مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 125
  • بازدید دیروز : 2772
  • بازدید کل : 13118257

برچسب انرژي


برچسب انرژي

برچسب انرژي امروزه در اغلب کشورهاي جهان وجود دارد و مصرف کننده را با ميزان کارآيي هر يک از وسايل انرژي بر خانگي آشنا مي کند. همچنين اطلاعات مشترک در همه وسايل و اطلاعات اختصاصي مربوط به هر وسيله انرژي بر را در اختيار مصرف کنندگان قرار مي دهد.

برچسب انرژي از قسمتهاي مختلفي تشکيل شده است که هر قسمت نمايانگر اطلاعاتي است. که به طور مثال خريداران ماشين لباسشويي مي توانند با توجه به اين اطلاعات در هنگام خريد دستگاهي را انتخاب کنند که در مقايسه با ساير مدلهاي مشابه داراي کارآيي و بازدهي بيشتري باشد.

174 اوليه برچسب که در تمامي وسايل انرژي بر خانگي مشترک است به ترتيب نمايانگر علامت تجاري و نام شرکت سازنده و مدل دستگاه مي باشد. بخش چهارم برچسب انرژي به وسيله 7 حرف لاتين از A تا Gدرجه بندي شده است که هر يک از حروف< معرف درجه اي از کارآيي دستگاه مي باشد. حرف A نشانگر بيشترين بازدهي دستگاه و حرف G نشانگر کمترين بازدهي دستگاه است. بنابراين هر چه رتبه دستگاه بيشتر باشد کارآيي آن نسبت به ميزان انرژي که مصرف مي کند بيشتر است. مصرف کنندگان مي توانند در هنگام خريد وسايل برقي خانگي با دقت و توجه به حرف لاتين درج شده در اين قسمت از ميزان کارآيي و بازدهي دستگاه اطلاع يابند.

بخش پنجم، نمايانگر مصرف انرژي دستگاه بر اساس استاندارد ملي تدوين شده و در بخش آزمون استاندارد مي باشد و ساير بخشها بيانگر اطلاعات اختصاصي در مورد هر يک از وسايل مي باشد. به طور مثال بخشهاي ششم و هفتم در ماشين لباسشويي نشانگر ميزان قدرت پاک کنندگي و قدرت خشک کن دستگاه مي باشد و آخرين بخش نيز آرم مؤسسه استاندارد را نشان مي دهد.

فوايد استفاده از برچسب انرژي چيست

استفاده از برچسب انرژي مزايا و فوايد گوناگوني براي مصرف کنندگان اين گونه وسايل دارد که از آن جمله مي توان به موارد زير اشاه کرد:

١) انتخاب درست و آگاهانه مردم در هنگام خريد وسايل برقي خانگي.

2) آشنا ساختن مصرف کنندگان با ميزان کارآيي و بازدهي وسايل برقي خانگي

3) بهينه سازي و کاهش مصرف انرژي

4) کاهش هزينه انرژي مصرفي در خانواده ها

5) کاهش آلودگي محيط زيست

6) ارائه اطلاعات اختصاصي ويژه هر وسيله برقي

7) ارائه اطلاعات مشترک در مورد وسايل برقي شامل: علامت تجاري و نام شرکت سازنده، مدل دستگاه و نشان استاندارد

وسايل برقي در منازل

در حال حاضر 100درصد از خانواده هاي شهري و 90درصد از خانواده هاي روستايي از خدمات شبکه برق در کشور استفاده مي کنند.

با توجه به افزايش سطح رفاه عمومي و افزايش مشترکين برق و استفاده عموم مردم از وسايل انرژي بر خانگي تعداد اين وسايل در خانواده ها بيش از ١0 قلم برآورد گرديده است.

روند توليد وسايل برقي و مصرف آنها در کشور

عدم توجه توليد کنندگان داخلي به مرغوبيت، بازدهي مفيد، ميزان مصرف انرژي در وسايل انرژي بر و همچنين عدم توجه به طراحي و ساخت مناسب و منطبق بر استانداردهاي معتبر و بهينه جهاني و همچنين استفاده بي رويه مصرف کنندگان و عدم اطلاع آنها از نحوه استفاده درست از اين وسايل، سبب گرديده است که بخش خانگي و تجاري در کشورمان مصرف کننده حدود 37 درصد از کل انرژي نهايي کشور باشد.

در حال حاضر وسايل انرژي بر خانگي ما نسبت به مدلهاي بهينه جهاني حداقل 40 درصد بيشتر انرژي مصرف مي کنند. اين مشکلات، دولت را بر آن داشت تا با تدوين استاندارد مصرف انرژي در وسايل انرژي بر خانگي به رفع آنها اقدام کند. به همين منظور دولت< تدوين اين استاندارد را در وسايل برقي خانگي ضروري اعلام نمود و با تشکيل کميته تعيين معيارهاي مصرف انرژي که متشکل از نمايندگان وزارتخانه ها و سازمانهاي مختلف مي باشند، اقدامات اوليه در جهت تهيه و تدوين اين استاندارد از سال 1375 در کشور آغاز شد.

در اين راستا معاونت انرژي وزارت نيرو با همکاري وزارت صنايع، نفت، سازمان مديريت و برنامه ريزي و مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران به منظور بهينه سازي مصرف انرژي در لوازم انرژي بر خانگي اقدام به تدوين معيارهاي مصرف انرژي و طراحي برچسب انرژي نموده است که در اين زمينه آزمايشگاه ملي صرفه جويي انرژي به منظور آزمايش 29 وسيله انرژي بر، در سال ١378 تأسيس شده است.

در حال حاضر با راه اندازي 7 آزمايشگاه، امکان آزمايش 7 وسيله برقي شامل: يخچال و فريزر، کولر آبي و گازي، آبگرمکن برقي، ماشين لباسشويي، اتو برقي و موتورهاي الکتريکي فراهم شده است.

اولين استاندارد مصرف انرژي در کشور ما براي يخچال و فريزرها انجام شد و کليه کارخانه هاي سازنده، ملزم به رعايت آن در توليد محصولات خود شدند.

يخچال و فريزرها و مهمترين مصرف کنندگان انرژي در بين ساير وسايل برقي خانگي هستند. يخچال و فريزرها به تنهايي در سال ١380 حدود ١6 ميليارد کيلو وات ساعت برق مصرف کرده اند.

در حال حاضر در کشور ما بيش از ١8 ميليون يخچال و فريزر وجود دارد که سالانه حدود 000/300/1 دستگاه نيز به آن اضافه مي شود.

روزانه به طور ميانگين 22 بار درب يخچال باز و بسته مي شود.

براي توليد برق يک يخچال و فريزر سالانه 400 کيلوگرم گاز گلخانه اي وارد جَو زمين مي شود.

 

منابع

http://www2.irib.ir/amouzesh/m/energy/page00.htm

www.tebyan.net

 

  انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 175

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما