مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2467
  • بازدید دیروز : 3251
  • بازدید کل : 13129019

محصولات زنبور عسل


عسل برگ يا عسلك

نوعي عسل است با اين تفاوت كه ماده قندي آن بجايي اينكه همانند عسل معمولي از شهد گلها باشد از عصاره قندي تراوش شده ( مانا mana ) از گياهان و درختان ميباشد كه به صورت اضافي شيره مكيده شده توسط تعدادي از حشرات بر روي شاخ و برگ درختان ريخته است .تعدادي از حشرات مثل شته داراي سيستم گوارشي خواص به خود هستند، شته با خرطوم خواص خود شيره گياهي را مي تواند از برگ و ساقه گياهان بيرون بكشد به طوري كه در عرض يك ساعت مي توانند هم وزن خود شيره ببلعند ، واضح است كه در چنين شرايطي مقدار كمي از اين شيره به عنوان ماده غذايي مورد مصرف شته قرار ميگيرد و مابقي آن فقط از بدن آنها عبور ميكند با اين وجود يك رشته تغييرات شيميايي روي آن انجام مي شود بطوري كه شيره اي كه روي برگها مي ريزد ( عسل برگ ) با شيره خود گياه تفاوت دارد ؛ ميزان قند عسل برگ نسبت به شهد گل كمتر است ، ولي از نظر اسيد هاي آمينه و ريز عنصرها غني تر بوده و رنگ تيره تري نسبت به عسل شهد دارد، در اين شرايط زنبوراني كه در مناطق جنگلي ايجاد كلني نموده اند اين شيرابه را جمع نموده و سپس در كندو ذخيره مينمايند ، عسل برگي كه از درخت قان به دست مي آيد داراي قندي به نام ملزيتوز است كه به سرعت حتي در كندو و درون سلولهاي شاني شكرك ميزند ، مهمترين و گرانترين اين عسلها ، عسل صنوبر است كه در شرايط اقليمي خاص توليد ميشود و داراي رنگ قهوه اي متمايل به سياه با انعكاس سبز ميباشد و طعم صمغي و معطري دارد. از ساير عسلك ها مي توان به بلوط ، تبريزي ، نارون ، بيد ، افرا ، راش اشاره كرد .

توليد عسلك ممكن است در شرايطي كه زنبورعسل دسترسي به گل نداشته باشد نيز توليد گردد .عسلك به دليل دارا بودن درصد بالايي از مواد معدني چون پتاسيم و فسفر و آهن نسبت به عسل طبيعي داراي ارزش خاص خود است ، به جهت سرعت شكرك زدن بالا و غني بودن از املاح ، بهتر است كه اين عسل به صورت موم دار و بدونه حرارت ديدن مصرف شود

بره موم

ماده‌ای شبیه موم و از تولیدات زنبور عسل است، حالت آن خمیری شکل و چسبناک با بوی مطبوع که رنگ آن از سبز تا قهوه‌ای تیره متغیر است. رنگ و عطر بره موم در مناطق مختلف متفاوت بوده و خصوصیات آن بستگی به نوع گیاهان موجود در هر منطقه دارد. بره موم، در هوای سرد، ترد و شکننده و در هوای گرم، نرم و چسبناک می‌شود.

مصارف بره موم در کندو

بره موم به عنوان ماده ضدعفونی کننده و عاملی موثر در پیشگیری از ورود و شیوع بیماری‌ها در کندو محسوب می‌شود.

بره موم در محل ورود زنبورداران به داخل کندو قرار دارد و به دلیل این که زنبورها پیش از ورود به کندو از روی آن عبور خواهند کرد، احتمالاً می‌تواند نقش ضدعفونی کننده دست و پای زنبوران را در بدو ورود به کندو ایفا نمایند. همچنین پر کردن شکاف‌ها، تنگ کردن سوراخ‌های تهویه، تنگ کردن دریچه پرواز در زمستان، ترمیم شکستگی‌ها، جلا دادن و ضد عفونی کردن جدار داخلی کندو و قاب‌ها، محکم کردن محل اتصال قاب‌های عسل به کندو و به یکدیگر از دیگر کاربردهای بره موم است.

خواص پزشکی بره موم

این ماده خارق العاده خواصی شامل اثر ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد انگلی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد پوسیدگی دندان دارد، همچنین به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، بهبود دهنده اختلالات دهان و لثه، بی‌حس کننده موضعی، کاهش دهنده فشار خون کاربرد دارد.

ژله رويال

ماده ي است که به وسيله يک جفت غده مغزي زنبوران کارگر پرستاز در سنين 3 تا 12 روزگي ترشح و مورد استفاده ملکه در تمام طول عمر و نوزادان زنبور کارگر در مراحل اوليه رشد لارو به مدت سه روز قرار مي گيرد. ژله رويال هميشه به طور مستقيم به ملکه يا لارو کارگر داده شده و در کندو ذخيره نمي شود. تنها زمان ممکن بري برداشت ژله رويال زمان پرورش ملکه در مقطع بچه دهي کلني مي باشد. آنچه ملکه را از زنبوران کارگر متميز مي سازد نحوه تغذيه در طول مراحل ليسه اي ( شفيره اي) است. در واقع تمامي تخم هاي ماده مي توانند به يک زنبور ملکه تبديل شوند اما اين تنها زماني ممکن است که طي تمامي مراحل تکامل، شفيره ها همچون يک زنبور ملکه مورد مراقبت قرار گيرند و از ژله رويال تغذيه شوند. پرورش ملکه که توسط مکانيسم هي پيچيده ي در درون کندو تنظيم مي شود، يک سري کنش و واکنش هي هورموني و شيمييي در شفيره جوان به وجود مي آورد که موجب تبديل شفيره به زنبور ملکه مي شود. يک زنبور ملکه از خيلي جهات با يک زنبور کارگر متفاوت است.

كاربرد موم :

موم در دوران قديم جهت موميايي كردن مردگان مورد مصرف قرار مي گرفت .

ساختن رنگ و كاربرد هاي هنري

ماده اي غير قابل جايگزين براي نگهداري ملزومات چوبي از جمله مبلمان منزل و پاركتهاو كفپوشهاي چوبي ميباشد چرا كه علاوه بر نگهداري و ايجاد شفافيت طبيعي چوب ، بوي معطر آن فضا را تصفيه كرده و حشرات را دور مي سازد .

ساختن شمع

لوازم آرايشي و بهداشتي و دارویی

امروزه استفاده از موم هاي طبيعي پرس شده در كندو هاي برداشت شهد بسيار رايج شده چرا كه دراين حالت زنبورها تنها كارشان پر كردن آنها ميباشد ، به اين ترتيب ، زنبورداران عمدتاً توليد موم را به دلايل اقتصادي متوقف مي كنند زيرا براي ساختن يك كيلو گرم موم ، زنبور بايد چند كيلوگرم عسل مصرف نماييد

خواص و عمل مومها در تهية فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي :

مومها در روغن ، محلول بوده و به اين سبب باعث افزايش خاصيت نرم كنندگي مواد بر روي پوست مي شوند .

مومها بعنوان مواد اوليه و ثانويه امولسيون كننده مصرف مي گردند .

مومها بعنوان قوام دهنده امولسيون ها بوده و بافت (ساختمان) و صافي آنها را بهبود مي بخشند.

در مواد خاصيت شفاف كننده و قالب پذيري ايجاد مي كنند .

 

زهر زنبور

زنبور عسل اين حشره بی نظير که فقط بجهت شيرينی عسلش آنرا می شناسيم موهبت بزرگ الهيست که نيشش از نوشش مفيدتر و ساير مواد توليدی حاصل از تلاش بی وقفه اش هر کدام از ويژگی درمانی خاص برخوردارند در صور ت شناخت درست از اين حشره هرگز انسان در مقابل بیماری‌هایش درمانده نخواهد شد. و با مصرف بی نتيجه داروهای شيميائی خود را در گرداب چند بيماری جديد قرار نمی داد. حتی تلاشگری و ساير ابعاد زندگی اين موجود الهی بهتربن راهنمای بشريت می باشد.

در سوره مبا رک نحل (آيا ت ۶۶-۶۷-۶۸-...) خداوند متعال اين موارد را به بشريت بشارت داده است و امروز علم بتدريج به آ نها واقف ميگردد.

مو ارد استفاده سم زنبور عسل

نقل از کتاب خواص پزشکی عسل .پرورش زنبور عسل تاليف ن.يوئيريش تر جمه دکتر ولی اله آصفی

۱- خو اص درمانی سم زنبور در اختلالات عصبی.

۲- اختلالات پوستی

۳-مالاريا

۴-بيما ری های چشم (اير يتيس حاد توام با کا هش ديد)

۵-گواتر اگزوفتالميک

۶- ازدياد فشار خون .

7-روماتیسم ها

8-سیاتیک، آرتریت، پولی آرتریت

9-التهاب عصبی و نقرص

طريقه بکار بردن سم در جهت هر نوع بيماری اصول و روش خاص خود را دارد و در صورت عدم رعايت روشهای آن باعث عوارض ناخوشايندی خو اهد شد

شهد

مايع شيريني است كه توسط سلولهاي مخصوص شهدزاي گياهان ترشح مي شود ، اين سلولها معمولا در داخل گلها قرار دارد . تركيبات آن در درجه اول قند ( ساكاروز ) و آب بوده و بسته به نوع گياه داراي مقادير متنوعي از املاح معدني و ويتامينها ، دياستازها ، مواد رنگي و مواد معطر ميباشد . مقدار اين مواد بسته به شرايط آب و هوايي و نوع گياه فرق ميكند . براي ترشح شهد بايد سلولها شهدزا آب فراواني جذب كنند . زنبور كارگر حوالي بيست و يكمين روز زندگي خود شروع به جمع آوري شهد گل مي كند . و اين كار را تا زمان مرگ خود ادامه ميدهد در مرحله اول جمع آوري شهد بعد از يك سري پروازهاي شناسايي انجام مي گيرد معمولا زنبورها در گروه هاي بيست تايي در محل چرخيده بعد از شناسايي منطقه و سوراخ كندو جهت جمع آوري شهد و گرده گل عازم مي شوند بعد از جمع آوري شهد و بازگشت به كندو كيسه عسل آن پر از شهد است در كندو شهد را دوباره از راه دهاني بازگردانده و داخل سلولهاي شاني ميريزد در آنجا زنبورهاي ديگر دوباره عسل را وارد كيسه عسل خود نموده ( تروفلاكسي ) و بعد از طي چرخه توسط ساير زنبورها ، به تدريج با كاهش آب قند شهد قوام پيدا كرده و با افزوده شدن آنزيمهاي دهاني زنبور عسل ، شهد به عسل تبديل مي شود .

 

 

  انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 215

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما