مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1152
  • بازدید دیروز : 2385
  • بازدید کل : 13086290

حافظه فعال


حافظه فعال (WORKING MEMORY):

حافظه فعال یک اصطلاح نو میباشد. دانشمندان حافظه فعال را جایگزین حافظه کوتاه مدت کرده اند چراکه حافظه کوتاه مدت نمیتواند یک حافظه منفعل باشد و دستکاری اطلاعات نیز در آن صورت میگیرد. از اینرو ظرفیت حافظه کوتاه مدت جای خود را به ظرفیت پردازش داده است. حافظه فعال در واقع تلفیقی است از حافظه کوتاه مدت و عنصر توجه برای انجام تکالیف ذهنی خاص. بنابراین حافظه فعال یک سیستم فعال و پویایی است که برای اندوزش و دستکاری موقتی اطلاعات و بمنظور انجام تکالیف شناختی پیچیده نظیر یادگیری، استدلال، ادراک و تفکر کردن بکار میرود. هنگامی که شما اطلاعاتی را مرور ذهنی، بازیابی و یادآوری میکنید در واقع آن اطلاعات از حافظه بلند مدت به حافظه فعال شما انتقال می یابند. همچنین حافظه فعال بطور فعال در ارتباط با اطلاعاتی است که میخواهند به حافظه بلند مدت منتقل گردند. در مجموع سرحد مشخصی نمیتوان میان حافظه ها و افکار تعیین کرد. در هر فرآیندی که نیاز به استدلال دارد (مثل خواندن، نوشتن و محاسبات ذهنی) حافظه فعال درگیر میباشد. مثل تکرار فهرستی از ارقام که برای شما خوانده میگردد و شما میبایست آنها را عکس ترتیب اولیه شان (بطور معکوس) بازگو کنید و یا ترجمه همزمان ویا رانندگی.

 

 

 

حافظه کار

حافظه کار به عنوان سیستم که به طور فعال دارای اطلاعات در ذهن به انجام کارهای کلامی و غیر کلامی مانند استدلال و درک تعریف شده است ، و آن را برای پردازش اطلاعات بیشتر در دسترس است. [1] وظایف حافظه کسانی که نیاز به هدف گرا نظارت فعال و یا دستکاری اطلاعات و یا رفتار در برابر فرآیندهای تداخل و حواس او را پرت. فرایندهای شناختی درگیر عبارتند از : کنترل اجرایی و توجه از حافظه کوتاه مدت که برای ادغام موقت ، پردازش ، دفع و بازیابی اطلاعات فراهم است. حافظه کار یک مفهوم نظری مرکزی هم به روانشناسی شناختی و علم اعصاب است.

نظریه ها وجود دارد هر دو با توجه به ساختار نظری از حافظه کار و نقش بخش های خاصی از مغز درگیر در حافظه کاری است. تحقیقات مشخص قشر فرونتال ، قشر جداری ، cingulate قدامی و بخش هایی از گانگلیون بازال به عنوان حیاتی است. مبنای عصبی از حافظه کار شده است از آزمایشات ضایعه در حیوانات و تصویربرداری عملکردی بر انسان مشتق شده است.

 

تاریخ

واژه "حافظه کار" توسط میلر ، Galanter و Pribram ابداع شد ، [2] [3] و در 1960s در چارچوب نظریهها که تشبیه ذهن به یک کامپیوتر استفاده می شود. اتکینسون و Shiffrin (1968) [4] نیز استفاده می شود این اصطلاح ، "حافظه کار" (ص 92) به توصیف خود را "فروشگاه کوتاه مدت است." چیزی که ما در حال حاضر تماس حافظه به عنوان یک "کوتاه مدت ذخیره" یا حافظه کوتاه مدت ، حافظه اصلی ، حافظه فوری ، حافظه کننده ، و یا حافظه موقت به آن اشاره شده است. [5] از حافظه کوتاه مدت توانایی به یاد داشته باشید اطلاعات بیش است یک دوره کوتاه از زمان (منظور از ثانیه). بیشتر نظریه پردازان امروز با استفاده از مفهوم حافظه کاری برای جایگزینی یا شامل مفهوم قدیمی تر از حافظه کوتاه مدت ، در نتیجه تاکید قوی بر روی مفهوم دستکاری اطلاعات به جای نگهداری منفعل مارک.

اولین اشاره از آزمایش بر اساس عصبی از حافظه کار می تواند به بیش از 100 سال پیش ترسیم ، هنگامی که Hitzig و Ferrier توصیف آزمایش فرسایش قشر واقع در جلو استخوان پیشانی (PFC) ، آنها نتیجه گرفتند که قشر پیشانی مهم برای شناخت و نه حسی بود فرآیندهای. [6] در سال های 1935 و 1936 ، Jacobsen در کارلایل و همکارانش اولین کسانی بودند که نشان می دهد اثر مضر از فرسایش بجلو مغز در پاسخ به تاخیر افتاد. [6] [7]

 

نظریه ها

شده اند وجود دارد مدل های متعددی پیشنهاد در مورد چگونگی کار توابع حافظه ، هر دو به آناتومی بدن انسان و شناختی است. از این تعداد ، سه هستند که به خوبی شناخته شده آن در زیر مشخص است.

Baddeley و گفتنی های جالب

نوشتار اصلی : مدل Baddeley از حافظه کار

Baddeley و گفتنی های جالب (1974) : [8] معرفی و محبوب چند مدل از حافظه کار ساخته شده است. این نظریه پیشنهاد که دو سیستم برده "مسئول برای نگهداری کوتاه مدت اطلاعات ، و" اجرایی مرکزی "مسئول نظارت بر یکپارچه سازی اطلاعات و هماهنگی سیستم برده است. فروشگاه یک سیستم برده ، حلقه واج (PL) ، اطلاعات واج (که شده است ، صدای زبان) و جلوگیری از فروپاشی خود را به طور مداوم در بیان مطالب ، در نتیجه طراوت آن اطلاعات را در یک حلقه تمرین است. این می تواند ، برای مثال ، حفظ شماره تلفن هفت رقمی برای طولانی به عنوان یکی تکرار عدد به خود دوباره و دوباره. سیستم برده دیگر ، پد visuo فضایی طرح (VSSP) ، ذخیره اطلاعات بصری و فضایی است. این می تواند استفاده شود ، برای مثال ، برای ساخت و دستکاری تصاویر بصری ، و برای نمایندگی از نقشه های ذهنی است. پد طرح می تواند بیشتر به گرافیک بصری (خرید و فروش با ، برای مثال ، شکل ، رنگ ، و بافت) و زیر سیستم های فضایی (خرید و فروش با محل) شکسته است. اجرایی مرکزی (نگاه کنید به سیستم اجرایی) است ، در میان چیزهای دیگر ، مسئول کارگردانی با توجه به اطلاعات مربوطه ، اطلاعات بی ربط سرکوب و اقدامات نامناسب ، و برای هماهنگی فرآیندهای شناختی هنگامی که بیش از یک کار را باید در همان زمان انجام می شود.

Baddeley (2000) این مدل با اضافه کردن یک جزء چهارم ، بافر اپیزودیک ، که دارای بازنمودهای که ادغام اطلاعات واج ، بصری ، و فضایی ، و احتمالا اطلاعات توسط سیستم های برده (به عنوان مثال ، معنایی اطلاعات ، اطلاعات موسیقی) پوشش داده نمی شوند را گسترش داد. جزء اپیزودیک است ، زیرا فرض بر این است با اتصال به اطلاعات را به یک نمایندگی واحد اپیزودیک است. مفهوم بافر اپیزودیک Tulving حافظه اپیزودیک شباهت دارد ، اما آن را در این تفاوت که بافر اپیزودیک یک فروشگاه موقت است.

 

کوان

کوان [9] [10] در مورد کار حافظه و نه به عنوان یک سیستم مجزا ، اما به عنوان بخشی از حافظه بلند مدت است. نمایندگی ها در حافظه کاری زیر مجموعه ای از بازنمایی را در حافظه بلند مدت است. حافظه کار به دو سطح تعبیه شده ، سازمان یافته است. سطح اول شامل بازنمودهای حافظه بلند مدت است که فعال شده است. تواند وجود داشته باشد بسیاری از این است ، هیچ محدودیتی برای فعال شدن بازنمودهای در حافظه بلند مدت وجود دارد. سطح دوم نامیده می شود مورد توجه است. تمرکز به عنوان ظرفیت محدود در نظر گرفته شده و دارای تا چهار نفر از بازنمایی فعال است.

Oberauer [11] مدل کوان با اضافه کردن یک جزء سوم ، تمرکز بیشتر باریک توجه است که دارای فقط یک تکه در یک زمان تمدید شده است. یک عنصر مورد توجه است در روز بیست و چهار عنصر تعبیه شده و خدمت را انتخاب کنید یک تکه تک برای پردازش. به عنوان مثال ، شما می توانید چهار رقم در همان زمان در کوان "تمرکز توجه" در ذهن نگه دارد. حالا که شما مایل به انجام بعضی از فرایند بر روی هر یک از این رقم ، برای مثال ، اضافه کردن تعداد دو تا هر رقمی قابل تصور است. پردازش جدا برای هر رقمی مورد نیاز ، به طوری که اکثر افراد می توانند فرایند های ریاضی را به صورت موازی انجام است. جزء توجه Oberauer به انتخاب یکی از ارقام برای پردازش ، و سپس شیفت تمرکز توجه به رقم بعدی ، ادامه تا زمانی که همه از ارقام پردازش شده اند.

اریکسون و Kintsch

اریکسون و Kintsch (1995) استدلال کرده اند که ما استفاده از حافظه ماهر در بسیاری از کارهای روزانه. وظایف آنها مانند خواندن ، به عنوان مثال ، نیاز به نگهداری در حافظه بسیار بیش از هفت تکه -- با ظرفیت تنها هفت تکه های حافظه کاری ما خواهد بود پس از چند جمله کامل ، و ما هرگز قادر به درک روابط پیچیده ای بین افکار بیان شده در یک رمان یا یک متن علمی است. ما از ذخیره سازی بیشتر از آنچه که ما در حافظه بلند مدت شده است ، ارتباط آنها را با هم از طریق ساختارهای بازیابی است. ما نیاز به برگزاری تنها چند مفاهیم در حافظه کاری ، که به عنوان نشانه در خدمت به بازیابی همه چیز توسط سازه های بازیابی به آنها مربوط است. آندرس اریکسون و والتر Kintsch اشاره به این مجموعه ای از فرآیندها را به عنوان "حافظه دراز مدت کار" است. سازه های بازیابی متفاوت است با توجه به حوزه تخصصی و در عین حال به عنوان پیشنهاد گوبت [12] می توان آنها را در سه typologies طبقه بندی : سازه های بازیابی عمومی ، دامنه دانش ساختارهای بازیابی و ساختار متن اپیزودیک. اولین مربوط به اریکسون و Kintsch ساختار بازیابی کلاسیک و دوم به ساختار حافظه شفافی. اولین نوع از ساختار توسعه داده شده است عمدا و خودسرانه است (برای مثال ، روش جایگاه) ، یک دوم مشابه به الگوها و طرحوارههای و آخرین می گیرد منحصرا در طول درک متن است. در مورد این نوع شناسی تاریخ و زمان آخرین ، Kintsch ، پاتل و اریکسون [13] در نظر داشته باشید که هر خواننده ای قادر است شکل ساختار اپیزودیک متن در فهم متن ، در صورتی که متن خوبی نوشته شده و در صورتی که محتوا آشنا شده است. Guida و همکارانش [14] [15] با استفاده از این ویژگی آخر ، روش شخصی را به عنوان یک راه برای operationalize حافظه دراز مدت کار پیشنهاد شده است.

ظرفیت

حافظه کار به طور کلی در نظر گرفته است که ظرفیت محدود است. اولین کمیتی از حد ظرفیت در ارتباط با حافظه کوتاه مدت "عدد جادویی هفت" پیشنهاد شده توسط میلر (1956) بود. [16] او متوجه شده است که دهانه حافظه از بالغین جوان در حدود هفت عنصر ، به نام تکه ، بدون در نظر گرفتن اینکه آیا عناصر ارقام ، حروف ، کلمات ، و یا دیگر واحدهای شد. بعدها تحقیقات نشان داد که طول دسته از تکه های مورد استفاده (به عنوان مثال ، گستره برای رقم حدود هفت ، حدود شش را برای حروف ، و حدود پنج برای کلمات) بستگی دارد ، و حتی بر روی ویژگی های از تکه های درون یک موضوع است. به عنوان مثال ، گستره پایین تر برای کلمات طولانی از کلمات کوتاه است. به طور کلی ، طول حافظه برای مطالب کلامی (ارقام ، حروف ، کلمات ، و غیره) به شدت در زمان طول می کشد مطالب با صدای بلند صحبت می کنند بستگی دارد ، و در مورد وضعیت لغوی از مطالب (یعنی ، چه محتوای کلمات شناخته شده به شخص و یا نشده باشد). [17] چندین عوامل دیگر نیز تحت تاثیر قرار دهد اندازه گیری طول یک فرد ، و بنابراین آن را دشوار است به پین ​​کردن ظرفیت حافظه کوتاه مدت یا کار به تعدادی از تکه. با این حال ، کوان (2001) [18] پیشنهاد کرده است که کار حافظه تا ظرفیت چهار تکه در بزرگسالان جوان (و کمتر در کودکان و بزرگسالان قدیمی).

در حالی که اکثر بزرگسالان می تواند در مورد هفت رقم در جهت درست تکرار برخی از این افراد بزرگ شدن قابل توجه از دهانه رقمی خود را -- تا 80 رقم نشان داده اند. این شاهکار توسط آموزش های گسترده ای در استراتژی را پشتیبانی می کند که رقم در فهرست گروه بندی (معمولا در گروه های سه تا پنج) و این گروه به عنوان یک واحد منفرد (یک تکه) کد گذاری امکان پذیر است. برای این کار باید قادر به تشخیص گروه به عنوان برخی از رشته های شناخته شده ای از رقم. یک نفر مورد مطالعه توسط K. اریکسون آندرس و همکارانش ، به عنوان مثال ، با استفاده از دانش گسترده او از مسابقه بار از تاریخ ورزش. چندین تکه از جمله پس از آن می تواند به یک تکه بالاتر ترکیب می شود ، در نتیجه تشکیل یک سلسله مراتب از تکه. در این روش ، تنها تعداد کمی از تکه های در بالاترین سطح از سلسله مراتب را باید در حافظه کار باقی می ماند. در بازیابی ، تکه های فله دوباره. به این معنا که تکه های حافظه کاری در عمل به عنوان نشانه بازیابی آن نقطه را به عددی که آنها حاوی است. این مهم است که توجه داشته باشید که تمرین مهارت های حافظه مانند این گسترش نه کار ظرفیت حافظه مناسب است. این را می توان با استفاده از مواد مختلف نشان داده شده است -- کسی که به 80 رقم به یاد بود استثنایی که آن را به کلمات یادآوری آمد.

 

اقدامات و ارتباط

ظرفیت حافظه کار می تواند توسط انواع کارهای تست شده است. اندازه گیری معمولا استفاده می شود ، پارادایم دو وظیفه ترکیب حافظه اندازه گیری طول با یک کار پردازش همزمان ، گاهی اوقات به عنوان "طول پیچیده" به آن اشاره شده است. Daneman و کارپنتر اولین نسخه از این نوع کار ، "طول خواندن" ، در سال 1980 اختراع شد. [19] موضوع خواندن تعدادی از جملات (معمولا بین 2 و 6) و سعی کنید حرف آخر هر جمله را به خاطر داشته باشید. در پایان لیستی از جملات ، آنها را تکرار کلمات در جهت درست خود است. کارهای دیگر که انجام این طبیعت دوگانه وظیفه نیز نشان داده شده است به اقدامات خوبی از ظرفیت حافظه کاری است. [20] سوال از چه ویژگی های یک کار را باید به عنوان یک اقدام خوب از ظرفیت حافظه کاری واجد شرایط یک موضوع (تاپیک) تحقیقات در حال انجام است.

اندازه گیری ظرفیت حافظه کار به شدت به عملکرد در سایر کارهای پیچیده شناختی مانند درک مطلب خواندن ، حل مساله ، و با هر گونه اقدامات هوشبهر ارتباط دارد. [21] برخی محققان استدلال کرده اند [22] که کار حافظه با ظرفیت نشان دهنده بهره وری کارکردهای اجرایی ، که مهمترین آنها توانایی حفظ بازنمایی چند وظیفه مربوطه در صورت منحرف اطلاعات بی ربط است. وظایف به نظر می رسد به منعکس کننده تفاوت های فردی در توانایی تمرکز و حفظ توجه ، به خصوص هنگامی که رخدادهای دیگران را خدمت می کنند را به تصرف خود توجه می شود. به نظر می رسد این اثرات به یک تابع از مناطق پیشانی مغز است. [23]

دیگران استدلال کرده اند که ظرفیت حافظه کاری بهتر است به عنوان توانایی ذهنی شکل روابط بین عناصر ، و یا به درک روابط در اطلاعات داده شده مشخص است. این ایده شده است ، پیشرفته در میان دیگران ، توسط Graeme Halford در ، که آن را از توانایی محدود ما را به درک فعل و انفعالات آماری بین متغیرها نشان داده شده است. [24] این نویسندگان خواسته مردم را به مقایسه بیانیه کتبی در مورد روابط بین متغیرهای چند به نمودار نشان دادن یکسان و یا رابطه های مختلف ، به عنوان در جمله زیر : "اگر کیک از فرانسه است ، سپس آن را به قند بیشتری دارد اگر آن را با شکلات ساخته شده از اگر آن را با کرم ساخته شده است ، اما در صورتی که کیک از ایتالیا ، سپس آن را شکر بیشتر اگر آن را با خامه از آن است که اگر از شکلات ساخته شده ساخته شده است. " در این بیانیه توصیف رابطه بین سه متغیر (کشور ، مواد تشکیل دهنده و مقدار قند) ، است که حداکثر اکثر افراد می توانند درک کنند. آشکار ظرفیت محدود در اینجا واضح است که نه یک حافظه محدود (تمام اطلاعات مربوطه دیده می شود به طور مداوم) ، اما یک محدودیت که چگونه بسیاری از روابط تشخیص هستند به طور همزمان است.

مطالعات تجربی از ظرفیت حافظه کاری

رویکردهای مختلف

فرضیه های متعددی در مورد ماهیت از حد ظرفیت وجود دارد. یکی این است که یک استخر محدودی از منابع شناختی مورد نیاز برای نگه داشتن بازنمودهای فعال و در نتیجه در دسترس برای پردازش وجود دارد ، و برای انجام فرآیندهای. [25] یکی دیگر از فرضیه این است که آثار حافظه در کار فروپاشی حافظه در عرض چند ثانیه ، مگر اینکه از طریق تمرین تجدید و به دلیل سرعت از تمرین محدود است ، ما تنها می تواند مقدار محدودی از اطلاعات را حفظ کند. [26] با این وجود یکی دیگر از ایده این است که بازنمایی در ظرفیت حافظه کارگر برگزار شد ، با یکدیگر تداخل داشته باشد. [27]

اشکال مختلفی از تداخل مورد بحث نظریه پردازان وجود دارد. یکی از قدیمی ترین ایده ها می باشد که آیتم هایی که جدید به سادگی جایگزین آنهایی که مسن تر در کار حافظه است. یکی دیگر از شکل تداخل رقابت بازیابی است. به عنوان مثال ، هنگامی که کار این است که به یاد داشته باشید لیستی از 7 کلمه در سفارش خود را ، ما نیاز به شروع فراخوان با اولین کلمه. در حالی که در تلاش برای بازیابی اولین کلمه ، کلمه دوم ، که در مجاورت نزدیک نشان داده است به طور تصادفی نیز بازیابی است و این دو رقابت که به یاد می آورد. خطا در انجام وظایف فراخوان سریال هستند اغلب ابهامات از آیتم های همسایه را در فهرست حافظه (به اصطلاح جا) ، نشان دادن که رقابت بازیابی نقش در محدود کردن توانایی ما برای به یاد فهرست در نظم ، و احتمالا همچنین در دیگر وظایف این حافظه کاری است. شکل سوم از تداخل فرض توسط برخی از نویسندگان جای نوشتن از ویژگی های می باشد. [28] ایده این است که هر کلمه ، رقمی ، و یا آیتم های دیگر در حافظه کار به عنوان یک بسته نرم افزاری از ویژگی های نشان داده شده است ، و زمانی که دو آیتم های به اشتراک برخی از ویژگی های ، یکی از آنها ویژگی های دیگر را دزد. موارد بیشتر در حافظه کاری برگزار می شود ، و بیشتر ویژگی های آنها با یکدیگر همپوشانی دارند ، هر یک از آنها از دست دادن برخی از ویژگی های تخریب خواهد شد.

 

هم مبتنی بر مدل به اشتراک گذاری منابع

موفق ترین نظریه تا کنون در تبیین داده های تجربی در تعامل نگهداری و پردازش در حافظه کار "هم مبتنی بر مدل به اشتراک گذاری منابع" است. [29] این نظریه فرض می کند که بازنمایی در کار فروپاشی حافظه مگر اینکه آنها تجدید است. تازه کردن آنها نیاز به ساز و توجه دارد که آن نیز برای هر کار پردازش همزمان لازم است. زمانی که فواصل زمانی کوچک وجود دارد که در آن وظیفه پردازش می کند توجه نیاز ندارند ، این زمان می تواند مورد استفاده قرار گیرد به روز کردن آثار حافظه است. بنابراین ، این نظریه پیش بینی می کند که مقدار از فراموش کردن بستگی به تراکم زمانی از مطالبات توجه از کار پردازش -- این چگالی آن "بار شناختی" نامیده می شود. بار شناختی در دو متغیر ، میزان که در آن وظیفه پردازش نیاز به گام های فردی می شود انجام شده ، و مدت زمان هر مرحله بستگی دارد. برای مثال ، اگر وظیفه پردازش شامل افزودن ارقام ، و سپس نیاز به اضافه کردن دیگر رقمی در هر مکان دوم نیمی بار شناختی بالاتر بر روی سیستم از نیاز به اضافه کردن یکی دیگر از رقم در هر ثانیه دو. افزودن رقم بزرگتر زمان بیشتری طول می کشد نسبت به اضافه کردن ارقام کوچکتر ، و در نتیجه شناختی بار بالاتر است زمانی که بزرگتر رقم باید اضافه شود. در یک سری از آزمایشات ، Barrouillet و همکارانش نشان داده اند که حافظه را برای لیستی از حروف بستگی به بار شناختی ، اما نه در تعدادی از مراحل پردازش (پیدا کردن دشوار است که به فرضیه دخالت را توضیح دهد) و نه بر اساس مجموع مدت زمان پردازش (پیدا کردن مشکل به توضیح توسط یک فرضیه فروپاشی ساده). یکی از مشکلات مدل مبتنی بر زمان به اشتراک گذاری منابع ، با این حال ، این است که تشابه بین مواد حافظه و مواد فرآوری شده نیز دقت حافظه تاثیر می گذارد.

محدودیت ها

هیچ یک از این فرضیه می تواند داده های تجربی به طور کامل توضیح دهد. فرضیه منابع ، به عنوان مثال ، به توضیح و تجاری کردن بین نگهداری و پردازش به معنای شد : اطلاعات بیشتر را باید در حافظه کار نگهداری می شود ، آهسته تر و مستعد خطا فرآیندهای همزمان تبدیل شده ، و با پردازش همزمان بر روی حافظه تقاضا بالاتر رنج می برد . این تجارت شده است با کارهایی از قبیل کار خواندن به محدوده بالا توضیح داده شد ، بررسی شده است. یافت شده است که میزان تجارت کردن بستگی به شباهت از اطلاعات را به یاد می شود و اطلاعات را برای پردازش است. به عنوان مثال ، به خاطر سپردن اعداد در حالی که پردازش اطلاعات مکانی ، و یا به خاطر سپردن اطلاعات مکانی در حالی که پردازش اعداد ، مختل یکدیگر بسیار کمتر از زمانی که ماده از همان نوع نباید از یاد برد و پردازش شده است. [30] همچنین ، کلمات به یاد آوردن و ارقام پردازش ، و یا به یاد آوردن رقم و پردازش کلمات ، راحت تر از به یاد آوردن و پردازش مواد از گروه های مشابه است. [31] این یافته ها نیز دشوار برای فرضیه پوسیدگی را توضیح دهد ، زیرا فروپاشی بازنمودهای حافظه تنها باید بر روی چه مدت پردازش وظیفه تمرین تاخیر یا فراخوان بستگی دارد ، بر محتوای کار پردازش نیست. مشکل بیشتر برای فرضیه فروپاشی ناشی از آزمایش های که در آن فراخوان از یک لیست از حروف به تعویق افتاد ، چه توسط آموزش شرکت کنندگان در سرعت کندتر یاد می آورند ، و یا از طریق آموزش آنها را برای گفتن یک کلمه بی ربط یک بار یا سه بار در بین فراخوان هر حرف. تأخیر فراخوان به حال عملا هیچ تاثیری بر دقت به یاد می آورند. [32] [33] نظریه تداخل به نظر می رسد به کرایه با توضیح به همین دلیل تشابه بین محتویات حافظه و محتویات وظایف پردازش همزمان را تحت تاثیر قرار چقدر یکدیگر را مختل است. مواد بیشتر شبیه هستند بیشتر احتمال دارد اشتباه شود ، منجر به رقابت بازیابی ، و بیشتر با هم تداخل دارند ویژگی های آنها ، که منجر به جای نوشتن از ویژگی های بیشتر. یک آزمایش به طور مستقیم دستکاری میزان همپوشانی از ویژگی های واج بین کلمات به یاد و به عبارت دیگر پردازش شود. [34] این واژه به یاد داشته باشیم که به حال از درجه بالایی از همپوشانی با کلمات پردازش بدتر فراخوان شدند ، وام ، برخی از برای حمایت از ایده تداخل را از طریق جای نوشتن از ویژگی های.

 

توسعه

ظرفیت حافظه کاری را افزایش می دهد به تدریج در طول دوران کودکی [35] و کاهش به تدریج در دوران پیری است. [36]

کودکی

نوشتار اصلی : نظریه های شناختی توسعه نئو Piagetian

اندازه گیری عملکرد در آزمون کار افزایش حافظه به طور مداوم بین دوران کودکی و نوجوانی ، در حالی که ساختار ارتباط بین آزمون های مختلف تا حد زیادی ثابت باقی می ماند. [35] بنابراین ، توسعه از حافظه کار می تواند به عنوان رشد کمی ، به جای تغییر کیفی توصیف شده است. با شروع کار در سنت نئو Piagetian ، [37] [38] نظریه پردازان استدلال کرده اند که رشد ظرفیت حافظه کار یک نیروی محرک اصلی توسعه شناختی. این فرضیه حمایت تجربی قابل توجهی از مطالعات نشان می دهد که ظرفیت حافظه کاری است پیش بینی کننده قوی از توانایی های شناختی در دوران کودکی دریافت کرده است. [39] به ویژه شواهد قوی برای نقش حافظه برای توسعه کار می آید از یک مطالعه طولی نشان داد که کار حافظه ظرفیت در یکی سن ، توانایی استدلال در سنین بالاتر پیش بینی می شود : [40] مطالعات انجام شده در سنت نئو Piagetian با تجزیه و تحلیل پیچیدگی از انجام کارهای شناختی از نظر تعداد عنوانها و یا روابط است که باید به طور همزمان در نظر گرفته به این تصویر اضافه شده راه حل. کودکان در سراسر طیف گسترده ای از وظایف ، مدیریت نسخه های وظیفه همان سطح از پیچیدگی در حدود همان سن ، مطابق با این دیدگاه که کار حافظه محدودیت ظرفیت پیچیدگی آنها می توانند در یک سن مشخص [41] رسیدگی

سالخورده

حافظه کار در میان عملکردهای شناختی به حساس ترین در سن کاهش است. [42] [43] توضیحات متعددی برای این کاهش در روانشناسی ارائه شده اند. یکی از تئوری سرعت پردازش شناختی پیری توسط تیم Salthouse. [44] بر اساس یافته از کند کردن روند کلی از فرایندهای شناختی که ما با افزایش سن ، Salthouse استدلال می کند که پردازش کندتر برگ زمان بیشتری برای محتویات حافظه کار به پوسیدگی ، در نتیجه کاهش موثر ظرفیت. با این حال ، کاهش ظرفیت کار ، حافظه نیست می تواند باشد به طور کامل به کند کردن روند به دلیل ظرفیت کاهش بیشتر در سن نسبت به سرعت نسبت داده شده است. [43] [45] یکی دیگر از پیشنهاد است فرضیه مهار پیشرفته توسط لین Hasher و رز Zacks. [46] این نظریه کسری بودجه عمومی در سن توانایی مهار بی ربط و یا بدون دیگر اطلاعات مربوطه ، را به عهده می گیرد. بنابراین ، حافظه کار تمایل دارد با مطالب بی ربط که باعث کاهش ظرفیت موثر برای محتوای مربوط به هم ریخته می شود. فرض کسری مهار در سن بسیار پشتیبانی تجربی دریافت کرده است [47] اما تا کنون معلوم نیست که آیا کاهش در توانایی مهار به طور کامل توضیح می دهد که کاهش ظرفیت حافظه کار است. توضیح در سطح عصبی کاهش حافظه و دیگر کارکردهای شناختی در سن توسط غرب شده است ارائه شده است. [48] او استدلال کرد که کار حافظه بستگی دارد به درجه زیادی بر قشر پیش پیشانی ، که رو به وخامت بیشتری نسبت به سایر مناطق مغز که ما پیر.

 

آموزش

کار آموزش حافظه

یکی از نظریه با نقص توجه بیش فعالی اختلال که ADHD می تواند منجر به کسری بودجه در حافظه کاری است. [49] مطالعات نشان می دهد که کار حافظه را می توان با آموزش در بیماران مبتلا به ADHD از طریق برنامه های کامپیوتری بهبود یافته است. [50] این مطالعه تصادفی کنترل شده نشان داده است که دوره آموزش حافظه کاری طیف وسیعی از توانایی های شناختی و افزایش نمره آزمون IQ را افزایش می دهد. در نتیجه ، این مطالعه یافته های قبلی نشان می دهد که هوش کار زمینه حافظه را پشتیبانی می کند. مطالعه دیگری از همان گروه [51] نشان داده است که پس از آموزش ، فعالیت مغز را اندازه گیری مربوط به حافظه کاری در قشر جلو استخوان پیشانی ، منطقه ای که بسیاری از محققان با عملکرد حافظه کاری همراه افزایش یافته است. نشان داده شده است که کار آموزش حافظه منجر به تغییرات قابل اندازه گیری چگالی برای neuroreceptors دوپامین قشر مغز در افراد آزمون شده است. [52]

مطالعه بحث برانگیز شده است نشان داده شده است که آموزش با کار حافظه کار (دوگانه N - پشت کار) را بهبود می بخشد عملکرد بسیار خاص آزمون مایع اطلاعاتی در بالغین جوان سالم است. [53] نتیجه گیری این مطالعه که بهبود و یا افزایش کار مغز حافظه را افزایش می دهد توانایی هوش سیال توسط برخی از [54] حمایت می شوند و توسط دیگران مورد سوال است. [55] مطالعه در سال 2010 تکرار شد. [56]

در Torkel Klingberg 2009 کتاب مغز سرشار ، [57] او پیشنهاد می کند که کار حافظه را از طریق قرار گرفتن در معرض به فعال شدن بیش از حد عصبی افزایش یافته است. نقشه مغز یک فرد ، او استدلال می کند ، می تواند توسط این فعال شدن به ایجاد یک ناحیه بزرگتر از مغز فعال توسط یک نوع خاص از تجربه حسی تغییر می یابد. به عنوان مثال خواهد بود که در یادگیری نواختن گیتار ، منطقه برداشت حسی از ابزار فعال در مغز یک بازیکن بزرگتر از آن را در nonplayer است.

شواهد وجود دارد که حافظه کار بهینه پیوندها عملکرد به توانایی های عصبی به تمرکز توجه بر روی اطلاعات مربوط به وظیفه و چشم پوشی از حواس او را پرت ، [58] و آن بهبود عمل مرتبط با آن در حافظه کاری است به دلیل افزایش این توانایی است. [59]

عملکرد حافظه کار را نیز ممکن است توسط ورزش با شدت بالا افزایش یابد. مطالعه با زنان هر دو بی تحرک و فعال 18-25 ساله که در آن اثرات کوتاه مدت ورزش برای خستگی بر روی حافظه کار را اندازه گیری شد ، انجام شد. در حالی که حافظه کار افراد مورد مطالعه در طی و بلافاصله پس از حملات ورزش کاهش یافته است ، که افراد کار حافظه را افزایش می دهد پس از بهبودی نشان داده شده بود. [60]

با این حال مقاله اخیر بررسی به سوال بسیاری از "موفقیت" کار مطالعات آموزش حافظه است. [61] Shipstead و همکاران نامیده می شود. (2010) نقطه خارج که کار مطالعات آموزش حافظه با طراحی ضعیف تجربی گرفتار شده است. اکثر مطالعات آموزش استفاده بدون تماس با گروه شاهد ساخت آن را غیر ممکن برای تعیین اینکه آیا هیچ به نفع آموزش است با توجه به بهبود واقعی و یا یک اثر هاتورن.

حافظه فعال در مغز

ژنتیک

کمی در ژنتیک از حافظه کار شناخته شده است. است ارثی ، [62] و در سطح جزء ، یک نامزد ژن پیشنهاد شده است ، یعنی ROBO1 برای تابع حلقه واج از حافظه کار.

فیزیولوژی و Psychopharmacology

بینش اول به اساس انتقال دهنده عصبی نورون ها و از حافظه کار آمد از تحقیقات حیوانی. کار از Jacobsen در [63] و Fulton در 1930s برای اولین بار نشان داد که ضایعات به اختلال عملکرد PFC فضایی حافظه کاری در میمون. کار بعد از Fuster [64] ثبت فعالیت الکتریکی سلول های عصبی در PFC از میمون ها در حالی که آنها در حال انجام وظیفه مطابق با تاخیر. در آن وظیفه ، میمون می بیند چگونه آزمونگر اماکن کمی غذا در زیر یکی از دو فنجان به دنبال یکسان است. سپس شاتر را برای یک دوره تاخیر متغیر کاهش یافته ، به غربالگری فنجان از دید میمون. پس از تاخیر ، شاتر باز می شود و میمون برای بازیابی غذا را از زیر فنجان مجاز است. بازیابی موفق در اولین تلاش -- چیزی است که حیوان می تواند پس از دستیابی به برخی از آموزش بر روی کاری که -- نیاز به نگه داشتن محل غذا در حافظه بیش از مدت تاخیر. Fuster نرون در PFC که اکثرا در طول دوره تاخیر از کار اخراج شده ، و نشان می دهد که آنها در به نمایندگی از محل غذا در حالی که آن نامرئی شد شرکت داشتند. بعدها تحقیقات نشان داده است نورون های مشابه تاخیر فعال در قشر خلفی جداری ، تالاموس ، واقع در نزدیکی دم ، و globus pallidus. [65] کار گلدمن - Rakic​​و دیگران نشان داد که sulcal اصلی ، dorsolateral PFC اتصالات با تمام این مناطق مغز ، و آن microcircuits نورون ها در داخل PFC قادر به حفظ اطلاعات در حافظه کار را از طریق شبکه های مکرر گلوتامات تحریک سلول های هرمی که همچنان در سراسر دوره تاخیر آتش است. [66] این جریان ها توسط مهار جانبی از interneurons GABAergic تنظیم شده است. [67 ] neuromodulatory انگیختگی سیستم های قابل ملاحظه ای PFC عملکرد حافظه را تغییر می دهند ، برای مثال ، یا خیلی کم و یا بیش از حد دوپامین یا نوراپی نفرین مختل می PFC شلیک شبکه [68] و کار عملکرد حافظه [69].

 

محلی سازی

محلی سازی عملکرد مغز در انسان بسیار ساده تر با ظهور روش های تصویربرداری از مغز (PET و fMRI) تبدیل شده است. این تحقیقات تایید کرده است که مناطق در PFC در عملکرد حافظه فعال درگیر است. در طول بحث 1990s مقدار در توابع مختلف ventrolateral (به عنوان مثال ، مناطق پایین تر) و dorsolateral (بالاتر) مناطق PFC متمرکز شده است. یک دیدگاه این بود که مناطق dorsolateral مسئول فضایی حافظه کاری و مناطق ventrolateral برای غیر فضایی حافظه کاری است. یکی دیگر از نظر پیشنهاد یک تمایز کارکردی ، با این استدلال که مناطق ventrolateral هستند بیشتر در تعمیر و نگهداری خالص اطلاعات نقش دارند ، در حالی که مناطق dorsolateral هستند بیشتر درگیر در وظایف نیاز به برخی از پردازش مواد حفظ شده است. این بحث به طور کامل حل و فصل نیست اما از شواهد پشتیبانی تمایز کارکردی است. [70]

مغز تصویربرداری کرده است همچنین نشان داد که کار توابع حافظه تا حد زیادی محدود به PFC. بررسی مطالعات متعدد [71] نشان می دهد حوزه های فعال در کارهای حافظه کاری بیش از یک بخش بزرگی از قشر پراکنده شده است. تمایل برای کارهای فضایی به جذب مناطق بیشتر راست نیمکره ، و برای حافظه کلامی و شی کار برای جذب بیشتر چپ نیمکره مناطق وجود دارد. فعال سازی حساب کاربری در کلامی وظایف حافظه کار می تواند باشد پایین به یکی از اجزای نگهداری بازتاب ، در قشر چپ جداری خلفی ، و جزء منعکس کننده تمرین subvocal ، در سمت چپ پیشانی قشر (منطقه Broca است ، شناخته شده به در تولید گفتار می شود درگیر) شکسته است. [ 72]

اجماع در حال ظهور است که کار ترین وظایف حافظه استخدام شبکه ای از PFC و مناطق جداری وجود دارد. یک مطالعه نشان داده است که در طول یک کار حافظه کار اتصال میان این افزایش مناطق است. [73] یکی دیگر از مطالعه نشان داده است که این مناطق لازم برای حافظه کاری ، و نه تنها به طور تصادفی در طول وظایف حافظه کاری فعال ، به طور موقت مسدود کردن آنها را از طریق مغناطیسی transcranial تحریک (TMS) ، در نتیجه اختلال در عملکرد کار. [74]

بحث های کنونی مربوط به عملکرد این مناطق مغز است. PFC فعال در انواع کارهایی است که نیاز به کارکردهای اجرایی یافت شده است. [23] این باعث شده است که برخی از محققان بر این باورند که نقش PFC در حافظه کار کنترل در توجه ، انتخاب استراتژی ها ، و دستکاری اطلاعات موجود در حافظه کاری ، اما در نگهداری از اطلاعات نیست. تابع نگهداری شده است به مناطق خلفی بیشتر از مغز از جمله قشر جداری نسبت داده شده است. [75] [76] نویسنده دیگر به تفسیر فعالیت در قشر جداری به عنوان نشانگر کارکردهای اجرایی ، به دلیل همان منطقه نیز در دیگر وظایف مورد توجه اجرایی فعال اما هیچ حافظه [77]

حافظه کار پیشنهاد شده است که شامل دو فرآیند با نقاط مختلف neuroanatomical در لوب فرونتال و جداری است. [78] اول ، یک عملیات انتخاب است که بازیابی آیتم مرتبط ترین و دوم عملیات به روز رسانی که تغییر تمرکز توجه بر آن ساخته شده است. به روز رسانی تمرکز توجه ، یافت شده است شامل فعال سازی گذرا در sulcus کودال برتر فرونتال و قشر جداری خلفی. در حالی که افزایش تقاضا در انتخاب گزینشی تغییر فعال در sulcus منقاری برتر فرونتال و cingulate خلفی / precuneus. [78

بیان تابع دیفرانسیل مناطق مغزی درگیر در حافظه کاری در وظیفه قادر به تشخیص این توابع وابسته است. [79] بیشتر مغز مطالعات تصویربرداری از حافظه کار استفاده کرده اند به رسمیت شناختن وظایف مانند تاخیر در به رسمیت شناختن از یکی یا چند محرک ، و یا N - پشت وظیفه ، که در آن هر محرک جدید در یک سری طولانی را باید به یکی از گام های N ارائه در این سری در مقایسه شده است. استفاده از وظایف به رسمیت شناختن این است که آنها نیاز به حرکت حداقل (فقط با فشار دادن یکی از دو کلید) ، تثبیت ساخت سر در اسکنر آسان تر است. پژوهش های تجربی و پژوهش در زمینه تفاوت های فردی در حافظه کاری ، با این حال ، استفاده کرده است تا حد زیادی وظایف فراخوان (به عنوان مثال ، خواندن طول کار ، پایین را نگاه کنید). روشن است به تشخیص درجه و وظایف فراخوان منعکس کننده فرآیندهای مشابه و محدودیت ظرفیت مشابه است.

مطالعات تصویربرداری مغز چند شده اند با خواندن دهانه وظیفه یا وظایف مربوط به انجام شد. فعال سازی افزایش در طول این وظایف در PFC وجود داشت و در مطالعات متعددی نیز در قشر قدامی cingulate (ACC). مردم بر روی کاری که انجام بهتر نشان داد افزایش بزرگتر فعال در این حوزه ها ، و فعال شدن آنها در طول زمان در ارتباط بود ، نشان می دهد که فعالیت عصبی خود را در این دو حوزه را بهتر هماهنگ شده بود ، احتمالا به علت اتصال قوی تر است. [80] [81]

 

اثرات استرس

حافظه کار است با استرس روانی حاد و مزمن دچار اختلال شده است. این پدیده برای اولین بار در مطالعات حیوانی Arnsten و همکارانش کشف شد ، [82] نشان داده اند که استرس ناشی از کاتکول آمین آزاد در PFC به سرعت در حال کاهش می یابد شلیک نورون ها PFC و باعث اختلال در کار عملکرد حافظه را از طریق feedforward ، مسیرهای سیگنالینگ داخل سلولی است. [83] قرار گرفتن در معرض مزمن استرس منجر به کسری کار بیشتر عمیق حافظه و تغییرات معماری اضافی در PFC ، از جمله آتروفی دندریتیک و از دست دادن ستون فقرات ، [84] که می تواند با مهار پروتئین کیناز C سیگنالینگ مانع است. [85] پژوهش fMRI در این تحقیق به انسان افزایش یافته و تایید کاری که کاهش حافظه در اثر استرس حاد به فعال سازی کاهش داده PFC ، و استرس افزایش سطح کاتکول آمین. [86] مطالعات تصویربرداری از دانشجویان پزشکی تحت آزمون استرس زا را نشان داده اند تضعیف PFC اتصال عملکردی ، مطابق با مطالعات حیوانی. 87] اثرات بارز استرس بر ساختار و عملکرد PFC ممکن است کمک به توضیح دهید که چگونه استرس می تواند باعث ایجاد یا تشدید بیماری های روانی.

تعمیر و نگهداری عصبی

شده است بیش از دو دهه گذشته که در مغز کار توابع حافظه انجام را آموخته است. بسیار کمتر است که مغز چگونه انجام تعمیر و نگهداری و کوتاه مدت هدف دستکاری اطلاعات شناخته شده است. شلیک مداوم از نورون هایی خاص در دوره تاخیر از وظایف حافظه کاری نشان می دهد که مغز دارای یک مکانیزم از نگه داشتن بازنمودهای فعال بدون دخالت خارجی است.

با این حال ، حفظ بازنمایی فعال ، کافی است در صورتی که کار به مطالبات حفظ بیش از یک تکه از اطلاعات است. علاوه بر این ، اجزاء و ویژگی های هر تکه را باید به یکدیگر متصل می شوند برای جلوگیری از آنها را از مخلوط کردن. به عنوان مثال ، اگر یک مثلث و یک مربع سبز قرمز باید در همان زمان به یاد ، یکی باید مطمئن شوید که "قرمز" به "مثلث" و "سبز" است به "میدان" متصل متصل. یکی از راه های ایجاد اتصالات از جمله است با داشتن سلول های عصبی است که نشان دهنده ویژگی های همان آتش تکه همگام ، و کسانی که نشان دهنده ویژگی های متعلق به تکه های مختلف آتش خارج از سنکرون است. [88] در مثال ، نورون ها به نمایندگی از قرمزی همگام آتش با نورون ها به نمایندگی از شکل مثلثی ، اما خارج از سنکرون با کسانی که به نمایندگی از شکل مربع. تا کنون ، هیچ مدرک مستقیمی وجود دارد که کار حافظه با استفاده از این مکانیزم های الزام آور ، و مکانیسم های دیگر نیز پیشنهاد شده است. [89] این باورند که شلیک همزمان سلول های عصبی که در حافظه کار با فرکانس در باند تتا (4 نوسان بوده است به 8 هرتز). در واقع ، قدرت فرکانس تتا EEG در افزایش حافظه کاری با بار ، [90] و نوسان در باند تتا اندازه گیری بیش از نقاط مختلف جمجمه هماهنگ تر در هنگامی که فردی تلاش می کند به خاطر داشته باشید اتصال بین دو جزء از اطلاعات است. [ 91]

یکی از روش های مدرن برای توضیح کارکرد حافظه در مغز واقع در جلو استخوان پیشانی قشر گانگلیون بازال از کار حافظه (PBWM) است.

یادگیری

در حال حاضر شواهد گستردهای که کار حافظه در سواد و حساب به نتایج یادگیری کلیدی مرتبط شده وجود دارد. [92] مطالعه طولی تایید کرد که حافظه کاری یک کودک در سن 5 سالگی پیش بینی کننده موفقیت تحصیلی بهتر از IQ است. [93]

در یک مطالعه غربالگری در مقیاس بزرگ ، یکی در ده کودکان در کلاس های درس جریان اصلی است که با کسری حافظه کاری شناسایی شد. اکثر آنها بسیار ضعیف در دستاوردهای آکادمیک انجام شده ، مستقل از IQ خود را. [94] بدون مداخله مناسب این کودکان در پشت همسالان خود عقب ماندگی است. مطالعه اخیر 37 مدرسه از کودکان با ناتوانی های یادگیری قابل توجهی نشان داده است که ظرفیت حافظه را در اندازه گیری پایه ، اما IQ نیست ، نتایج یادگیری را پیش بینی دو سال بعد است. [95] این نشان می دهد که کار اختلال حافظه هستند در ارتباط با نتایج یادگیری کم و تشکیل یک عامل خطر بالا برای underachievement آموزشی برای کودکان. در کودکان با ناتوانی در یادگیری مثل خوانش پریشی ، ADHD ، و اختلال هماهنگی رشدی ، الگوی مشابهی مشهود است. [96] در یک کلاس درس ، ویژگی های مشترک از اختلال حافظه کاری عبارتند از : عدم به خاطر داشته باشید به دستورالعمل ها و ناتوانی در تکمیل فعالیت های یادگیری. بدون در مراحل اولیه تشخیص داد ، کار اختلال حافظه تأثیر منفی در عملکرد کودک در سراسر حرفه ای آموزشی خود را است. [97] با این حال ، استراتژی که هدف نقاط قوت و ضعف خاص از دانش آموز پروفایل حافظه کاری برای مربیان در دسترس هستند. [98]

توجه

تحقیقات نشان می دهد لینک نزدیک بین ظرفیت کار حافظه فرد و توانایی برای کنترل اطلاعات از محیط است که آنها انتخابی می تواند افزایش یا نادیده گرفتن است. [99] توجه چنین اجازه می دهد تا برای مثال به طور داوطلبانه در خصوص تغییر به اهداف در فرد پردازش اطلاعات به مکان های فضایی و یا اشیاء به جای آنهایی که توجه به موضوع برجسته حسی خود را (مانند آژیر آمبولانس) را ضبط. هدف کارگردانی توجه با سیگنال های "از بالا به پایین" از PFC رانده است که پردازش تعصب در نواحی خلفی قشر مغز [100] و برجستگی جذب "از پایین به بالا" کنترل از ساختارهای subcortical و قشر حسی اولیه است. [101] توانایی به زیر پا بگذارند گرفتن حسی از توجه متفاوت تا حد زیادی بین افراد و این تفاوت از نزدیک به ظرفیت حافظه خود کار لینک. بیشتر کار یک فرد را ظرفیت حافظه ، بیشتر توانایی ایستادگی در برابر ضبط های حسی است. [99] توانایی محدود به باطل جذب توجه ، به احتمال زیاد در ذخیره سازی های غیر ضروری از اطلاعات در حافظه کاری در نتیجه ، [99] نشان می دهد نه تنها که داشتن ضعیف کار حافظه را تحت تاثیر قرار توجه است که آن را نیز می تواند محدود کردن ظرفیت حافظه کاری و حتی بیشتر است.

  انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1981

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما