مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2390
  • بازدید دیروز : 3251
  • بازدید کل : 13128942

خفاشان خون آشام


خفاشان خون آشام

3گونه خفاشها از خون پرندگان و پستانداران تغذیه می کنند. این خفاشها را که در نواحی استوایی مرکز و جنوب امریکا زندگی می کنند، خفاشهای خون آشام می نامند.این خفاش که به آرامی پرواز می کند و بدون سرو صدا به طعمه نزدیک می شود، با استفاده از دندانهای جلویی خود که مثل یک تیغه تیز است بدون آنکه طعمه احساس درد کند، شکافی در بدن او ایجاد می کند. بعد خفاش با استفاده از زبان خود، خون بیرون آمده از زخم طعمه را لیس می زند و می خورد.

 

خفاش دابنتن

این خفاش هم مثل بقیه خفاشهای حشره خوار، از سیستم انعکاس امواج صوتی برای پیدا کردن و گرفتن طعمه استفاده می کند. او حشرات روی آبگیرها و دریاچه ها را شکار می کند. درتابستان، ماده ها برای زایمان و نگهداری از فرزندان در سوراخ درختها یا زیر شیروانی ساختمانها اجتماع می کنند.در پاییز،ماده ها و نرها در درون غارها،تونلها و یا زیر زمین ساختمانها، جمع می شوند. آنها تا بهار سال بعد به خواب زمستانی فرو می روند.

 

خفاش میوه خوار مصری

این پستاندار پرنده جزو گروه خفاشهای روز می باشد. این گروه شامل تنها خفاش میوه خوار که در غارها زندگی می کند و همچنین تنها خفاش میوه خوار که برای پیدا کردن شکار از انعکاس امواج صوتی استفاده می کند، می باشد. خفاش میوه خوار مصری به صورت اجتماع های بزرگ نه تنها در غارها، بلکه در قبرهای متروک و عبادتگاههای قدیمی زندگی میکند. در هنگام غروب او از گروه چند هزاری بیتونه کننده، جدا شده و فاصله زیادی را برای پیدا کردن غذای خوب و مناسب پرواز می کند.

 

 

خفاش آهنی

این خفاش ممکن است که فاقد چنگال و یا بال باشد، ولی دارای وجوه اشتراکی نیز با خفاشهای واقعی می‌باشد. این خفاش قادر است با استفاده از امواج صوتی محل و نوع اشیا را تشخیص دهد. اگر چه سایر روباتها نیز قادرند با استفاده از امواج صوتی فواصل را تشخیص دهند، ولی سیستم صوتی این خفاش آهنی به قدری حساس و دقیق است که قادر است شیر و یا خط بودن یک سکه را نیز تشخیص دهد.

کارشناسی این خفاشهای بسیار حساس را با تقلید از روشی که خفاشها برای تشخیص حشرات بکار می‌برند ساخته است. خفاشهای واقعی گوشهای خود را در جهات مختلف تکان داده و امواج صوتی حاصله از قسمتهای مختلف بدن حشرات را دریافت می‌نمایند. خفاش آهنی نیز دارای گوشهایی است که بر بازوهای متحرکی قرار دارند و قادرند در سمتهای مختلف جهت‌گیری نمایند. برخلاف سایر سیستمها که روبات تنها می‌تواند تعداد کمی از تصاویر را در حافظه خود بازنگری نماید تا قادر به شناسایی باشد، این روبات قادر است که زاویه دید خود را تا زمانی که تصویر قابل شناسایی را بیابد تغییر دهد.

وی اظهار می‌دارد کامپیوتری که با این وسیله ابداعی او مجهز گردد می‌تواند کمک بزرگی برای افراد معلول بشمار رود. شخص معلول می‌تواند تنها با تغییر حالت چهره خود مانند باز و بسته کردن دهان و یا چشمک زدن، فرمان لازم را به کامپیوتر بدهد.


خفاش

مقدمه

پستانداران جفت‌دار بدون استخوان مارسوپیال و بدون کیسه هستند. دارای مهبل فردند و جنین کاملا در داخل زهدان ماده رشد می‌کند و بوسیله جفت به دیواره زهدان می‌چسبد و رشد می‌کند. این بالا راسته دارای چندین راسته است. راسته حشره خواران مانند موش کورها و جوجه تیغی‌ها ، راسته پوست گستران مانند لمورهای پرنده ، خفاشها یا شب پره‌ها ، راسته نخستیان ، راسته والان و ... و راسته گوشتخواران.

راسته خفاشها

خفاشها (Chiroptera) پستانداران معمولا کوچکی هستند که پرواز می‌کنند و اندامهای حرکتی پیشین و بندهای دوم تا پنجم آنها بسیا رشد کرده است و یک غشای پوستی نازک برای پرواز به آنها متصل است که این غشا اندامهای حرکتی پشتی و در بعضی دم را نیز در بر می‌گیرد. فقط بند اول و نیز در خفاشهای میوه خوار بند دوم از اندامهای حرکتی پیشین دارای چنگال است. پاهای پشتی کوچک و دارای چنگالهای خمیده و نوک تیز می‌باشد. اغلب در شب و عصرها فعالیت دارند و قادر به پرواز حقیقی هستند. از پالئوسن تاکنون وجود داشته و دارند و تقریبا در همه جای دنیا زندگی می‌کنند.

 

زیر راسته خفاشهای میوه خوار

این جانوران را گاهی روباه پرنده می‌نامند. در آفریقا و آسیای جنوبی تا استرالیا اغلب به صورت گله‌های بزرگ ، روزها روی شاخه‌های درختها در حالی که سر آنها به سوی پایین است و بالها مانند ردا پیرامون بدن آنها را پوشانیده است به خواب می‌روند. از میوه‌ها تغذیه می‌کنند و گاهی به باغهای میوه آسیب می‌رسانند. مانند پتروپوس و امپی روس که در مالایا و ایندوزیا زندگی می‌کند، خفاش بزرگی است.

زیر راسته خفاشهای ریزه خوار

از حشرات تغذیه می‌کنند. روزها بوسیله چنگالهای پشتی در حالی که سر آنها به سوی پایین است آویزان می‌شوند. در شکافهای صخره‌ها یا درختها یا در داخل غارها و ساختمانها بسر می‌برند. بعضی‌ها از لاشه جانوران تغذیه می‌کنند، عده‌ای از آنها تنها زندگی می‌کنند و شبها مستقلا تغذیه می‌کنند. در فضای آزاد یا در بین درختها از حشرات در حال پرواز تغذیه می‌کنند.

میوتیس ، اپیتزیکوس یا خفاش قهوه‌ای ، تاداریدا مکزیکانا یا خفاش بدون دم به صورت گروهی زندگی می‌کنند به حدی که در محل زندگی آنها فضولات آنها را جمع آوری کرده و به عنوان کود مصرف می‌کنند. خفاش خونخوار یا دسمودوس در مناطق گرمسیری آمریکا زندگی می‌کند با دندانهای نیش خود که بزرگ است رگ گردن اسب و گاهی رگ گردن انسان را سوراخ کرده و از آن خون خارج می‌شود و از خون جاری شده تغذیه می‌کند. این جانور باعث یک نوع هاری شده و همچنین یک نوع بیماری اسب (Trypanosomiasis) را منتقل می‌نماید.

 

خفاش

زير شاخه ي مهره داران رده ي پستانداران راسته خفاشان خانواده ي خفاش خُفاش يا شبکور تنها پستاندارانی است که بال دارد و قادر به پرواز است. خفاش از راسته Chiroptera است و اين نام به معنی "دست های بال مانند" است. بال های خفاش با بال های بقيه پرندگان متفاوت است و به گونه ديگری ساخته شده، اما در عوض پوست بالهای خفاش جنسی شبيه چرم دارد و دارای خاصيت ارتجاعی است که باعث می شود بالهايش در طول استخوان هايي که دست ها و انگشتان خفاش را حرکت می دهند کشده شود. به شکل مقابل نگاه کنيد و ببيند که چگونه بال ها مرتب و ماهرانه اطراف بدن خفاش پيچيده شده اند.دو گروه خفاش وجود دارد. گروه بزرگتر، خفاشهای حشره خوار، شبها غذای خود را شکار می کنند. گروه دوم خفاشهای ميوه خوار هستند که برای پيدا کردن ميوه و شيره درختانی که از آنها استفاده می کنند، بينايی و بويايي خود را به کار می برد. خفاشهای ميوه خوار اول صبح و تنگ غروب از ميوه ها تغذيه می کنند. خفاشها جانوران اجتماعی هستند. آنها به طور گروهی و در گروه‌های بزرگ در غارها يا روی درختان، شب را بيتوته می کنند. خفاشها تنها پستاندارانی هستند که قادرند پرواز کنند.

 

کوچکترين خفاش و يکی از کوچکترين پستانداران، خفاش پوزه‌خوکی کيتی تايلند می باشد. طول قد اين خفاش 5/2 سانت (1 اينچ) است که مساوی قد زنبوراست و وزن اين خفاش 2 گرم (100/ اونس) می باشد.

 

خفاشهای که در شب پرواز می کنند، مسير و محل دقيق طعمه خود را بوسيله فرستادن امواج صوتی و دريافت بازتاب آن، پيدا می کنند. سيستم رديابی که در کشتيها برای پيدا کردن محل زير دريايی دشمن به کار می رود،شبيه به رديابی خفاش است. خفاشها امواج صوتی در مسير خود به چيزی برخورد می کند به سمت فرستنده امواج (خفاش) بازمی گردد و در آن موقع خفاش می تواند يک تصوير صوتی از مانع روبرو و محيط اطراف خود رسم کندو محيط اطراف را به خوبی ببيند. با استفاده از سيستم فوق خفاشها می توانند اجسام متحرک مثل حشرات و اجسام بی حرکت مثل درخت را تشخيص دهد.

 

گونه‌ها

در حدود 1000 گونه از خفاشها وجود دارد. خفاشها در تمام نقاط جهان به استثناء قطبهای جنوب و شمال، يافت می شوند اين دو گونه اختلاف و تنوع بين انواع خفاشها را نشان می دهند

 

  انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 209

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما