مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 801
  • بازدید دیروز : 3290
  • بازدید کل : 13114173

بيماريهاى طحال


بيماريهاى طحال

کسانى که مى خواهند طحال سالمى داشته باشند تا آنجا که ممکن است از خوردن مولدات سودا مثل عدس بادنجان ، سیر، پیاز، خرما، عسل ، گوشت مانده بایستى خوددارى کنند و در موقع پرى شکم از انجام کارهاى سنگین و سخت پرهیز کنند و از فریاد زدن هاى شدید و نعره کشیدن خوددارى نمایند، غذاهاى لطیف که براى کبد مفید است در اینجا نیز مؤثر است .

 

بیماریهاى شایع و معمول طحال

بیماریهاى طحال فراوان و از همه مهمتر بیماریهاى خونى است که باعث بزرگى طحال مى شود، بیماریهاى عفونى نیز یکى از عوامل مهم در بزرگى طحال مى باشد، سرطانها و بیماریهاى مادرزادى مى توانند طحال را بزرگ نمایند، بزرگى طحال اکثر اوقات با بزرگى کبد همراه است ، کم خونیها که انواع و اقسام بیماریهاى خون را تشکیل مى دهند اکثر اوقات طحال را بزرگ مى نمایند. بطور کلى غذاهاى سودازا براى طحال مناسب نیستند بخصوص ‍ اگر طحال رنجور باشد هر چه براى تقویت کبد و آنچه براى زیان کبد گفته شد درباره طحال نیز صادق است . غیر از سنگها که در طحال سنگ دیده نشده است .

ورم طحال

براى درد ناحیه طحال روزانه 10 گرم تخم ترب را کوبیده در سکنجبین حل کرده صبح و عصر تا درد ادامه دارد میل نمایند.

براى درمان ورم طحال روزانه 5 گرم مغز ناخنک ، 5 گرم افسنطین را جوشانده صبح و عصر میل نمایند تا از بین رفتن ورم این درمان را مى توان ادامه داد.

در ورم طحال بر حسب مزاج بیمار درمان انتخاب مى شود در گرم مزاجان دادن آب کاسنى یا عرق آن روزى سه استکان یا آب بادیان و شکر 10 گرم بادیان در 20 گرم شکر براى یک روز.

در بیماریهاى طحال آب فلوس و تاجریزى یا پوست هلیله زرد و سیاهدانه یا شاه تره با تخم کشوث یا ریشه کاسنى یا آلوچه ورقانى یا آلوى معمولى یا تمرهندى یا طباشیره یا انیسون یا گل بنفشه یا گل سرخ ، همه مفیدند یک یا چند تاى آنها را انتخاب کرده روزى 5 گرم صبح و 5 گرم شب جوشانده میل نمایند.

اگر بیمار مبتلا به تب باشد یک عدد کدوى کوچک را پخته در سنکجبین حل کرده میل نمایند.

تخم خرفه 10 گرم نرم کوبیده در عرق کاسنى ریخته روزى سه استکان میل نمایند، یا تمرهندى ، سکنجین و تخم خرفه و مغز فلوس را با هم آمیخته بکار برند.

در بیماری های همولتیك، كه نوعی كم خونی ناشی از متلاشی شدن زودهنگام گلبول های قرمز هستند، گاهی برداشتن طحال، به كاهش كم خونی كمك می كند . در حالات پیشرفته تالاسمی، كم خونی داسی شكل و كم خونی های همولتیك خود ایمنی، برداشتن طحال به تخفیف بیماری كمك می كند. افرادی كه به هر علت، طحالشان برداشته شده است، باید واكسن ضد برخی میكروب های خاص را دریافت كنند، زیرا حتی در بزرگسالان نیز كاركردهای طحال نباید كاملاً بی اهمیت تلقی شود و نقش طحال در دستگاه ایمنی بدن را باید همیشه در نظر داشت. آنتی بادی هایی كه درطحال ترشح می شوند، به خصوص علیه باكتری هایی كه دارای كپسول هستند موثرند و بیمارانی كه در آنها طحال برداشته شده ، مستعد ابتلا به عفونت با باكتری هایی نظیر پنموكوك و هموفیلی هستند. واكسیناسیون مناسب و رعایت اصول پیشگیری، احتمال وقوع این عفونت را به میزان قابل توجهی كاهش می دهد.

 

نسخه براى ورم کبد یا طحال

جالینوس عقیده دارد که جوشانده ریشه کبر با سکنجبین بهترین دارو براى ورم کبد و طحال است 5 گرم ریشه کبر یا یک استکان سکنجبین محمد زکریاى رازى نیز چنین گفته است که انجیر را شب در سرکه خیس کرده هر روز صبح 7 عدد ناشتا میل نمایند

سقراط نیز چنین گفته است آنچه مطحول است مهزل تن است و عکس آن نیز صادق است یعنى آنچه باعث بزرگ شدن طحال شده لاغر کننده بدن است .

 

  انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 991

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما