مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2143
  • بازدید دیروز : 2675
  • بازدید کل : 13134140

بناهاي تاريخي شهر قم


تیمچه بزرگ شهر قم

این بنا به دوره ناصرالدین شاه قاجار به سال ۱۳۱۰ هجری قمری تعلق دارد و اثر ارزشمن و با شکوهی از آثار هنر معماری اسلامی است که توسط استاد حسن معمار قمی هنرمند مشهور آن دوران طراحی و بنا گردیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بقعه امامزاده سید سربخش (سید اسماعیل) در قم

قدمت: نیمه دوم سده هشتم هجری قمری

مدفن یکی از نوادگان امام جعفر صادق است. بنای این امامزاده از آثار نیمه دوم سده هشتم هجری قمری است. به استناد کتیبه موجود این بنا، به دستور (غیاث الدین امیر احمد) از بزرگان خاندان علی صفی و فرمانروایان قم بنیاد شد. تزیینات گچبری از آثار (علی بن محمد بن ابی شجاع) هنرمند بزرگ آن دوران است.


مقابر گنبد سبز

این مقابر به قرن هشتم هجری قمری تعلق دارند و بخشی از یادمان های مذهبی تاریخی متعددی است که در آن روزگار در قم بنا گردیده است و در فرهنگ معماری ایران به برج های آرامگاهی معروف شده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بقعه شاهزاده حمزه (امامزاده حمزه) در محله آذر در شهر قم

قدمت: نیمه نخست سده دهم ه. ق

این مزار متعلق به حمزه فرزند امام موسی کاظم (ع) است. سبک بنای این مزار مشابه بنای حرم حضرت معصومه (س) البته با ابعادی کوچکتر است. بنا مرکب از دو بقعه است که در برابر آن صحنی به طول و عرض ۲۲ و ۱۵ متر قرار دارد. این صحن را (میرزا علی اصغر امین السطان) صدر اعظم زمانی که از صدارت برکنار شد و در قم اقامت گزید بنا نمود.

 


بقعه امامزاده احمد ابن اسحاق، مدفون در کنار امامزاده حمزه

قدمت: دوره صفویه

این بنا در میدان کهنه قم، یا میدان زکریابن آدم در جوار امامزاده شاهزاده حمزه قرار گرفته و مدفون در آن، احمد ابن اسحاق عسگری از نوادگان امام هفتم، (ع) است. این امامزاده، در سال ۱۳۱۷ هجری قمری، و هنگام سلطنت مظفرالدین شاه بازسازی و در قرن اخیر تجدید بنا و گسترش یافته است. حرم اصلی امامزاده از بناهای باستانی قبل از صفویه است که به دستور شاه طهماسب تعمیر و تزئین شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مسجد امام حسن عسکری

قدمت: اواسط سده سوم ه ق

بنای اولیه مسجد را به زمان امام حسن عسگری (ع) منسوب میدارند که با اجازه ایشان توسط احمد بن اسحاق اشعری وکیل آن حضرت در اواسط سده سوم در قم بنا شد. این مسجد تا کنون چندین بار مرمت و تعمیر شده است. بنابراین قدیمی نیست. اما اصل آن به قرن ها پیش باز میگردد که در هر دوره ای به دست بازسازی سپرده شده است. به هر حال ساختمان این مسجد دیدنی است و در هر گوشه آن هنرهای معماری تزیینی مشاهده میشود. مسجد از چهار شبستان، یک ایوان و یک سرداب زیبا تشکیل شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقبره علی ابن بابویه از راویان (روایت کنندگان، روات) و خبرگان علم حدیث در قم

 

قدمت: دوره صفویه

گنبد البوالحسن علی بن الحسین بن موسی بن بابویه قمی (متوفی ۳۲۹ه. ق) پدر شیخ صدوق، در کنار شرقی قبرستان قدیمی بابلان، و هم اکنون در شرق خیابان ارم در مقابل مقابر الشیوخ واقع شده و دارای قبه، بقعه، ایوان و صعنی مشتمل بر سه حجره است. بر فراز بقعه، گنبدی شلجمی از آثار صفویه قرار دارد که بیشتر از نیم قرن، قبل توسط حاج میرزا عبدالله رضوانی ساوجی تجدید بنا شده و با کاشی های دوالی فیروزه فامی آراسته شده است. در مواضع مختلف آن با کاشی های الوانی به خط بنایی در بالا نام جلاله و در وسط اسم محمد و در پایین نام علی نوشته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مسجد اعظم

مسجد اعظم قم در كنار آستانه حضرت معصومه (س) و در سمت غرب آن قرار دارد . اين مسجد به سعي و اهتمام حضرت آيت الله العظمي بروجردي ( ره) توسط استاد " حسين بن محمد معمار" معروف به " لرزاده " بنا شد و كلنگ اول آن در روز يازدهم ذيقعده سال 1373 هـ . ق ( مصادف با روز ميلاد حضرت علي بن موسي الرضا) به دست تواناي آن عالم رباني زده شد . مرقد آيت الله بروجردي درهمين مكان قرار دارد . اين مسجد كه به دليل عظمت و بزرگي ، مسجد اعظم نام گرفته از جمله مساجد سه ايواني است. اين مسجد عظيم مشتمل بر يك مقصوره وسيع ، گنبد مرتفع ، ايوان معظم ، دو گوشوار ، چهل ستون ، كتابخانه جامع و ساير بيوتات است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قره‌ تپه‌ قمرود

قره‌ تپه‌ قمرود در ۲۳ كيلومتري‌ شمال‌ شرقي‌ شهر قم‌ و 5/1 كيلومتري‌ جنوب‌ غربي‌ دهستان‌قمرود واقع‌ شده‌ است‌. قره‌تپه‌ قمرود طي‌ سه‌ مرحله‌ مورد كاوش‌ واقع‌ شده‌ و آثار به‌ دست‌ آمده‌ از آن‌مشتمل‌ بر بقاياي‌ معماري‌ ارزشمند و تعدادي‌ ظروف‌ سفالين‌ است‌. قدمت‌ آثار بدست‌ آمده‌ به‌ ۶۴۰۰ سال‌ پيش‌مي‌رسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

مسجد جامع قم

در قرن سوم هجری یكی از علما و محدثین قم به نام " ابوالصدیم حسین بن علی بن آ دم اشعری " كه در زمره صحابه حضرت امام علی التقی (ع) وحضرت امام حسن عسگری (ع) به شمار می رفت، مسجدی در قم بنا كرد. طبق نوشته كتاب تاریخ قدیم قم كه در قرن چهارم هجری نوشته شده است .

مسجد جامع شهر قم در زمره مساجد دو ایوانی با پلان مربع مستطیل است. اسكلت اصلی گنبد خانه متوازن آن، متعلق به نیمه نخستین قرن ششم هجری قمری است. این مسجد پس از مسجد امام حسن عسكری (ع) قدیمی ترین مسجدی است كه در قم بنا گردیده است. به اعتبارمتون معتبر تاریخی، تاریخ احداث بنای كنونی گنبدخانه در سال 529 هجری قمری است كه از تعمیرات عصر فتحعلی شاه در كتیبه های گچبری به وضوح نمایان بوده

 

  انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 927

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما