مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1376
  • بازدید دیروز : 1603
  • بازدید کل : 13040833

دانستنی هایی درباره بهترین شغل ها


 
انتخاب شغل امری کاملا شخصی است و نمی توان «بهترین شغل» را به صورت دستورالعملی واحد به همه معرفی کرد. با این حال، پژوهش های آمار صورت پذیرفته توسط موسسات بین المللی، تعدادی از بهترین مشاغل و کسب و کارها را معرفی می کند که مورد توجه بیشتری قرار دارند.
 
 
 

انتخاب شغل امری کاملا شخصی است و نمی توان «بهترین شغل» را به صورت دستورالعملی واحد به همه معرفی کرد. با این حال، پژوهش های آمار صورت پذیرفته توسط موسسات بین المللی، تعدادی از بهترین مشاغل و کسب و کارها را معرفی می کند که مورد توجه بیشتری قرار دارند.

در انتخاب این مشاغل عواملی چون سطح درآمد، میزان بی کاری و تعداد نیاز سالانه دخالت داشته اند. اگر به دنبال شغل جدیدی هستید و یا در سنین جوانی قرار دارید، با توجه به فهرست زیر می توانید تصویری نسبتا دقیق را پیش روی خود قرار دهید. تصویری که انتخاب مسیر آینده بر اساس آن آسان تر خواهد بود.

بهترین مشاغل جهان در سال 2015 میلادی (اسلایدشو)

1- دندان پزشک

درآمد متوسط: 134 هزار و 340 دلار

نرخ بیکاری: 0.9 درصد

تعداد نیاز سالانه: 23300 نفر

تغییر الگوی تغذیه و افزایش مصرف مواد کربوهیدرات و شیرین باعث خرابی بیشتر دندان ها می شود. از این رو نیاز به خدمات دندان پزشکی به صورت روزافزون افزایش می یابد. این بازار وسیع امکان کسب درآمد و اشتغال هزاران نفر را در سطح جهان فراهم می کند. البته آموزش دندان پزشکی نیازمند گذراندن دروس عمومی و تخصصی بسیاری است و موفقیت در این عرصه به تلاش قابل توجهی نیاز دارد.

2- پرستار

درآمد متوسط: 92 هزار دلار

نرخ بیکاری: 0.7 درصد

تعداد نیاز سالیانه: 37100 نفر

به ازای هر پزشک به تعدادی پرستار نیاز است. از این رو بازار مرتبط با حرفه پرستاری بسیار وسیع تر از پزشکی است. ضمن آن که دوران آموزش و تخصص یابی در این شغل نیز کوتاه تر است. اگر ارائه خدمات پزشکی به بیماران برای شما جذابیت دارد، ورود به این حرفه می تواند گزینه جذابی به شمار رود.

3- طراح نرم افزار (برنامه نویس)

درآمد متوسط: 92 هزار و 660 دلار

نرخ بیکاری: 2.7 درصد

تعداد نیاز سالیانه: 139.900 نفر

گسترش فن آوری های جدید به ظهور بازار عظیمی برای محصولات نرم افزاری انجامیده است. توسعه دهندگان نرم افزار بخش اصلی این بازار را تشکیل می دهند و با طراحی نرم افزارها، اپلیکیشن های موبایل، وب سایت ها و دیگر سیستم های جانبی به کسب درآمد می پردازند.

بهترین مشاغل جهان در سال 2015 میلادی (اسلایدشو)

4- پزشک عمومی

درآمد متوسط: 186هزار و 850 دلار

نرخ بیکاری: 0.7 درصد

تعداد نیاز سالیانه: 123000 نفر

پزشک های عمومی در ابتدای چرخه درمانی هر جامعه قرار دارند.ا ز این رو نیاز به خدمات آنها هرگز کاهش نمی یابد و در قیاس با سایر بخش های مرتبط با سلامت بیشتر است. البته آمارهای فوق در خصوص کشور ایران تفاوت هایی را نشان می دهد و خدمات پزشکی عمومی در برخی مناطق با دشواری مواجه است. اما به هر حال حرفه پزشکی از جمله بهترین مشاغل محسوب می شود و این موقعیت را در آینده نیز حفظ خواهد کرد.

5- فیزیوتراپ و توان بخش

درآمد متوسط: 81 هزار و 30 دلار

نرخ بیکاری: 1.50.7 درصد

تعداد نیاز سالیانه: 73500 نفر

ارائه خدمات فیزیوتراپی و درمان های حرکتی نیز از جمله مشاغلی است که نیاز به آنها همواره وجود دارد. افرادی که به دلیل تصادفات یا بیماری ها نیاز به تقویت عضلانی و اسکلتی دارند، با استفاده از این خدمات به زندگی عادی باز می گردند. از این جهت، فیزیوتراپیست ها نیز از جمله گروه های موفق شغلی به شمار می روند.

6- تحلیل گر سیستم های رایانه ای

درآمد متوسط: 81 هزار و 190 دلار

نرخ بیکاری: 3.5 درصد

تعداد نیاز سالیانه: 127000 نفر

افرادی که زمینه های کاری مرتبط با امور مالی و حسابداری دارند، در این موقعیت موفق تر خواهند بود. این متخصصان به شرکت ها و سازمان ها مشاوره های مرتبط با فن آوری اطلاعات و هماهنگ سازی این فعالیت ها با سایر بخش های مجموعه را ارائه می کنند که در دوران فعلی اهمیت بسیاری دارد.

7- تحلیل گر امنیت اطلاعات

درآمد متوسط: 88 هزار و 590 دلار

نرخ بیکاری: 3.5 درصد

تعداد نیاز سالیانه: 27000 نفر

اگر به اخبار مرتبط با فن آوری اطلاعات رجوع کنید، دلیل اهمیت روزافزون این شغل را درخواهید یافت. تکیه بی سابقه به خدمات مجازی در کنار آسان تر ساختن جریان امور، مشکلات امنیتی، سرقت اطلاعات و سایر موارد مشابه را به وجود آورده است. طبیعی است که غلبه بر این مشکلات به خدمات متخصصان حوزه امنیت اطلاعات نیاز دارد.

8- طراح وب سایت

درآمد متوسط: 63 هزار و 160 دلار

نرخ بیکاری: 308 درصد

تعداد نیاز سالیانه: 28500 نفر


این گروه شغلی مسئول ایجاد، نگهداری و ارتقای مداوم وب سایت های تجاری، شخصی و سازمانی هستند. رشد استفاده از خدمات آنلاین در دهه اخیر، موقعیت این حرفه را پیاپی بهبود بخشیده است و انتظار می رود روند اقبال به این حوزه در دهه آینده نیز همچنان ادامه داشته باشد.

9- تحلیل گر و محقق بازار

درآمد متوسط: 60 هزار و 800 دلار

نرخ بیکاری: 3 درصد

تعداد نیاز سالیانه: 131500 نفر

تحقیقات بازار بخشی ضروری از فرآیند کاری هر شرکت است. محققان و متخصصان این حوزه با استفاده از دانش و مهارت خود توصیه های کارآمدی را به مدیران ارائه نموده و آنها را در مسیر موفقیت تجاری هدایت می کنند. این خدمات شیوه های بسته بندی، برندینگ و فروش کالا و خدمات را شامل می شود.

10- مدیر بازاریابی

درآمد متوسط: 123 هزار و 220 دلار

نرخ بیکاری: 3.9 درصد

تعداد نیاز سالیانه: 22900 نفر

در کنار محققین بازار، مدیران بازاریابی نیز نقش ویژه ای در موفقیت تجاری بر عهده دارند. آنها شیوه های تبلیغاتی و برندسازی را مدیریت می کنند و با استفاده از انواع روش ها، مسیر فروش کالا و خدمات را هموار می سازند.

بهترین مشاغل جهان در سال 2015 میلادی (اسلایدشو)

11- حسابدار

درآمد متوسط: 65 هزار و 80 دلار

نرخ بیکاری: 3.6 درصد

تعداد نیاز سالیانه: 166700 نفر

تمام مجموعه های تجاری علاوه بر واحدهای تولیدی و عملیاتی به حسابدارانی نیاز دارند که مسیر گردش پول سازمان را در اختیار خود گرفته و اوضاع مالی، حساب های بانکی، پرداخت های پولی و موارد مشابه را سر و سامان دهند. حرفه حسابداری برای دهه ها است که در فهرست بهترین مشاغل قرار گرفته است و اگر شرایط اقتصاد جهان به همین صورت ادامه یابد، در آینده نیز موقعیت خود را به عنوان شغلی پردرآمد حفظ خواهد کرد.

12- روانشناس مدارس

درآمد متوسط: 67 هزار و 760 دلار

نرخ بیکاری: 2 درصد

تعداد نیاز سالیانه: 16400 نفر

جامعه صنعتی معاصر به ظهور انواع و اقسام اضطراب ها و بیماری های روانی انجامیده است. این مساله به ویژه در سنین نوجوانی و دوران دبیرستان شدت بیشتری می یابد. از این رو نیاز رو به افزایشی برای خدمات روان شناسی در مدارس وجود دارد که می تواند توسط متخصصین این حوزه برطرف گردد.

13- مهندس مکانیک

درآمد متوسط: 82 هزار و 100 دلار

نرخ بیکاری: 2.7 درصد

تعداد نیاز سالیانه: 11600 نفر

این حرفه ترکیبی دقیق از عملکردهای متفاوت ذهنی و مغزی است. مهندسین با طراحی ابزارها و قطعات در خدمت سازمان های متبوع خود قرار می گیرند و در مراحل اجرا و نظارت فنی نیز مداخله می کنند. از این رو کسب درآمدهای بالا برای آنها امکان پذیر است.

بهترین مشاغل جهان در سال 2015 میلادی (اسلایدشو)

14- مدیر آی تی

درآمد متوسط: 123 هزار و 950 دلار

نرخ بیکاری: 3.5 درصد

تعداد نیاز سالیانه: 50900 نفر

پیش از این به برخی از مشاغل غیرضروری در حوزه فن آوری اطلاعات اشاره شد. اما فعالیت تمام این حرفه ها و افراد نیازمند مدیریت دقیق و متمرکز است تا با ایجاد نوعی هم سویی، مسیر پیشرفت هموار گردد. مدیران آی تی با تخصص و تسلط همزمان روی حوزه فن آوری و مدیریت قادر هستند امور را تحت کنترل گرفته و از فن آوری اطلاعات به عنوان بازاری موثر در جهت ارتقای سازمان بهره گیرند.

15- مهندس عمران

درآمد متوسط: 80 هزار و 770 دلار

نرخ بیکاری: 3.4 درصد

تعداد نیاز سالیانه: 53700 نفر

ساخت و ساز شهری، روستایی و ایجاد راه ها و پل ها هرگز متوقف نمی شود. تمام کشورها، با هر وضعیت اقتصادی، پیوسته نیازمند خدمات مهندسی عمران هستند تا با ساخت امکانات زیربنایی امکان زندگی شهروندان را فراهم سازند. از این رو مهندسی عمران در زمره اقشار پردرآمد هر جامعه محسوب می شود. این افراد در صورتی که از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشند، هرگز بدون شغل نمی مانند و در هر شرایطی امکان اشتغال آنها وجود دارد.

16- مدیر برنامه و بودجه

درآمد متوسط: 59 هزار و 460 دلار

نرخ بیکاری: 1.9 درصد

تعداد نیاز سالیانه: 53000 نفر

پروژه های گوناگون، به ویژه اگر پردامنه و عظیم باشند، نیازمند افرادی هستند که با تسلط همزمان به امور فنی و بازار کالاهای مرتبط، فهرستی دقیق از هزینه های پروژه فراهم آورده و در اختیار مدیران قرار دهند. از این رو حرفه ارزیابی هزینه از جمله مشاغل بسیار مورد نیاز محسوب می شود.

17- متخصص زیبایی

درآمد متوسط: 28 هزار و 940 دلار

نرخ بیکاری: 3.8 درصد

تعداد نیاز سالیانه: 17700 نفر

بهترین مشاغل جهان در سال 2015 میلادی (اسلایدشو)

این گروه شغلی دامنه وسیعی از پزشکان متخصص تا گریمورها و آرایشگران را در بر می گیرد. افزایش توجه عمومی به زیبایی چهره و به ویژه پوست به ظهور بازار گسترده ای در این زمینه انجامیده است که سالیانه هزاران نفر را به خود جذب می کند.

18- مشاور مالی

درآمد متوسط: 75 هزار و 320 دلار

نرخ بیکاری: 2.5 درصد

تعداد نیاز سالیانه: 60300 نفر

این حرفه ویژگی خاصی دارد که به نوعی آن را بر تمام مشاغل برتری می دهد. این که هر فرد حقیقی یا حقوقی برای موفقیت مادی و مالی به خدمات مشاوره نیازمند است. اگر بخواهد در هزینه ها صرفه جویی کند، سرمایه گذاری نماید و یا شرایط مالیاتی خود را مدیریت کند، پیوسته نیازمند توصیه های متخصصان خواهد بود. از این رو بازار عظیمی برای ارائه مشاوره های مالی وجود دارد که البته در کشور ما هنوز به خوبی کشف نگردیده و ظرفیت های خود را آشکار نساخته است.

ماهنامه معیشت

 

http://daneshjooqom.4kia.ir/

http://daneshjooqom.4kia.ir/

  انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1452

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما