مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 931
  • بازدید دیروز : 3290
  • بازدید کل : 13114303

گونه هاي جانوري استان قم


گونه هاي جانوري استان قم

 

سسك جنبان با نام لاتين Scrub Warbler يكي از كوچك ترين پرندگان ايران است كه در مناطق دشتي استان قم زيست مي كند.

اندازه اين پرنده زيبا و كوچك به همراه دم باريك و بلندش كه آن را از هر چيز به يك موش كوچك شبيه تر كرده است به حداكثر 10 سانتي متر مي رسد.

سسك جنبان كه از نامش پيداست با حركات سريع و جنب و جوش فراوان از بوته اي به بوته ديگر پريده و ناگاه برروي زمين به جست و خيز مي پردازد و در حالي كه دمش را به سمت بالا نگه ميدارد هر بيننده اي را به شك مي اندازد كه آيا اين يك موش است يا موجودي ديگر؟!

بومي ها به سسك جنبان گنجشك دروغگو نيز مي گويند.

اين پرنده كوچك از راسته گنجشك سانان و تيره سسكيان بوده كه در نواحي تپه ماهوري و سنگي، نيمه بيابان و دشت هاي شني با بوته هاي كوتاه، به سر برده و تا ارتفاع 2600 متري ديده مي شود و در بوته هاي كوتاه يا درختچه ها آشيانه مي سازد و در دشتهاي استان قم كه بوته "كاروان كش" وجود دارد به حتم ديده خواهد شد.

سسك ها از حشرات،عنكبوتها و حلزون ها تغذيه مي كنند.

 

چكاوك هدهدي با نام علمي : Alaudipes Alaemon

از راسته گنجشك سانان و تيره چكاوكيان مي باشد ،: اين پرنده، 19 سانتيمتر طول دارد و از چكاوك هاي بزرگ است كه در پرواز، همانند هدهد، نوارهاي سياه و سفيدي، در بال هايش ديده مي شود. روتنه شني نخودي، زير تنه سفيد و اغلب با خال هاي سياه در سينه و نوار ابرويي سفيد با خط چشمي سياه و باريك؛ ديده مي شود. منقار اندكي خميده رو به پايين و پاها بلند است.پرنده ي جوان، خال هاي كمرنگي رو جثه دارد، اما، فاقد خال هاي سينه است. دمگاه و شاهپرهاي مركزي دم خاكي رنگ است. به سرعت دويده و به طور ناگهاني مي ايستد و به دشواري مي توان اين پرنده را وادار به پرواز كرد.به صورت تك زي به سر بردهاما گاهي جفت جفت نيز ديده مي شود..

زيستگاه: اين پرنده در بيابان ها و مناطق كويري با ماسه و شوره زارهاي هموار با گياهان پراكنده و اندك به سر برده و روي زمين در ميان بوته هاي كوتاه و انبوه آشيانه مي سازد. در ايران بومي و فرواوان است.

 

 

منطقه پلنگ دره با وسعتی معادل ۳۱ هزار و ۷۳۵ هکتار در جنوب غربی و پنجاه کیلومتری شهرستان قم واقع شده است . این عرصه کوهستانی در شمال منطقه حفاظت شده ۷۰ قله استان مرکزی واقع شده و چندین کیلومتر مرز مشترک با این منطقه دارد. در ناحیه شمالی پلنگ دره ، منطقه سلفچگان ، در ناحیه شرقی آن رودخانه قمرود و در ناحیه غربی آن چند روستای کوچک قرار گرفته است.

با توجه به میانگین ارتفاع یک هزار و ۹۵۰ متری از سطح دریا میزان بارندگی در این منطقه نسبت به سایر نقاط استان قم بیشتر است. این منطقه به علت وجود پلنگ و داشتن زیستگاه های جانوری و گیاهی در آن از دیر باز به این نام شهرت یافته است.

موقعیت خاص جغرافیایی و شرایط مناسب اقلیمی،موجب شده تا از منطقه پلنگ دره به عنوان یکی از کانونها و ذخیره گاههای گونه های مختلف گیاهی یاد شود .

بر اساس مطالعات انجام شده ، تاکنون ۴۲۰ گونه گیاهی در قالب ۸۰ تیره در این منطقه شناسایی شده که در این میان، تیره های شب بو، نعناعیان و گونها به ترتیب با ۴۴ ، ۳۳ و ۳۰ گونه، از اهمیت و فراوانی بیشتری برخوردارند.

از مهم ترین گیاهان منطقه می توان به لاله زرد، انواع زنبق ها ، باریجه ، گل حسرت ، ریواس ، کاسنی ، آویشن ، خاک شیر و بادام کوهی اشاره کرد. این منطقه غنی ترین پوشش گیاهی استان قم را به خود اختصاص داده است و، حدود ۲۰ درصد گونه گیاهی آن دارای ارزش دارویی است .

منطقه پلنگ دره از سال ۱۳۷۵ به عنوان منطقه شکار ممنوع و درسال ۱۳۸۸ در لیست مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت .

این منطقه از زیستگاههای انواع وحوش از جمله پلنگ بوده و نام و شهرت خود را از این حیوان گرفته است به همین جهت از دیرباز مورد توجه شکارچیان بوده است.

  انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 922

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما