مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1670
  • بازدید دیروز : 3251
  • بازدید کل : 13128222

رشته جیمستیک


رشته جیمستیک

تاریخچه این ورزش

رشته جیمستیک اولین بار درسال 1997 در فنلاند از موسسه فنلاندی ورزش توسط یک تیم از تناسب اندام و بهداشت حرفه ای با هدف ارائه ابزار قدرت جامع و مطبوع برای کل بدن ابداع شده است. تطبیق پذیری آن، اثر بخشی و توانایی پاسخگویی به نیازهای اکثرورزش ها باعث شد که در حال حاضر در بیش از 30 کشور در سراسر جهان مورداستفاده قراربگیرد.

این رشته توسط مربیان حرفه ای بین المللی درکشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی گسترش پیداکرد. جیمستیک یک ورزش علمی است وتوسط ورزشکاران حرفه ای رشته های مختلف ازجمله فوتبال وگلف و... نیز مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل این وسیله مورد تأیید فیزیوتراپ های مشهوردنیا قرار گرفته است. بسیاری از پرسونال ترینرها یا تمرین دهنده های شخصی این وسیله را مورد تأیید قرارداده اند.ایده اختراع این وسیله استفاده از تناسب اندام دوبل بود یعنی تمرینات با چوب وکش به طورهمزمان وترکیبی ونه به صورت مجزا. ودر نتیجه تحقیقات این تیم متخصص ایجادجیم استیک یاابزارتناسب اندام بود که ورزش آن نیز به همین عنوان نامگذاری گردید.

 

جیمستیک برای چه اختراع شد؟

برای برگزاری کلاس های گروهی ( سالمندان، /هواداران تناسب اندام زن ومرد)

برای بازتوانی بیماری یا آسیب دیدگی(ورزشکاران حرفه ای زن ومرد و هواداران تناسب اندام)

برای برگزاری تمرینات تخصصی (ورزشکاران حرفه ای زن ومرد/ هواداران تناسب اندام زن ومرد/سالمندان/نوجوانان وجوانان)

ویژگی جیمستیک

جیمستیک در رنگ های مختلف تولید شده ومقاومت هریک ازمیله ها متفاوت از دیگری است(حداقل مقاومت برای افراد سالمند یا برای افرادی که نیاز به بازسازی دارند وزنانی که سایقه ورزشی ندارند وتازه ورزش را شروع کرده اند) وبیشترین مقاومت یارنگ طلایی مخصوص ورزشکاران حرفه ای بخصوص مردان می باشد

-سبک، کم حجم و بسیاربهتراز دستگاه های بدنسازی جاگیر

-آسیب های آن بسیارکمتراز یوگا وپیلاتس است.

-درگیرکردن ماهیچه های هسته ای (مرکزی) که اغلب در رشته های ورزشی مورد غفلت قرارمیگیرد.

-استفاده از این وسیله برای بدنسازی تمام رشته های ورزشی به صورت تخصصی برخلاف سایررشته های تناسب اندام

-ودرنهایت بهترین ویژگی این وسیله ی زیبا ومفرح تقسیم بندی وزنه ها برای گروه های سنی میباشد.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مثبت این رشته کنترلی است که فرد باکمک این وسیله برروی عضلات خود دارد.هماهنگی،تعادل وقدرت عضلانی بااستفاده از جیمستیک افزایش می یابدوفرد بااستفاده از این وسیله برروی عضلات خود کنترل شخصی دارد.تینا هاردن قهرمان ویکی ازبهترین مربیان آمادگی جسمانی وایروبیک کشور سوئد پس ازاستفاده ازجیمستیک آنرا بهترین وسیله ای می داند که در طول 20 سال مربیگری اش دیده است.وی می گوید:مردم بسیاری علاقه مند به استفاده از این وسیله بی خطر هستند به خصوص افراد میانسال وکهنسال که درباشگاهها کمتر مورد توجه قرار میگیرند. ضمن اینکه این وسیله با توجه به طراحی جالب آن به عنوان بهترین ورزش جهت ایجادانگیزه به ورزش کردن در کارمندان نامیده شده است.

اثرات فیزیولوژیکی ورزش جیمستیک

1- Stabilizationیا ایجادثبات

2- Muscular endurance and strength یا قدرت واستقامت عضلانی

3- Cardiovascular fitness endurance یا استقامت سیستم قلب وعروق

4- Balance & flexibility & coordinationیا هماهنگی، تعادل، انعطاف پذیری

5- Power یا توان

6- Anthrometry- Fat loss کاهش وزن وازدست دادن چربی اضافی

سبک های زیرنظرکمیته جیمستیک

  • Gymstick Nordic Walking for outdoors
  • Gymstick Original for indoors
  • Gymstick Aqua for water
  • Gymstick Chaire gym
  • Gymstick Rehabilitation
  • Gymstick power wheelze
  • Gymstick fitness bag
  • Cangoo jumps
  • Gymstick swiss ball
  • Towel training (hard candy)
  • Gymstick boot camp
  • Gymstick bousa

- Stabilizationیا ایجادثبات

اثرات جیمستیک بر بدن

640 عضله اسکلتی دربدن ما وجود دارد که عضلاتی مانند گروه عضلات سینه ای/عضلات شانه ای/دلتویید/دوسر/سه سر/گروه ذوزنقه/گروه عضلات چهارسرران/گروه عضلات سرینی/همسترینگ ودوقلو جزو عضلات بزرگ هستند.علاوه براین ها عضلات ریزی در زیر این عضلات وجود دارند که برای حمایت بدن بسیار باارزش هستند.اهمیت عضلات ریز بدن تاحدی است که این عضلات استحکام دهنده را پادشاه بدن (The king) می نامند.اگر عضلات ریز دچار آسیب دیدگی شوند بدن متحمل درد وضعف بیشتری می شود.با جیمستیک هردوگروه عضلات تحت فشار قرارگرفته و درنهایت باعث ثبات مفاصل، تاندونها و استخوان ها می شود.

استقامت عضلانی وقدرت

توسعه قدرت برای محافظت از استخوان ها،رباط ها وارگان های بدن بسیار مهم است.همچنین توسعه قدرت وافزایش مقاومت عضلات برای غلبه بر جاذبه زمین بسیار با اهمیت است.بدن ما دارای دو سیستم بازدارنده اولیه وثانویه می باشد.

مهار اولیه یا سیستم بازدارنده اولیه سیستم عضلانی می باشدکه برای محافظت از مهارثانویه بوجود آمده است. سیستم بازدارنده ثانویه که شامل بافت همبند و رباط ها هستند،باعث ثبات سیستم استخوانی یا اسکلتی می شوند.دراصل تمرینات تقویتی درورزش جیمستیک برای جلوگیری از ریسک صدمه به سیستم ثانویه می باشد. جیمستیک برای تقویت هردو سیستم اولیه وثانویه طراحی شده است و باعث تقویت عضلات وتاندونها شده وهمچنین باعث کشش آرام وسریع در عضلات وتاندون ها نیز شده واز آسیب دیدگی جلوگیری می کند.

استقامت سیستم قلب وعروق

استقامت یعنی توانایی یک عضله یا گروهی از عضلات برای انجام با دقت یک حرکت باتکرار زیاد. خستگی واژه ی مقابل استقامت می باشد وشامل شکست ارتباطات عضلانی،کاهش کنترل برروی عضلات،عکس العمل های ضعیف،وثبات مفصلی ضعیف می باشد.ورزش جیمستیک با حرکات مشخص استقامتی علاوه بر افزایش استقامت قلب وعروق وکاهش خستگی عضلانی باعث بهبود پوسچرفرد وکارایی بهتر عضلات وسیستم قلبی می شود.

هماهنگی، تعادل، انعطاف پذیری

تعادل برای ورزش بسیار مهم است زیرا ترکیبی است از قدرت،استقامت و توان. وقتی که شما تعادل یا کنترل خوبی برروی بدن خود داشته باشید به دنبال آن می توانید هماهنگی عضلانی خوبی برقرارکنید واین هماهنگی به بهتر انجام دادن حرکات توسط شما کمک قابل توجهی می کند. ضمن اینکه توانایی یک عضله یا گروهی از عضلات برای انجام انقباضات کوتاه وبلندنیاز به تعادل وثبات مفصلی وهمچنین انعطاف در عضلات ومفاصل دارد.ماباید با افزایش ثبات در ناحیه کنترل درونی یا عضلات هسته ای برروی کنترل بیرونی یا عضلات بزرگ احاطه پیدا کنیم.جیمستیک با حرکات بسیار سریع ودقیق کنترل بدن مارا بهبود بخشیده وباعث تعادل وهماهنگی در بدن ما می شود.

توان

تمرینات سیستم عضلانی برای افزایش قدرت به تنهایی کافی نیست.نام توان همواره در کنار سرعت قرار میگیرد یعنی انجام حرکات انفجاری باعث افزایش قدرت وتوان به صورت همزمان می شود.جیمستیک با تمرینات پلیومتریک باعث می شود که عضلات سریع تر به محرک های بیرونی پاسخ دهند واین باعث تقویت سیستم عصبی عضلانی می شود.

 

کاهش وزن وازدست دادن چربی اضافی

تمرینات جیمستیک یکی از بهترین وموثرترین راهها برای از دست دادن چربی و همزمان افزایش تون عضله می باشد واین به برگشت چربی در دوره بی تمرینی کمک بسیارزیادی می کند.کاربرروی عضلات بزرگ بدن وانجام حرکات ساده هوازی با جیمستیک به چربی سوزی سریع کمک می کند.تحقیقات نشان می دهد که در1ساعت جیمستیک عضلانی 700 کالری انرژی می سوزانیم.

جیمستیک مقاومت الاستیسیتی عضله را افزایش می دهد.وباوجود کش های دارای مقاومت فرد می تواند حجم کاررا تا 55 کیلوگرم برساند بیش از 300 تمرین که توسط جیمستیک ارائه می شودباعث تنوع جلسات تمرین وافزایش انرژی درفردمی شود.واثربخشی را نیز افزایش می دهد.

تسهیل سازی کاهش وزن ومبارزه با پوکی استخوان./افزایش نیروی عضلانی/افزایش هماهنگی/افزایش انعطاف پذیری وتعادل/تحول در ظرفیت های قلبی-عروقی /افزایش تون عضلانی از دیگر مزایای فیزیولوژیکی ورزش جیمستیک می باشد.

  انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1979

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما