مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1262
  • بازدید دیروز : 2756
  • بازدید کل : 13162706

روش های تولید جریان الکتریکی


روش های تولید جریان الکتریکی ( منابع الکتریسیته )

 

 

** الف- مالش و اصطحکاک :

جدا کردن الکترون از یک عایق را می توان به کمک مالش که ایجاد بارهای مخالف در دی الکتریک می نماید ، انجام داد.

 

** ب- تبدیل انرژی شیمیایی :

پیل های تر و خشک و باطری ها نمونه هایی از این تبدیل هستند و در اثر واکنش شیمیایی بارهای مخالف روی دو صفحه غیر هم جنس جمع شده و قطب های مثبت و منفی را بوجود می آورند .

 

**پیل خشک :

پیل خشک یا پیل لکلانشه در چراغ قوه ، رادیو ، ضبط صوت و .... بکار می رود . این پیل ها عموما از دو الکترود زغال ( قطب مثبت ) و روی ( قطب منفی) و الکترولیت ( کلروآمونیم یا نشادر ) تشکیل یافته اند .

در این پیل الکترود فعال ( الکترودی که در آن تولید بار منفی در اثر جدا شدن یون های مثبت می شود ) از یک استوانه از جنس فلز روی ساخته شده که در داخل استوانه الکتر.لیت پیل که همان محلول کلرو آمونیم یا نشادر است قرار دارد .

الکترود غیر فعال این پیل ( الکترودی است که حباب های هیدروژن در اطراف آن متصاعد می شود ) یک میله ی زعالی است برای جلوگیری از ریختن محلول کلرو آمونیم (NH4CL) آن را توسط نشاسته یا مواد بی اثر دیگر به صورت خمیر در می آورند . در واقع این پیل کاملا خشک نیست و اگر رطوبت الکترولیت یا کلرو آمونیم ار بین برود از فعالیت باز می ماند .

برای جلوگیری از پلاریزاسیون دور الکترود مثبت ، بی اکسید منگنز قرار داده می شود و نیز بجای پیشگیری از تغیر الکترولیت قسمت های بالای پیل را توسط فیبر پوشانده و بوسیله قیر آب بندی می کنند . نیروی محرکه این پیل حدود 5/1 ولت و مقاومت داخلی آن بین 1/0 تا 2/0 اهم می باشد .

عدداکسایش : یعنی تمایل نسبی عنصر به اکسایش ( دادن الکترون ) یا کاهش ( گرفتن )

عدد اکسایش تعداد اتم هائی است که عنصر برای تبدیل شدن به یک عنصر خنثی می تواند بگیرد یا از دست بدهد.

در پیل خشک فلز روی اکسایش یافته و به عنوان اکسیده کننده عمل می کند و تا زمانی که ورقه های روی سوراخ نشود پیل کار می کند . هم چنین یون +NH4در واکنش کاهش شرکت کرده و الکترون می گیرد .

 

** ج الکترو مغناطیس :

الکتریسیته و مغناطیس پدیده هائی هستند که با هم رابطه بسیار نزدیک دارند از حرکت هر بار الکتریکی یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود و از تغییر میدان مغناطیسی می توان جریان تولید کرد .

 

** د انتشار حرارتی :

بعضی از مواد اگر حرارت ببینند الکترون های سطح خود را متصاعد می کنند ، الکترون های منتشر شده را برای بدست آوردن جریان می توان کنترل کرد . سطح الکترون دو را کاتد می گویند . سزیم و اکسید باریم را می توان جزء کاتدهای حرارتی نامید . در فتو سل و دزدگیر های نوری کاربرد دارند

  انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 195

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما