مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1587
  • بازدید دیروز : 2756
  • بازدید کل : 13163031

تفکر1


تفکر

تعریفتفکر، عملی ذهنی است و زمانی مطرح می‌گردد که انسان با مسئله‌ای مواجه‌است و خواستار حل آن است. در این هنگام در ذهن، تلاشی برای حل مسئله آغاز می‌گردد که این تلاش ذهنی را، تفکر می‌نامند. فعالیت برای حل مسئله، از مراحلی تشکیل شده‌است که از تعریف مسئله به طور شفاف، روشن و ملموس، آغاز می‌گردد و با پیدا کردن راه حل‌هایی برای حل مسئله ادامه می‌یابد و با به کارگیریِ عملی بهترین راه حل و یافتن جواب نهایی به پایان می‌رسد.

 

تعاریف دیگر

«تفکر سازمان دادن و تجدید سازمان در یادگیری گذشته جهت استفاده در موقعیت فعلی است.» «تفکر فرایندی رمزی و درونی است که منجر به یک حوزه شناختی می‌گردد که نظام شناختی شخص متفکر را تغییر می‌دهد. «تفکر فرایندی است که از طریق آن یک بازنمایی ذهنی جدید به وسیله تبدیل اطلاعات و تعامل بین خصوصیات ذهنی، قضاوت، انتزاع، استدلال و حل مسئله ایجاد می‌گردد.»

 

روشهای تفکری

هر یک از روش‌های تفکری را می توان متدهایی دانست که به کمک آنها، قسمتی از فرایند حل مسئله، با موفقیت طی می شود. تفکر برتر تفکری است که از بهترین روش‌ها به حل مساله برسد.

 

انواع روشهای تفکری

تفکر خلاق، تفکر تحلیلی، تفکر انتقادی، تفکر اجرایی، تفکر استراتژیک

 

چرا و چگونه فکر کنيم؟

لطفا يک دقيقه فکر کنيد. يک سوال طرح کنيد. موضوع سوالتان چيست؟ در رابطه با اين سوال، چه سوالات ديگري مطرح است؟ لطفا اگر برايتان امکان دارد اين سوالات را يادداشت کنيد. شايد شما هم مثل بسياري از افراد فکر مي کنيد که فکر کردن کار آساني نيست. چرا؟ در هر مقطع تحصيلي و هر سني که هستيد آيا تا به حال براي فکر کردن، چگونه فکر کردن آموزش ديده ايد؟ اصولا فکر کردن نياز به آموزش دارد؟ واقعا نظرتان چيست؟ وقتي قرار است راجع به يک مسئله اي فکر کنيد از کجا شروع مي کنيد؟ مراحل بعدي کدام است؟ چگونه به فکر خودتان جهت مي دهيد؟ افکار پراکنده را چگونه کنترل مي کنيد؟با انديشه هاي گوناگون چگونه برخورد مي کنيد؟ سبک هاي مختلف تفکر را مي شناسيد؟آدم هايي که خوب فکر مي کنند از چه امتيازاتي بهره مند مي شوند؟ اين امتيازات چقدر مي ارزد؟ دقت در فکر کردن و سرعت در فکر کردن و صحت در فکر کردن و خلاقيت در فکر کردن، چگونه ممکن است؟ به عبارت ديگر تفکر دقيق- تفکر سريع- تفکر صحيح- تفکر خلاق- تفکر واگرا- تفکر همگرا- تفکر نقاد- تفکر احساسي- تفکر منطقي- تفکر سيستمي- تفکر استراتژيک- تفکر مثبت- تفکر منفي- هر يک چه کاربردي دارد؟ چگونه مديريت مي شود؟ آيا تا به حال فکر کرده ايم که اگر شيوه تفکرمان اصلاح شود از چه موهبت هايي بهره خواهيم برد؟ و از چه خسارت هايي نجات مي يابيم؟ تأثير تفکر در زندگي چيست؟ زندگي تحصيلي- زندگي شغلي- زندگي خانوادگي- زندگي اجتماعي و... آيا مي دانيد جامعه اي که در آن تفکر، کم رنگ شود دچار چه آسيب هايي خواهد شد؟ نسبت به دروس رياضي، منطق، فلسفه، فيزيک و مشابه آن چه احساسي داريد؟ نسبت به موضوعاتي مثل فکر کردن- حل مسئله- تصميم گيري- انتخاب- اختراع- اکتشاف- خلاقيت- تحقيق- نقد و بررسي- تجزيه و تحليل- پژوهش- مقاله نويسي- انشاء و... چه احساسي داريد؟ چرا؟ ان شاءا... هفته اي يک بار چند دقيقه با هم فکر مي کنيم. حاصل بيش از ۲۰ سال تحقيق و تدريس و مطالعه را در قالب چند تکنيک ساده و کاربردي تقديم شما خوانندگان گرامي خواهم کرد.اولين قدم را برداريد. يک سفر معنوي براي آشتي و آشنايي با دنياي تفکر. يک دفترچه تفکر درست کنيد. تا هفته آينده راجع به فکر کردن حداقل ۲۰ سوال طرح کنيد و آماده باشيد تا با هم روشي موثر و آسان را براي فکر کردن تجربه کنيم.

 

  انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 159

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما