مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1290
  • بازدید دیروز : 3661
  • بازدید کل : 13107406

شركت صنام


شركت صنام

تاريخچه شركت

در كشور ما توليد كالاي صوتي و تصويري از اوايل دهه چهل آغاز شده است. شركت صنام الكترونيك توليد تلويزيون رنگي با نام صنام را از سال 1372 آغاز كرده است. شرايط خاص حاكم بر بازار ايران در سالهاي 1370-1375 كه عموما با كمبود عرضه مواجه بود باعث گرديد كه تفكر ادامه فعاليت بصورت گسترده شكل گرفته و بر اين اساس توليد، تامين، تجارت، تحقيق و توسعه و خدمات پس از فروش را راه‌اندازي نمايد.

 

- جزء سه شركت برتر توليد لوازم خانگي و صوتي و تصويري در ايران افزايش توليد از 280000 دستگاه به 500000 دستگاه در سال1387دريافت گواهينامه و تنديس رعايت حقوق مصرف‌كنندگان در چندين سال متوالي با احداث مجموعه كارخانجات صنام الكترونيك در شهرك صنعتي عباس‌آباد

 

موضوع فعاليت شركت عبارتست از: انجام كليه امور مربوط به توليد محصولات الكترونيكي، لوازم خانگي، خدمات و محصولات مرتبط با تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات (نرم‌افزار و سخت‌افزار) و محصولات و خدمات مرتبط با دوربينهاي مدار بسته و اعلام حريق و...

 

 

برنامه‌هاي توسعه

1- احداث مجموعه كارخانجات صنام الكترونيك در شهرك صنعتي عباس آباد با مساعدت و اختصاص زمين توسط اداره كل صنايع و معادن استان تهران و شركت شهركهاي صنعتي.

 

2- از 000/380 دستگاه به افزايش ظرفيت توليد به 500،000 دستگاه تا سال 1387. افزايش پيدا مي‌كند.

 

3- گسترش شبكه توليد و توزيع از حوزه صوتي و تصويري به ساير حوزه‌هاي لوازم خانگي و IT از سال 1385.

4- گسترش شبكه خدمات پس از فروش از سطح مراكز استان و شهرستانهاي بزرگ به شهرستانها و بخشهاي ديگر كشور.

5- ورود به بازارهاي منطقه‌اي از طريق ايجاد شبكه فروش و خدمات پس از فروش در اين مناطق.

 

 

استراتژي و برنامه‌هاي آينده

  • تاسيس آزمايشگاههاي كنترل كيفيت به منظور ارتقاء كيفيت محصول و خدمات
  • افزايش تيراژ توليد و عرضه محصولات از طريق OEM
  • توسعه كمي و كيفي شبكه فروش و خدمات پس از فروش
  • توسعه منابع تامين مواد و قطعات جهت افزايش كيفيت
  • رسيدن به بهترين قيمت رقابتي در بين رقبا
  • وجود يك محصول صنام در حداقل 20% از خانوارهاي كشور

 

فرايند توليد در شركت صنام الكترونيك

شركت صنام الكترونيك با بهره‌گيري از پرسنل متخصص و مجرب و همچنين بهره‌برداري از جديدترين فن‌آوري‌هاي روز دنيا در زمينه فرايند و همچنين محصول و استفاده از قطعات ساخت شركت‌هاي معتبر و صاحب نام جهاني سعي نموده است محصولاتي با كيفيت مطلوب و قيمت مناسب به بازار ارائه نمايد و رمز ماندگاري آن هم در طول سالهاي گذشته كه رقابت فوق‌العاده شديد بوده است نيز همين است. نمونه آن هم توليد تلويزيون 21 اينچ فلت، 29 اينچ فلت و PJTV براي اولين بار در كشور مي‌باشد و هم اكنون هم كه تلويزيون 21 اينچ Ultra Slim را به بازار ارائه نموده است. اين شركت هم اكنون با ارائه محصولات متنوع در كلاس متوسط و بالا از تلويزيون 14 اينچ تا PDP و LCD در سايزهاي مختلف توانايي پوشش اكثر سلايق موجود در بازار را بدست آورده است. در حال حاضر منابع تامين، فرايند توليد و استانداردهاي كيفي در شركت صنام همانند يا بهتر از رقبايي است كه محصولاتي را با نام خارجي توليد و با قيمتي بالاتر به بازار عرضه مي‌‌نمايند.

 

تحقيق و توسعه

شركت صنام با اعتقاد به اهميت نوآوري و نقش آن در ارزش افزوده و ارتقاء دانش ملي بخش تحقيق و توسعه خود را در سال 1378 تاسيس نمود و در اين راستا پروژه‌هاي مختلفي را در زمينه‌هاي بهبود و افزايش قابليت در مقياس آزمايشگاهي طراحي و به اجرا گذاشته است. ولي يكي از پروژه‌هايي كه براي اولين بار در ايران توسط اين شركت تعريف، تدوين و وارد مرحله توليد انبوه شد پروژه تدوين نرم‌افزار تلويزيون است كه پس از حدود دو سال كار مستمر تهيه و پس از طي كردن فاز آزمايشگاهي و فاز تست ميداني هم اكنون وارد فاز توليد انبوه شده است. با اين پروژه شركت صنام علاوه بر بومي كردن نرم‌افزار تلويزيون و اضافه كردن قابليت‌هايي هم چون: ماشين حساب، زبان كردي، زبان تركي، قفل ريموت، نمايش لگوي صنام،‌اخذ ساعت از تله تكست اين توانايي را كسب كرده است تا هر ايده و پيشنهاد ديگري كه براي مشتريان جالب باشد بتواند به راحتي در محصولات خود به اجرا درآورد و همچنين با توجه به اينكه صاحب اين فن‌آوري شده است نسبت به شركت‌هاي تامين كننده قطعات قدرت چانه‌زني بالاتري را پيدا نمايد.

 

خدمات پس از فروش

شركت صنام ارائه خدمات واقعي به مشتريان خود را به عنوان يكي از اركان اصلي كسب و كار در سرلوحه اهداف و استراتژي‌هاي خود قرار داده است و هميشه اين پارامتر را به عنوان يكي از مهمترين فاكتورهاي انتخاب برند موردنظر توسط مشتري دانسته است. لذا در اين راستا در طول سنوات گذشته متناوبا تعداد مراكز خدمات پس از فروش خود را افزايش داده و هم اكنون بالغ بر 150 مركز در كل كشور آماده ارائه خدمات به مشتريان صنام هستند. شركت با توجه به كنترل دقيق مراحل توليد در مجموعه خطوط توليد و با اعتماد كامل به محصولات خود از نظر كيفي دو سال گارانتي براي محصولات خود در نظر گرفته است كه در طول اين مدت خدمات رايگان به مشتري داده مي‌شود.

 

لازم به ذكر است كه با توجه به اعمال كنترل‌هاي كيفي لازم در مجموعه خطوط توليد ميزان كالاهاي برگشتي يا DEFECT در مراكز خدمات پس از فروش در حد معيارهاي جهاني يا كمتر از آن است. علاوه بر اين شركت براي محصولات سطح بالاي خود (بالاتر از 29 اينچ) خدمات نصب و راه‌اندازي رايگان را در نظر گرفته كه با يك تلفن توسط مشتري اين سرويس قابل ارائه است. شركت هميشه از طريق نمايندگان خدمات پس از فروش خود با مشتريان در ارتباط بوده و نظرات، پيشنهادات و انتقادات آنها را بررسي و در بهبود عملكرد خود مورد توجه قرار مي‌دهد.

 

به خاطر مجموعه مواردي كه ذكر شد شركت توانسته است در طول چند سال گذشته موفق به اخذ گواهينامه ارائه خدمات مناسب از سازمان حمايت از توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان شود كه خود دليلي بر مدعاي ماست.

 

فقط ۳۳ درصد توليد كنندگان لوازم صوتى كشور در بازار باقى مانده اند

ظرفيت توليد شركت صنام الكترونيك تا سال ۸۷ به ۵۰۰ هزار دستگاه مى رسد.

مديرعامل شركت صنام الكتريك در جمع خبرنگاران گفت: توليد كالاى صوتى و تصويرى در كشور عملاً از اوايل دهه ۴۰ آغاز و كار شركت صنام الكترونيك با توليد تلويزيون رنگى ۲۱ اينچ از سال ۷۲ شروع شد.وى افزود: در ادامه با توجه به شرايط خاصحاكم بر اين بازار در سال هاى ۷۵ تا ۸۰ كه عموماً با كمبود عرضه مواجه بود باعث شد تا برنامه گسترده شركت بر اساس توليد، تأمين، تجارت، تحقيق و توسعه همچنين خدمات پس از فروش شكل بگيرد.توسلى با اشاره به اينكه از مجموع ۱۵ شركت حاضر در بازار لوازم صوتى و تصويرى كشور فقط ۵ شركت باقى مانده اند يادآور شد كه شركت صنام عملاً يكى از سه شركت توليدكننده كالاى صوتى و تصويرى همچنين لوازم خانگى كشور است.وى يادآورى شد كه هم اكنون موضوع فعاليت اين شركت شامل انجام كليه امور مربوط به توليد محصولات الكترونيكى، لوازم خانگى، خدمات و محسولات مرتبط با حوزه IT همچنين محصولات و خدمات دوربين هاى مدار بسته و اعلام حريق است. نماينده مديرعامل شركت صنام الكترونيك سپس به ظرفيت توليد ۲۸۳ هزار دستگاه اين شركت در غالب ۳۰ مدل محصول اشاره كرد و گفت: اين محصولات شامل تلويزيون رنگى CRT (۱۲ مدل به ظرفيت ۱۷۰ هزار دستگاه)، تلويزيوين پروجكشن (۲ مدل به ظرفيت ۸۴۰۰ دستگاه)، تلويزيون پلاسما (۲ مدل به ظرفيت ۸۴۰۰ دستگاه)، تلويزيون LCD (۳ مدل به ظرفيت ۳۳۰۰ دستگاه)، دى.وى.دى پلير (۳ مدل به ظرفيت ۱۷ هزار دستگاه)، ماشين لباسشويى (۳ مدل به ظرفيت ۲۵ هزار دستگاه) و جاروبرقى (۵ مدل با ۵۰ هزار دستگاه) است.توسلى همچنين در خصوص احداث مجتمع كارخانجات صنام الكترونيك در شهرك صنعتى عباس آباد گفت: اين كارخانه در زمينى به مساحت ۵/۷ هكتار با مساعدت اداره كل صنايع و معادن استان تهران و شركت شهرك هاى صنعتى در هفته دولت راه اندازى مى شود. وى افزود: با راه اندازى اين كارخانجات، ظرفيت توليد شركت صنام الكترونيك تا سال ۸۷ به ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسيد.

در صورت تحريم و بحران هاي احتمالي، با توجه به رشد صنايع صوتي و تصويري کشور، آسيبي به اين صنعت وارد نخواهد شد.

خوشبختانه تا کنون با مشکل خاصي مواجه نشده ايم اما ممکن است که در چنين شرايطي فرآيند خريد مواد اوليه طولاني تر و قيمت ها افزايش يابد اما به معناي مشکل اساسي نيست.وي عمده ترين مشکلات حوزه توليد و توليد صنعتي را مسائل مالي و سرمايه در گردش دانست چرا که عمده فروش کالاهاي توليدکنندگان لوازم صوتي و تصويري، اعتباري و بلند مدت است.توسلي با اشاره به اينکه طي سال 85، موفق به صدور 500 هزار دلار محصولات به کشور عراق شده ايم، برنامه صادراتي سالجاري اين شرکت را صادرات بيش از يک ميليون دلار دانست.نماينده مديرعامل صنام الکترونيک همچنين از بازارهاي افغانستان و افريقا به عنوان دو بازار جديد صادرات براي محصولات صنام در سالجاري خبر داد.وي در ادامه رنج توليدات اين شرکت را بالغ بر 30 مدل و شامل انواع تلويزيون هاي CRT، پروجکشن، پلاسما، ال سي دي و دي وي دي پلي ير، ماشين لباس شويي و جاروبرقي دانست که ظرفيت توليد سالانه آن 282 هزار و 100 دستگاه از اين محصولات است.وي يادآور شد: سيستم فروش ليزينگ در لوازم خانگي را نيز از اوايل سال 83 آغاز کرده ايم بطوريکه اين طرح کمک کرده است مصرف کننده نهايي هدف گذاري و کالا با سيستم تسهيلات و قيمت هاي مناسب واگذار شود.در ادامه اين مراسم، علي اصغر اسماعيل پور معاون تامين صنام، گفت: ميزان فروش تلويزيون در سال 1997 در جهان 136 ميليون دستگاه بوده که اين عدد طي سال 2006 به حدود 190 ميليون دستگاه رسيده است و پيش بيني مي شود ميزان تقاضا براي اين محصول تا سال 2009 به 225 ميليون دستگاه برسد.وي ادامه داد: اگر چه تقاضاي تلويزيون در حال افزايش است اما اين افزايش تقاضا مربوط به کشورهاي در حال توسعه مي باشد و تقاضا در کشورهاي توسعه يافته بطور تقريبي ثابت يا در حال کاهش است.اسماعيل پور متذکر شد: طي سال 1997 تقاضاي تلويزيون 136 ميليون دستگاه بود که 135 ميليون آن از نوع CRT و فقط يک ميليون دستگاه باقيمانده (0/7 درصد) از انواع ساير تکنولوژي ها بوده و اين در حالي است که در سال 2006 از 190 ميليون دستگاه، سهم دستگاه هاي با لامپ تصوير 160 ميليون دستگاه و سهم ساير تکنولوژي ها از قبيل PJTV، LCD و PDP حدود 30 ميليون دستگاه بوده است.معاون تامين شرکت صنام بيان کرد: از 190 ميليون تقاضاي تلويزيون در سال 2006، 160 ميليون دستگاه آن TYPE CRT، پنج ميليون آن PJTV، 20/5 ميليون آن LCD و 4/5 ميليون آن از نوع PDP بوده است و پيش بيني مي شود طي سال 2009 تقاضاي تلويزيون هاي غير CRT به 65 ميليون دستگاه برسد.وي از پروژه تدوين نرم افزار تلويزيون در شرکت صنام خبر داد و افزود: پس از حدود دو سال فعاليت مستمر، تهيه و طي کردن فاز آزمايشگاهي و فاز تست ميداني، هم اکنون وارد فاز توليد نرم افزار تلويزيون شده ايم.اسماعيل پور ادامه داد: با اين پروژه علاوه بر بومي کردن نرم افزار تلويزيون و اضافه کردن قابليت هايي همچون ماشين حساب، زبان هاي کردي و ترکي، قفل ريموت و... اين توانايي را کسب کرده است تا هر ايده و پيشنهاد ديگري که براي مشتريان جالب باشد در محصولات اجرا کند.

 

 

تدوین راهبرد مناسب برای ورود به بازارهای منطقه

یکی از دلایلی که توجه به بازارهای خارجی را برای شرکتها به خصوص شرکت صناام الکترونیک با اهمیت می‌سازد رسیدن به توسعة اقتصادی و جلوگیری از کاهش احتمالی میزان سهم بازار در آینده و کاستن از چالشهای رقابت با رقبای خارجی شرکتها به هنگام عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی است.

 

یکی از اهداف راهبردی مدیران ارشد شرکتها دستیابی به توسعة اقتصادی شرکت مطبوع خود است و یکی از راههای دستیابی به این هدف ورود به بازارهای خارجی است. در این صورت شرکتها از مزایای زیر بهره‌مند خواهند شد.

1. گسترش دامنة کسب و کار به خارج از مرزها که توسعة بازار را به دنبال دارد و به بقای شرکت کمک خواهد کرد.

2. دستیابی به فناوریهای جدید

3. افزایش درآمد از طریق دسترسی به منابع مالی خارجی

4. کسب اعتبار بین‌المللی

برای کسب موفقیت در تجارت بین‌المللی، شرکتها باید بازارهای هدف را به خوبی شناسایی و راهبرد مناسبی برای ورود اتخاذ کنند.

علی‌رغم وجود اختلاف نظر بین مسئولان، اقتصاددانان، استادان و دیگر اقشار جامعه، به‌نظر می‌رسد که دیر یا زود پیوستن کشورمان به سازمان تجارت جهانی اجتناب‌ناپذیر است. در این صورت شرکتهای خارجی به سهولت می‌توانند وارد بازارهای ایران شوند و محصولات خود را با قیمت ارزان و کیفیت خوب و تنوع زیاد عرضه کنند. بروز چنین پدیده‌ای برای شرکتهای ایرانی یک تهدید جدی است به طوری که اگر نتوانند رقابت کنند محکوم به شکست خواهند بود. از طرف دیگر شرکتهای ایرانی از این واقعه می‌توانند سود ببرند و فرصتی پیدا کنند تا به بازارهای خارجی دست یابند. اما لازم است که از قوانین تجارت اطلاع کافی داشته و به اصطلاح با قوانین بازی آشنا باشند تا بتوانند وارد صحنة تجارت بین‌الملل شوند، ضمن اینکه مقابله با رقبا را می‌آموزند موفق به حفظ بقای خود نیز بشوند.

در آن صورت (پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی)، شرکت صنام هم مانند شرکتهای همتای خود در بازارهای داخلی تحت فشار رقبای خارجی قرار خواهد گرفت و احتمالاً تغییراتی در میزان سهم آن در بازار داخلی به وجود خواهد آمد. قطعاً مدیران شایستة شرکت برای مقابله با این پدیده تدابیری اندیشیده‌اند که به محض تغییر محیط آن را به کار خواهند بست. اما فرصت نفوذ به بازارهای خارجی را هم به عنوان یک راهکار احتیاطی برای رشد نرخ فروش از طریق توسعة بازار باید مغتنم شمرد. در واقع توسعة بازار خارج از مرزها عامل مهمی است که اگر حساب شده انجام شود بقای شرکت را تضمین می‌کند.

این مسائل موجب شد تا پژوهش زیر «تدوین راهبرد ورود به بازارهای منطقه (مورد، تلویزیون صنام)» برای شرکت صنام که یکی از تولیدکنندگان موفق لوازم صوتی و تصویری، بخصوص تلویزیونهای رنگی کشور است، انجام شود.

ظرفيت توليد شركت صنام الكترونيك تا سال ۸۷ به ۵۰۰ هزار دستگاه مى رسد.

توليد كالاى صوتى و تصويرى در كشور عملاً از اوايل دهه ۴۰ آغاز و كار شركت صنام الكترونيك با توليد تلويزيون رنگى ۲۱ اينچ از سال ۷۲ شروع شد.ودر ادامه با توجه به شرايط خاص حاكم بر اين بازار در سال هاى ۷۵ تا ۸۰ كه عموماً با كمبود عرضه مواجه بود باعث شد تا برنامه گسترده شركت بر اساس توليد، تأمين، تجارت، تحقيق و توسعه همچنين خدمات پس از فروش شكل بگيرد. از مجموع ۱۵ شركت حاضر در بازار لوازم صوتى و تصويرى كشور فقط ۵ شركت باقى مانده اند كه شركت صنام عملاً يكى از سه شركت توليدكننده كالاى صوتى و تصويرى همچنين لوازم خانگى كشور است.

كه هم اكنون موضوع فعاليت اين شركت شامل انجام كليه امور مربوط به توليد محصولات الكترونيكى، لوازم خانگى، خدمات و محسولات مرتبط با حوزه IT همچنين محصولات و خدمات دوربين هاى مدار بسته و اعلام حريق است.

ظرفيت توليد ۲۸۳ هزار دستگاه اين شركت در غالب ۳۰ مدل است كه اين محصولات شامل تلويزيون رنگى CRT ۱۲ مدل به ظرفيت ۱۷۰ هزار دستگاه)، تلويزيوين پروجكشن (۲ مدل به ظرفيت ۸۴۰۰ دستگاه)، تلويزيون پلاسما (۲ مدل به ظرفيت ۸۴۰۰ دستگاه)، تلويزيون LCD (۳ مدل به ظرفيت ۳۳۰۰ دستگاه)، دى.وى.دى پلير (۳ مدل به ظرفيت ۱۷ هزار دستگاه)، ماشين لباسشويى (۳ مدل به ظرفيت ۲۵ هزار دستگاه) و جاروبرقى (۵ مدل با ۵۰ هزار دستگاه) است.

در صورت تحريم و بحران هاي احتمالي، با توجه به رشد صنايع صوتي و تصويري کشور، آسيبي به اين صنعت وارد نخواهد شد.

خوشبختانه تا کنون با مشکل خاصي مواجه نشده ايم اما ممکن است که در چنين شرايطي فرآيند خريد مواد اوليه طولاني تر و قيمت ها افزايش يابد اما به معناي مشکل اساسي نيست.وي عمده ترين مشکلات حوزه توليد و توليد صنعتي را مسائل مالي و سرمايه در گردش دانست چرا که عمده فروش کالاهاي توليدکنندگان لوازم صوتي و تصويري، اعتباري و بلند مدت است. صنام طي سال 85، موفق به صدور 500 هزار دلار محصولات به کشور عراق شده است، برنامه صادراتي سالجاري اين شرکت را صادرات بيش از يک ميليون دلار مي باشد.

همچنين بازارهاي افغانستان و افريقا به عنوان دو بازار جديد صادرات براي محصولات صنام در سالجاري است .

رنج توليدات اين شرکت را بالغ بر 30 مدل و شامل انواع تلويزيون هاي CRT، پروجکشن، پلاسما، ال سي دي و دي وي دي پلي ير، ماشين لباس شويي و جاروبرقي است که ظرفيت توليد سالانه آن 282 هزار و 100 دستگاه از اين محصولات است.

سيستم فروش ليزينگ در لوازم خانگي را نيز از اوايل سال 83 آغاز شده بطوريکه اين طرح کمک کرده است مصرف کننده نهايي هدف گذاري و کالا با سيستم تسهيلات و قيمت هاي مناسب واگذار شود.

ميزان فروش تلويزيون در سال 1997 در جهان 136 ميليون دستگاه بوده که اين عدد طي سال 2006 به حدود 190 ميليون دستگاه رسيده است و پيش بيني مي شود ميزان تقاضا براي اين محصول تا سال 2009 به 225 ميليون دستگاه برسد. اگر چه تقاضاي تلويزيون در حال افزايش است اما اين افزايش تقاضا مربوط به کشورهاي در حال توسعه مي باشد و تقاضا در کشورهاي توسعه يافته بطور تقريبي ثابت يا در حال کاهش است.

طي سال 1997 تقاضاي تلويزيون 136 ميليون دستگاه بود که 135 ميليون آن از نوع CRT و فقط يک ميليون دستگاه باقيمانده (0/7 درصد) از انواع ساير تکنولوژي ها بوده و اين در حالي است که در سال 2006 از 190 ميليون دستگاه، سهم دستگاه هاي با لامپ تصوير 160 ميليون دستگاه و سهم ساير تکنولوژي ها از قبيل PJTV، LCD و PDP حدود 30 ميليون دستگاه بوده است.

از 190 ميليون تقاضاي تلويزيون در سال 2006، 160 ميليون دستگاه آن TYPE CRT، پنج ميليون آن PJTV، 20/5 ميليون آن LCD و 4/5 ميليون آن از نوع PDP بوده است و پيش بيني مي شود طي سال 2009 تقاضاي تلويزيون هاي غير CRT به 65 ميليون دستگاه برسد.

با اين پروژه علاوه بر بومي کردن نرم افزار تلويزيون و اضافه کردن قابليت هايي همچون ماشين حساب، زبان هاي کردي و ترکي، قفل ريموت و... اين توانايي را کسب کرده است تا هر ايده و پيشنهاد ديگري که براي مشتريان جالب باشد در محصولات اجرا کند.

 

تدوین راهبرد مناسب برای ورود به بازارهای منطقه

یکی از دلایلی که توجه به بازارهای خارجی را برای شرکتها به خصوص شرکت صناام الکترونیک با اهمیت می‌سازد رسیدن به توسعة اقتصادی و جلوگیری از کاهش احتمالی میزان سهم بازار در آینده و کاستن از چالشهای رقابت با رقبای خارجی شرکتها به هنگام عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی است.

یکی از اهداف راهبردی مدیران ارشد شرکتها دستیابی به توسعة اقتصادی شرکت مطبوع خود است و یکی از راههای دستیابی به این هدف ورود به بازارهای خارجی است. در این صورت شرکتها از مزایای زیر بهره‌مند خواهند شد.

1. گسترش دامنة کسب و کار به خارج از مرزها که توسعة بازار را به دنبال دارد و به بقای شرکت کمک خواهد کرد.

2. دستیابی به فناوریهای جدید

3. افزایش درآمد از طریق دسترسی به منابع مالی خارجی

4. کسب اعتبار بین‌المللی

برای کسب موفقیت در تجارت بین‌المللی، شرکتها باید بازارهای هدف را به خوبی شناسایی و راهبرد مناسبی برای ورود اتخاذ کنند.

علی‌رغم وجود اختلاف نظر بین مسئولان، اقتصاددانان، استادان و دیگر اقشار جامعه، به‌نظر می‌رسد که دیر یا زود پیوستن کشورمان به سازمان تجارت جهانی اجتناب‌ناپذیر است. در این صورت شرکتهای خارجی به سهولت می‌توانند وارد بازارهای ایران شوند و محصولات خود را با قیمت ارزان و کیفیت خوب و تنوع زیاد عرضه کنند. بروز چنین پدیده‌ای برای شرکتهای ایرانی یک تهدید جدی است به طوری که اگر نتوانند رقابت کنند محکوم به شکست خواهند بود. از طرف دیگر شرکتهای ایرانی از این واقعه می‌توانند سود ببرند و فرصتی پیدا کنند تا به بازارهای خارجی دست یابند. اما لازم است که از قوانین تجارت اطلاع کافی داشته و به اصطلاح با قوانین بازی آشنا باشند تا بتوانند وارد صحنة تجارت بین‌الملل شوند، ضمن اینکه مقابله با رقبا را می‌آموزند موفق به حفظ بقای خود نیز بشوند.

در آن صورت (پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی)، شرکت صنام هم مانند شرکتهای همتای خود در بازارهای داخلی تحت فشار رقبای خارجی قرار خواهد گرفت و احتمالاً تغییراتی در میزان سهم آن در بازار داخلی به وجود خواهد آمد. قطعاً مدیران شایستة شرکت برای مقابله با این پدیده تدابیری اندیشیده‌اند که به محض تغییر محیط آن را به کار خواهند بست. اما فرصت نفوذ به بازارهای خارجی را هم به عنوان یک راهکار احتیاطی برای رشد نرخ فروش از طریق توسعة بازار باید مغتنم شمرد. در واقع توسعة بازار خارج از مرزها عامل مهمی است که اگر حساب شده انجام شود بقای شرکت را تضمین می‌کند.

این مسائل موجب شد تا تحقيق فوق برای شرکت صنام که یکی از تولیدکنندگان موفق لوازم صوتی و تصویری، بخصوص تلویزیونهای رنگی کشور است، انجام شود.

 

  انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1149

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما