مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 527
  • بازدید دیروز : 2804
  • بازدید کل : 13167469

ترموستات


بسمه تعالی

 

موضوع تحقیق:

دماپا چیست و در چه وسایلی وجود دارد؟

 

نام ونام خانوادگی دانش آموز: حامد بنی اسدی

 

 

دماپا:

این وسیله که وظیفه تنظیم دما در وسایل برقی را بعهده داردبر اساس قانون انقباض و انبساط کار می کند. اساس کار دماپا تفاوت در میزان انبساط دو فلز است.دماپا یا ترموستات معمولاً از دو تیغه هم اندازه از دو فلز غيرهمجنس (غالباً آهن و مس) ساخته مي شود كه محكم به هم پرچ شده اند.
از آنجا كه ميزان انبساط فلز مس بر اثر گرما از آهن بيشتر است ، هنگامي كه دماي وسيله برقي از حد معمول بيشتر شود ورقه مسي بيشتر منبسط شده بطرف آهن خم مي شود و جريان برق را قطع مي كند.
از دماپا در سماور، سرخ کن، اتو، پلوپز، آبگرمكن، منقل وتستر(نان برشته کن) برقي استفاده مي شود.مثلاّ اجاق ها، دماپایی دارند كه دمای داخل اجاق را تنظیم می كنند. وقتی اجاق گرم می شود و از دمای آن از دمای تنظیم شده بیشتر می شود، دماپا منبع گرما را خاموش می كند. دما به تدریج كاهش می یابد، و دوباره دماپا گرمكن را روشن می كند. با روشن و خاموش شدن متوالی گرمكن، دماپا دما را روی یك مقدار مشخص تنظیم می كند.

نان برشته كن چگونه كار می كند؟

با فشار دادن اهرم، فنر نگه دارنده چنگك نان پایین آورده می شود. اهرم سیم پیچ گرمكن را را روشن می كند. در این میان، یك نوار دو فلزی نیز گرم می گردد. از آنجا كه یك نوار بیشتر از دیگری منبسط می شود بنابراین این نوار دو فلزی خم می گردد و اتصال آهن ربای الكتریكی برقرار می شود. آهن ربا یك گیره را جذب می كند و گیره آزاد می شود و در نتیجه نان برشته شده بالا می پرد و سیم پیچ گرمكن خاموش می گردد .

از اين وسيله در زنگ اعلام حريق هم استفاده مي شود بدين طريق كه گرماي ناشي از آتش سوزي سبب انبساط بيشتر و خميده شدن ورقه مسي و در نتيجه وصل جريان برق و به صدا در آمدن زنگ خطر مي شود.

 

 

 

 

دماپا در زنگ اعلام حریق:

 

 

 

 

دماپا در اتو:

 

 

 

 

دماپا در نان برشته کن:

 

 

 

 

  انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1141

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما