نتايج اجراى طرح هميار پليس است. » رئيس پليس راهور ناجا با بيان اين كه افزايش اميد به آينده اى روشن و توسعه رفتار امن ترافيكى از ديگر نتايج تعامل آموزش و پرورش با پليس راهنمايى و رانندگى در اجراى طرح هميار پليس است، ادامه مى دهد : « خوشبختانه بذر مباركى به نام هميار پليس و پليس يار نوجوان در كشور پاشيده مى شود كه شجره آن در آينده به بار خواهد نشست. حدود هشت ميليون دانش آموز به عنوان هميار هميشگى پليس انتخاب مى شوند و اين همياران براى هميشه در كشور تثبيت و نهادينه خواهند شد. » سردار رويانيان با اشاره به استقبال گسترده سازمان هاى جهانى و كشورهاى داخل و خارج منطقه خاورميانه از طرح هميار پليس مى گويد : «تا كنون در جهان بر روى كودكان بسيار سرمايه گذارى كرده اند، اما هيچ كشورى تاكنون به اندازه طرح هميار پليس موفق به بهره بردارى مثبت از ظرفيت دانش آموزان نشده است.»

در طرح هميار پليس دانش آموزان مقطع ابتدايى به عنوان همكار افتخارى پليس راهنمايى و رانندگى مشغول فعاليت مى شوند. اين فعاليت و همكارى به اين صورت است كه دانش آموزان هميار پليس هنگامى كه در خودرو هستند برنحوه رانندگى راننده خودرو نظارت دارند و اگر شاهد موارد تخلف بودند، با لحن آرام و مؤدبانه به راننده تذكر مى دهند. اين تخلفات شامل رعايت نكردن سرعت مجاز، حركت مارپيچ، صحبت با تلفن همراه، صحبت با ديگران، رانندگى در حالت خستگى و خواب آلودگى، نبستن كمربند ايمنى، خوردن مواد خوراكى و بى توجهى به تابلو ها و چراغ هاى راهنمايى است.

بنا بر اين طرح، دانش آموزان در پايان طرح، گزارش فعاليت خود را بر اساس فرمى كه مدرسه در اختيار آنها قرار داده است به مدرسه مى دهند و به دانش آموزانى كه بهترين فعاليت ها را داشته اند، هدايايى داده مى شود.

* آموزش درست بهترين راهكار

به اعتقاد كارشناسان مسائل آموزشى، هيچ برنامه اى به اندازه آموزش درست نمى تواند بر تغيير رفتار هاى غلط در جامعه تأثير بگذارد. تأثير اين برنامه ها از آن رو پر اهميت تلقى مى شود كه در وجود فرد آن چنان رسوخ مى كند كه ناخودآگاه به بخشى از رفتار او تبديل مى شود. به اين صورت كه براى اجراى آن فرد به هيچ رفتار نمايشى خاصى دست نمى زند.

دكتر« حسين سرافرازى» كارشناس مسائل آموزشى با استقبال از اجراى چنين طرح هايى در نظام آموزشى مى گويد: « برنامه هايى كه تحت عنوان مدرسه زندگى در يك سيستم آموزشى مورد استفاده قرار مى گيرند، تلاش براى آموزش موضوعات كاربردى اى را مدنظر قرار مى دهند كه در زندگى روزمره، افراد با آن درگير بوده و با آن دست و پنجه نرم مى كنند.» وى مى افزايد : «بسيارى از رفتار هاى اشتباه را مى توان با آموزش درست و پايه اى از بين برد. متأسفانه اگر چنين برنامه هايى تاكنون به شكل جدى مورد حمايت قرار نگرفته اند تنها به خاطر زمان بر بودن آنهاست. همين زمان بر بودن و دير بازده بودنشان است كه باعث بى توجهى به آنها شده است، چه آنكه ما معمولاً دوست داريم نتيجه هر برنامه اى را خيلى سريع به دست آورده و از آن آگاه شويم. همين بى حوصلگى باعث شده تا برخى از مديران ما هم در اجراى شجاعانه برنامه هاى پايه اى چندان اهتمامى از خود نشان ندهند. » وى ادامه مى دهد: « اجراى برنامه هميار پليس كه يكى از اين برنامه هاى پايه اى و البته دير بازده است را مى توان يكى از جدى ترين و مهمترين برنامه هايى دانست كه توسط نهاد آموزشى و پليس در حال اجراست. به نظرم اجراى درست اين برنامه مى تواند باعث تصحيح بسيارى از رفتار هاى غلط رانندگى ما شود، چه آنكه نسلى كه از اين پس وارد چرخه حيات اجتماعى مى شوند، نسلى خواهند بود كه روش هايى درست را از همان سنين كودكى آموخته، با آن زندگى كرده و در نتيجه در بزرگسالى همان رفتار درست را بدون كمترين هزينه اى به نمايش مى گذارند. »

  انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 242

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما