مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1044
  • بازدید دیروز : 2675
  • بازدید کل : 13133041

۶ زلزله مرگبار در تاریخ جهان


 
بسیاری از بلایای طبیعی از زمین لرزه و سونامی گرفته تا طوفان و حتی بارش باران در سراسر جهان هزاران قربانی برجا می‌گذارند. در زمان بروز این حوادث بشر کاملا احساس درماندگی می‌کند چرا که تکنولوژی نمی‌تواند از وقوع آن‌ها جلوگیری کند.

سایت نیچر ورلد نیوز در مطلبی به یادآوری برخی از فاجعه‌بار‌ترین زمین‌لرزه‌ها در تاریخ جهان پرداخته‌ است؛

۱- شیلی، ۱۹۶۰: در این سال زمین لرزه‌ای به بزرگی ۹.۵ ریشتر جنوب شیلی را به لرزه درآورد. این زلزله یکی از شدید‌ترین زمین لرزه‌ها در تاریخ بوده‌ است که نزدیک به ۱۶۵۰ قربانی برجا گذاشت. این زمین لرزه به حدی مهیب بود که علاوه بر تخریب کامل، تأثیرات آن در فیلیپین و آمریکا هم مشاهده شد.

۲- اندونزی، ۲۰۰۴: در بیست و ششم ماه دسامبر سال ۲۰۰۴ زمین لرزه مرگباری اندونزی را به لرزه درآورد که بر اثر آن نزدیک به ۲۳۰ هزار انسان جان خود را از دست دادند. در پی این زمین لرزه سونامی در اقیانوس هند رخ داد. به گفته کار‌شناسان مدت زمان وقوع این زمین لرزه طولانی بوده و حدود هشت تا ۱۰ دقیقه طول کشیده‌ است.

۳- شاآنشی، ۱۵۵۶: در سال ۱۵۵۶ زلزله‌ای به بزرگی هشت ریشتر استان شاآنشی در چین را به لرزه درآورد. در این حادثه نزدیک به ۸۳۰ هزار انسان کشته و بیشتر خانه‌ها بر اثر این زمین لرزه تخریب شدند.

۴- اکوادور، ۱۹۰۶: در این سال زلزله‌ای سواحل اکوادور را به لرزه درآورد که بر اثر آن در آب‌های ساحلی کلمبیا سونامی رخ داد. این حادثه طبیعی حدود ۱۵۰۰ کشته بر جای گذاشت.

۵- کانتو، ۱۹۲۳: در ماه سپتامبر ۱۹۲۳ کانتو در ژاپن شاهد وقوع زمین لرزه مهیبی بود که چهار تا ۱۰ دقیقه لرزش آن ادامه پیدا کرد. به دنبال این حادثه آتش سوزی رخ داد که به سوختن ۳۸۱ هزار خانه منجر شد.

۶- اردبیل، ۸۹۳ میلادی: زمین‌لرزه‌ای در چهارم فروردین ۲۷۲ خورشیدی (۱ محرم ۲۸۰ هجری قمری) در شهر اردبیل رخ داد که شدت آن مشخص نبوده و گفته می‌شود، بیش از ۱۵۰۰۰۰ نفر در این زمین لرزه جان خود را از دست دادند.

http://daneshjooqom.ir

  انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 208

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما